Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhä EI voi syödä terveellisesti. Yritäpä löytää HALPA Sydänmerkkinen juusto?? (Leipäjuusto) EI löydy

Vierailija
08.02.2026 |

Hinnat alkaa jostain 8 eurosta!!! No, jos puolet pienemmän pakkauksen ostaisi (kestää viikon) niin sit joku reilu 4 egee, mut ne oli tosi kumisia ja isoja reikiä täynnä! en voi syödä niin pahan makuisia/mauttomia. Normaalit ois halvimpia, mut yritän syödä sydänmerkkisiä tuotteita. EIPÄ ONNISTU!!

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä "Mikset tee kuin minä... minulla on koira ja lenkillä kerään marjat ja sienet..."

Jos on koira talossa, silloin ei kykene ymmärtämään edes sitä millä rahalla köyhä joutuu selviytymään ruuistaan. Köyhä ihminen ei voi pitää koiraa talossa, eikä pitää autoa jolla pääsisi metsään keräämään sen tyhjäksi.

Muutenkaan nämä selittelijät eivät ymmärrä sitä mitä tarkoittaa ruoka ja mikä on ruuan funktio. Ensinnäkin, ruokaa pitää olla paljon jotta siitä saa päivän energian. Yleensä köyhä joutuu tekemään sellaisia hommia jossa ei istuta tietokoneen ääressä naputtelemassa. Tuollaiselle naputtelijalle riittää pelkkä jugurtti ja leipäpala koko päivän ateriaksi, mutta jos joutuu tekemään oikeaa kovaa työtä, silloin sitä energiaa pitää tulla kymmenkertaisesti enemmän päivässä. Köyhän ei ole tarkoitus laihduttaa, vaan pysyä hengissä.

Tietenkin jos ostaa kaiken raaka

No jos nyt katsoo ympärilleen näyttävät monet "köyhät" olevan ylipainoisia, eli vaikka työ on miten kuluttavaa ei niitä kaloreita määrättömästi kannata ahtaa sisuksiin.

Itse teen töitä hevostallilla eli ei tätä kovin kevyeksi voi sanoa, kun siivoaa 20 hevosen tallia... silti pärjään ihan hyvin noilla eväillä, tosin ylipainoa ei ole.

Koiran kulutus on 30-40 euroa kuukaudessa, onhan ruokaan menee 100-150 euroa kuukaudessa. Nykyään mm. lohta saa jopa 7 eurolla kilon ja siitä saa ainakin 6 annosta ruokaa, ei se nyt niin kallista ole.

Vierailija
42/114 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös ihmetellyt, MIKSI rasvaton maito (laktoositon) Maksaa JUST saman verran kuin normaalirasvainen?? Teoriassahan siinä on isompi osa pelkkää VETTÄ, eikös? Eli maksan vedestä! Eikö tuo ole törkeää? Eli nekin maksaa enemmän periaatteessa!

Mikä ihmeen järki on juoda rasvatonta maitoa? Juo vettä. 

Kyllä minä ainakin käytän rasvatonta maitoa, koska siitä saa kätevästi kalsiumia. Meillä on suvussa osteoporoosia, melkein kaikilta vanhoiksi eläneiltä naisilta on lonkkanivelet jossain vaiheessa hävinneet olemattomiin. Kalsiumin vuoksi käytän usein jopa Plus-maitoa, vaikka se on kalliimpaa, säästöä tulee kun ei tarvitse hankkia kalkkitabletteja. Toki silti juon janoon vettä. 

D vitamiini taisi olla suurin ongelma osteoporoosissa,ainahan Suomessa on maitoa käytetty kotoperäisenä päätuotantona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juustoa ei ole mikään pakko syödä. Minäkin söin tänään leivän välissä keitettyä munaa ja etikkakurkkua. En tosin valinnut tätä hinnan perusteella, vaan muista syistä.

Muttakun haluan! Niinpä niin, köyhäkö ei teidän mielestä saisi edes SYÖDÄ ravintoympyrässä olevia ruokia!!

Ja, jos saman kysymyksen esittäisin jostain toisesta elintarvikkeesta, vastaus olisi taas siinäkin SAMA: ÄLÄ SYÖ sitä!!  Eli mitään ei köyhä saisi siis syödä!!

Vierailija
44/114 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevostallihommat eli RATSASTUSHARRASTUS ei ole köyhällistön harrastus vaan rikkaiden vesojen.

Vierailija
45/114 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prosessointi maksaa, ap hyvä.

Syö yksinkertaista ruokaa, tee itse edullisista raaka-aineista. Älä ahmi liikaa. Kukaan ei tarvitse sydänmerkkejä, kun opettelee mikä on sydämelle terveellistä ja syö vaikkapa kyseistä tavallista juustoa vähän vähemmän. 

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-ruoat-ovat-hyvaksi-sydantervey…

https://kotiliesi.fi/ruoka/ruokalista-viikko-39-sydanystavallisia-ruoki…

Niin, että ala vaan kirnuamaan itse juustoa, piimäää, kermaa tms. Niin, no miks ei samalla osta 30.000.000  maatilaa ja kasvata omat munat, lypsä maidot pui viljat jne. Annatko mulle ne 30 MIL, kiitos

Vierailija
46/114 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hevostallihommat eli RATSASTUSHARRASTUS ei ole köyhällistön harrastus vaan rikkaiden vesojen.

Kuinka idiootti oikein olet?

Ei ratsastusharrastus vaan tallityöntekijä. Lappaa paskaa, routaa hevosia ulos ja sisään, siivoaa niiden rikkaiden vesojen jälkiä, kantaa vettä jne. Keskipalkka noin 1600e/kk. 

Vierailija
47/114 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse kotijuustoa ja mausta haluamallasi tavalla. Kevyttä ja hyvää, valintojesi mukaan - helppoa tehdä, seuraavaksi aamuksi jo ainakin. Ohjeita netti pullollaan esim. https://www.k-ruoka.fi/reseptit/kotijuusto erilaisia ja eri hintaluokkaa löytyy! Minä teen aika useinkin.

Vierailija
48/114 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka idiootti oikein olet?

Ei ratsastusharrastus vaan tallityöntekijä. Lappaa paskaa, routaa hevosia ulos ja sisään, siivoaa niiden rikkaiden vesojen jälkiä, kantaa vettä jne. Keskipalkka noin 1600e/kk. 

Ehkä, mut ei noihin hommiin hakeudu muut kuin  heppatytöt tai heppapojat. Hevosia ennen näkemätön ei osaisi käsitellä niitä vaan pelkää. Ikinä en ole nähny työpaikkailmotusta missä haettais ketä vaan tallille työhön. Köyhän lapsen mielikuvitus ei riitä edes aloittaa ratsastamaan. Ne leikkii keppihevosilla.

Vierailija
49/114 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juustoa ei ole mikään pakko syödä. Minäkin söin tänään leivän välissä keitettyä munaa ja etikkakurkkua. En tosin valinnut tätä hinnan perusteella, vaan muista syistä.

Muttakun haluan! Niinpä niin, köyhäkö ei teidän mielestä saisi edes SYÖDÄ ravintoympyrässä olevia ruokia!!

Ja, jos saman kysymyksen esittäisin jostain toisesta elintarvikkeesta, vastaus olisi taas siinäkin SAMA: ÄLÄ SYÖ sitä!!  Eli mitään ei köyhä saisi siis syödä!!

Joo minäkin keskituloaisena haluaisin syödä aina kaviaaria, hanhenmaksaa, shanpanjaa, antilooppia, delfiiniä, sahramipalleroita, sisäfileen sisäfilettä ja käsin ongittua karhennettua turtanaa mutta yhyy byäääh ku ei ol varaa, yhyy, mitä syrjintää ja mullakin on oikeus!!!!!

Vierailija
50/114 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S marketista ostan usein kotimaista leipäjuustoa ja ei ole kallista. N 5e ja vertailkaa pakkauksia. Otan pari kolme ja punnitsen ja usein on tuntuvia eroja. Myös pullapitkot kannattaa punnita ja valita edullisin.

51/114 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista se hevosenomistaminen tekee köyhiä.

(sivustaseuraava)

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
52/114 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla terveellisempää olla ilman sitä leipäjuustoa.

53/114 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ilmeisesti puhui kuitenkin leivän päälle laitettavista juustoviipaleista, ei leipäjuustosta eli narskujuustosta.

Jos on syötävä edullisesti (tai jos haluaa syödä edullisesti), on nähtävä vaivaa. On tehtävä sitä ruokaa itse, on seurattava tarjouksia, on metsästettävä punalappuisia, on käytävä sienessä ja marjassa, on luovuttava kalliista herkuista... Minä hyvin mielelläni söisin joka päivä monta lusikallista kaviaaria, koska se vaan on hyvää, En syö joka päivä edes kirjolohen mätiä, enkä edes mätitahnaa, koska ne ovat lopulta liian kalliita. Joskus harvoin kun ostaa, niin onkin sitten hyvää!

Juusto ei ole mikään välttämättömyys, eikä sitä kannata ylenpalttisia määriä syödä. Juustoissa on eroja, ja jotkut juustot vaan on niiiin hyviä (katson juuri Stalney Tuccia Italiassa, niin tulee kaikenlaisia mielihaluja). Mut ei niitä pääruuaksi syödä.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
54/114 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvainen juusto ei vaikuttanut kolesteroliin yhtään mitenkään kun asiaa ennakko-odotuksin tutkittiin taannoin.1.25kg arkijuustoa vaan pöytään.

Sehän riippuu täysin ihmisestä, että keneen mikäkin vaikuttaa. Osalla nostaa ja osa on niitä, jotka voivat syödä mitä vaan, mutta kolesteroli ei nouse.

Vierailija
55/114 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla terveellisempää olla ilman sitä leipäjuustoa.

On terveellisempää kuin moni muu juusto. Toki raejuusto on yhtä terveellistä.  Noissa ei ole rasvaa juurikaan. 

Vierailija
56/114 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös ihmetellyt, MIKSI rasvaton maito (laktoositon) Maksaa JUST saman verran kuin normaalirasvainen?? Teoriassahan siinä on isompi osa pelkkää VETTÄ, eikös? Eli maksan vedestä! Eikö tuo ole törkeää? Eli nekin maksaa enemmän periaatteessa!

Maitoon ei koskaan lisätä vettä!

Vierailija
57/114 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne isot reiät siinä juustossa haittaa, luuletko että on vähemmän? Se pakkaus on tehty painon mukaan.

Vierailija
58/114 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. T. hallitus

Vierailija
59/114 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista se hevosenomistaminen tekee köyhiä.

(sivustaseuraava)

Hevosen omistaminen on luonnollinen tapa köyhtyä.

Vierailija
60/114 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvainen juusto on terveellistä ja ravitsevaa. Miksi ihmiset syö niitä kumijuustoja ja pilaavat nautinnon syömiseltä? Ihmiset on vain lihoneet kevyttuotteiden tultua markkinoille.