Taas parisuhteessa jossa mies ei haluakaan lapsia
Ei ole trolli tai minkään sortin miehet vastaan naiset -aloitus. Haen kohtalotovereita ja keskustelua samassa veneessä olleilta tai olevilta. Olen siis 35v nainen jolla on ollut aikuisiässä muutama pidempi vakava parisuhde suunnilleen ikäisteni tai max. 5 vuotta vanhemman miehen kanssa. Jokaisessa näistä suhteista olen ollut alusta asti avoin siitä miten avioliitto ja perhe ovat minulle tärkeitä asioita ja jokainen poikaystävä on alkuun myötäillyt vieressä. Suhdetta kuluu pari vuotta ja asustellaan yhdessä, mutta mies ei ota aiheita koskaan omatoimisesti puheeksi ja on vallan ahdistuneen ja välttelevän oloinen jos yritän viritellä keskustelua, oli se sitten vähemmän suoraan tai ihan suoraankin. Ja kappas, olen taas suhteessa jossa suhde on vakiintunut ja tasainen mutta mies ei halua keskustella tulevaisuudesta ellei suunnittelu koske valleusmatkaa Norjaan tai jotain kivaa puuhastelua. On kova suunnittelemaan projekteja autoonsa tai kavereiden kanssa, mutta ne perhepuheet lentää automaattisesti johonkin epämääräiseen tulevaisuudessa sitten -kansioon.
En vaan enää jaksa. Ikää on sen verran ettei huvita aloittaa koko rumbaa uudestaan ja mahdollisesti vaan löytää itsensä samasta tilanteesta toisen miehen kanssa. Olen kateellinen niille naisille jotka menevät kivuttomasti naimisiin ja saavat lapsia muutaman vuoden sisään kun omalla kohdallani tuntui olevan mahdoton tehtävä.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä miehen haaveet? Kukaan täysjärkinen ei halua iilimatoja syömään kaikki tulot
Tämähän se on.
Joten voidaankin ä m m i l l e esittää kymysys näin päin:
Suostutko muka itse siihen että elintasostasi (siis syystä ja motivaatiosta jonka vuoksi käyt ylipäätään töissä) leikkaantuu kymmeniä prosentteja pois ilman että itse sitä haluat, vaan se tapahtuu jonkun toisen haluamisien vuoksi, mutta työmääräsi EI vähene kymmeniä prosentteja samassa suhteessa? Vaan joudut jopa tekemään kahta kauheammin töitä että saat EDES NYKYISEN elintasosi säilytettyä????? Eli työmääräsi käytännössä lähes tuplaantuu ILMAN että siitä saatava rahamäärä lähes tuplaantuu samassa suhteessa. Ja nyt sitten tuleekin teille ä m m i l l e se kysymys, MINKÄ HELVETIN TAKIA _KUKAAN_ JÄRKEVÄ MIES TUOLLAISTA HALUAISI???????!!!!!!
Millä helvetin logiikalla te
Elämä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsentekoon ei tarvita parisuhdetta. Vaan seksiä. Tiedät mitä tehdä.
Aika ronskia tekstiä, täytyy sanoa. Jotkut ratkaisevat tilanteen sillä tavalla.
Ehkä ne "iilimadot" on joillekki kaikista tärkein asia tällä maapallolla. Jota raha ja palkka ei voi ikinä edes korvata. Riittää että on tarpeeksi että selvitään.
Vierailija kirjoitti:
Entä miehen haaveet? Kukaan täysjärkinen ei halua iilimatoja syömään kaikki tulot
Näiden miesten on parasta elellä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se on.
Joten voidaankin ä m m i l l e esittää kymysys näin päin:
Suostutko muka itse siihen että elintasostasi (siis syystä ja motivaatiosta jonka vuoksi käyt ylipäätään töissä) leikkaantuu kymmeniä prosentteja pois ilman että itse sitä haluat, vaan se tapahtuu jonkun toisen haluamisien vuoksi, mutta työmääräsi EI vähene kymmeniä prosentteja samassa suhteessa? Vaan joudut jopa tekemään kahta kauheammin töitä että saat EDES NYKYISEN elintasosi säilytettyä????? Eli työmääräsi käytännössä lähes tuplaantuu ILMAN että siitä saatava rahamäärä lähes tuplaantuu samassa suhteessa. Ja nyt sitten tuleekin teille ä m m i l l e se kysymys, MINKÄ HELVETIN TAKIA _KUKAAN_ JÄRKEVÄ MIES TUOLLAISTA HALUAISI???????!!!!!!
Millä helvetin logiikalla te oikein kuvittelette tämän touhun onnistuvan?!
Tämä on ihan sama kun parisuhteessa oleva mies ilmoittaa naiselle että:
"minä haluan tuon urheiluauton/veneen/ tms., se maksaa 50-70.000€ ja sinä maksat sen. Teet sitten seuraavat n. 20 v. perse ruvella vaikka kahta työtä että MINÄ saan sen, mutta sinä sen maksat"
Kuinka moni nainen suostuu tuohon????! Voi olla halukkaiden naisten jono aika tyhjä, vaikka käytännössä on aivan samasta asiasta kyse miehen kohdalla kun kersoja ollaan vailla.
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on jo ihan liikaa ihmisiä muutenkin.
Suomessa ei olisi, jos ei tuotaisi väkisin ulkomailta.
Sama kokemus aikanaan. Tosin tilanne päättyi parin vuoden löysässä hirressä roikkumisen jälkeen siihen, että totesin, että jos kerran hän ei halua lapsia nyt minun kanssani, niin minä menen sitten tekemään ne jonkun muun kanssa. Keskusteluyrityksiä oli tuossa kohtaa takana aika monta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän sen päätät että saatko lapsen miehen kanssa kun varmaankin jättää ehkäisyn sinun vastuulle. Voit tarvittaessa hankkia sen lapsen vaikka yksinkin.
Nämä tällaiset ehdotukset ovat varmaan trollikommentteja, mutta en tosiaan halua hankkia lasta vastentahtoisen miehen kanssa salaa. Enkä halua lapselleni isää joka ei ole lapsesta edes innoissaan. Haaveilin juurikin parisuhteesta joka etenee yhdessä tuumin päätetysti perheenperustamiseen. Mutta tuntuu että se on käytännössä mahdotonta. -Aloittaja
Ystäväpiirissäni oli tapaus, että kumpikin osapuoli toivoi lasta tosissaan. Vaan kuinkas kävikään? Mies vetäytyi projektista siinä vaiheessa, kun lapsen syntymä lähestyi. Ei voi koskaan olla 100% varma tulevaisuudesta.
Ei toimi tänä päivänä enää