Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa Outoja sääntöjä joihin olette törmänneet eri perheissä.

Vierailija
04.11.2011 |

Tuli mieleen kun uusi tuttava ihmetteli pitkään ja hartaasti sitä että meidän lapsille on sääntö että jos pelaa vaikka tunnin tietokoneella/pleikkarilla niin sitten ollaan kaksi tuntia ulkona.

Ollaan siis näin rajoitettu varsinkin teinipojan pelaamista ja eniten tuo sääntö on voimassa viikonloppuisin, muuten poika pelaa sen 48h putkeen.

Muistin sitten että lapsuuden ystävän perheessä oli sääntö että talossa sai olla vain yksi vieras kerrallaan. Sinne ei siis mennyt sukulaisperheitäkään vieraiksi, kun sääntö oli että yksi vieras kerrallaan. Ystävälläni oli syntymäpäivät aina jossain muualla että sai kutsua enemmän kuin yhden vieraan.

Mutta mitä teille tulee mieleen?

Kommentit (284)

Vierailija
141/284 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyläpaikat joihin mennään vaikka lomareissulla piipahtamaan, niin heti alkaa kauhea mankuminen,e ttä NYT JÄÄTTE KYLLÄ SYÖMÄÄN Ja yöksikin pitäisi jäädä, vaikka olaan sanottu, että tullaan vain päiväseltään käymään. Ja sitten loukkaannutaan kun ei suostuta. Ärsyttää jo näihin kyläpaikkoihin mennessä, vaikka ihmiset ovat muuten ihan mukavia.

Vierailija
142/284 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyläpaikat joihin mennään vaikka lomareissulla piipahtamaan, niin heti alkaa kauhea mankuminen,e ttä NYT JÄÄTTE KYLLÄ SYÖMÄÄN Ja yöksikin pitäisi jäädä, vaikka olaan sanottu, että tullaan vain päiväseltään käymään. Ja sitten loukkaannutaan kun ei suostuta. Ärsyttää jo näihin kyläpaikkoihin mennessä, vaikka ihmiset ovat muuten ihan mukavia.

ja sitten tuputetaan vaikka mitä sellaista mitä et muutenkaan syö... :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/284 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pari tuntia koneella, niin sitten pitää häipyä ulos neljäksi tunniksi? Mitä se teini tekee ulkona sitten? Aika kamalaa kyllä :)

Ei siinä mitään jos teini käyttäisi koko sen ajan vaikka tiedon etsintään, mutta aika menee siihen että pelää wowia tai vastaavaa nettipeliä.

Me ulkoillaan samalla tavalla sitten koko perheen kanssa. Ja yleensä poika ottaa koiran ja lähtee metsään kävelemään/agilityradalle tai sitten kavereidensa kanssa menevät kuulasotaradalle.

Onpa jopa joskus tullut auttamaan minua eläinten hoidossa tai isäänsä autojen korjaamisessa.

Enemmän noista on hyötyä kuin siitä että tyyppi tapittaa silmät ristissä konetta.

Ja ennenkuin joku viisastelija tulee sanomaan jotain omasta koneella istumisestani niin olen ollut viidestä asti ylhäällä ja tässä väleissä olen kerennyt tekemään jo vaikka mitä. =)

Ap

Vierailija
144/284 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan siitä, että olet itse tyyliin karppaaja

Onko se joku uusi karppauksen muoto? Laihtuu tyylikkäästi?

Vierailija
145/284 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin kyllä saanut tuolla varmasti noottia... Melkein aina kun käyn kakalla, tulee myös pissa. Ja pissalle kun menen, niin kesken kaiken saatan huomata että voisin käydä samalla isommallakin asialla. Olisi se hivenen hankalaa vetää välissä housut jalkaan ja juosta toiselle pöntölle :D

Kyllä on ihmeellisiä sääntöjä.

ja heillä oli sääntö, että toisessa vessassa sai käydä vain pissalla ja toisessa kakalla. Ja ihan oikeasti puuttuivat siihen, jos esim. pissa-vessassa joku vieras oli erehtynyt käymään kakalla, ja huomauttivat asiasta. :D

Vierailija
146/284 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo tupla-aika ulkoilua!!!!!!!!!!

on pari tuntia koneella, niin sitten pitää häipyä ulos neljäksi tunniksi? Mitä se teini tekee ulkona sitten? Aika kamalaa kyllä :)

Ei siinä mitään jos teini käyttäisi koko sen ajan vaikka tiedon etsintään, mutta aika menee siihen että pelää wowia tai vastaavaa nettipeliä.

Me ulkoillaan samalla tavalla sitten koko perheen kanssa. Ja yleensä poika ottaa koiran ja lähtee metsään kävelemään/agilityradalle tai sitten kavereidensa kanssa menevät kuulasotaradalle.

Onpa jopa joskus tullut auttamaan minua eläinten hoidossa tai isäänsä autojen korjaamisessa.

Enemmän noista on hyötyä kuin siitä että tyyppi tapittaa silmät ristissä konetta.

Ja ennenkuin joku viisastelija tulee sanomaan jotain omasta koneella istumisestani niin olen ollut viidestä asti ylhäällä ja tässä väleissä olen kerennyt tekemään jo vaikka mitä. =)

Ap

Vierailija
147/284 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa outoja sääntöjä. Itse olen törmännyt vaan ahdistaviin ruokailuun liittyviin sääntöihin. Esim että ei saa lisää ruokaa, jos ei syö ensin voileipää. Ei saa ottaa jälkiruokaa lisää. Jos syö välipala-aikaan jäätelöä, niin sitten seuraavan kerran saa syömistä vasta päivällisellä, kun "sinähän söit juuri jäätelöä".

Periaatteena näyttäis olevan, että se otetaan, mitä syödään eikä lautanen täynnä puoliksi purtuja ruokia, jotka sitten lopuksi kipataaan roskiin.

Vierailija
148/284 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minusta tuo on tyylitöntä, moukkamaista ja ei kuulu sinulle. Kuinka vanha sä olet?

Että niinä kertoina kun meillä on ollut tuttuja käymässä niin olen pyytänyt että kakalla käytäisiin kylppärin vessassa. =D Ihan siis vain siksi että esim. krapulassa ei jaksaisi haistella toisen krapulakakkaa jos käy pesemässä hampaansa.

Mutten kyllä kyylää että kuka tekee mitäkin missäkin vessassa. Vessoissa on kuitenkin hajustimet isompaa hätää varten.

*ehkä vähän nolo ap*

Vierailija
149/284 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa laittaa leivän päälle vain juustoa tai kinkkua, ei molempia yhtäaikaa.

näin periaatteessa meilläkin. Ei ole varaa ihan hirveästi päällisiä ostaa. Tosin jääkaapissa ei ylensä edes ole muuta kuin juustoa.

Vierailija
150/284 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttöpäätetyötä 8h ja loppuvuorokausi pihalla :-)

Miehellä on autokorjaamo ja välillä "tuo kotiin töitä" kun meillä on autonnostin jne kamat myös kotonakin.

Itse pidän ravi-/täysihoitotallia, joten ulkona tulee oltua, satoi tai paistoi.

Ja käsikakkaajalle, ei se mulle kuulukaan, mutta kaverit ymmärtävät tuon pyynnön. =D Ja ikää on 37, sikäli mikäli se asiaan mitenkään liittyy. ;)

ap

Vierailija
151/284 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no toi selittää noi kavereiden määräämiset krapulapaskalle. Mitä moukkamaisuutta. Puuh. Ei meillä vaan paremmissa piireissä.

Vierailija
152/284 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on runsaasti sääntöjä siitä, mitä missäkin saa tehdä. Eli lasten kavereilla ei ole mitään asiaa keittiöön eikä oikeastaan koko toiseen päähän taloa vaan oleilkoot siellä, missä on lastenhuoneet ja ns. vieraswc. Syömiset syödään pöydän ääressä istuen, oli sitten kyseessä talonväki tai vieras. Meillä ei esimerkiksi onnistu se, että toinen käsi on perunalastupussissa ja toinen wiin ohjaimella. Tietokoneella saa olla tasan niin paljon kuin haluaa, joten se ei kiinnosta lapsia kuin pari tuntia päivässä (paitsi lukiolaisia, jotka laativat esseet jne. koneella - meillä ei muuten tuolla 1 = 2 -säännöllä lukiolaiset ennättäisi nukkumaan viikonloppuisin lainkaan, sillä joku äidinkielen tehtävä voi viedä hyvinkin 6 tuntia).

Vierailija
153/284 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kaverit tuntevat olonsa varmaan tosi tervetulleiksi ja lapsesi olonsa vieraanvaraisiksi.

Mistä te keksitte näitä juttuja`?

Vierailija
154/284 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kaverit tuntevat olonsa varmaan tosi tervetulleiksi ja lapsesi olonsa vieraanvaraisiksi. Mistä te keksitte näitä juttuja`?

Tai lapsi ei koe oloaan vieraanvaraiseksi, jos kaverinsa eivät saa syödä ja juoda ollessaan tietokoneella tai pelatessaan?

Vierailija
155/284 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lasten kavereilla ei ole mitään asiaa keittiöön eikä oikeastaan koko toiseen päähän taloa vaan oleilkoot siellä, missä on lastenhuoneet ja ns. vieraswc.

Vittu te olette hauskoja! Tervetuloa meille, mutta tänne et mene, etkä tonne. Hauskaa vierailua.

Reps.

Vierailija
156/284 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heillä oli sääntö, että toisessa vessassa sai käydä vain pissalla ja toisessa kakalla. Ja ihan oikeasti puuttuivat siihen, jos esim. pissa-vessassa joku vieras oli erehtynyt käymään kakalla, ja huomauttivat asiasta. :D

vain toista vessaa ; ) toinen on vain oman perheen käyttöön, sinne ei vieraat mene, ettei pöpöt tartu ;)

Vierailija
157/284 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa saunomisen aikana käydä suihkussa,vaan ensin mennään suihkun kautta saunaan,ja siellä ollaan niin kauan kuin ollaan,sitten suihkuun ja pois.Eli ei voi sillä tavalla vilvoitella sauna aikana.Syy;Lapset voivat kaatua ja loukkaantua jos pääsevät valloilleen suihkuhuoneeseen,lapsilla ikää 7 ja 9 v.Meillä saa kyllä suihkutella saunomisen aikana mielin määrin,hengissä ollaan.

Asuvat omakotitalossa,jossa iiiso tontti,metsään rajoittuen.Lapset eivät saa käydä ns. puskapissalla,oma poikani erehtyi kesällä tekemään näin,ja talon lapset tulivat kertomaan että "XXX teki pahimman teon minkä lapsi voi tehdä",näillä sanoilla.Itse olen sallinut puskapisut,kun tosiaan ei ole naapureiden tontille tai katseen alla,vaan siellä metsänrajassa.Syy:Eivät kuulemma sen jälkeen enää käytä vessaa ikinä.

Vierailija
158/284 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän vanhempien makuuhuoneeseen, vaatehuoneeseen, työhuoneisiin, kirjastoon, musiikkistudioon, saunaosastoon tai keittiöön.

Toki saavat tutustua näihinkin tiloihin, mutta silloin seuraan valppaana vieressä.

Muuten lapset saavat olla täysin omissa oloissaan ja vapaasti jos ovat omassa kerroksessaan, ullakkokerroksessa tai omalla pihalla.

Vierailija
159/284 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi todella noloa, jos sukulaisteni lapset kävisivät kuseskelemassa meidän tontilla.

t. kaupunkilainen

ei saa saunomisen aikana käydä suihkussa,vaan ensin mennään suihkun kautta saunaan,ja siellä ollaan niin kauan kuin ollaan,sitten suihkuun ja pois.Eli ei voi sillä tavalla vilvoitella sauna aikana.Syy;Lapset voivat kaatua ja loukkaantua jos pääsevät valloilleen suihkuhuoneeseen,lapsilla ikää 7 ja 9 v.Meillä saa kyllä suihkutella saunomisen aikana mielin määrin,hengissä ollaan.

Asuvat omakotitalossa,jossa iiiso tontti,metsään rajoittuen.Lapset eivät saa käydä ns. puskapissalla,oma poikani erehtyi kesällä tekemään näin,ja talon lapset tulivat kertomaan että "XXX teki pahimman teon minkä lapsi voi tehdä",näillä sanoilla.Itse olen sallinut puskapisut,kun tosiaan ei ole naapureiden tontille tai katseen alla,vaan siellä metsänrajassa.Syy:Eivät kuulemma sen jälkeen enää käytä vessaa ikinä.

Vierailija
160/284 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme sääntöjä monella. Mä olen luullut olevani tosi tiukkapipo mutten näköjään olekaan. Molemmissa vessoissa saa käydä enkä taatusti neuvo vieraita isompien hätiensä kanssa, hävetys sentään.

Mun vanhempien luona mä en saa koskea kannettavaan, koska se on aina "ihan sekaisin" kun olen käynyt siellä... juuh... työkseni istun tietokoneella joten uskoisin osaavani käynnistää kannettavan... Tuota kannettavaa ei missään nimessä saa myöskään ottaa virtajohdostaan irti ja kuljettaa mihinkään, vaan se tököttää työpöydällä kuin pöytäkone ikään. Akku on ihan ok, ei johdu siitä. Huvittaa. Aina rynnitään varoittelemaan, etten "taas sotke" tietokonetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä