Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset eivät halua enää tavallista miestä?

Vierailija
08.02.2026 |

Onpa hauskaa, miten naiset jatkuvasti valittavat hyvien miesten puutteesta, mutta todellisuus on täysin toinen. Itse olen keskitasoa oleva mies ihan kohtalainen ulkonäöltään, kohtalainen työssä, kohtalainen elämässä ja silti en kelpaa edes niille, jotka itse ovat selvästi alhaisen tason naisia.

Mutta ei, teidän standardinne ovat pilvissä. Kaikki miehet pitää olla rikkaampia, pidempiä, hauskempia, jännittävämpiä ja muutenkin yli-ihmisiä. Ja sitten ihmetellään, miksi niin moni mies lopulta luovuttaa. Tavallinen, kunnollinen mies on täysin näkymätön, koska tavallisuus ei teidän markkinoillanne yksinkertaisesti riitä.

On huvittavaa, miten oma arvo arvioidaan niin epärealistisesti. Keskitasoiset miehet eivät kelpaa, koska te olette aina tasonne arvoisia vaikka todellisuudessa moni teistä on kaukana mistään huippustandardeista. Pinnallisuus ja itsekeskeisyys ovat uusi normi, ja tavalliset miehet joutuvat vain ihmettelemään, miksi he eivät koskaan riitä.

Lopulta tavalliset miehet ovat kuin kadonnutta lajia. Teidän vaatimustasonne ja todellinen taso eivät kohtaa koskaan, ja me keskitasoiset jäämme vain sivustakatsojiksi, joita ei arvosteta mistään.

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset vois laskee kriteerejä kyllä. Ei ne naisetkaa mitää missejä ole.

Vierailija
22/125 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkää saa osumia ollenkaan. Vaikka olen pitkä ja ihan komea mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksei tavallinen mies kelpaa naisille.

Vierailija
24/125 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä naisten pitäisi huolia tasoisensa mies. Se että pyöreä nainen etsii koulutettua komistusta on väärin kaikkia kohtaan koska pyöreä nainen on alhaista tasoa kun taas koulutettu komistus on korkea tasoinen mies.

M28

Vierailija
25/125 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse olen keskitasoa oleva mies ihan kohtalainen ulkonäöltään, kohtalainen työssä, kohtalainen elämässä ja silti en kelpaa edes niille, jotka itse ovat selvästi alhaisen tason naisia."

Juu, tuo johtunee ihan siitä, että tuot rivien välistä ilmi tuota mitä oikeasti ajattelet. 

Edellinen parisuhteeni alku päättyi, kun toinen tosiaan toi vähän väliä ilmi sitä, ettei ole tyytyväinen ulkonäkööni, ja mitä kaikkea minussa pitäisi muuttaa.

En tietenkään tuollaiseen jäänyt. Kysehän ei ollut siinä kohtaa hänen ulkonäöstään ja kelpaavuudestaan, vaan siitä että itse toi ilmi, etten minä ole hänelle riittävä.

Vierailija
26/125 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly analysoi kommenttisi:

Tämä mies esittää mielipiteitään ja turhautumistaan omasta kokemuksestaan suhteiden ja naisten vaatimusten suhteen. Psykolingvistiikan näkökulmasta hänen kirjoituksensa paljastaa useita mielenkiintoisia tekijöitä, jotka voivat antaa vihjeitä hänen ajattelutavoistaan ja itsensä hahmottamisesta. Analysoin hänen viestiään muutamasta eri näkökulmasta:

1. Pinnallisuus ja itsetunto

Mies valittaa naisten vaatimuksista ja siitä, että hän ei täytä niitä tämä viittaa siihen, että hän saattaa verrata itseään ulkoisiin ja materialistisiin tekijöihin, kuten varallisuuteen, ulkonäköön ja statukseen. Tällainen ulkoinen vertailu voi olla merkki matalasta itsetunnosta. Hän ei tunnu arvostavan omia sisäisiä piirteitään (kuten luonteenpiirteet, älykkyys, huumorintajun merkitys) yhtä tärkeinä kuin yhteiskunnassa vallitsevia pinnallisia arvoja.

