Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistellaan vanhoja Yves Rocherin tuotteita

Vierailija
06.02.2026 |

Se väriä vaihtava sormus. 🤗

Ja ne minihuulipunat. Sekä ne hajuvedet, vanilja, vadelma, karhunvatukka...🥰

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan niitä muka kultaisia lusikoita ja muuta rihkamaa, mitä tuli aina tilausten mukana?

kamalia posliinisia koriste-esineitä oli, jotain hahmoja muistan hämärästi. Tulikohan nämä niistä arpajaisrullista jotka oli joka kirjeessä täkynä? Mieluisia palkintoja olivat minatyyrihuulipunat ja muut minituotteet.

Vierailija
82/121 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chevrefeuille- raikas tuoksu. Se saattoi olla enemmänkin joku raikastusvesi kuin parfyymi. Sitten oli joku itämainen raskas tuoksu, nimeä en muista. Oliko se joku Samsara, Samahan tms.? 

Shafali? 

Samarkand, mutta taisi olla miesten tuoksu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli ihana selailla sitä kauneuden vihreää kirjaa ja haaveilla niistäkin tuotteista, joita ei ollut varaa ostaa. 

Creme Riche tummanruskeassa purkissa oli kalliimpi kasvorasva ja voi sitä onnea kun tuon sai joskus tilattua halvalla. Tuoksut tuotteissa olivat vahvoja siihen aikaan, tuossakin oli tunnistettava tuoksu.

Vierailija
84/121 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milrose tuoksu.

Vierailija
85/121 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arnikkikäsivoide. Värjätyille hiuksille oli omat sävyä ylläpitävät shampoot. Meikeistä muistan pehmeänsävyisiä helmiäisluomivärejä, pastelliset sävyt olivat (myös) meikkihittejä 80-90 luvuilla.

Mielestäni laatu oli houkutteleva ainakin kasarilla ja vielä ysärillä. Ysärillä muuttui nettikauppaketjuksi vahvemmin ja pakkauksista hävisi tuo pikantti koristeellisuus, mikä nähdäkseni koukutti monia nettitilaajia. Onkin sääli että visuaalinen herkullisuus on nykyisistä Body Shop ja Yves Rocher-tuotteista kadonnut eli kaiken ulkoasu on jotenkin tylsästi samankaltaistunut, mielestäni tuotteet muutenkin. Esim suihkugeelit olivat hurjan riittoisia ja ihanasti hajustettuja, nyt tuntuu kuin kaikki suihkusaipppuat olisivat samaa valjua persoonatonta litkua. Lushin hinnat taas semmoisia ettei raaski, sieltä ehkä löytyy vielä tuota leikkisyyttä ja visuaalista erottautumista.

Vierailija
86/121 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venice-hajuvesi, teinin suosikki.

Tää oli karmean hajuinen ja kaikilla oli Veniceä kasarilla. Asuin vuoden opiston asuntolassa samassa huoneessa Venice-lotraajan kanssa :(

Vierailija
87/121 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee edelleen Yves Rocher'n tarjouskirje n. kerran kuussa. Sitä kauneuden vihreää kirjaa ei ole tullut, mutta hyviä tarjouksia ja ilmaistuotteita on. Nyt saisi hajuveden esim. juuri Cleän ilmaiseksi, jos tilaisin jotakin. Ottakaa asiakaspalveluun yhteyttä, niin alatte saada tarjouskirjeitä.

Vierailija
88/121 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa kerta kun sain allergisen reaktion kosmetiikasta oli Yves Rochern huulipuna. Kävin jopa lääkärissä, kun tuli huulten ympärille ihottumaa. Nuori lääkäri ei osannut sanoa, mistä oireet johtuvat vaan keksin sen itse myöhemmin. Siihen loppui YR:n tuotteiden käyttö.

Miksi vaati lääkärikäynnin? Eikö ihottuma hävinnyt? Mulle tuli kerran reaktio/punainen ihottuma suun ympärille, ja syyllinen oli eräs huulirasva, tosin ei Rocherin. Kokeilin sitä muutaman kerran ja aina tuli se punainen rengas suun ympärille. Se hävisi n. 3 päivässä aina tuotteen käytön lopettamisen jälkeen. 

Vierailija
89/121 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beaute Nature -ihonhoitosarjan poistumisesta on sen verran aikaa, ettei näytä löytyvän edes netistä. Oli siis sellainen mieto ja kosteuttava perusihonhoitoon tarkoitettu tuotelinja, ja tykkäsin siitä tosi paljon teininä joskus ysärin loppupuolella. Tuntui että meille nuorille tyrkytettiin aina jotain finnisarjoja tyyliin Clearasil, ja tämä taas oli juuri sopiva normaalille/lähes normaalille iholle. Tuoksu oli mieto ja miellyttävä ja visuaalinen ilme sievä, esimerkiksi sininen puhdistusgeeli vihreällä korkilla oli nätti.

En muista myytiinkö koko tätä tuotevalikoimaa koskaan täysin yhtä aikaa, sarja laajentui ja sitten taas jotain jäi pois, mutta siihen kuului ainakn: puhdistusgeeli, -maito, kasvovesi, 2 in 1 -puhdistusmaito, kuorinta, kosteuttava geelimäinen naamio, 3 erilaista päivävoidetta (kuiva, normaali, sekaiho), yövoide ja monivitamiinivoide.

En tiedä miksi jäi pois, ehkä valmistajat katsoivat olevan liikaa päällekkäisyyttä herkän ihon Bio Calmille -sarjan, jonka senkin syrjäytti Pure Calmille -sarja, kanssa.

Ja täällä ei kirjoittele nyt mikään nelikymppinen kosmetiikkanörtti, vaan nelikymppinen kosmetiikkaa täysin rituaalinomaisesti hyödyntävä nörtti. En pääse enää samaan fiilikseen kuin nuorena. Joku kirjoittikin jo aiemmin siitä, miten vaikka Body Shopin tuotteet, kuten Yvesinkin, ovat muuttuneet. Kaikki yksilöllisyys, ja BS:n kohdalla tietynlainen "rouheus", katosi vuosien myötä. En kaipaa Yvesin tuotteita enää viine vuosilta, kaipaan niitä 20-30 vuoden takaa.

Vierailija
90/121 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Tarkoitin, ettei näytä löytyvän edes kuvia netistä.

Vierailija
91/121 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chevrefeuille - hajuvesi, saippua ja vartalovoide, ihana kuusama-tuoksu!

Ja yksi huulikiiltopuna, joka teki huulista ihanan väriset, läpikuultavan tummanpunaiset, eikä sitä tarvinnut kuin vähän "töpötellä" huuliin.  Jos siveli kunnolla, lopputulos ei ollut yhtä nätti.  Olen yrittänyt etsiä vastaavaa kaikista mahdollisista merkeistä, mutta ei ole löytynyt.

Mulla on vieläkin yksi kylkiäislahja, sellainen räikeän vihreä joulukuusen mallinen sohvatyyny.  Silloin ennen pidin sitä kamalan mauttomana, mutta nyt se on ollut minulla jo monena jouluna sohvalla nostalgisena muistona, eikä se enää tunnu yhtään mauttomalta, vaan lystikkäältä.  Ihme että onkin säilynyt kaikki nämä vuodet, löysin sen ihan yllättäen vintin kameroita siivotessani.

Vierailija
92/121 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kuvastot! Miten houkuttelevan ihanilta nuo tuotesarjat saatiinkaan niissä näyttämään. JA tuotteiden purkeissa oli ihastuttavia yksityiskohtia, muistatteko?

Itse ottaisin vaikka Clea:n tuoksuista. Milrose oli teinin nenään myös huumaava ruusutuoksu.

Minullapa on Cleaa. 😊 Äiti osti 75 millin spraypullon joskus 1998 tai -99 ja sain sen perinnöksi äidin kuoleman jälkeen 2011. Sitä oli silloin jäljellä jotain kolme neljäsosaa. Pitkään aikaan en itse käyttänyt sitä, se oli ollut äidin tuoksu melkein 30 vuotta enkä koskaan ollut kokenut sitä omakseni, tunsin aina olevani liian "nuori" sitä käyttämään. Haistelin sitä vain pullosta  ja muistelin äitiä. No, ihan muutama vuosi sitten kokeilin sitä kerran, josko se olisi ollut mennyt pilalle, koska pullo oli niin vanha. Ei ollut - ja itse asiassa melkein kuusikymppisen minäni nenään se tuntui jopa ihanalta. Ambraa, aldehydejä ja paljon kaikenlaisia kukkia, sopiva talvituoksu! 

Vierailija
93/121 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ostos Ives Rozerilta oli omenan makuinen hammastahna, vuosi oli jotain 1980, ja sen tahnan maku oli ihan hirvee. Sen jälkeen tykästyin yhteen niitten hajuveteen, Clea tai jotain. Aina oli kiva kun kuvasto tuli, leikkaa liimaa askartele:)

Vierailija
94/121 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 62v eukko. Nuorena olin Yves Rocherilla töissä jonkin aikaa. Henkilökunta sai ostaa palautustuotteita pilkkahintaan. Muistaakseni 2 markkaa/ tuote.

Vierailija
95/121 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avril un soir oli lempituoksuni Yver Rocherin tuoksuista.

Vierailija
96/121 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kitkerä petit grainin tai nerolin tuoksuinen suihkugeeli. Litteä pullo. Oranssi korkki. Fantastinen. Olen kaivannut sitä vuosikymmeniä. Ostaisin välittömästi loppuelämän tarpeet jos sitä jostain saisi. Jätti pitkän upean tuoksun iholle jolla kitkeryys pehmeni lähemmäs pehmeätä nerolia tai petit grainia.

Vierailija
97/121 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postimyynnistä ostin ensimmäiset tuotteeni, olisiko ollut vuonna 1980. Kuusamon tuoksuinen suihkugeeli oli kyllä ai niin upean tuoksuista ja muutkin pienet pyöreät voidetuoksut. 

Tilauksen pienet lahjat olivat piristäviä, vaikka nyky ajattelun mukaan sitä melko turhaa krääsää.

Minä sain joskus teräsrannekkeisen rannekellonkin, tosin se ei tainnut enää olla postimyynnistä, vaan jokin synttärilahja Turun myymälän kautta. Monet erilaiset synttärilahjat ja muut kaupanpäälliset muistan, kaula- ja rannekoruja. Paljon niitä tuli käytettyä, etenkin kesäisin. Rannekelloa käytin niin kauan kuin sen patteri kesti. 

Vierailija
98/121 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan saaneeni joskus Yvesiltä tilaajalahjana tulleen pienen joutsenen muotoisen posliinikipon, jossa oli setti pieniä n. 10-15 cm pituisia meikkisiveltimiä. 

Minihuulipunat, arparullat ja leikkaa-liimaa (nuole?) tilausmerkit muistan. Oli 90-lukua.

Hyh, tuli yhtäkkiä ihan makumuisto siitä, miltä se tilauksen tekeminen maistui :D En vain muista, pitikö niitä tilausmerkkejä nuolla vai pelkästään kirjekuori?

Vierailija
99/121 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

YR:n Helsingin Forumin myymälässä oli 80-luvulla kauneushoitola. Kävin siellä pari kertaa. 

En muista tuotenimiä, mutta tykkäsin heidän eksoottisista, mausteisista tuoksuista.

Vierailija
100/121 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luminelle-luomivärit pienissä valkoisissa rasioissa. Oli useita eri värejä, joissakin oli paljon pigmenttiä ja joissakin ei melkein ollenkaan. Rasia näytti vähän joltain marmorilta, kun seassa oli mustia täpliä. Sisällä oli ihan pieni peili, sellainen 20 sentin kolikon kokoinen. Ja sitä ennen ne rasiat olivat persikanvärisiä. 

Minulla oli niitä 80-luvun alussa, sellainen vaalea beige tai luunvärinen rasia. Khaki (tummahko vihreä) oli ainakin yksi joka minulla oli, sitten oli myös kullanvärinen. 

Clea-sarja oli sellainen kaikin tavoin arvokkaampi meikkisarja. Se oli myynnissä 80-luvun puolivälin paikkeilla, koska ostin sitä jo Rauman myymälästä Valtakadulta, Valtapörssi-nimisestä "kauppakeskuksesta", joka silloin oli juuri valmistunut. Minulla oli siitä sarjasta puuteri ja duoluomivärirasia, jossa oli vaalea liila helmiäisenä ja vaalea roosa mattana. Rasian pääväri oli tumma punainen ja siinä oli jotain kuvioita, kuin tyyliteltyjä liljoja. Hei, kun äsken hain, löysin sarjan poskipunapakkauksen ebaystä, toivottavasti linkki toimii. Muistaako kukaan näitä? 

https://www.ebay.com/itm/187135818553