Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä EI voi syödä terveellisesti. Yritäpä löytää HALPA Sydänmerkkinen juusto?? (Leipäjuusto) EI löydy

Vierailija
08.02.2026 |

Hinnat alkaa jostain 8 eurosta!!! No, jos puolet pienemmän pakkauksen ostaisi (kestää viikon) niin sit joku reilu 4 egee, mut ne oli tosi kumisia ja isoja reikiä täynnä! en voi syödä niin pahan makuisia/mauttomia. Normaalit ois halvimpia, mut yritän syödä sydänmerkkisiä tuotteita. EIPÄ ONNISTU!!

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös ihmetellyt, MIKSI rasvaton maito (laktoositon) Maksaa JUST saman verran kuin normaalirasvainen?? Teoriassahan siinä on isompi osa pelkkää VETTÄ, eikös? Eli maksan vedestä! Eikö tuo ole törkeää? Eli nekin maksaa enemmän periaatteessa!

Vierailija
2/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sydänmerkki ole mikään merkki terveellisyydestä. Syö ihan tavallista mahdollisimman vähän käsiteltyä ja jalostettua ruokaa kohtuullisissa määrin niin kaikki hyvin.

Itse olen jo vuosia syönyt voita leivän päällä, ruoanlaitossa jos tarvitsee kermaa niin ihan normi luomu kuohukermalla pärjää jne, ei mitään kevyttuotteita tai sydänmerkittyjä ym. En ole yhtään ylipainoinen vaan hyvässä kunnossa jopa pienehköllä liikuntamäärällä, kuten myös 3v välein mitattavat veriarvot. Toki varmaan tilanne olisi minullakin eri jos söisin päivän aikana joku kuusi palaa leipää ja jokaisessa päällä paksu voikerros jne mutta kun nälkä pysyy poissa pienemmilläkin annoksilla kun ruoasta löytyy tarveeksi rasvaa ja proteiinia ym tarvittavia ainesosia, ei tee edes mieli napostella, minkä olen lukenut olevan monen ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kyllä aika yksinkertaisia jos tosissanne esitätte tällaisia olettamuksia, kysymyksiä.

Syö esim punajuuria, muita juureksia, ne on edullisia. Syö lihaa ja juustoa myös, laadukkaita, mutta vähän. Tee keittoja, patoja, saat kyllä edullisesti tehtyä terveellistä ruokaa.

Vierailija
4/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sydänmerkki ole mikään merkki terveellisyydestä. Syö ihan tavallista mahdollisimman vähän käsiteltyä ja jalostettua ruokaa kohtuullisissa määrin niin kaikki hyvin.

Itse olen jo vuosia syönyt voita leivän päällä, ruoanlaitossa jos tarvitsee kermaa niin ihan normi luomu kuohukermalla pärjää jne, ei mitään kevyttuotteita tai sydänmerkittyjä ym. En ole yhtään ylipainoinen vaan hyvässä kunnossa jopa pienehköllä liikuntamäärällä, kuten myös 3v välein mitattavat veriarvot. Toki varmaan tilanne olisi minullakin eri jos söisin päivän aikana joku kuusi palaa leipää ja jokaisessa päällä paksu voikerros jne mutta kun nälkä pysyy poissa pienemmilläkin annoksilla kun ruoasta löytyy tarveeksi rasvaa ja proteiinia ym tarvittavia ainesosia, ei tee edes mieli napostella, minkä olen lukenut olevan monen ongelma.

No kerroppa nyt tähän ne päivän ateriasi, ilman mitään jalostusta ai käsittelyä? Eism. MITÄostat, valmis ateriaksi jos et ehdi tehdä itse? Nimet

Vierailija
5/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustossa ei taida olla muita vitamiineja kuin kalsium ja ehkä jotain B-vitamiineja. Varmasti on korvattavissa jollakin muulla tuotteella.

Vierailija
6/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerroppa nyt tähän ne

No ihan ensimmäiseksi kerron että en yleensä osta niitä valmisaterioita edes kiireessä :D Olen mielummin nälässä tai keitän puuron voisilmällä ja sokerilla. Jos syön valmista niin sitten se on sushia tai jotain muuta noutoruokaa ravintolasta, joskus jopa mäkkäriä eli en ole niin ehdoton. Mutta olen päättänyt että kaupan valmisruokia tai jalosteita en osta. Teen viikossa noin kolme ruokaa, siis sitä mukaa kun edellinen loppuu. Monesti ruokani on vaan lautaselle kasattuja eri ainesosia, niin ettei tarvitse tehdä jotain jonkun reseptin mukaan. Uunissa paistan vaihdellen erilaisia kasviksia (yleensä kolmea eri), sitten joku proteiiniosa (jauheliha, possu tai nautapalat, kanan jauheliha, kanasuikaleet) ja sen paistan pannulla sekä maustan mieluisaksi. Lisäksi lautaselle esim hummusta tai tsatsikia, ituja, salaattia ja tai kurkkua +tomaattia ja päälle saatan murustella fetaa ja joskus hieman sriracha majoneesia (ehkä 3 raitaa kun on suht tulista) ja siinä se!

Vierailija
7/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juusto ei lähtökohtaisesti ikinä ole terveellinen elintarvike. Jos puhtaasti ruokavalion terveellisyys on tavoitteena niin kannattaa jättää juustot kokonaan pois lautaselta.

ps. Juusto on herkullista ja syön sitä joka päivä

Vierailija
8/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raejuusto on ainoa juusto jota voi suositella terveellisenä ruokana.

Vierailija
9/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut juustoa ikuisuuksiin. Joskus fetaa salaattiin.

Vasta oli Prismassa kilo kermajuustoa vitosella.

Vierailija
10/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi köyhän pitäisi syödä terveellisesti? Kyllä köyhälle riittää halvimmat ja rasvaisimmat vaihtoehdot. Pääasia että suonet on tukossa mahdollisimman pian ja kuolo korjaa pois, ettei muiden haittana pyöri.

Vierailija
11/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoa ei ole mikään pakko syödä. Minäkin söin tänään leivän välissä keitettyä munaa ja etikkakurkkua. En tosin valinnut tätä hinnan perusteella, vaan muista syistä.

Vierailija
12/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juusto ei lähtökohtaisesti ikinä ole terveellinen elintarvike. Jos puhtaasti ruokavalion terveellisyys on tavoitteena niin kannattaa jättää juustot kokonaan pois lautaselta.

Terveellinen ruokavalio on monipuolinen ja maistuva. Juusto on ihan ok lisä ruokavalioon, tietysti kohtuullisessa määrin. 

Vierailija
13/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia siinä juustossa sydänmerkki pitää olla? Ostin juuri täysrasvaista Olttermannia, kun leivän päälle laittaa niin ei tarvitse levitteitä. Kolmekymmentä vuotta on minua varoiteltu kun kolestori on kuulemma korkea ja vielä ei ole slaakia tullut, statiineja en ole ottanut.

Vierailija
14/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustot ylipäätään on minulle liian kalliita. Joskus ostan palan herkutteluun. 

Vierailija
15/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhille syötetään hintojen verukkeella ns. "terveyttä romahduttavia ja kuolemaa edistäviä" elintarvikkeita. Kait sillä on jokin vaikutus kansantalouteen, päästää köyhistä nopeammin eroon.

Vierailija
16/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveellinen ruokavalio on monipuolinen ja maistuva. Juusto on ihan ok lisä ruokavalioon, tietysti kohtuullisessa määrin. 

Joo, tottakai! Osana terveellistä ruokavaliota voi hyvin syödä juustoa. Kunhan määrä pysyy kohtuullisena. Ihan sama juttu kuin vaikka rasvaisten lihojen kanssa. Rasvassa tirisevä pekoni sopii mainiosti osaksi terveellistä ruokavaliota - edellyttäen määrän olevan tosi pieni. Kokonaisuus ratkaisee. Suola ja kova rasva on pahiksia, mutta ne on myös välttämättömiä ravintoaineita. Niitä pitää syödä, mutta melkein kaikki syö niitä liikaa. Siksi niiden vähentämistä suositellaan.

Vierailija
17/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yhteishyva.fi/reseptit/kotitekoinen-leipajuusto/recipe-22303

Arvostele resepti

8 Annosta

Useita tunteja (josta 30 min aktiivista)

Leipäjuusto on rakastettu perinneherkku, joka onnistuu kotiuunissakin. Juustomassan tekeminen on helppoa; tarvitset vain maitoa, juoksutetta ja suolaa.

Vierailija
18/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi köyhä ei voi ihan itse tehdä terveellistä ruokaa niin kuin ei köyhäkin?

Tänään aamulla söin maustamatonta jugurttia itse tehdyn granolan kanssa, lounaaksi paahdettuja juureksia (porkkana, punajuuri, bataatti), itse tehty jauhelihapihvi, jauhelihaa jatkettu soijarouheella ja illalliseksi pastaa sienikastikkeella. Sienet keräsin viime kesänä itse samalla kun lenkkeilin koiran kanssa. Välipaloiksi on omenia, appelsiineja ja banaania, jokaisen kilohinta noin 2 euroa ja pakastimesta voi ottaa pullaa tai leipää. Samoja ruokia syö seuraavat pari päivää eikä näille kerry hintaa kovin montaa euroa.

Ja koska teen parin päivän ruoan kerralla ei tarvitse ostaa mitään valmisruokaa kiireessä, kotona on aina ruokaa valmiina.

Vierailija
19/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös ihmetellyt, MIKSI rasvaton maito (laktoositon) Maksaa JUST saman verran kuin normaalirasvainen?? Teoriassahan siinä on isompi osa pelkkää VETTÄ, eikös? Eli maksan vedestä! Eikö tuo ole törkeää? Eli nekin maksaa enemmän periaatteessa!

Ei rasvatonta laktoositonta kannata juoda, rasvattomasta versiosta saa vatsovaivoja ripulia ym. Onneksi meille vinkattiin tosta niin siirryttiin takas kevyeen laktoosittomaan (joillekin kai punainen ainoa mikä sopii) Ei toi rasvaton versio edes laihduttanut tai mitään.

Vierailija
20/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerroppa nyt tähän ne

"Jos et ehdi tehdä" Työpäivä on yleensä 8 tuntia. Sulla jää vielä vähintään 6-8 tuntia aikaa tehdä ruokaa.

Viikonloput on monilla kokonaan vpaata...Miksi niin kiire?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi