Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VOI LUOJA! 40 miljoonaa roinapakettia KIINASTA Suomeen viime vuonna - lähes 10 PAKETTIA/ AIKUINEN

Vierailija
06.02.2026 |

Mitä hemmenttiä tällä kaikella krääsällä tehdään?

Rahat menee joutavaan roinaan.

Ei näin, ei näin. 

Kommentit (182)

Vierailija
81/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän miksi, koska täällä suomessa maksaa esimerkiksi juuri se oikean värinen ja mallinen rannekellon ranneke 20€, mutta AliExpressistä tai Temusta saa sen identtisen rannekkeen 5€ hinnalla vain pidemmän toimitusajan kustannuksella. Ei tietenkään joka ikisen tuotteen kohdalla näin mene, mutta usein saa "yhtä hyvän tai melkein"-kaltaisen tuotteen niin paljon halvemmalla, mutta pitää odottaa se 1-2 viikon toimitusaika. Jos kotimaiset nettikaupat möisivät yhtä halvalla, miksi en ostaisi?

Miksi juuri SINÄ et halua tukea suomalaista työtä? Suomalaiseen suunnitteluun ja varsinkaan tuotantoon ei välttämättä ole enää suomalaisella rahaa, mutta entä edes suomalaisen työllistäminen kaupassa? 

SINÄ ajattelet VAIN itseäsi. Minä-minä-minä. 

Miksipä et ostaisi, kun halvalla saat - sinä halpaakin halvempi, halpuutettu suomalainen.

Kyllä minä työllistän tullia, kuljetusyhtiötä ja sitä lähikaupan työntekijääkin, jolta paketin noudan.

Vierailija
82/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimmaksi tulee olla ostamatta jonninjoutavaa roinaa. Sitten kun oikeesti tarvii jotain, on varaa käydä vaikka ostamassa se ihan oikeasta liikkeestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiina suuri Venäjän tukija ja omalta osaltaan mahdollistaa Venäjän sotimiset Ukrainassa. Ja sit porukka tilailee paskaa temusta ja esittää jotain jeesusta kun boikotoi suomalaisia huoltamoyrittäjiä.

Vierailija
84/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tunne ketään joka tilaisi kamaa Kiinasta (näistä Temuista ym). Joten nuo luvut tarkoittavat, että se osa kansasta joka tilaa, tilaavatkin sitten kymmeniä ellei jopa satoja paketteja vuodessa... 😬

Vink, vink: Suomalaiset kauppiaat, vaikkeivät myönnä sitä

Netin korukauppiailla ainakin näkyy olevan samoja tuotteita reilulla voitolla. Aika edullisia siltikin vielä.

Sori ohis, vaan kuka ostaa koruja netistä? Eikö ne osteta kultasepänliikkeistä?

Vierailija
85/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvimmaksi tulee olla ostamatta jonninjoutavaa roinaa. Sitten kun oikeesti tarvii jotain, on varaa käydä vaikka ostamassa se ihan oikeasta liikkeestä. 

Tässä tulikin se tärkein viisaus. Kiitos.

Vierailija
86/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi sinun pitää saada ne halvalla? Miksi et ole valmis maksamaan eurooppalaista markkinahintaa?

Olisitko edelleen tyytyväinen, jos sinun palkkaasi tiputettaisiin, kun joku ei halua maksaa sinun työstäsi "järkevää hintaa"? Se jos mikä olisi reilua."

Niin kauan kun hallituksemme ei tue kotimaista työtä niin ei minunkaan sitä tarvitse tehdä. Kai nyt olet huomannut miten satonenkin hakee työntekijöitä halpamaista ja potkujen antamista on helpotettu että päästään lopuistakin liian kalliista työntekijöistä eroon. Ei ne rahat mene muiden kuin rikkaiden taskuun mikä myydystä tuotteesta ja tehdystä työstä jää viivan alle.

Vierailija
87/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea paskaa ihmiset tilaa ja luteet sekä paperitoukat ovat levinneet räjähdysmäisesti. 

Eiköhän jokainen matkailijakin ole suurempi riski kuin muovipakkauksissa tullut postipaketti? Ja miksi edelleen hyvällä mielellä reissaatte siellä Aasiassa ja moralisoitte täällä?

Ei ole jos matkalaukun ja tavarat pakastaa. En reissaa Aasiassa.

No joko unohtui korona? Ihmiset levittää tauteja ja pandemiaa ilman pakettejakin. Muistatteko sitä suomalaisten raivoa kun kehoitettiin jäämään kotiin eikä matkustamaan pahimmille pandemia-alueille,  "koska mulla on oikeus ja koska minä tahdon!" Ihmiskehon mukanakin kulkee kaikenlaista esim. loisia ja punkkeja.

