Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas parisuhteessa jossa mies ei haluakaan lapsia

Vierailija
08.02.2026 |

Ei ole trolli tai minkään sortin miehet vastaan naiset -aloitus. Haen kohtalotovereita ja keskustelua samassa veneessä olleilta tai olevilta. Olen siis 35v nainen jolla on ollut aikuisiässä muutama pidempi vakava parisuhde suunnilleen ikäisteni tai max. 5 vuotta vanhemman miehen kanssa. Jokaisessa näistä suhteista olen ollut alusta asti avoin siitä miten avioliitto ja perhe ovat minulle tärkeitä asioita ja jokainen poikaystävä on alkuun myötäillyt vieressä. Suhdetta kuluu pari vuotta ja asustellaan yhdessä, mutta mies ei ota aiheita koskaan omatoimisesti puheeksi ja on vallan ahdistuneen ja välttelevän oloinen jos yritän viritellä keskustelua, oli se sitten vähemmän suoraan tai ihan suoraankin. Ja kappas, olen taas suhteessa jossa suhde on vakiintunut ja tasainen mutta mies ei halua keskustella tulevaisuudesta ellei suunnittelu koske valleusmatkaa Norjaan tai jotain kivaa puuhastelua. On kova suunnittelemaan projekteja autoonsa tai kavereiden kanssa, mutta ne perhepuheet lentää automaattisesti johonkin epämääräiseen tulevaisuudessa sitten -kansioon.

En vaan enää jaksa. Ikää on sen verran ettei huvita aloittaa koko rumbaa uudestaan ja mahdollisesti vaan löytää itsensä samasta tilanteesta toisen miehen kanssa. Olen kateellinen niille naisille jotka menevät kivuttomasti naimisiin ja saavat lapsia muutaman vuoden sisään kun omalla kohdallani tuntui olevan mahdoton tehtävä.

Kommentit (664)

Vierailija
481/664 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ajatus en jaksa, jos haluat jotain niin olisi parempi vaan jaksaa ja lasten kanssa pitää jaksaa. Sanot miehelle että lopetat ehkäisyn ja haluat lapsia, jos mies ei siihen suostu niin vaihdat sitten miestä ja samat sanat uudelle miehelle. Ei nämä asiat puhumalla ratkea vaan tekemällä, mies haluaa olla myös tekemässä päätöksiä, jos mies ei siihen pysty niin hommaat miehen joka pystyy ja haluaa lapsia. Mitään aborttia et kuitenkaan halua etkä eroamista joten vaihdat miestä niin kauan kunnes löydät sopivan, koska aika on rajallista tässä elämässä ja varsinkin lasten saamisessa. Aluksi tietysti rupeat hankalaksi tai ainakin vähemmän mukavaksi miehellesi joka ei kuuntele sinua. Jätä nyt ainakin ensin se ehkäisy pois ja sanot että et voi enää käyttää ehkäisyä, sanot miehelle että kumiukko päälle vaan jos et kerran lapsia halua minun kanssani tehdä.

Vierailija
482/664 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kirjoittaa: Olen kateellinen niille naisille jotka menevät kivuttomasti naimisiin ja saavat lapsia muutaman vuoden sisään kun omalla kohdallani tuntui olevan mahdoton tehtävä.

Nämä naiset ovat pitäneet tarkkaa tietoa siitä missä suhde mieheen menee. Jos naisen unelma on naimisiin menoja ja lapset niin ei voi vaan odotella että mies joku päivä hoksaa että nämä on sulle tai hänelle niin tärkeitä että asian eteen tulee tehdä jotain. Tälläinen nainen katselee miestä max 2 vuotta ja jos silloin ei ole ne häät suunnitteilla ja lapset unelmissa niin mies kiertoon ja uusi etsintää. Näitä päätöksiä ei voi jättää miehen päätettäväksi vaan nainen itse ohjaa asiaa. Eli toisin sanoen olet tuhlannut liian kauan (taisit mainita 5v per mies) mieheen jolla ei ole samat unelmat kuin sulla. Ei ole mikään uusi juttu että miehet satuilee mitä sattuu jotta saavat naisen parisuhteeseen. Ne teot ovat ratkaisevia jääkö nainen siihen suhteeseen vai jatkaako matkaa. Älä ulkoista elämäsi tärkeitä unelmien toteutumista jollekulle toiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/664 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin samassa tilanteessa vuosia, ja nyt olen tosi onnellinen itsellinen äiti. Vaati aika paljon ajatustyötä ja asioiden selvittämistä ennen kuin uskalsin, mutta onneksi uskalsin. Mikään ei olisi mulle ja lapselleni pahempaa kuin vastentahtoinen tai perässävedettävä isä tässä pyörimässä nurkissa. Totuus on se, että nainen ei tarvitse miestä mihinkään, ja jos ei tarjolla ole hyvää, ei kannata missään tapauksessa tyytyä. Ja jos parisuhteen vielä jostain syystä lapsen saatuaan haluaa, sen löytämiseen on kyllä aikaa loppuelämä. Lapsen saamisen aika on kuitenkin hyvin rajallinen.

Onnittelut sinulle! Täällä toinen samanlainen. Pitkään mietin, uskallanko hommaan yksin ryhtyä, mutta onneksi uskalsin. Nyt elän omannäköistäni elämää, eikä meidän perheeseen todellakaan voisi kuulua kukaan lapsihaluton isä. Miesystävää en koskaan painostanut lapsenhankintaa

💪💪 hyvä! Ja loppuelämän kumppanin voi löytää sitten myöhemminkin, itse löysin kun lapseni oli 14v.

Vierailija
484/664 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan tässä on se, että monet miehet eivät mieti lapsien hankintaa lainkaan. Heillä ei ole ymmärrystä siitä, että moni nainen siinä 30 ikävuoden korvilla (monet aikaisemminkin) on hyvin tarkasti päättänyt, että haluaako lapsia tai ei missään nimessä. 

Sitten seurustelun alussa nainen ottaa tämän päätöksen esiin ja haluaa miehen reagoivan siihen. Mies myötäilee naista miettimättä tässäkään hetkessä asiaa kummenkin ja ottamatta vastuuta näin vakavasta asiasta.

Sitten kun on muutettu yhteen ja suhde vakiintuunut, ja lapsenhankinta tulee ajankohtaiseksi, mies yllättyykiin kamalasti kun nainen on luottanut miehen sanaan ja haluaa toimia sen mukaan eli joko hankkia lapsen tai sitten ei.

Taustalla näyttäisi olevan miesten huono kyky hahmottaa omia toiveitaan ja tulevaisuuttaan. Ja lisäksi sekin, etteivät todellakaan kunnioita naisia ja naisten mielipiteitä eivätkä osaa olla rehellisiä. Jos olisi heti tapailun alussa sanonut, että ehdottomasti haluaa lapsia tai ei, se nainen jonka suunnitelmat olisivat päinvastaiset, olisi heti torpannut suhteen ja siirtynyt eteenpäin. Miksi vedättää naista vuosikausia turhaan?

Vierailija
485/664 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin jouduin myös haaveista puhumaan paljon ja lopulta toistamaan, myös usea kaverinikin, lopulta kaikki suostuneet kun on puhunut järkeä iästä ja tulevaisuudesta. Kellään mies ei ole ollut kiivaasti halukas lapsiin tai naimisiin, mutta lopputulokseen ovat lopulta olleet erittäin tyytyväsiä. Se on joku jäätävä turha pelko ja siihen autta vain jatkuva puhuminen.

Ei kuullosta hyvälle että mies painostetaan perheelliseksi.

Eli jos nainen kertoo haluavansa lapsen, niin se on painostamista? Mies ei voi  sitten esim päättää ihan itse haluaako lapsen vai ei ja sen perusteella jäädä /lähteä.

Vierailija
486/664 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, tulet "vahingossa" raskaaksi, ala heittää pillereitä roskiin tai jotain. Kyllä se on tiennyt mihin on ruvennut kun olet kerran ollut rehellinen.

Ennen vanhaa tuo konsti oli yleistä. Sit oli pakko mennä naimisiin kun maha kasvoi. Jotkut miehet karkas silti matkoihinsa.

Vierailija
487/664 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri teetti miehellä lapsen ja asuu nyt lapsen kanssa kaksin mutta lapsi on usein mummolassa hoidossa.

Vierailija
488/664 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitäkin tapauksia on, missä nainen jumittaa lapsihaluttoman miehen kanssa hedelmälliset vuotensa. Sitten mies vaihtaa nuorempaan ja kas, keksiikin haluta lapsia. Lapsia halunnut nainen jää lapsettomaksi ja mies, joka ei halunnut lapsia, viettää perhe-elämää lasten kanssa.

Vierailija
489/664 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINÄ haluat sitä lasta. Se ei velvoita ketään muuta haluamaan sitä. Mieti nyt itse, se on 18 vuoden katiska. Sitä ei voi laittaa kaappiin, se on siinä koko ajan. Näin ollen kaikki eivät halua joutua siihen. Mies on sinun kanssasi SINUN takia, ei sen takia, että sen pitää raahata sinun ankkureitasi perässään. Enkä sano tätä pahalla, vaan siksi, että se on yksinkertainen realiteetti. Kaikki eivät halua sitoa itseään johonkin, mitä eivät ole itse valinneet. Tekeekö se miehestä muka huonon? Ei, ja sillä on täysi oikeus valita. Kuten sinullakin.    

Vierailija
490/664 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaisin miehelle, että menee sitten sterilisaatioon, koska ei huvita hoitaa ehkäisyä. Tämä voisi pistää miehen miettimään asioita.

Vierailija
491/664 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet miehet haluaa suhteelta vain kevyitä ja mukavia juttuja. Matkustellaan, käydään ravintoloissa syömässä, netflixiä iltaisin, käydään salilla... 

Kaikki vakavampi saa ahdistumaan. 

Naisena ei kannata tuhlata vuosia toisensa perään sellaisten kumppanien kanssa, jotka eivät selvästi halua samoja asioita kuin itse. Naisen hedelmällisyys alkaa heiketä jo 30-vuotiaana, ja 40-vuotiaana voi olla jo aika heikot mahdollisuudet tulla raskaaksi. Noin tilastollisesti ainakin. Eli aikaa ei ole tuhlattavaksi mielin määrin. Miehet voivat hyvinkin perustaa perheen vasta nelikymppisinä nuoremman naisen kanssa, mutta nelikymppinen nainen ei välttämättä voi.

Vierailija
492/664 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaminen on ruoanlaiton osa.  Kuulostaako tutulta?

Vierailija
493/664 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan naimisiin menoa kannusti se että kun ollaan kirkossa valat vannottu niin vasta sitten mentiin sänkyyn ja siitä yleensä seurasi lapsi jos toinen. 

Vierailija
494/664 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, tulet "vahingossa" raskaaksi, ala heittää pillereitä roskiin tai jotain. Kyllä se on tiennyt mihin on ruvennut kun olet kerran ollut rehellinen.

Ennen vanhaa tuo konsti oli yleistä. Sit oli pakko mennä naimisiin kun maha kasvoi. Jotkut miehet karkas silti matkoihinsa.

Ennen ei ollut kunnolla ehkäisyä saatavilla, joten siksi niitä vahinkoraskauksia ja pakkoavioliittoja oli paljon.

Vierailija
495/664 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies joko haluaa lapsia, tai ei halua lapsia. Siispä miehen syy.

-palstatotuus.

On se silloin miehen syy, jos lapsia haluamaton mies haluaa parisuhteeseen kanssaan sellaisen naisen, joka haluaa lapsia.

Vierailija
496/664 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet miehet haluaa suhteelta vain kevyitä ja mukavia juttuja. Matkustellaan, käydään ravintoloissa syömässä, netflixiä iltaisin, käydään salilla... 

Kaikki vakavampi saa ahdistumaan. 

Naisena ei kannata tuhlata vuosia toisensa perään sellaisten kumppanien kanssa, jotka eivät selvästi halua samoja asioita kuin itse. Naisen hedelmällisyys alkaa heiketä jo 30-vuotiaana, ja 40-vuotiaana voi olla jo aika heikot mahdollisuudet tulla raskaaksi. Noin tilastollisesti ainakin. Eli aikaa ei ole tuhlattavaksi mielin määrin. Miehet voivat hyvinkin perustaa perheen vasta nelikymppisinä nuoremman naisen kanssa, mutta nelikymppinen nainen ei välttämättä voi.

Julkisen terveydenhuollon käytäntö usein päättyy ~40 ikävuoteen. 

🔹 Yksityisissä klinikoissa hoitoja voidaan tarjota jopa yli 4547-vuotiaille. 

🔹 Kela-korvauksissa yläraja on 4243 vuotta, yli sen korvaukset harkinnanvaraisia.

Eli 40 veellä ei tosiaan ole kovin paljon aikaa enää

Vierailija
497/664 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen itsellisyyttä tai kumppanuusvanhemmuutta. 

Vierailija
498/664 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SINÄ haluat sitä lasta. Se ei velvoita ketään muuta haluamaan sitä. Mieti nyt itse, se on 18 vuoden katiska. Sitä ei voi laittaa kaappiin, se on siinä koko ajan. Näin ollen kaikki eivät halua joutua siihen. Mies on sinun kanssasi SINUN takia, ei sen takia, että sen pitää raahata sinun ankkureitasi perässään. Enkä sano tätä pahalla, vaan siksi, että se on yksinkertainen realiteetti. Kaikki eivät halua sitoa itseään johonkin, mitä eivät ole itse valinneet. Tekeekö se miehestä muka huonon? Ei, ja sillä on täysi oikeus valita. Kuten sinullakin.    

Ei se tee miehestä huonoa, ettei halia lapsia. Se tekee miehestä huonon, ettei halua lapsia, mutta valehtelee niin naiselle, että saisi pitää haluamansa suhteen.

Vierailija
499/664 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te naiset olette aina niin saatanan tyhmiä, helposti vietävä litran mittoja. 

Kerta toisensa jälkeen te kuuntelette satusetien tarinoita.

Vierailija
500/664 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma ketju, kun jo etusivulla useassa viestissä rohkastaan, että hanki lapsi yksin. :D Tottakai tää maa lisää yksinhuoltajia tarvii ja isättömiä lapsia!

Kyllä tuo yksinhuoltajuus näkyy tänä päivänä lapsissa rauhattomuutena ja yleisenä vätystelynä. Naiset kuormittuu aivan liikaa ja sen saa lapsi tuntea...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme