Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas parisuhteessa jossa mies ei haluakaan lapsia

Vierailija
08.02.2026 |

Ei ole trolli tai minkään sortin miehet vastaan naiset -aloitus. Haen kohtalotovereita ja keskustelua samassa veneessä olleilta tai olevilta. Olen siis 35v nainen jolla on ollut aikuisiässä muutama pidempi vakava parisuhde suunnilleen ikäisteni tai max. 5 vuotta vanhemman miehen kanssa. Jokaisessa näistä suhteista olen ollut alusta asti avoin siitä miten avioliitto ja perhe ovat minulle tärkeitä asioita ja jokainen poikaystävä on alkuun myötäillyt vieressä. Suhdetta kuluu pari vuotta ja asustellaan yhdessä, mutta mies ei ota aiheita koskaan omatoimisesti puheeksi ja on vallan ahdistuneen ja välttelevän oloinen jos yritän viritellä keskustelua, oli se sitten vähemmän suoraan tai ihan suoraankin. Ja kappas, olen taas suhteessa jossa suhde on vakiintunut ja tasainen mutta mies ei halua keskustella tulevaisuudesta ellei suunnittelu koske valleusmatkaa Norjaan tai jotain kivaa puuhastelua. On kova suunnittelemaan projekteja autoonsa tai kavereiden kanssa, mutta ne perhepuheet lentää automaattisesti johonkin epämääräiseen tulevaisuudessa sitten -kansioon.

En vaan enää jaksa. Ikää on sen verran ettei huvita aloittaa koko rumbaa uudestaan ja mahdollisesti vaan löytää itsensä samasta tilanteesta toisen miehen kanssa. Olen kateellinen niille naisille jotka menevät kivuttomasti naimisiin ja saavat lapsia muutaman vuoden sisään kun omalla kohdallani tuntui olevan mahdoton tehtävä.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellinen ja suoraselkäinen mies on aika harvinainen. Yleensä puhuvat paskaa saadakseen etuja ja hyötyä. Kunnon parasiitteja.

Kyllä mies puhuu varmaan totta sanoessaan, että "sitten joskus", siis uskoo omia juttujaan, mutta miehet ovat pelkureita.

Vierailija
42/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lapsi yksin. Hänestä tulee elämäsi tärkein henkilö.  
Miehiä tulee ja menee. Se on sitten kiva lisä jos joku hyvä mies löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ehdotatte keinohedelmöitystä, niin unohdatte että silloin jää elatusmaksutkin saamatta, eikä ole mahdollisuutta lapsen vuoroviikkohoitoon. Elatusmaksut voi olla vähävaraiselle naiselle todella tärkeät. Samoin toinen ihminen jolla lapsi on jokatoinen viikko. Työpaikallakaan ei katsota hyvällä että äiti on kokoajan pois lapsen takia ja siten ei ikinä saa vakituista työsuhdetta.

Vierailija
44/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle kun antaa seksiä ennen kosintaa niin lopputulos on tämä. Halusi vain vakiseksiä.

Vierailija
45/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ehdotatte keinohedelmöitystä, niin unohdatte että silloin jää elatusmaksutkin saamatta, eikä ole mahdollisuutta lapsen vuoroviikkohoitoon. Elatusmaksut voi olla vähävaraiselle naiselle todella tärkeät. Samoin toinen ihminen jolla lapsi on jokatoinen viikko. Työpaikallakaan ei katsota hyvällä että äiti on kokoajan pois lapsen takia ja siten ei ikinä saa vakituista työsuhdetta.

Ok. Hanki itsesi raskaaksi siltä valehtelevalta miesvauvalta ja tee ne isyydentunnustustemput ym. ja ala onnelliseksi vasta sitten. Menetät ehkä vuoden tai kaksi loppuelämästäsi. Elämä on valintoja. 

Vierailija
46/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep. Naisten ratkaisu asiaan tuntuu olevan: tee lapsi yksin. Eli lisää isättömiä ja juurettomia mielenterveysongelmaisia ihmisiä tulevaisuuden mailmaan omien mielihalujen takia. Lähinnä rikos ihmisyyttä vastaan.

Vierailija
47/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin jouduin myös haaveista puhumaan paljon ja lopulta toistamaan, myös usea kaverinikin, lopulta kaikki suostuneet kun on puhunut järkeä iästä ja tulevaisuudesta. Kellään mies ei ole ollut kiivaasti halukas lapsiin tai naimisiin, mutta lopputulokseen ovat lopulta olleet erittäin tyytyväsiä. Se on joku jäätävä turha pelko ja siihen autta vain jatkuva puhuminen.

Ei kuullosta hyvälle että mies painostetaan perheelliseksi.

Joo, en lähtisi tuohon. Liian iso asia tehtäväksi vasten tahtoaan. Siitä saisi myös itse sitten aina kuulla, ja lopulta lapsetkin tajuaisivat asian.

Ei ole tarvinnut miestä ylipuhua, pakottaa tai anella. En olisi alentunut.

Vierailija
48/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan ap osaa pettymykseesi ja suruusi. Kirjoituksesi kosketti.

Rukoilen ja toivon, että löytäisit sinulle tarkoitetun ihanan miehen, joka haluaa sinut ja lapsen kanssasi, yhteisen elämön ja perheen.

Vierailija
49/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jepjep. Naisten ratkaisu asiaan tuntuu olevan: tee lapsi yksin. Eli lisää isättömiä ja juurettomia mielenterveysongelmaisia ihmisiä tulevaisuuden mailmaan omien mielihalujen takia. Lähinnä rikos ihmisyyttä vastaan.

Asian juurisyy ovat kylläkin valehtelevat miesvauvat, joita on tämä maa pullollaan. 

Vierailija
50/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin jouduin myös haaveista puhumaan paljon ja lopulta toistamaan, myös usea kaverinikin, lopulta kaikki suostuneet kun on puhunut järkeä iästä ja tulevaisuudesta. Kellään mies ei ole ollut kiivaasti halukas lapsiin tai naimisiin, mutta lopputulokseen ovat lopulta olleet erittäin tyytyväsiä. Se on joku jäätävä turha pelko ja siihen autta vain jatkuva puhuminen.

Ei kuullosta hyvälle että mies painostetaan perheelliseksi.

No sehän on miehen oma valinta. Lapsi tai ero. Kyllä aikuisen pitää itse osata päättää mitä haluaa.

Jos se tuolla tavalla esitetään, niin ero.

Vierailija
51/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asian juurisyy ovat kylläkin valehtelevat miesvauvat, joita on tämä maa pullollaan. 

Jos on yhtään epäitsekkyyttä, niin voi tinkiä omista mielihaluistaan, oli syy mikä tahansa.

Vierailija
52/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lapsia haluavat ovat harvassa, ennen oli helppoa.

Vierailija
53/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekö on sitten parempi, että suomalaiset katoavat vähin äänin maan päältä ja naiset katkeroituvat jäätyään ilman lapsia?

Vierailija
54/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden hauskan tapauksen tiedän. Nainen on luonteeltaan siivooja laittaa ruokaa antaa pelata jne pelaa myös itse on tyytyväinen kuhan saa huomiota välillä. Noh tämä nainen ei halua lapsia ollenkaan.  Miten on hänelle käynyt niin se että mies on ruvennut haluamaan lapsia ja hän on joutunut sitten lähteä sen takia kävelemään. Alusta asti on kuiten sanonut että lapsia ei halua. Mies aluksi sanonut kuiten että kelpaa kun lapsia ei halua. Kummasti niitä lapsia haluaa sitten kun nainen paasaa.

Vierailija
55/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään lapsia haluavat ovat harvassa, ennen oli helppoa.

Monet lapsia haluavat miehet ei pääse syystä tai toisesta parisuhteeseen saati perheellisty. Mies jolla on vientiä ei välttäättä halua vakiintua ihan niin paljoa. 

Vierailija
56/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekö on sitten parempi, että suomalaiset katoavat vähin äänin maan päältä ja naiset katkeroituvat jäätyään ilman lapsia?

Heh mitä näitä palstan juttuja lukee niin joskus tuntuu että ehkä ois parempi jos suomalaiset katoais maan päältä.

Vierailija
57/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä miehen haaveet? Kukaan täysjärkinen ei halua iilimatoja syömään kaikki tulot

Tämähän se on. 

Joten voidaankin ä m m i l l e esittää kymysys näin päin:

Suostutko muka itse siihen että elintasostasi (siis syystä ja motivaatiosta jonka vuoksi käyt ylipäätään töissä) leikkaantuu kymmeniä prosentteja pois ilman että itse sitä haluat, vaan se tapahtuu jonkun toisen haluamisien vuoksi, mutta työmääräsi EI vähene kymmeniä prosentteja samassa suhteessa? Vaan joudut jopa tekemään kahta kauheammin töitä että saat EDES NYKYISEN elintasosi säilytettyä????? Eli työmääräsi käytännössä lähes tuplaantuu ILMAN että siitä saatava rahamäärä lähes tuplaantuu samassa suhteessa. Ja nyt sitten tuleekin teille ä m m i l l e se kysymys, MINKÄ HELVETIN TAKIA _KUKAAN_ JÄRKEVÄ MIES TUOLLAISTA HALUAISI???????!!!!!!

Millä helvetin logiikalla te oikein kuvittelette tämän touhun onnistuvan?!

Vierailija
58/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmassa asemassa sinä olet kuin mies joka haluaa lapsia niitä haluamattoman naisen kanssa.

Vierailija
59/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä miehen haaveet? Kukaan täysjärkinen ei halua iilimatoja syömään kaikki tulot

Tämähän se on. 

Joten voidaankin ä m m i l l e esittää kymysys näin päin:

Suostutko muka itse siihen että elintasostasi (siis syystä ja motivaatiosta jonka vuoksi käyt ylipäätään töissä) leikkaantuu kymmeniä prosentteja pois ilman että itse sitä haluat, vaan se tapahtuu jonkun toisen haluamisien vuoksi, mutta työmääräsi EI vähene kymmeniä prosentteja samassa suhteessa? Vaan joudut jopa tekemään kahta kauheammin töitä että saat EDES NYKYISEN elintasosi säilytettyä????? Eli työmääräsi käytännössä lähes tuplaantuu ILMAN että siitä saatava rahamäärä lähes tuplaantuu samassa suhteessa. Ja nyt sitten tuleekin teille ä m m i l l e se kysymys, MINKÄ HELVETIN TAKIA _KUKAAN_ JÄRKEVÄ MIES TUOLLAISTA HALUAISI???????!!!!!!

Millä helvetin logiikalla te

Kyllä ja perheellistymisen jälkeen seksin määrä myös monesti vähenee ja naisen keho saattaa mennä pilalle etenkin rintojen osalta.

Vierailija
60/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisääntyminen tehdään aina omien mielihalujen takia (paitsi vahingot). Monet ovat myös traumatisoituneita, koska heillä ON isä. Kaikki isät eivät ole hyviä kuten kaikki äiditkään eivät ole.