Vierailija
88/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tilaa myös mun osuuden, kun itse ole ostanut sieltä mitään enkä aiokaan.

Vierailija
89/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiina suuri Venäjän tukija ja omalta osaltaan mahdollistaa Venäjän sotimiset Ukrainassa. Ja sit porukka tilailee paskaa temusta ja esittää jotain jeesusta kun boikotoi suomalaisia huoltamoyrittäjiä.

Niinpä. Lisäksi Kiina sortaa uiguureja, pakkotyöleirit ja muut (ties vaikka olisi pakkotyöllä teetätetty Temunkin tavaraa), ja nyt siellä Kommunistisen puolueen johtaja vetää stalin-tyyppisiä puhdistuksia. 

Neuvostoliittoa ja Venäjää on nämä kotimaiset materialistit haukkuneet iät ja ajat, vaan nyt ovat langenneet aiempaa kommunistipropagandaa tehokkaampaan kapitalistiseen propagandaan ja tukevat diktatuuria, joka tukee itänaapuriamme. 

Tavaran halpuus ilmeisesti sokaisee jotkut suomalaiset...

Vierailija
90/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän miksi, koska täällä suomessa maksaa esimerkiksi juuri se oikean värinen ja mallinen rannekellon ranneke 20€, mutta AliExpressistä tai Temusta saa sen identtisen rannekkeen 5€ hinnalla vain pidemmän toimitusajan kustannuksella. Ei tietenkään joka ikisen tuotteen kohdalla näin mene, mutta usein saa "yhtä hyvän tai melkein"-kaltaisen tuotteen niin paljon halvemmalla, mutta pitää odottaa se 1-2 viikon toimitusaika. Jos kotimaiset nettikaupat möisivät yhtä halvalla, miksi en ostaisi?

Miksi juuri SINÄ et halua tukea suomalaista työtä? Suomalaiseen suunnitteluun ja varsinkaan tuotantoon ei välttämättä ole enää suomalaisella rahaa, mutta entä edes suomalaisen työllistäminen kaupassa? 

SINÄ ajattelet VAIN itseäsi. Minä-minä-minä. 

Miksipä et ostaisi, kun halvalla saat - sinä halpaakin halvempi, halpuutettu suomalainen.

Todellakin ajattelen vain itseäni ja käytän järkeäni, kun teen sen tosi harvan ostopäätöksen ostaa identtisen rannekkeen kiinasta 5€ hinnalla, jonka kotimainen hinta on 20€, jonka todellinen arvo on 5€. Tiedän että vastaan idiootille tässä turhaan, mutta kyse ei ole mistään minäkeskuudesta, vaan vain siitä, että tuotteen saa halvemmalla paikasta A verrattuna paikkaan B. Kyse ei ole siitä, ettenkö haluaisi tukea suomalaista työtä. Tuen "suomalaista työtä", jos sen 5€ rannekkeen saa myös suomesta 5€ hinnalla, kuten kiinan verkkokaupoista, joista monet tuotteet ovat muutenkin kotoisin, mutta niihin on vain läimäisty korkea hinta tuontitullien päälle. Ok?

Vierailija
91/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis se kaupassa myytävä kiinanroskako ei sitten tue Venäjää ja muuta samaa sontaa? Tää teidän logiikka on nyt vähän ontuvaa.

Vierailija
92/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut monia tärkeitä juttuja Temulta vuosien varrella. Sellaisia ei Suomesta saa mistään. Erinomaisen hyviä ja halpoja ovat olleet.Suosittelen.

Vierailija
93/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma? Tavarat tulee isoissa konteissa ja ne jatkokuskataan samoin sinne postilootaan saakka. Kun kivijalkakauppa tilaa samaa kiinanrojua niin ne tulee konteissa aivan samalla tavalla sinne kaupan hyllyille saakka.

Mutta katsos, moraalisaarnaajan omatunto on puhdas kun hakee ne samat tuotteet Clasulta, Tokmannilta, Rustasta, Puuilosta, Halpa-Hallista jne. ja voi sanoa että Temusta en ainakaan mitään tilaa!

Voi myös etsiä suomalaista tuotantoa olevia. Ja jos ei löydä, niin silloin ainakin tuo paljon kaivattua bruttokansantuotetta Suomeen ja suomalaisille, kun ostaa Clasulta tai muista. Monelle nuorelle nuo kaupat ovat ensimmäisiä kesätyöpaikkoja. 

Ajatteletko SINÄ koskaan muita kuin itseäsi?

Voimmeko verrata Temutusta Mäkkäriin ja MacDonaltsiin? Ostat makkärin hamburgerin ja ison colan, rojaltit tilitetään ameriikkaan joka kuukausi. Miljoonia..? Eihän temustus mitenkää poikkea tästä.

Vierailija
94/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tilannut Temusta mutta nyt naurattaa. 

Aikaisemmin tilasin usein ulkomailta, koska hinnat ovat siellä edullisempia ja silloin jopa toimituskulut olivat vielä paljon halvempia kuin Suomessa. Eli kannatti tilata etenkin muista Euroopan maista koska säästi sekä hinnoissa että toimituskuluissa. Pakettini aiheuttivat ihmettelyä ja kyttääjät huomasivat niiden olevan muista maista. Nyt samat kyttääjät kuitenkin tilaavat itse halpaa krääsää Kiinasta. 

Tilaan enää harvoin mitään ulkomailta mutta minulla onkin jo kaikki tarpeellinen. 

Vierailija
95/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on vielä pientä. Pakettien määrän odotetaan nousevan 90 miljoonaan kahden vuoden sisällä.

Vierailija
96/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi pyhä yksinkertaisuus, ostaisin kyllä suomalaisten tekemiä tuotteita, jos ne ei olisi niin HELVETIN KALLIITA!!! Sitä ne on olleet jo pitkään ennen mitään temuja. Se voiton maksimointi....

Vierailija
97/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma? Tavarat tulee isoissa konteissa ja ne jatkokuskataan samoin sinne postilootaan saakka. Kun kivijalkakauppa tilaa samaa kiinanrojua niin ne tulee konteissa aivan samalla tavalla sinne kaupan hyllyille saakka.

Mutta katsos, moraalisaarnaajan omatunto on puhdas kun hakee ne samat tuotteet Clasulta, Tokmannilta, Rustasta, Puuilosta, Halpa-Hallista jne. ja voi sanoa että Temusta en ainakaan mitään tilaa!

Voi myös etsiä suomalaista tuotantoa olevia. Ja jos ei löydä, niin silloin ainakin tuo paljon kaivattua bruttokansantuotetta Suomeen ja suomalaisille, kun ostaa Clasulta tai muista. Monelle nuorelle nuo kaupat ovat ensimmäisiä kesätyöpaikkoja. 

Ajatteletko SINÄ koskaan muita kuin itseäsi?

Ajatteletko sinä itse nenänpäätäsi pidemmälle? Juuri kerroin että samaa tavaraa siellä Clasun hyllyllä on myynnissä kuin Temussakin, EIVÄT NE OLE SUOMALAISTA TUOTANTOA. Ja kyllä, kyllä minä ajattelen muitakin kuin itseäni. Ostan joka kuukausi palveluja mm. kampaajalta, kosmetologilta, hierojalta. Suosin tori- ja rekomyyntejä, eli ostan paljon ruokatarvikkeita suoraan tuottajalta, esim. kalaa, lihaa, jauhoja, leivonnaisia, marjoja, mehuja. Minulla ei ole lemmikkejä, ei lapsia, ei autoa, käytän sähköä ja vettä säästeliäästi enkä enää edes matkustele lentäen, laivalla enkä junalla, joten usko pois, minun hiilijalanjälkeni on taatusti pienempi kuin sinun.

Vierailija
98/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi pyhä yksinkertaisuus, ostaisin kyllä suomalaisten tekemiä tuotteita, jos ne ei olisi niin HELVETIN KALLIITA!!! Sitä ne on olleet jo pitkään ennen mitään temuja. Se voiton maksimointi....

Suomalaiselle työntekijälle pitää maksaa palkkaa, mikä näkyy hinnassa. Suomalainen saa 15e/h, kiinalainen 1e/pv. Siinä ero.

Vierailija
99/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilaan! Ja se kiinakrääsä, mitä tilaan, on ihan just niitä samoja askartelutuotteita, mitä voisin ostaa Sinellistä, mutta ostan ne maahantuojan ohi. Menkää tuonne askartelukauppoihin katsomaan, niin ei niitä suomessa/euroopassa valmisteta mitään. Ja sitten niille "kenen akku räjähti", niin mun kartongit/helmet ei ehkäpä sitten mahdollisesti kuitenkaan aiheuta mitään vaaraa naapureille... Sitten te menette joulumarkkinoille ostamaan Suomalaisia käsitöitä.......

Vierailija
100/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on tilannut puolestani ne 10 pakettia? Joku teinihupakko vai palstamamma?

Teinihupakkojen pitäisi ymmärtää ympäristävaikutukset. Palstamammojen kohdalla peli on menetetty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä