Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä EI voi syödä terveellisesti. Yritäpä löytää HALPA Sydänmerkkinen juusto?? (Leipäjuusto) EI löydy

Vierailija
08.02.2026 |

Hinnat alkaa jostain 8 eurosta!!! No, jos puolet pienemmän pakkauksen ostaisi (kestää viikon) niin sit joku reilu 4 egee, mut ne oli tosi kumisia ja isoja reikiä täynnä! en voi syödä niin pahan makuisia/mauttomia. Normaalit ois halvimpia, mut yritän syödä sydänmerkkisiä tuotteita. EIPÄ ONNISTU!!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös ihmetellyt, MIKSI rasvaton maito (laktoositon) Maksaa JUST saman verran kuin normaalirasvainen?? Teoriassahan siinä on isompi osa pelkkää VETTÄ, eikös? Eli maksan vedestä! Eikö tuo ole törkeää? Eli nekin maksaa enemmän periaatteessa!

Mikä ihmeen järki on juoda rasvatonta maitoa? Juo vettä. 

Vierailija
22/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoa ei kannata syödä olleenkaan. Juo mielummin rasvatonta maitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös ihmetellyt, MIKSI rasvaton maito (laktoositon) Maksaa JUST saman verran kuin normaalirasvainen?? Teoriassahan siinä on isompi osa pelkkää VETTÄ, eikös? Eli maksan vedestä! Eikö tuo ole törkeää? Eli nekin maksaa enemmän periaatteessa!

Täh? Ei siinä ole tippaakaan vettä. Ainesosat on maito ja d-vitamiini.

Vierailija
24/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "Mikset tee kuin minä... minulla on koira ja lenkillä kerään marjat ja sienet..."

Jos on koira talossa, silloin ei kykene ymmärtämään edes sitä millä rahalla köyhä joutuu selviytymään ruuistaan. Köyhä ihminen ei voi pitää koiraa talossa, eikä pitää autoa jolla pääsisi metsään keräämään sen tyhjäksi.

Muutenkaan nämä selittelijät eivät ymmärrä sitä mitä tarkoittaa ruoka ja mikä on ruuan funktio. Ensinnäkin, ruokaa pitää olla paljon jotta siitä saa päivän energian. Yleensä köyhä joutuu tekemään sellaisia hommia jossa ei istuta tietokoneen ääressä naputtelemassa. Tuollaiselle naputtelijalle riittää pelkkä jugurtti ja leipäpala koko päivän ateriaksi, mutta jos joutuu tekemään oikeaa kovaa työtä, silloin sitä energiaa pitää tulla kymmenkertaisesti enemmän päivässä. Köyhän ei ole tarkoitus laihduttaa, vaan pysyä hengissä.

Tietenkin jos ostaa kaiken raaka-aineet itse ja tekee niistä jotain, niin selviää jonkin aikaa. Mutta sekin on kallista. Koittakaa ostaa kalaa tiskiltä tai kasviksia, niin että niistä saa sen tarvittavan energiamäärän, niin teillekin alkaa valjeta se että siihen menee oikeasti rahaa.

Vierailija
25/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juusto ei voi muutenkaan olla kovin suuressa roolissa, jos haluaa syödä terveellisesti ja edullisesti. Pääpaino ruokavaliossa pitää laittaa täysjyväviljoille ja satokauden mukaisille juureksille, vihanneksille ja hedelmille. Eläinperäisi proteiineja voi syödä vain vähän. Näillä periaatteilla pystyn syömään terveellisesti ja minulla menee nykyään noin 180 €/kk ruokaan. Joskun aiemmin riitti 100 €/kk, mutta ei se ole enää yli vuoteen riittänyt, kun hinnat nousivat välillä niin paljon. 

Vierailija
26/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvainen juusto ei vaikuttanut kolesteroliin yhtään mitenkään kun asiaa ennakko-odotuksin tutkittiin taannoin.1.25kg arkijuustoa vaan pöytään.

Vierailija
27/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustosta pitäisi kai luopua. Joko kallista tai rasvaista. Raejuusto ja munat halvempia. AB- piimää tosi hyvää. 

Vierailija
28/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prosessointi maksaa, ap hyvä.

Syö yksinkertaista ruokaa, tee itse edullisista raaka-aineista. Älä ahmi liikaa. Kukaan ei tarvitse sydänmerkkejä, kun opettelee mikä on sydämelle terveellistä ja syö vaikkapa kyseistä tavallista juustoa vähän vähemmän. 

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-ruoat-ovat-hyvaksi-sydantervey…

https://kotiliesi.fi/ruoka/ruokalista-viikko-39-sydanystavallisia-ruoki…

Vierailija
29/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sydänmerkki ole mikään merkki terveellisyydestä. Syö ihan tavallista mahdollisimman vähän käsiteltyä ja jalostettua ruokaa kohtuullisissa määrin niin kaikki hyvin.

Itse olen jo vuosia syönyt voita leivän päällä, ruoanlaitossa jos tarvitsee kermaa niin ihan normi luomu kuohukermalla pärjää jne, ei mitään kevyttuotteita tai sydänmerkittyjä ym. En ole yhtään ylipainoinen vaan hyvässä kunnossa jopa pienehköllä liikuntamäärällä, kuten myös 3v välein mitattavat veriarvot. Toki varmaan tilanne olisi minullakin eri jos söisin päivän aikana joku kuusi palaa leipää ja jokaisessa päällä paksu voikerros jne mutta kun nälkä pysyy poissa pienemmilläkin annoksilla kun ruoasta löytyy tarveeksi rasvaa ja proteiinia ym tarvittavia ainesosia, ei tee edes mieli napostella, minkä olen lukenut olevan monen ongelma.

No kerroppa nyt tähän ne päivän ateriasi, ilman mitään jalostusta ai käsittelyä? Eism. MITÄostat, valmis ateriaksi jos et ehdi tehdä itse? Nimet

Olen eri, mutta et kai tosissasi tarkoita, että köyhä ostaisi jotain valmiita aterioita? Nehän on hurjan kalliita ja yleensä vielä epäterveellisiäkin, ainakin suolaa on melkein aina liikaa. Minä ainakin kokkaan itse. Olen opetellut muutamia luottoreseptejä, jotka on vartissa valmiita. Esimerkiksi keitot ja wokit on nopeita tehdä ihan perusraaka-aineista lähtien itse. 

Vierailija
30/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi.

Terv: Köyhä joka syö terveellisesti.

Juustoa en käytä.

Vierailija
31/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No kerroppa nyt tähän ne päivän ateriasi, ilman mitään jalostusta ai käsittelyä? Eism. MITÄostat, valmis ateriaksi jos et ehdi tehdä itse? Nimet" Luetunymmärtäminen hukassa? Kys. henkilö ei sanonut että ei syö jalostettuja tai käsiteltyjä, vaan  " mahdollisimman vähän käsiteltyä ja jalostettua ruokaa kohtuullisissa määrin " .

Vierailija
32/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin jos ostaa kaiken raaka-aineet itse ja tekee niistä jotain, niin selviää jonkin aikaa. Mutta sekin on kallista. Koittakaa ostaa kalaa tiskiltä tai kasviksia, niin että niistä saa sen tarvittavan energiamäärän, niin teillekin alkaa valjeta se että siihen menee oikeasti rahaa.

Olen niin köyhä, että hankin kaikki raaka-aineet itse ja teen niistä itse ruokaa. Se on ehdottomasti kyllä halvin tapa. Kalaa ostan tiskiltä, jos on hyvä tarjous, ja silloin voin ostaa vaikka kokonaisen ison lohen ja pakastaa siitä osan. Mutta kalaa voi ostaa myös säilykkeinä ja pakasteina. Joskun ongin itse, pääasiassa ahvenia. Teen ahvenfileitä ja kalapullia, ja jos niitä tulee paljon, laitan myös pakastimeen ja syön myöhemmin, ne on mukava lisä ja tuo vähän säästöä ja vaihtelua, mutta ei noilla onkikaloilla suurta asemaa ole ruokavaliossa. Kasviksia ostan satokauden ja tarjousten mukaan, ja todellakin kerään syksyllä marjoja ja sieniä ja keväällä nokkosia koko vuoden nokkoslettujen tarpeisiin. Energiaa tulee viljoista ja hyvistä rasvoista. Keskimäärin 150 €/kk menee ruokaan. 

Vierailija
33/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä oon kans tuskaillut. Sydänmerkittyä laardia ei löydy sitten mistään.

Vierailija
34/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänmerkkituotteissa on vähemmän kovaa rasvaa ja suolaa, sokeria sitten saa olla vaikka triplasti. Ihan voi itse miettiä mikä mahtaa olla terveellisintä. Esimerkiksi juusto ilman maidosta peräisin olevaa rasvaa ei monenkaan mielestä ole juustoa laisinkaan...

Vierailija
35/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta normaalirasvainen juusto ja laita sitä vain ohut siivu. Olet juuri puolittanut rasvamäärän.

Vierailija
36/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punajuuri, porkkana, kaali, sipuli, kananmunat ovat todella terveellisiä. Satokauden antimet. Kaalista saa keittoa, laatikoita, hapankaalia (jossa hyviä probiootteja). Pienellä rahalla toimeen tulevat ihmiset pysyvät usein terveenä, koska käyttävät terveellisiä raaka-aineita ultraprosessoitujen sijaan.

Vierailija
37/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen järki on juoda rasvatonta maitoa? Juo vettä. 

Kyllä minä ainakin käytän rasvatonta maitoa, koska siitä saa kätevästi kalsiumia. Meillä on suvussa osteoporoosia, melkein kaikilta vanhoiksi eläneiltä naisilta on lonkkanivelet jossain vaiheessa hävinneet olemattomiin. Kalsiumin vuoksi käytän usein jopa Plus-maitoa, vaikka se on kalliimpaa, säästöä tulee kun ei tarvitse hankkia kalkkitabletteja. Toki silti juon janoon vettä. 

Vierailija
38/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellinen syöminen ei todellakaan vaadi juuston, etenkään juuri leipäjuuston, syömistä.

Vierailija
39/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sydänmerkki ole mikään merkki terveellisyydestä. Syö ihan tavallista mahdollisimman vähän käsiteltyä ja jalostettua ruokaa kohtuullisissa määrin niin kaikki hyvin.

Itse olen jo vuosia syönyt voita leivän päällä, ruoanlaitossa jos tarvitsee kermaa niin ihan normi luomu kuohukermalla pärjää jne, ei mitään kevyttuotteita tai sydänmerkittyjä ym. En ole yhtään ylipainoinen vaan hyvässä kunnossa jopa pienehköllä liikuntamäärällä, kuten myös 3v välein mitattavat veriarvot. Toki varmaan tilanne olisi minullakin eri jos söisin päivän aikana joku kuusi palaa leipää ja jokaisessa päällä paksu voikerros jne mutta kun nälkä pysyy poissa pienemmilläkin annoksilla kun ruoasta löytyy tarveeksi rasvaa ja proteiinia ym tarvittavia ainesosia, ei tee edes mieli napostella, minkä olen lukenut olevan monen ongelma.

Ihan totta, kuohukermaa riittää ruokaan usein aivan pieni määrä, ei mene koko purkillista kerralla kuten ruokakermoja. Käytössä se tulee halvimmaksi, ja kyllä kokonaisuuteen mahtuu pieni määrä maitorasvaakin, jos muut rasvahapot ovat sydänystävällisiä. 

Vierailija
40/42 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juustosta pitäisi kai luopua. Joko kallista tai rasvaista. Raejuusto ja munat halvempia. AB- piimää tosi hyvää. 

Energiasisältökin pitäisi ottaa huomioon,nollakaloriset vihannekset ei silloin olekaan ihan halpoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän