Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhustyön hoitajien yleinen haukkuminen

Vierailija
07.02.2026 |

Olen vanhustyötä tekevä hoitaja. Alkanut ahdistaa yleinen dissaus hoitajia kohtaan. Media ja keskustelupalstat ja juttuihin liittyvät keskustelut täynnä uhkauksia, kuinka hoitajien pitäis itse maata märissä vaipoissa tai kaikki yksityisillä työskentelevät joutaisi kuolla. Hoitajia syyllistetään ja kaikki kura kaadetaan niskaan. Kuran oikea osoite ovat hallitus, joka pienensi mitoitusta ja nämä yksityisten omistajat eli sijoittajat, joille pitää jäädä fyffeä. Käyn töissä elättääkseni perheeni ja teen työni hyvin. Tauolla istun, en muuten ja tauollakin lähden auttamaan asukasta, jos tarvii. Meillä kun taukokin on työaikaa eli ruoka jää kesken, kun asukas hälyttää. 

Voisiko välillä keskustella siitä, että hoitajat tekevät työtään niillä resursseilla, jotka ovat olemassa? Hoitajat eivät voi lisätä työkaverien määrää. Etsiskelen muuta työtä, koska en enää jaksa sylkykuppina oloa.

Olen syytön vanhushoivan ikuiseen kriisiin.  

Kommentit (241)

Vierailija
241/241 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavissa eduskuntavaaleissa olisi hyvä olla vaaliaiheena hoitokotien sisäseinien sisällä tapahtuvat asiat, ei pelkästään hoitajamitoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän