Aloittaisitko kolesterolilääkkeen jos ldl-kolesterolisi olisi 3,5?
Kommentit (78)
En alottaisi millään lukemalla. Korjaisin elintapani, jos niissä korjattavaa on.
Sehän riippuu täysin muista riskitekijöistä. Mikä ap:n tilanne, mitä sairauksia on?
En aloittaisi, jos tieto on vain tuo. Kun tärkein arvo on triglyn ja hdl:n suhde.
Elimistö kuitenkin tarvitsee kolesterolia, varsinkin aivot.
Mul oli yli 2 . Juustot ja muu tietysti jogurtit . Tuttava syö benecol margariinia ja pelkkää salaattia .
Trigyseriini rasva arvo . Lopettaa vaan munkit karkit viinerit ja öljyt .
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu täysin muista riskitekijöistä. Mikä ap:n tilanne, mitä sairauksia on?
Toi 3,5 ei ole mun arvoni (en vielä ole käynyt testissä). Kysymys oli teoreettinen. Oletan että mullakin on vähän yli tavoitearvon kun molemmilla vanhemmillakin alkoi kole nousta tässä iässä. Ei sairauksia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mul oli yli 2 . Juustot ja muu tietysti jogurtit . Tuttava syö benecol margariinia ja pelkkää salaattia .
Voi yhden kerran.
Vierailija kirjoitti:
En aloittaisi, jos tieto on vain tuo. Kun tärkein arvo on triglyn ja hdl:n suhde.
Ei se tarkoita että kudosten kolesteroliarvo on kunnossa, jos se veressä on korkea. Aivot tekevät omansa, eikä veren kolesteroliarvo kerro mitään aivojen kolesterolitasosta.
En aloittaisi. Hyvä eli optimaalinen kokonaiskolestroli on luokkaa 6-8.
Mitä korkeampi kolestroli niin sitä pidempään elää. Ne joilla on alhainen kolestroli kuolevat nuorena.
Riippuu. Ensin korjaisin elämäntavat. Jos se ei auta niin miettisin suvun historian. Itse aloitin koska a) tiukasti terveellinen ja liikunnallinen elämäntapa ei muuttanut kolesteroliarvoja mitenkään ja b) suvussa kaikki jotka eivät ole syöneet kolesterolilääkettä ovat sairastuneet sydän- ja verensuonitauteihin, ne jotka ovat syöneet lääkkeitä ovat terveitä.
Vierailija kirjoitti:
En aloittaisi. Hyvä eli optimaalinen kokonaiskolestroli on luokkaa 6-8.
Toihan on tosi korkea?
Vierailija kirjoitti:
Maksa tuottaa kolestrolia keholle tarvitsemansa määrän sitä. Ylimääräistä kolestrolia ei tarvitse saada ruuasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä korkeampi kolestroli niin sitä pidempään elää. Ne joilla on alhainen kolestroli kuolevat nuorena.
Höpö höpö.
Antioksidanteilla voi estää kolesterolin hapettumisen suonenseinämiin,myös normaalipainoisuus on tärkeää.Tutkijoiden mukaan "normaali" LDL on n. 1.5,tosin sitä ei ole kenelläkään.
Mulla oli ldl 4, kokonaiskolesteroli 6.6. Aloitin statiinit lääkärin ohjeen mukaan, parissa kk laski kok.kolesteroli alle neljään. Suvussa molemmilla puolilla sydän- ja verisuonisairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ldl 4, kokonaiskolesteroli 6.6. Aloitin statiinit lääkärin ohjeen mukaan, parissa kk laski kok.kolesteroli alle neljään. Suvussa molemmilla puolilla sydän- ja verisuonisairauksia.
Miksi teit niin?
Varmaan, jos en saisi elintapoja muuttamalla sitä laskemaan.