Taas parisuhteessa jossa mies ei haluakaan lapsia
Ei ole trolli tai minkään sortin miehet vastaan naiset -aloitus. Haen kohtalotovereita ja keskustelua samassa veneessä olleilta tai olevilta. Olen siis 35v nainen jolla on ollut aikuisiässä muutama pidempi vakava parisuhde suunnilleen ikäisteni tai max. 5 vuotta vanhemman miehen kanssa. Jokaisessa näistä suhteista olen ollut alusta asti avoin siitä miten avioliitto ja perhe ovat minulle tärkeitä asioita ja jokainen poikaystävä on alkuun myötäillyt vieressä. Suhdetta kuluu pari vuotta ja asustellaan yhdessä, mutta mies ei ota aiheita koskaan omatoimisesti puheeksi ja on vallan ahdistuneen ja välttelevän oloinen jos yritän viritellä keskustelua, oli se sitten vähemmän suoraan tai ihan suoraankin. Ja kappas, olen taas suhteessa jossa suhde on vakiintunut ja tasainen mutta mies ei halua keskustella tulevaisuudesta ellei suunnittelu koske valleusmatkaa Norjaan tai jotain kivaa puuhastelua. On kova suunnittelemaan projekteja autoonsa tai kavereiden kanssa, mutta ne perhepuheet lentää automaattisesti johonkin epämääräiseen tulevaisuudessa sitten -kansioon.
En vaan enää jaksa. Ikää on sen verran ettei huvita aloittaa koko rumbaa uudestaan ja mahdollisesti vaan löytää itsensä samasta tilanteesta toisen miehen kanssa. Olen kateellinen niille naisille jotka menevät kivuttomasti naimisiin ja saavat lapsia muutaman vuoden sisään kun omalla kohdallani tuntui olevan mahdoton tehtävä.
Kommentit (664)
Mies voi vaikka myydä toisen kiveksensä sisäelinkaupassa, niinkuin nainenkin luopuu omista sisäelimistään sekä ravinnevarastoistaan, ja antaa nämä rahat naiselle lapsen synnyttämistä vastaan. Kiveksestä saa kuulemma ihan hyvän hinnan.
Vierailija kirjoitti:
"No eihän ole. Sinun tuntemuksesi eivät ole faktoja, joten yritäpä olla sekoittamatta mutua ja faktaa toisiinsa."
Tutkimusten mukaan miehet haluavat lapsia jopa hieman naisia useammin joten jos sama nainen törmää kolme kertaa peräkkäin mieheen joka ei lapsia halua niin kyse on joko surkeasta tuurista tai sitten huonosta miesvalinnasta.
Jep. Haluavat lapsia "sitten joskus". Ja se lapsikin on näille yleensä lähinnä siittäjän-natsa rintapieleen, ei mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
10 vuoden kuluttua hän yhtäkkiä tajuaa, että haluaa sittenkin lapsia. Mistähän löytyisi vielä tarpeeksi nuori kumppani?
Höpölöpö, tuo on samanlaista lapsellista pelotteluyritystä kuin "sitten vanhana sinua kaduttaa kun olet yksin".
Ei perhe muutu sen merkityksellisemmäksi vuosien vieriessä, jos se oli yhdentekevä asia alkujaankin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät ihmiset... katsokaan omia kommennttejanne ja miettikäää haluaisitko itse olla suhteessa tuommoisen ihmisen kanssa.... Varsinkaan naimisissa tai lapsien kanssa.... 90% näistäkin kommenteista on niin luokattomia että en kyseiseen henkilöön koskisi pitkällä tikullakaan... saati sitten lähestyisi juttelu mielessä.
En missään tilanteessa haluaisi olla suhteessa ihmisen kanssa joka käyttää kolmea pistettä lauseen päättämiseen. Aivan karmeaa luettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi sukupolvelle on aikoinaan kerrottu että he voivat hankkia lapsia koska vain ja miehesi uskoo tähän. Kerro miehellesi että aiot jokatapauksessa hankkia lapsen on hän mitä mieltä hyvänsä. Sinulla on nyt menossa hedelmällisyytesi viimeiset vuodet ja jos haluat lapsen niin sinä voit sen saada esim hedelmöityshoitojen kautta. Sinulla ei ole aikaa odottaa miehen kypsymistä aikuiseksi.
Tämä. Miehille uskotellaan, että he voivat saada lapsia hautaan saakka. Joten miksi tehdä isoja päätöksiä vielä, kun aikaa on vuosikymmeniä jäljellä?
Kuitenkin fakta on se, että myös miesten siittiöillä on "parasta ennen pvm" ja vanhemman miehen on vaikea löytää riittävän nuorta kumppania hankkiakseen tämän kanssa näitä terveysriskilapsia. Kiitos isän pappasiittiöiden. Ja naisella todennäköksyydet raskauskomplikaatioihin kasvaa. Ei hyvä.
Teillä naisilla ei jostain syystä mene vaihtoehto "ei koskaan lapsia" millään jakeluun? Onko tuo asia niin syvällä teidän geeneissä, että projisoitte jo muillekin ajatusta siitä että ennemmin tai myöhemmin alkaa perhettä tehdä mieli?
EI KOSKAAN ja se on ihan OK.
"Jep. Haluavat lapsia "sitten joskus"."
Miehet tulevat isiksi hyvin harvoin enää joskus viisikymppisinä joten kyllä miehetkin ne lapset saavat yleensä viimeistään kolmikymppisinä ihan kuten naisetkin.
Onko se vetäny sua höplästä?
Vedä pataan ja hauku niin ja sillä tavoin, että muistaa loppuelämän.
Muutat.
"Vierailija kirjoitti:
Entä miehen haaveet? Kukaan täysjärkinen ei halua iilimatoja syömään kaikki tulot"
Ja tää on ihan todella ok, mutta sen verran pitää olla kiveksiä ja saada se suu auki, että tämän sitten kertoo myös toiselle osapuolelle - varsinkin kun toinen osapuoli on itse moneen otteeseen tuonut omat perhehaaveet ilmi.
Ota naapurin Erkiltä mulkku jalkoväliisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän sen päätät että saatko lapsen miehen kanssa kun varmaankin jättää ehkäisyn sinun vastuulle. Voit tarvittaessa hankkia sen lapsen vaikka yksinkin.
Nämä tällaiset ehdotukset ovat varmaan trollikommentteja, mutta en tosiaan halua hankkia lasta vastentahtoisen miehen kanssa salaa. Enkä halua lapselleni isää joka ei ole lapsesta edes innoissaan. Haaveilin juurikin parisuhteesta joka etenee yhdessä tuumin päätetysti perheenperustamiseen. Mutta tuntuu että se on käytännössä mahdotonta. -Aloittaja
Voi kun voitais vaihtaa puolisoita! Mulla on maailman ihanin mies, mekin oltu muutama vuosi yhteisen katon alla,. Ainoa murhe on, että perheenperustamis- ja lapsihaaveemme näyttävät aiemmin käydyistä keskusteluista huolimatta osoittautuvan toisistaan poikkeavaksi: mies on alkanut haikailla ja puhella jos sittenkin/ootko aivan varma -tyyliin. Itse en missään nimessä halua lapsia. Mies ilmaisi aiemmin olevansa samalla kannalla, mutta epäilen ettei ehkä ollu asiaa miettinyt loppuun asti. Pelkään, etten voi jatkaa suhdetta jos näkemyksemme näin tärkeässä kysymyksessä ovat päinvastaiset. En halua että puoliso menettää takiani mahdollisuuden vanhemmuuteen.
Voi kun minäkin löytäisin kivan miehen joka ei halua lapsia. Täysi mahdottomuus on ollut löytää sellaista.
Mies joko haluaa lapsia, tai ei halua lapsia. Siispä miehen syy.
-palstatotuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsentekoon ei tarvita parisuhdetta. Vaan seksiä. Tiedät mitä tehdä.
Miehellä on oltava oikeus päättää haluaako isäksi. Vai obko ok, jos mies harrastaa seksiä naisen kanssa joka ei halua lapsia, ja ottaa salaa kondomin pois?
Mutta ennenkaikkea lapsella pitää olla oikeus lähtökohtaisesti isään ja äitiin, ja mielellään toimivaan ydinperheeseen. Lapset ei ole kulutustavaraa, jota hankitaan itsekkäästi yksin kun nyt vaan halusin.
Mies hoitaa ehkäisynsä, jos ei lapsia halua.
Ei kukaan ole niin hullu että panee lapsia haluavaa naista edes kortsulla, jos itse ei jälkikasvua halua.
Vai miten jälkiehkäisy/abortti hoidetaan jos korsuehkäisy pettää? Eihän se nainen tule tekemään kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin samassa tilanteessa vuosia, ja nyt olen tosi onnellinen itsellinen äiti. Vaati aika paljon ajatustyötä ja asioiden selvittämistä ennen kuin uskalsin, mutta onneksi uskalsin. Mikään ei olisi mulle ja lapselleni pahempaa kuin vastentahtoinen tai perässävedettävä isä tässä pyörimässä nurkissa. Totuus on se, että nainen ei tarvitse miestä mihinkään, ja jos ei tarjolla ole hyvää, ei kannata missään tapauksessa tyytyä. Ja jos parisuhteen vielä jostain syystä lapsen saatuaan haluaa, sen löytämiseen on kyllä aikaa loppuelämä. Lapsen saamisen aika on kuitenkin hyvin rajallinen.
Onnittelut sinulle! Täällä toinen samanlainen. Pitkään mietin, uskallanko hommaan yksin ryhtyä, mutta onneksi uskalsin. Nyt elän omannäköistäni elämää, eikä meidän perheeseen todellakaan voisi kuulua kukaan lapsihaluton isä. Miesystävää en koskaan painostanut lapsenhankintaan, mutta kun aika oli kypsä, lähdin suhteesta ja suuntasin kohti lapsihaavettani.
Oman kokemuksen mukaan lapsia jollain aikajänteellä haluavat miehet on pariutuneet alta kolmikymppisinä. Jäljelle jää näitä, jotka sanovat mitä nainen haluaa kuulla eli "ehkä mömmömm...". Oikeasti mies ei halua, koska ei usko jostain syystä pystyvänsä isäksi ja vaikka saattaisi kaivatakin perhettä. Sitten seurustellaan ja mies pelaa aikaa, koska onhan teillä mukavaa kahdestaankin. Lopputuloksen tiedätkin.
Itse olen nyt jäänyt lapsettomaksi. Tuolla tuo "ehkä joskus" -mies istuu pelaamassa tiekkarilla ja vihjaisi tässä viisikymppistensä alla, että ois voinut haluta lapsia. Sen verran älliä hänellä on, ettei ole lähtenyt etsimään nuorempaa.
Tilanteessasi laittaisin toivon jo isiksi tulleisiin.
Sinun tuntemuksesi siitä, että aloittaja on täydellinen ja miehet viallisia, on kuitenkin ihan tosi mutu? Ja edellisessä tarjottiin kyllä kaksi eri vaihtoehtoa
Argumentaatiosi vain sukeltaa edellistä pahemmin. Mutuilun faktana pitämisen lisäksi luulet että jos mielikuvittelet jonkun kirjoittajan tekstin rivien väliin asioita niin se on joko faktaa tai luulo siitä että joku tarttuisi ragebiteen. Kumpikaan näistäkään ei pidä paikkaansa.
Tyypillinen elämän koululainen.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun minäkin löytäisin kivan miehen joka ei halua lapsia. Täysi mahdottomuus on ollut löytää sellaista.
Pyydä AP:ltä hänen miestensä puhelinnumerot. AP saa taas sinulta niiden lapsia haluavien miesten yhteystiedot.
Vierailija kirjoitti:
On kaksi eri asiaa haluta lapsia tai haluta perhe johon kuuluu puoliso ja lapset, ja kolmas eri asia on haluta tuo toinen kohta ja lisäksi pitäisi olla onnellista elämää.
Viimeinen tulee suurimmaksi osaksi hyvällä onnella, toisen saa antamalla periksi omista haluistaan ja laskemalla rimaa, ensimmäisen saa tavalla tai toisella jos on itse lisääntymiskykyinen, eikä siihen vaikuta onnenkantamoiset tai tarvitse sietää esim surkeaa suhdetta.
Minäkin olen surullinen monista elämässäni tapahtuneista tai saavuttamattomista asioista, se on sitä elämää, ei kukaan kaikkea saa, mutta jos lisääntymiskykinem nainen haluaa tehdä lapsen niin se on joko helposti, tai rahalla saatavissa.
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsentekoon ei tarvita parisuhdetta. Vaan seksiä. Tiedät mitä tehdä.
Miehellä on oltava oikeus päättää haluaako isäksi. Vai obko ok, jos mies harrastaa seksiä naisen kanssa joka ei halua lapsia, ja ottaa salaa kondomin pois?
Mutta ennenkaikkea lapsella pitää olla oikeus lähtökohtaisesti isään ja äitiin, ja mielellään toimivaan ydinperheeseen. Lapset ei ole kulutustavaraa, jota hankitaan itsekkäästi yksin kun nyt vaan halusin.
Ei ole oikein sillä se rinnastetaan raiskuuseen. Myöskään nainen ei saa ottaa kumia pois kertomatta miehelle. Sen sijaan lääkkeiden käyttö on ihmisten hlökoht asia eikä kuulu kellekään. Miehet ja naiset tietävät että mikäli kondomia ei käytetä, on raskaus mahdollinen.
Homma pitää järjestää niin että mies ei ole vaan hyötypuolella lapsesta vaan joutuu myös r aiskausten ja silpomisten uhriksi, sekä menettää jotakin itselleen merkityksellistä (esim. toisen pallinsa) jokaisen lapsen teon yhteydessä. Sitten ollaan samalla viivalla naisten kanssa
Tai sitten täytyy palata oikealliseen järjestykseen, eli miehellä ei ole mitään omistusoikeutta lapseen, joka on naisen kohdun tuotos. Helppohan se on haluta jotakin sellaista, minkä eteen ei joudu itse näkemään mitään vaivaa, vaan toinen ihminen r aiskataan ja tuusataan sen vuoksi, ja itse vaan korjaa hedelmät. Tällainen lainsäädäntö meillä tällä hetkellä on