Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas parisuhteessa jossa mies ei haluakaan lapsia

Vierailija
08.02.2026 |

Ei ole trolli tai minkään sortin miehet vastaan naiset -aloitus. Haen kohtalotovereita ja keskustelua samassa veneessä olleilta tai olevilta. Olen siis 35v nainen jolla on ollut aikuisiässä muutama pidempi vakava parisuhde suunnilleen ikäisteni tai max. 5 vuotta vanhemman miehen kanssa. Jokaisessa näistä suhteista olen ollut alusta asti avoin siitä miten avioliitto ja perhe ovat minulle tärkeitä asioita ja jokainen poikaystävä on alkuun myötäillyt vieressä. Suhdetta kuluu pari vuotta ja asustellaan yhdessä, mutta mies ei ota aiheita koskaan omatoimisesti puheeksi ja on vallan ahdistuneen ja välttelevän oloinen jos yritän viritellä keskustelua, oli se sitten vähemmän suoraan tai ihan suoraankin. Ja kappas, olen taas suhteessa jossa suhde on vakiintunut ja tasainen mutta mies ei halua keskustella tulevaisuudesta ellei suunnittelu koske valleusmatkaa Norjaan tai jotain kivaa puuhastelua. On kova suunnittelemaan projekteja autoonsa tai kavereiden kanssa, mutta ne perhepuheet lentää automaattisesti johonkin epämääräiseen tulevaisuudessa sitten -kansioon.

En vaan enää jaksa. Ikää on sen verran ettei huvita aloittaa koko rumbaa uudestaan ja mahdollisesti vaan löytää itsensä samasta tilanteesta toisen miehen kanssa. Olen kateellinen niille naisille jotka menevät kivuttomasti naimisiin ja saavat lapsia muutaman vuoden sisään kun omalla kohdallani tuntui olevan mahdoton tehtävä.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin jouduin myös haaveista puhumaan paljon ja lopulta toistamaan, myös usea kaverinikin, lopulta kaikki suostuneet kun on puhunut järkeä iästä ja tulevaisuudesta. Kellään mies ei ole ollut kiivaasti halukas lapsiin tai naimisiin, mutta lopputulokseen ovat lopulta olleet erittäin tyytyväsiä. Se on joku jäätävä turha pelko ja siihen autta vain jatkuva puhuminen.

Ei kuullosta hyvälle että mies painostetaan perheelliseksi.

No sehän on miehen oma valinta. Lapsi tai ero. Kyllä aikuisen pitää itse osata päättää mitä haluaa.

Vierailija
22/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän sen päätät että saatko lapsen miehen kanssa kun varmaankin jättää ehkäisyn sinun vastuulle. Voit tarvittaessa hankkia sen lapsen vaikka yksinkin.

Nämä tällaiset ehdotukset ovat varmaan trollikommentteja, mutta en tosiaan halua hankkia lasta vastentahtoisen miehen kanssa salaa. Enkä halua lapselleni isää joka ei ole lapsesta edes innoissaan. Haaveilin juurikin parisuhteesta joka etenee yhdessä tuumin päätetysti perheenperustamiseen. Mutta tuntuu että se on käytännössä mahdotonta. -Aloittaja

Unohda miehet tuosta yhtälöstä ja ala onnelliseksi. Mitä pikemmin, sen parempi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies haluaa naisen läheisyyden kaipuun ja seksin takia. Haluavat vaan sellaista kivaa seurustelua jonka nainen sitten monesti pilaa kertomalla perhehaaveista. Mies voi joko erota tai vastentahtoisesti suostua tai sitten yrittää ohittaa asiaa ja siirtää sitä tulevaisuuteen toivoen että nainen lopulta luopuu haaveestaan tai ikä tulee täyteen.

Vierailija
24/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hieman hirvitti, kun oma lapsi meni hyvin nuorena ensimmäisen poikaystävänsä kanssa naimisiin. Palstaa lukiessa kyllä monesti tuntuu, että hän väisti miinan, kun ei joutunut tuonne nykyaikaisille deittimarkkinoille ihmettelemään, olisiko joku mieslapsi valmis kasvamaan aikuiseksi. Vävy tiesi jo parikymppisenä toivovansa lapsia ja on ensimmäisestä lapsesta kovasti innoissaan.

Taitaa olla niin, että ne potentiaaliset perheenisät viedään jo nuorina. Minulla oli tuuria, kun löysin miehen myöhemmällä iällä (29-vuotiaana, mies oli 31v). Ei siinä kauan nokka tuhissut kun mentiin naimisiin ja perustettiin perhe. Ei tuossa iässä tarvita enää mitään turhia jahkailuja.

Vierailija
25/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän sen päätät että saatko lapsen miehen kanssa kun varmaankin jättää ehkäisyn sinun vastuulle. Voit tarvittaessa hankkia sen lapsen vaikka yksinkin.

Nämä tällaiset ehdotukset ovat varmaan trollikommentteja, mutta en tosiaan halua hankkia lasta vastentahtoisen miehen kanssa salaa. Enkä halua lapselleni isää joka ei ole lapsesta edes innoissaan. Haaveilin juurikin parisuhteesta joka etenee yhdessä tuumin päätetysti perheenperustamiseen. Mutta tuntuu että se on käytännössä mahdotonta. -Aloittaja

Oli niin tai näin, polkusi alkaa nyt siitä, että puhut kumppanisi kanssa vakavasti. Jos hän ei halua yrittää lasta, aiotko jäädä suhteeseen?  Etsitkö uutta kumppania, vai kuitenkin hedelmöityshoitoa itsellisenä naisena? Vai jäätkö lapsettomaksi ja suhteeseen? 

Voit olla varma, että mies ei päätä puolestasi. 

Vierailija
26/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua lasta juuri sinun kanssasi. Parisuhteessanne on riittävän mukavaa, vaikka ei sinua suuremmin rakasta ja lähtee litomaan ja lapsia tekemään heti kun oikeasti rakastuu ja löytää sen jonka kanssa sen perheen haluaakin. Sinuna eroaisin ja etsisin miehen, joka on yhtä innoissaan perheen perustamisesta sinun kanssasi kuin sinä olet hänen. Ehkä nuo miehet myös haistaa sen ettet ole suhteessa siksi, että olet rakastunut juuri tähän mieheen vaan siksi että saisit lapsia ja perheen. Miehellä on sinulle enemmänkin välinearvoa kuin arvoa rakastettuna romanttisena kumppanina.

Vierailija
27/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei luultavasti halua lasta. Kysy. Jos vastaus on ei tai en tiedä/ ehkä joskus (sekin on ei) niin se on sitten siinä.

Jos haluat lapsen niin sen voit hankkia yksinkin. Tee päätös ja sitten kunnon suunnitelma pystyyn. Vaihtoehtoja on.

Se on selvää ettei halua enkä tällä aloituksella hae mitään keinotteluita tai painostamisstrategioita asian muuttamiseksi. En halua itsekään lasta miehen kanssa joka ei ole edes lähtökohtaisesti innoissaan ja sitoutunut yhteisen perheenperustamiseen. Mietin vaan välillä että eri olosuhteissa olisin voinut olla naimisissa ja hankkia perheen kaikkien kolmen kumppanin kanssa mutta suhde kariutui joka kerta siihen että nuo asiat ei kiinnosta miestä kuin ehkä siinä maagisessa teoreettisessa tulevaisuudessa. Halusin aina ihan perinteisen perheen ja olen aina seurustellut sitä tavoitellen ja siihen kohti pyrkien ja aina jää lopulta tyhjä arpa käteen. -Aloittaja

Vierailija
28/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ratkaisu oli: ei seksiä ennen kosintaa. Toimi, edelleen onnellisesti naimisissa, ja oikein hyvä tuli seksielämästäkin ;)

Alapeukutatte toisten onnelle? No, jatkakaa ihmeessä antamista ja seksin saamista, mut ei tartte sitten ihmetellä kun miestä ei huvita sitoutua kun saa ilmankin.

Vierailija
29/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei luultavasti halua lasta. Kysy. Jos vastaus on ei tai en tiedä/ ehkä joskus (sekin on ei) niin se on sitten siinä.

Jos haluat lapsen niin sen voit hankkia yksinkin. Tee päätös ja sitten kunnon suunnitelma pystyyn. Vaihtoehtoja on.

Se on selvää ettei halua enkä tällä aloituksella hae mitään keinotteluita tai painostamisstrategioita asian muuttamiseksi. En halua itsekään lasta miehen kanssa joka ei ole edes lähtökohtaisesti innoissaan ja sitoutunut yhteisen perheenperustamiseen. Mietin vaan välillä että eri olosuhteissa olisin voinut olla naimisissa ja hankkia perheen kaikkien kolmen kumppanin kanssa mutta suhde kariutui joka kerta siihen että nuo asiat ei kiinnosta miestä kuin ehkä siinä maagisessa teoreettisessa tulevaisuudessa. Halusin aina ihan perinteisen perheen ja olen aina seurustellut sitä tavoitellen ja siihen kohti pyrkien ja aina jää lopulta

No. Aiotko hyväksyä tämän tyhjän arvan vai lähteä? 

Vierailija
30/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo liian vanha äidiksi.

Vierailija
31/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä miehen haaveet? Kukaan täysjärkinen ei halua iilimatoja syömään kaikki tulot

Olin juuri omien rakkaiden "iilimatojeni" kanssa Itävallassa laskettelureissulla, hauskaa oli!

Omat lapset on puolison ja ystävien lisäksi ihan parasta seuraa :) 

Raha on kiva mut ihan toissijaista rakkaiden jälkeläisten rinnalla.

Vierailija
32/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on selvää ettei halua enkä tällä aloituksella hae mitään keinotteluita tai painostamisstrategioita asian muuttamiseksi. En halua itsekään lasta miehen kanssa joka ei ole edes lähtökohtaisesti innoissaan ja sitoutunut yhteisen perheenperustamiseen. Mietin vaan välillä että eri olosuhteissa olisin voinut olla naimisissa ja hankkia perheen kaikkien kolmen kumppanin kanssa mutta suhde kariutui joka kerta siihen että nuo asiat ei kiinnosta miestä kuin ehkä siinä maagisessa teoreettisessa tulevaisuudessa. Halusin aina ihan perinteisen perheen ja olen aina seurustellut sitä tavoitellen ja siihen kohti pyrkien ja aina jää lopulta

Osta siemen kaupasta ja unohda miehet. 

Vierailija
33/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei halua lasta juuri sinun kanssasi. Parisuhteessanne on riittävän mukavaa, vaikka ei sinua suuremmin rakasta ja lähtee litomaan ja lapsia tekemään heti kun oikeasti rakastuu ja löytää sen jonka kanssa sen perheen haluaakin. Sinuna eroaisin ja etsisin miehen, joka on yhtä innoissaan perheen perustamisesta sinun kanssasi kuin sinä olet hänen. Ehkä nuo miehet myös haistaa sen ettet ole suhteessa siksi, että olet rakastunut juuri tähän mieheen vaan siksi että saisit lapsia ja perheen. Miehellä on sinulle enemmänkin välinearvoa kuin arvoa rakastettuna romanttisena kumppanina.

Ihan jokainen parisuhteeni on lähtenyt aidosta ihastumisesta ja rakastumisesta ja vaikka olen aina ollut avoin perhekeskeisyyden suhteen, olen aina halunnut asua muutaman vuoden yhdessä ja katsoa rauhassa sen sijaan että olisin kiirehtimässä liittoon ja hankkimaan lapsia impulsiivisesti. Yhdenkään miehen kanssa en ole ollut tulevaisuuden potentiaalin takia vaan sillä hetkellä aidosta halusta. Nyt kolmannella kerralla takki on tyhjä ja tuntuu epäluonnolliselta ajatukselta alkaa taas deittailemaan saatikka muuttaa yhteen. Etenkin kun näillä aiemmilla kerroilla olemme yhdessä jo unelmoineetkin perheestä ja vasta monen vuoden jälkeen huomaan että mies puhui lämpimikseen tai ei kokenut oikeasti kovin vahvaa paloa tai halua edesauttaa asiaa. -Aloittaja

Vierailija
34/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet selväksi sille että lapsia tai lähden jos ei kelpaa niin lähdet. Mitä enempi aikaa mennee siihe jahkailuun nii sitä hankalemmaksi se mennee tulevaisuudessa. Se ei sitten halunnut lapsia sinun kanssa voi voi.

Vierailija
35/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellinen ja suoraselkäinen mies on aika harvinainen. Yleensä puhuvat paskaa saadakseen etuja ja hyötyä. Kunnon parasiitteja.

Vierailija
36/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan jokainen parisuhteeni on lähtenyt aidosta ihastumisesta ja rakastumisesta ja vaikka olen aina ollut avoin perhekeskeisyyden suhteen, olen aina halunnut asua muutaman vuoden yhdessä ja katsoa rauhassa sen sijaan että olisin kiirehtimässä liittoon ja hankkimaan lapsia impulsiivisesti. Yhdenk

Olen pahoillani, mutta tuollainen supervahva turvallisuushakuisuus ja pönkittäminen kielii peloista. Onko taustalla lapsuudeneroperhe vai vielä vakavampaa? 

Sinun ikäisesi kyllä pitäisi aika nopeasti huomata, voiko kuvitella perustavasi perheen toisen kanssa. Takeita ei ole, elämässä on aina riskinsä,  mutta ei ole senkään jälkeen loppuelämän varmuutta kun varoo ja asuu vuosikausia yhdessä ennen sitoutumista.

nim.merk. vuodessa naimisiin

Vierailija
37/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua hieman hirvitti, kun oma lapsi meni hyvin nuorena ensimmäisen poikaystävänsä kanssa naimisiin. Palstaa lukiessa kyllä monesti tuntuu, että hän väisti miinan, kun ei joutunut tuonne nykyaikaisille deittimarkkinoille ihmettelemään, olisiko joku mieslapsi valmis kasvamaan aikuiseksi. Vävy tiesi jo parikymppisenä toivovansa lapsia ja on ensimmäisestä lapsesta kovasti innoissaan.

Taitaa olla niin, että ne potentiaaliset perheenisät viedään jo nuorina. Minulla oli tuuria, kun löysin miehen myöhemmällä iällä (29-vuotiaana, mies oli 31v). Ei siinä kauan nokka tuhissut kun mentiin naimisiin ja perustettiin perhe. Ei tuossa iässä tarvita enää mitään turhia jahkailuja.

Tämä on ihan totta ihan miehenä sanon monet väittää että perheen haluaisi näin 30+ iälläkin mutta sitten kun oikeasti laitetaan se tarjous nenän eteen niin ei kelpaakkaan. Itsestäni ei ole lapsen isäksi teen sen ihan alusta asti suoraan selväksi, ei ole reilua naisen aikaa ruveta kuluttamaan jos se lapsia joskus haluaa.

Vierailija
38/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan jokainen parisuhteeni on lähtenyt aidosta ihastumisesta ja rakastumisesta ja vaikka olen aina ollut avoin perhekeskeisyyden suhteen, olen aina halunnut asua muutaman vuoden yhdessä ja katsoa rauhassa sen sijaan että olisin kiirehtimässä liittoon ja hankkimaan lapsia impulsiivisesti. Yhdenk

Ne miehet ovat kaikki olleet huijareita. Tervetuloa tutustumaan miessukupuoleen. Lopeta itku ja tee keinohedelmöitys NYT ja potki se miesvauva ulos NYT. 

Vierailija
39/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet selväksi sille että lapsia tai lähden jos ei kelpaa niin lähdet. Mitä enempi aikaa mennee siihe jahkailuun nii sitä hankalemmaksi se mennee tulevaisuudessa. Se ei sitten halunnut lapsia sinun kanssa voi voi.

Tuossa ei ole enää yhtään mitään epäselvää. Miesvauva pellolle NYT. 

Vierailija
40/71 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, tulet "vahingossa" raskaaksi, ala heittää pillereitä roskiin tai jotain. Kyllä se on tiennyt mihin on ruvennut kun olet kerran ollut rehellinen.

Miehenä paras ratkaisu on teettää vasektomia ja sen jälkeen tehdä innokkaasti lasta :) Hyvää seksiä ja paljon :)