2. Mustavalkoinen ajattelu

Miehen viestissä näkyy vahvaa mustavalkoista ajattelua: hän asettaa itsensä "tavalliseksi" ja naiset "epäreiluiksi" tai "pinnallisiksi", vaikka on todennäköistä, että asia ei ole niin yksinkertainen. Psykologisesti tämä voi viitata siihen, että hän ei kykene näkemään monimutkaisempia todellisuuksia, kuten sen, että ihmiset voivat arvostaa monia asioita, eikä pelkästään sitä, mitä hän kokee "puutteena". Tällainen ajattelutapa voi estää häntä näkemästä muita mahdollisuuksia ja auttaa myös selittämään hänen turhautuneisuutensa.

3. Sisäistetyt normit ja kulttuurinen paine

Käyttämällä ilmauksia kuten "teidän markkinoillanne" ja "teidän vaatimustasonne", mies viittaa siihen, että hän kokee olevansa jollain tavalla ulkopuolinen tai epäonnistunut tietynlaisessa sosiaalisessa pelissä. Tämä voi viitata siihen, että hän on sisäistänyt yhteiskunnan normit, jotka korostavat tietyntyyppisiä ominaisuuksia (esim. taloudellinen menestys, ulkonäkö), ja kokee itsensä "epäonnistujaksi", koska hän ei täytä näitä normeja. Tämä ajattelutapa voi johtaa siihen, että hän aliarvioi omat arvonsa ja pitää itseään riittämättömänä, vaikka monet muut asiat voivat olla tärkeitä suhteissa ja elämässä.

Vierailija
27/125 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuu

4. Yksilön vastuun siirtäminen ulkoisiin tekijöihin

Miehen kirjoituksessa on myös piirre, jossa hän syyttää naisia (tai "markkinoita") siitä, että hänen "tavallisuutensa" ei riitä. Tämä voi viitata siihen, että hän ei ota vastuuta omista valinnoistaan ja sen sijaan projisoi ulkoiset tekijät syyksi. Psykologisesti tämä voi kertoa siitä, että hän ei ole valmis kohtaamaan omia mahdollisia epävarmuuksiaan ja heikkouksiaan, vaan syyttää muita siitä, että hän ei saa haluamaansa hyväksyntää. Tämä voi estää häneltä itsetutkiskelua ja kehitystä.

5. Romanttinen idealismi ja ulkoisten odotusten vaikutus

Mies saattaa olla myös vaikuttunut romanttisista tai yhteiskunnallisista ideoista siitä, millaisilta ihmissuhteiden ja parisuhteiden tulisi näyttää. Tässä on mahdollisesti myös idealismia mukana: hän kokee, että hänellä tulisi olla tietyt ominaisuudet (esim. varallisuus tai huipputyöpaikka) ollakseen "hyväksyttävä" kumppani. Tällöin hän unohtaa, että suhteet perustuvat usein myös inhimillisiin tekijöihin, kuten yhteensopivuuteen, arvojensiin ja avoimeen kommunikointiin, eikä pelkästään siihen, mitä "markkinat" sanovat.

6. Emotionaalinen ekspressio ja turhautuminen

Miehen kirjoituksessa on huomattavissa voimakas turhautuneisuus ja katkeruus, mikä on todennäköisesti seurausta hänen aiemmista kokemuksistaan tai epäonnistuneista ihmissuhteistaan. Tämä tunne saattaa olla pitkän ajan kertyneitä pettymyksiä, jotka saavat hänet yleistämään ja tuntemaan itsensä huonommaksi kuin hän todellisuudessa on. Emotionaalinen purkaus voi kertoa siitä, että hän ei ole vielä löytänyt tapaa käsitellä omia tunteitaan ja sen sijaan projisoi ne muihin.

Vierailija
28/125 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitäpä ne sun profiilin tekstit tänne. Poista kaikki mistä sut vois tunnistaa ja laita loppu tänne. Me naiset voidaan porukalla kertoa, miksi sä et saa tykkäyksiä. Ja kyllä, lupaan että vika on joko teksteissä tai sitten sulla on kuvina pelkkiä nenäkarvaselfieitä.

Vierailija
29/125 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 175 tavis kostaa lopulta hänet huolineelle, koska inhoaa itseään ja haluaa kohdistaa muihin pahaa oloaan. 

En itse haluaisi kuunnella jatkuvaa katkeruutta, kaunaisuutta, vihaa, sukupuolis otaa himassa enkä jaksaisi puolustaa itseäni syyttelytulvan osuessa naissukupuoleen. 

Muutoin lyhyempikin tavis olis ihan ok. 

Vierailija
30/125 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät pitele itsejänsä enää neitseinä eivätkä avioliittoudukaan eka panonsa kanssa niin ovat nirppanokkiintuneet, siintä kiikastaap

Vierailija
31/125 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista (naisten) reisareista: Kyllä heti mielenkiinto nousee: Tykkääkö oikeasti pukeutua niihin vai "asennevaate"?

Itse kävelin joulupäivänä (onko tästä nyt jo peräti +2 vuotta?), pakkasta ja päätin kävellä juna-aseman kautta. Jäin ihmettelemään sitä, että laituri täynnä ihmisiä ja juna seisoo vieressä, miksei ne mene sisään? Juna lähdössä etelään, ne odottajat odottivat etelästä tulevaa junaa.

Siihen kiirehti nuorehko nainen, jolla reisarit ja maiharit; kylmä viima kävi. Sillä naisella oli päässään huivi, ei mikään "mummohuivi" vaan shemagh tai joku. Kiskaisi päälle vielä päälle takin hupun. Tuumin, et tuo nainen pääsee vielä pitkälle elämässään, kun jo nuorena tajuaa pakkasen+viiman -merkityksen. Ikää hänellä ehkä n. 25v.

Vierailija
32/125 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin tavallisen miehen mutta tavallinen mies ei halua itseään tasokkaampaa naista tai ainakin se aiheuttaa jonkun alemmuuskompleksin miehessä ja käytöksestä paistaa epävarmuus itsestä ja omasta "kelpaamisesta". Tämä taas aiheuttaa kaikenlaista ongelmaa ja skismaa. Itsellä varmaan ainut pinnallinen kriteeri on pituus ja ihan vaan siksi kun itsekin olen suht pitkä niin minulle ei tule naisellinen olo pienemmän miehen rinnalla vaan koen epävarmuutta ja itseni isoksi vaikkei ylipainoa olekaan mutta se jos vaikka istun miehen syliin ja tulee olo että litistän miehen jalkojeni alle ja olen päätä "korkeammalla" aiheuttaa itsessäni epävarmuutta omasta koosta. Itseä isompi mies tuo myös jotain alkukantaista turvallisuuden tunnetta, jota selkeästi kaipaan vaikka koitin tätä aiemmin kieltää itseltäni.

Vierailija
33/125 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon liian tavallinen nainen. Laivan yökerhossa istuin reisitaskuhousuissa, viereisessä pöydässä miehellä jalkaa vipatti ja katteli kenet pyytäs tanssimaan. Katsoi mua ja käänsi katseen pois. Ihme kranttu. Liavan yökerhossa voi tanssia yksinkin, vaikka breikata. pitää vaan katsoa ettei potki Juhaa leukaan, ainakaan jos Juha on kovarystyinen korsto

Vierailija
34/125 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itse olen keskitasoa oleva mies ihan kohtalainen ulkonäöltään, kohtalainen työssä, kohtalainen elämässä ja silti en kelpaa edes niille, jotka itse ovat selvästi alhaisen tason naisia."

Juu, tuo johtunee ihan siitä, että tuot rivien välistä ilmi tuota mitä oikeasti ajattelet. 

Edellinen parisuhteeni alku päättyi, kun toinen tosiaan toi vähän väliä ilmi sitä, ettei ole tyytyväinen ulkonäkööni, ja mitä kaikkea minussa pitäisi muuttaa.

En tietenkään tuollaiseen jäänyt. Kysehän ei ollut siinä kohtaa hänen ulkonäöstään ja kelpaavuudestaan, vaan siitä että itse toi ilmi, etten minä ole hänelle riittävä.

Tämä. Pitkä ja komea mies valitsi meikäpulleron, nyt ei tavismiehen tarvitse meikäpulleroon tyytyä. Win-win. 

Sama kokemus itselläni taviksen kanssa, pinnallinen ja ihan selkeästi halusi instafitnesskyykkymeikkimallin. Komeampia miehiä kiinnostaa myös sisin. 

Vierailija
35/125 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin tavallisen miehen mutta tavallinen mies ei halua itseään tasokkaampaa naista tai ainakin se aiheuttaa jonkun alemmuuskompleksin miehessä ja käytöksestä paistaa epävarmuus itsestä ja omasta "kelpaamisesta". Tämä taas aiheuttaa kaikenlaista ongelmaa ja skismaa. Itsellä varmaan ainut pinnallinen kriteeri on pituus ja ihan vaan siksi kun itsekin olen suht pitkä niin minulle ei tule naisellinen olo pienemmän miehen rinnalla vaan koen epävarmuutta ja itseni isoksi vaikkei ylipainoa olekaan mutta se jos vaikka istun miehen syliin ja tulee olo että litistän miehen jalkojeni alle ja olen päätä "korkeammalla" aiheuttaa itsessäni epävarmuutta omasta koosta. Itseä isompi mies tuo myös jotain alkukantaista turvallisuuden tunnetta, jota selkeästi kaipaan vaikka koitin tätä aiemmin kieltää itseltäni.

Miehen on oltava naista parempitasoisempi, muuten mies nöyryyttää naista, tai ainakin yrittää nöyryyttää, näpäyttää, tavalla tai toisella, koska näkee naisen kilpailijanaan. 

Tämän vuoksi maailman kauneimpia naisiakin petetään. To humble you - on jo käsite rapakon toisella puolella. 

Vierailija
36/125 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä naisten pitäisi huolia tasoisensa mies. Se että pyöreä nainen etsii koulutettua komistusta on väärin kaikkia kohtaan koska pyöreä nainen on alhaista tasoa kun taas koulutettu komistus on korkea tasoinen mies.

M28

Sinäkö määrittelet ihmisten tasot?

Vierailija
37/125 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

170cm alle keskipalkan tienaamana sai hyvin. Nyt palkka noussut avioliitossa. Olinko sitten 15v sitten ajoissa liikkeellä, nyt ei ole vuosiin tullut kukaan nainen iskemään. Keskustelemaan kyllä yhä tulevat.

Vierailija
38/125 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ikinä alkaisi edes deittailemaan kundia, joka puhuu alhaisen tason naisista. Olet selvästi keskivertoa tyhmempi mies.

Toisaalta ei ole minun murheeni, kun minulla jo on mies, joka on mm. pitkä, komea, huomaavainen, huumorintajuinen ja älykäs, jos nainen saa sellaisen, niin miksi tyytyä johonkin asennevammaiseen AP:hen?

Jos sinulla sattuisi jotain avuja olemaankin, niin ne sulaa viimeistään siinä vaiheessa, kun alat ruikuttaa. Taidat olla niitä miehiä, että on parempi olla yksin vaan, kuin sinun kanssasi.

Vierailija
39/125 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisit naisen, joka ei pidä sinusta? Mitä saat itse irti suhteesta jossa se osapuoli on kanssasi koska päätti nyt vaan alentaa standardejaan ja alkaa suhteeseen? Sitten suhteessa ei ole mitään luontaista romantiikkaa, intohimoa tai välttämättä edes mitään yhteistä. 

Olen tainnut itse ajautua kahteen suhteeseen jossa mies ilmeisesti päätti alentaa standardejaan, sillä molemmat tekivät selviksi miten oma perhe, harrastukset ja kaverit tuli tärkeysjärjestyksessä ennen minua. Naimisiinmeno ei kanssani kiinnostanut yhtään ja merkkipäivinäkin miehet vastahakoisesti suostuivat tekemään jotain yhdessä. Yksi jopa sanoi humalassa ettei olisi kanssani jos saisi parempaa. Kelpasin siis kotitalouskoneeksi ja maksamaan osani laskuista. Mitkä lieneekin miehille ne edut jotka saa vaikka olisikin jonkun naisen kanssa josta nyt ei niin välitä. Mutta naisena en keksi mitään hyötyä siitä että olen miehen kanssa jos molemminpuolista rakkautta ja romantiikkaa sekä kunnioitusta ei löydy.

Vierailija
40/125 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitäpä ne sun profiilin tekstit tänne. Poista kaikki mistä sut vois tunnistaa ja laita loppu tänne. Me naiset voidaan porukalla kertoa, miksi sä et saa tykkäyksiä. Ja kyllä, lupaan että vika on joko teksteissä tai sitten sulla on kuvina pelkkiä nenäkarvaselfieitä.

Mistä vetoa että siellä on klassinen lenkkeilen joka päivä, autoni on se ja se, mela 18 cm, kuuntelen rammsteinia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme