Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas parisuhteessa jossa mies ei haluakaan lapsia

Vierailija
08.02.2026 |

Ei ole trolli tai minkään sortin miehet vastaan naiset -aloitus. Haen kohtalotovereita ja keskustelua samassa veneessä olleilta tai olevilta. Olen siis 35v nainen jolla on ollut aikuisiässä muutama pidempi vakava parisuhde suunnilleen ikäisteni tai max. 5 vuotta vanhemman miehen kanssa. Jokaisessa näistä suhteista olen ollut alusta asti avoin siitä miten avioliitto ja perhe ovat minulle tärkeitä asioita ja jokainen poikaystävä on alkuun myötäillyt vieressä. Suhdetta kuluu pari vuotta ja asustellaan yhdessä, mutta mies ei ota aiheita koskaan omatoimisesti puheeksi ja on vallan ahdistuneen ja välttelevän oloinen jos yritän viritellä keskustelua, oli se sitten vähemmän suoraan tai ihan suoraankin. Ja kappas, olen taas suhteessa jossa suhde on vakiintunut ja tasainen mutta mies ei halua keskustella tulevaisuudesta ellei suunnittelu koske valleusmatkaa Norjaan tai jotain kivaa puuhastelua. On kova suunnittelemaan projekteja autoonsa tai kavereiden kanssa, mutta ne perhepuheet lentää automaattisesti johonkin epämääräiseen tulevaisuudessa sitten -kansioon.

En vaan enää jaksa. Ikää on sen verran ettei huvita aloittaa koko rumbaa uudestaan ja mahdollisesti vaan löytää itsensä samasta tilanteesta toisen miehen kanssa. Olen kateellinen niille naisille jotka menevät kivuttomasti naimisiin ja saavat lapsia muutaman vuoden sisään kun omalla kohdallani tuntui olevan mahdoton tehtävä.

Kommentit (673)

Vierailija
101/673 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin jouduin myös haaveista puhumaan paljon ja lopulta toistamaan, myös usea kaverinikin, lopulta kaikki suostuneet kun on puhunut järkeä iästä ja tulevaisuudesta. Kellään mies ei ole ollut kiivaasti halukas lapsiin tai naimisiin, mutta lopputulokseen ovat lopulta olleet erittäin tyytyväsiä. Se on joku jäätävä turha pelko ja siihen autta vain jatkuva puhuminen.

Tilastot kuitenkin kertoo aivan muuta? Erot pikkulapsiperheissä on todella yleisiä ja sitten riidellään elatusmaksuista ja huoltajuuksista. 

Ihmettelen myös miksi kukaan nainen haluaisi lisääntyä miehen kanssa, jolta joutuu anelemaan ja kinumaan naimisiinmenoa ja lapsia. 

Vierailija
102/673 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäis ap valita sellainen mies, joka viihtyy kotosalla. Jos tieten tahtoen valitsee jonkun nuuskamuikkusen joka viihtyy lähinnä omilla retkillään ja omissa puuhissaan, niin turha yllättyä jos lapset ei kiinnosta.

Toinen vaihtoehto on, että nuo valitsemasi miehet eivät vaan halua lapsia juuri sinun kanssa, olet varavaihtoehto kunnes se oikea osuu kohdalle. Tylyä mutta tätä tapahtuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/673 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Höttöilmaisuun "haluan joku päivä perheen" on paljon helpompi sanoa ajattelematta "joojoo", kuin vaatimukseen "haluan ehdottomasti tehdä lapsia x vuoden kuluessa". Siitä, ettei todellista tavoitetta sano suoraan, tulee mielikuva ettei sanoja oikein itsekään tiedä tarkalleen mitä haluaa, kunhan heittää jotain epämääräistä sinnepäin. Siksi ei uskalla myöskään sanoittaa sitä tarkasti."

Siis miten monella tapaa ilmaisun perheen perustaminen voi mielestäsi ymmärtää? Kyllä se on kautta aikain tarkoittanut lasten hankintaa.

Vierailija
104/673 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun postaus alkaa "en hae miehet vs naiset asettelua" tietää välittömästi mitä on luvassa.

Vierailija
105/673 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Höttöilmaisuun "haluan joku päivä perheen" on paljon helpompi sanoa ajattelematta "joojoo", kuin vaatimukseen "haluan ehdottomasti tehdä lapsia x vuoden kuluessa". Siitä, ettei todellista tavoitetta sano suoraan, tulee mielikuva ettei sanoja oikein itsekään tiedä tarkalleen mitä haluaa, kunhan heittää jotain epämääräistä sinnepäin. Siksi ei uskalla myöskään sanoittaa sitä tarkasti."

Siis miten monella tapaa ilmaisun perheen perustaminen voi mielestäsi ymmärtää? Kyllä se on kautta aikain tarkoittanut lasten hankintaa.

Jollekin se voi tarkoittaa naimisiinmenoa ja yhteisen asunnon hankintaa.

Vierailija
106/673 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollekin se voi tarkoittaa naimisiinmenoa ja yhteisen asunnon hankintaa.

Ei voi.

Vierailija
107/673 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitäis ap valita sellainen mies, joka viihtyy kotosalla. Jos tieten tahtoen valitsee jonkun nuuskamuikkusen joka viihtyy lähinnä omilla retkillään ja omissa puuhissaan, niin turha yllättyä jos lapset ei kiinnosta.

Toinen vaihtoehto on, että nuo valitsemasi miehet eivät vaan halua lapsia juuri sinun kanssa, olet varavaihtoehto kunnes se oikea osuu kohdalle. Tylyä mutta tätä tapahtuu. 

Nuuskamuikkus mieslapsetkin haluavat lapsia yleensä siinä vaiheessa kun kaikilla kavereilla on ja tajuavat, että kaverien huomio on enenevissä määrin vaimossa ja lapsessa. Mutta koska tällainen mies ei ole koskaan arvostanut naista vaan niitä poikamieskavereitaan, nuuskiksen perhe hajoaa pikkulapsiaikana. Lapsesta tulee nuuskan turvarätti ja uuden naisen, "oman kumppanin", etsintä alkaa. Arvostus naiseutta kohtaan ei kuitenkaan koskaan muutu, he ovat nuuska-mieslapselle aina vaan välittömiä hyödykkeitä

Vierailija
108/673 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höttöilmaisuun "haluan joku päivä perheen" on paljon helpompi sanoa ajattelematta "joojoo", kuin vaatimukseen "haluan ehdottomasti tehdä lapsia x vuoden kuluessa". Siitä, ettei todellista tavoitetta sano suoraan, tulee mielikuva ettei sanoja oikein itsekään tiedä tarkalleen mitä haluaa, kunhan heittää jotain epämääräistä sinnepäin. Siksi ei uskalla myöskään sanoittaa sitä tarkasti. 

Niinpä ja vielä retardimmalle miehelle menee viesti perille kun lyöt sitä nyrkillä namaaan ja huudat että OLEN HEDELMÄLLINEN NAINEN JA HALUAN TIINEYTYÄ, harvempi koirakaan pysyyy ignoraamaan suoraa väkivaltaa, vaikka suoran puheenkin vielä pystyykin :)

Ei mutta lasta ei kannata tehdä miehen kanssa, joka ei puhu omaa kieltä vaan jolle pitää puhua kuin taaperolle tai koiralle. Helpompi ja halvempi ottaa se koira haha

Vierailija
109/673 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tilastot kuitenkin kertoo aivan muuta? Erot pikkulapsiperheissä on todella yleisiä ja sitten riidellään elatusmaksuista ja huoltajuuksista. "

En tiedä mihin tilastoihin viittaa. Avioliitoista hieman vajaa puolet päättyy eroon jossain vaiheessa. Pikkulapsiperheistä siis selkeä enemmistö pysyy yhdessä vaikka eroaisikin joskus myöhemmin. Onko se todella yleistä, se kai on tulkintakysymys.

Riidat huoltajuudesta ja elatusmaksuista eivät taas kyllä ole todellakaan niin yleisiä kuin moni luulee. Suurin osa saadaan sovittua ilman suurempia riitoja.

Vierailija
110/673 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosissasiko väität, että kun nainen puhuu avioliitosta tai perheen perustamisesta miehensä kanssa, mies ei tajua mitä tarkoitetaan? :D

Toki jos mies on jollain tapaa kehitysvammainen tai muutoin holhottava, niin ymmärrysvaikeudet ovat mahdollisia.

Vierailija
111/673 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mulla melkein samanlainen tilanne sillä erotuksella, että olen seurustellut/ollut naimisissa viimeiset viisi vuotta saman miehen kanssa. Tuona aikana hänen mielensä lapsiasian suhteen on muuttunut monta kertaa. Välillä ollaan yritetty ja sitten hän on halunnut lopettaa. Tuntuu ihan hirveältä, koska mulle on lääkärit sanoneet, että raskaudella olisi kiire. Ja mies tietää tämän. Pari kuukautta sitten hän ilmoitti, että on tehnyt lopullisen päätöksen, eikä halua lasta. Siitä lähtien olen pohtinut eroa päivittäin. 

Mies on tehnyt päätöksensä. Harkinnut eron mahdollisuutta jo kauan, koska riskeerannut suhteen näin törkeällä tavalla kauan.

Älä tuhlaa aikaasi häneen. Hän on sinut ja toiveesi torpannut. Kuka tietää, vaikka olisi hänellä muuta tulilla. Katselee jo eri suuntaan. 

Vierailija
112/673 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on kyllä kummallisia. Minä olen eronnut 38 v. nainen ja minulla on 11 v. tytär. En halua enempää lapsia. Jostain syystä deittailessa miehet alkaa puhumaan minulle lapsista jo hyvin aikaisessa vaiheessa. Kun kerron etten ole hankkimassa lisää lapsia niin vaikuttavat hyvin pettyneiltä ja suhde päättyy siihen. 

Miehet haluaa lapsia "vaikeiden" naisten kanssa. Jos itse olet se joka niitä haluaa niin mies juoksee. 

Oman lapseni olen saanut ulkomaalaisen miehen kanssa. Hän itse halusi lapsia. Tosin ei kyllä sit hoitanut enää kun lapsi täytti 6 viikkoa, joten.. eipä noista koskaan tiedä. 

Ei kannata jäädä odottelemaan. Tinderissä on paljon lapsia haluavia miehiä. Kunhan et itse ole liian innokas alkuun.

Tuon ikäisillä mieslapsilla on samanlainen suhtautuminen lapsiin kuin nuoremmilla seksiin. Nainen on mälli ä

Vanhempi nainen? Jos mies on 35 v. Ja minä 38 v. ? Aika samanikäisistä miehistä oli nyt kyse. Kyllä jotkut miehet oikeasti haluavat lapsia ja perheen. Valitettavasti se vaan menee niin, että naisen pitää esittää vaikeaa ja olla sellanen "vastahankainen".  

Vierailija
113/673 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vastaus pelottaakin, ota asia miehesi kanssa puheeksi. Kysy asiaa ihan suoraan yksinkertaisin sanoin. Totea samalla, että sinulta alkaa aika loppua. Mieti valmiiksi, kauanko aiot hänelle antaa aikaa miettiä vastaustaan ja sano se hänelle. Itse antaisin kuukauden verran aikaa. Älä sano valmiiksi, aiotko lopettaa suhteen, jos hän vastaa kieltävästi. Mieti kuitenkin omaa ratkaisuasi valmiiksi. Itse laittaisin kieltävän vastauksen saadessani nettipalstalle ilmoituksen, jossa kertoisin suoraan perhetoiveestani. Selvittäisin myös reitit itsenäiseen äitiyteen lahjaspermalla. Käytännössä notkuisin varmaan nykyisessä suhteessa vielä jonkin aikaa näistä tempuista huolimatta. Parisuhteenne ilmapiiri näet muuttuu, kun alat etsiä muita vaihtoehtoja. Siitä voi seurata, että mies muuttaakin mielensä. 

Vierailija
114/673 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tehnyt päätöksensä. Harkinnut eron mahdollisuutta jo kauan, koska riskeerannut suhteen näin törkeällä tavalla kauan.

Älä tuhlaa aikaasi häneen. Hän on sinut ja toiveesi torpannut. Kuka tietää, vaikka olisi hänellä muuta tulilla. Katselee jo eri suuntaan. 

Keskustele hänen vanhempien kanssa. Kysy, miltä tämä kuulostaa heidän mielestään. 

Miehesi on varastanut sinulta elämää ja aikaa. 

Vierailija
115/673 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Keskustele hänen vanhempien kanssa. Kysy, miltä tämä kuulostaa heidän mielestään. 

Miehesi on varastanut sinulta elämää ja aikaa."

:D

Mamma sitten soittaa pojalleen, nuhtelee ja yhtäkkiä mies alkaa haluta lapsia pikavauhdilla, vai?

Vierailija
116/673 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Keskustele hänen vanhempien kanssa. Kysy, miltä tämä kuulostaa heidän mielestään. 

Miehesi on varastanut sinulta elämää ja aikaa."

:D

Mamma sitten soittaa pojalleen, nuhtelee ja yhtäkkiä mies alkaa haluta lapsia pikavauhdilla, vai?

Ne alkaa nus.Sia iha sikana keskenään. Miehen isä panee tämän paksuksi.

Näin se sujuu.

Tää puoliso, nsmies tulee kaapista ulos. Homoilee avoimesti. Pierut haisee aviovuoteessa makuuhuoneessa. Joutuu juoksemaan joskus äkisti pöntölle, kun suoli falskaa löysänä.

Laihduttaa ja ostaa uusia vaatteita. Ostaa uuden tuoksuvan deodorantin.

Vierailija
117/673 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tilastot kuitenkin kertoo aivan muuta? Erot pikkulapsiperheissä on todella yleisiä ja sitten riidellään elatusmaksuista ja huoltajuuksista. "

En tiedä mihin tilastoihin viittaa. Avioliitoista hieman vajaa puolet päättyy eroon jossain vaiheessa. Pikkulapsiperheistä siis selkeä enemmistö pysyy yhdessä vaikka eroaisikin joskus myöhemmin. Onko se todella yleistä, se kai on tulkintakysymys.

Riidat huoltajuudesta ja elatusmaksuista eivät taas kyllä ole todellakaan niin yleisiä kuin moni luulee. Suurin osa saadaan sovittua ilman suurempia riitoja.

Avioliitto ei ole yhtä kuin pikkulapsiperhe. Suurin osa sikiää nykyään susiparina avoliitossa, harrastaa suhteen läpi monenlaisia aviorikoksia ja lopulta eroaa eli ryhtyy lopullisesti polygamiseksi

Vierailija
118/673 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä 50v perheellinen mies.
Täytyy sanoa että kun katsoo ja kuulee tätä nuorempien miesten menoa, niin minut valtaa ääretön pettymys, juurikin kun perhe, elämän perusta, ei heitä kiinnosta ollenkaan, ja elämän halutaan vain olevan jatkuvaa, loppumatonta varhaisaikuisuutta kunnes huomataan että ei ota enää eteen eikä muutenkaan asiat luista kuten silloin ennen. Jossain on menty vikaan ja pahasti. Kai se on yltiöindividualismi, jossa ei ole sijaa muille kuin itselle ja omille tarpeille: parisuhdekin on vain suuremmalta osalta ottamista, ei antamista.
Miehen mallin on täyttänyt jotkut tyhjänpäiväiset Andrew Tatet ja kotimaiset vastineet jne.

Vierailija
119/673 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä ja vielä retardimmallekin miehelle menee viesti perille lopulta. Heität ihan suoraan päin naamaa faktaa. Harvempi pystyy ignooraamaan raadollista dissausta, vaikka suoran asiallisen puheen vielä pystyykin :)

Ei mutta lasta ei kannata tehdä miehen kanssa, joka ei puhu omaa kieltä, vaan jolle pitää puhua kuin taaperolle tai koiralle. Helpompi ja halvempi ottaa se koira haha. Valitse vain mieleinen ja sopiva rotu.

Vierailija
120/673 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei edes mennä avioon vaan lapsia tehdään sinne sun tänne ja sitten erotaan.