Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täytän huomenna 63 v ja töissä pitäisi vielä jaksaa 2vuotta. Mikä liikuntaharrastus auttaa jaksamaan?

Vierailija
07.02.2026 |

Työni pitkälti jalkojen päällä ja työpäivät n 10-11h.

Olen vuoden aikana pudottanut 10 kg ja vielä meinaan 5-7 kg pudottaa.

Mutta kroppa on kuitenkin vuosikymmenien myötä kulunut ja särkee sieltä sun täältä.

Mikä liikuntamuoto olisi palauttava pitkien päivien jälkeen? Mikä olisi sopivan ns pehmeä ikäiselleni ja kuitenkin kehittävä?

Polvet ei kestä mtn juoksuja eikä hyppelyjä, painojen nostosta en ole yhtään innostunut enkä niistä mtn ymmärräkään.

Asun ns landella, joten mitään saleja/ treenareita taikka jumppasaleja ei ole kuin toistatunnin ajomatkan päässä.

Ystävällisiä neuvoja ja kokemuksia jos olisi, kiitos.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uiminen olisi hyvä. Helpompaa tietysti, jos on uimahalli lähellä, mutta kesä tulossa ja luonnonvedetkin käy. 

Vierailija
82/85 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan ap enää palstalla?

Avaus on vuosia vanha

Aloitus on tehty 07.02.2026.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuulut liittoon ja raha-asiat suht koht ok, niin saikkua aina kun et jaksa. Jos saat potkut, niin liiton rahoilla eläkkeelle ja oravanpyörästä pois? Jaksamista ja omaa aikaa sekä vapautuu työpaikka toiselle.

Tai 4 päivä viikko/6h päivä.

Vierailija
84/85 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suht helposti saa useamman kk burnout -lomaa. 

Sairaslomilla olen ollut niin paljon, että hr-tyttönen halusi jutella. Kiitos vasan vinkistä, mutta nyt kysyttiin liikuntamuotoa.

Sairaslomia on nyt tullut ehkä konttorin mielestä liikaa. En kuitenkaan ota tästä asiasta en-niin-mitään-stressiä, kun ajattelen että olen näitä samoja hommia tehnyt vuosikymmeniä ja mua nuoremmat ei muka jaksa ja saikuttavat.

Nyt on mun vuoro.

Vierailija
85/85 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilates on hyvä jos polvet kestää, emännänkyhmykin oikenee

Vesijumppa ja -juoksu