Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhä EI voi syödä terveellisesti. Yritäpä löytää HALPA Sydänmerkkinen juusto?? (Leipäjuusto) EI löydy

Vierailija
08.02.2026 |

Hinnat alkaa jostain 8 eurosta!!! No, jos puolet pienemmän pakkauksen ostaisi (kestää viikon) niin sit joku reilu 4 egee, mut ne oli tosi kumisia ja isoja reikiä täynnä! en voi syödä niin pahan makuisia/mauttomia. Normaalit ois halvimpia, mut yritän syödä sydänmerkkisiä tuotteita. EIPÄ ONNISTU!!

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis onko köyhillä varaa juustoon? minulla ainakaan ei ole vuosiin ollut varaa ostaa juustoa.

Vierailija
62/114 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin jos ostaa kaiken raaka-aineet itse ja tekee niistä jotain, niin selviää jonkin aikaa. Mutta sekin on kallista. Koittakaa ostaa kalaa tiskiltä tai kasviksia, niin että niistä saa sen tarvittavan energiamäärän, niin teillekin alkaa valjeta se että siihen menee oikeasti rahaa.

Olen niin köyhä, että hankin kaikki raaka-aineet itse ja teen niistä itse ruokaa. Se on ehdottomasti kyllä halvin tapa. Kalaa ostan tiskiltä, jos on hyvä tarjous, ja silloin voin ostaa vaikka kokonaisen ison lohen ja pakastaa siitä osan. Mutta kalaa voi ostaa myös säilykkeinä ja pakasteina. Joskun ongin itse, pääasiassa ahvenia. Teen ahvenfileitä ja kalapullia, ja jos niitä tulee paljon, laitan myös pakastimeen ja syön myöhemmin, ne on mukava lisä ja tuo vähän säästöä ja vaihtelua, mutta ei noilla onkikaloilla suurta asemaa ole ruokavaliossa. Kasviksia ostan satokauden ja tarjouste

Olipa yllätys että taas ilmestyy "köyhä" jolla on pakastin ja kalapaikka jossa käy ongella ja marjat ja muut haetaan tietenkin metsästä. Sinulla siellä omakotitalossasi ei ole mitään käsitystä siitä mitä on olla köyhä! Sinun huono itsetuntosi ei tee sinusta köyhää, koita jo ymmärtää se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, ihan sattumalta just puhuttiin puolisoni kanssa tosta sydänmerkistä peri päivää sitten. Mistä se kertoo, mitä se takaa jne. No ei yhtään mitään. En yhtään ihmettele, että köyhää itkettää kun ei ole varaa laittaa kahdeksaa euroa oikein sydänmerkittyyn leipäjuustoon. Itse kun olen myöskin köyhä ja ostaisin kahdeksalla eurolla useamman päivän ruoat. Terveelliset sellaiset. Ap on oikeasti tyhmä.

Vierailija
64/114 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sydänmerkki ole mikään merkki terveellisyydestä. Syö ihan tavallista mahdollisimman vähän käsiteltyä ja jalostettua ruokaa kohtuullisissa määrin niin kaikki hyvin.

Itse olen jo vuosia syönyt voita leivän päällä, ruoanlaitossa jos tarvitsee kermaa niin ihan normi luomu kuohukermalla pärjää jne, ei mitään kevyttuotteita tai sydänmerkittyjä ym. En ole yhtään ylipainoinen vaan hyvässä kunnossa jopa pienehköllä liikuntamäärällä, kuten myös 3v välein mitattavat veriarvot. Toki varmaan tilanne olisi minullakin eri jos söisin päivän aikana joku kuusi palaa leipää ja jokaisessa päällä paksu voikerros jne mutta kun nälkä pysyy poissa pienemmilläkin annoksilla kun ruoasta löytyy tarveeksi rasvaa ja proteiinia ym tarvittavia ainesosia, ei tee edes mieli napostella, minkä olen lukenut olevan monen ongelma.

Niinpä. Jos terveellisyyttä hakee, niin silloin kannattaa jättää nää sydänmerkityt feikkiruuat syömättä.

Vierailija
65/114 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juustossa ei taida olla muita vitamiineja kuin kalsium ja ehkä jotain B-vitamiineja. Varmasti on korvattavissa jollakin muulla tuotteella.

Juustossa on tärkeää K2-vitamiinia esim.  Sitä ei voi korvata.

Vierailija
66/114 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös ihmetellyt, MIKSI rasvaton maito (laktoositon) Maksaa JUST saman verran kuin normaalirasvainen?? Teoriassahan siinä on isompi osa pelkkää VETTÄ, eikös? Eli maksan vedestä! Eikö tuo ole törkeää? Eli nekin maksaa enemmän periaatteessa!

Huoh !

Ei todellakaan ole niin ! On enemmän proteiinia

Lue nyt ihmeessä joskus niitä tuotesisältöjä

Vierailija
67/114 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkana on halvempaa ja terveellisempää kuin juusto. 

Vierailija
68/114 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutis-isku: Juustoa ei ole pakko mättää kilotolkulla. Oikeastaan sitä ei ole pakko syödä laisinkaan

Vierailija
69/114 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva on energiaa = kaloreita = kalorit lihottavat. 

Sokeri on myös energiaa.

Suola nostaa verenpainetta ja aiheuttaa sydänongelmia.

Siksi sydänmerkki-tuotteet ovat terveellisempiä.

P.S. Tämä mielipide menee varmaan pian poistoon.

Vierailija
70/114 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla terveellisempää olla ilman sitä leipäjuustoa.

On terveellisempää kuin moni muu juusto. Toki raejuusto on yhtä terveellistä.  Noissa ei ole rasvaa juurikaan. 

Valitettavasti juuri se rasva puuttuu.

Vierailija
71/114 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutis-isku: Juustoa ei ole pakko mättää kilotolkulla. Oikeastaan sitä ei ole pakko syödä laisinkaan

Mutta mutta, jos siinä on sydän-merkki, niin se on terveysruokaa joka lääkkeen tavoin tekee sinut terveemmäksi mitä enemmän sitä syöt. Niih!

#sarkasmivaroitus

Vierailija
72/114 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvainen juusto ei vaikuttanut kolesteroliin yhtään mitenkään kun asiaa ennakko-odotuksin tutkittiin taannoin.1.25kg arkijuustoa vaan pöytään.

Sehän riippuu täysin ihmisestä, että keneen mikäkin vaikuttaa. Osalla nostaa ja osa on niitä, jotka voivat syödä mitä vaan, mutta kolesteroli ei nouse.

Yleispätevä tulos oli,meijerivoi nostaa mutta juusto ei.Proteiini tai joku siinä näyttää vaikuttavan.Sama rasvaisessa maidossa.

Lisäksi kolesterolin hapettumisen suoniin voi estää antioksidanteilla.

Vierailija
73/114 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porkkana on halvempaa ja terveellisempää kuin juusto. 

Molempi parempi. Noita kahta ei voi verrata keskenään, koska ovat ravintoarvoiltaan erilaiset.

Vierailija
74/114 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse etsin sydänmerkittyä rillikylkee, eipä löytyny, ostin tavallista vaaksanmitallisen, kyllä se alas meni kun pullon (ison) gambiinaa vetelin kyytipojaksi. Tuli silti sydämellinen olo.

Vierailija
75/114 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös ihmetellyt, MIKSI rasvaton maito (laktoositon) Maksaa JUST saman verran kuin normaalirasvainen?? Teoriassahan siinä on isompi osa pelkkää VETTÄ, eikös? Eli maksan vedestä! Eikö tuo ole törkeää? Eli nekin maksaa enemmän periaatteessa!

Jos koet ostavasi vettä, niin miksi ostat, kun saat sen hanasta?

Vierailija
76/114 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sitä rasvaa poistetaan, niin eikös joku tee työtä laitteella, joka maksaa? Miten on? Haloo?

Vierailija
77/114 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juusto ei ylipäätään ole terveellistä.

Vierailija
78/114 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valio polar 9% sulatejuusto on ainakin keskihintaista ja maistuvaa. Vain 9% rasvaa.

Vierailija
79/114 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juusto ei ylipäätään ole terveellistä.

Juusto on kylläkin terveellistä. Rasvoineen.

Vierailija
80/114 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valio polar 9% sulatejuusto on ainakin keskihintaista ja maistuvaa. Vain 9% rasvaa.

Ei toi mitään juustoa ole.