Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VOI LUOJA! 40 miljoonaa roinapakettia KIINASTA Suomeen viime vuonna - lähes 10 PAKETTIA/ AIKUINEN

Vierailija
06.02.2026 |

Mitä hemmenttiä tällä kaikella krääsällä tehdään?

Rahat menee joutavaan roinaan.

Ei näin, ei näin. 

Kommentit (182)

Vierailija
61/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki Stockallakin tehdään Kiinassa tai sillä suunnalla. Vrt. " Junttimarketit". Se tieto ei vaan välttämättä löydy tuotteista.

Vierailija
62/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea paskaa ihmiset tilaa ja luteet sekä paperitoukat ovat levinneet räjähdysmäisesti. 

Eiköhän jokainen matkailijakin ole suurempi riski kuin muovipakkauksissa tullut postipaketti? Ja miksi edelleen hyvällä mielellä reissaatte siellä Aasiassa ja moralisoitte täällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea paskaa ihmiset tilaa ja luteet sekä paperitoukat ovat levinneet räjähdysmäisesti. 

Meille tuli paperitoukat ihan suomalaisen nettikaupan paketissa.

Ne paketit kannattaa avata parvekkeella tai pihalla ja heti roskiin.

Vierailija
64/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän miksi, koska täällä suomessa maksaa esimerkiksi juuri se oikean värinen ja mallinen rannekellon ranneke 20€, mutta AliExpressistä tai Temusta saa sen identtisen rannekkeen 5€ hinnalla vain pidemmän toimitusajan kustannuksella. Ei tietenkään joka ikisen tuotteen kohdalla näin mene, mutta usein saa "yhtä hyvän tai melkein"-kaltaisen tuotteen niin paljon halvemmalla, mutta pitää odottaa se 1-2 viikon toimitusaika. Jos kotimaiset nettikaupat möisivät yhtä halvalla, miksi en ostaisi?

Miksi juuri SINÄ et halua tukea suomalaista työtä? Suomalaiseen suunnitteluun ja varsinkaan tuotantoon ei välttämättä ole enää suomalaisella rahaa, mutta entä edes suomalaisen työllistäminen kaupassa? 

SINÄ ajattelet VAIN itseäsi. Minä-minä-minä. 

Miksipä et ostaisi, kun halvalla saat - sinä halpaakin halvempi, halpuutettu suomalainen.

Vierailija
65/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun halvalla saa, ei kansaa ilmasto tai työpaikkojen menetykset jaksa kiinnostaa. 

Eikä varsinkaan kiinalaisen työntekijän olosuhteet

On ainakin töitä, jotka heille hyvin tarpeen. Olosuhteita vois varmasti parantaa ja niihin on ruvettu kasvaneen julkisuuden takia kiinnittämään enemmän huomiota.

Vierailija
66/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäjään roinapakettia en ole netistä tilannut enkä koskaan käyttänyt Temua. Ainut mitä tilaan netistä on tietokonetarvikkeita, koska kaikkia niitä ei saa Suomesta. Ja matkat ostan netistä.

Vierailija
67/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jokainen matkailijakin ole suurempi riski kuin muovipakkauksissa tullut postipaketti? Ja miksi edelleen hyvällä mielellä reissaatte siellä Aasiassa ja moralisoitte täällä?

Ei ole jos matkalaukun ja tavarat pakastaa. En reissaa Aasiassa.

Vierailija
68/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun ottaa huomioon, että suurin osa ihmisistä ei tilaa Kiinasta ikinä, niin kuinka hemmetin paljon ne aktiivitilaajat sitä tekee!? 

Puhut nyt siis kauppiaiden tilauksista.

Vierailija
69/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun halvalla saa, ei kansaa ilmasto tai työpaikkojen menetykset jaksa kiinnostaa. 

Ei niin. Sulovileneitä kaikki nuo tilaajat. Eivätkä valitettavasti edes yhtä sympaattisia kuin sulo.

Vierailija
70/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tajutonta, kuinka Temuun jää koukkuun. Minä jäin noin vuosi sitten ja havahduin tuossa lokakuulla, että saan 1-2 viikon välein sieltä paketin. Ne sivut on vaan niin koukuttavat ja olen saanut vain "hyvää" tavaraa eli kaikki vaatteet yms. ovat olleet ihan kelvollisia. Lisäksi valikoima on hurja malleista väreihin. Meikkejä en uskaltaisi ostaa, mutta hiuspinnejä, koristeita, verhot ikkunoihin, vaatteita jne. Tätä tilannetta pahensi se, että olen laihdutellut kymmeniä kiloja vuoden aikana ja se tarkoitti sitä, että tarvitsin jatkuvasti uutta vaatetta ja rakastin sitä, kun sain uusia farkkuja, uusia paitoja jne. 

Lokakuulla tein päätöksen, etten osta Temusta puoleen vuoteen yhtään mitään. En mitään. Katsotaan sitten, jos jossain vaiheessa aidosti tarvitsen sieltä jotain. Nyt se on pannassa. En koe, että sieltä ostaminen on paha juttu, jos sieltä ostaa aitoon tarpeeseen. Se vaan karkaa helposti käsistä....

Vierailija
71/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä varsinkaan kiinalaisen työntekijän olosuhteet

Niinpä. Suomalainen halvalla-tilaaja on yksi tämän planeetan pahimmista riistäjistä. Kunnon kapitalisti, kerrassaan. Minä-minä-minä. Halvalla pitää saada kaikki. 

Voisiko sama Temu-halpatilaaja myös halpuuttaa oman palkkansa. Ehdotan, että kaikilta temuttajilta poistetaan 50% palkasta, eiväthän he tarvitse niin paljoa rahaa, kun heille kelpaa halvalla tehty tavara, jonka tekijälle ei makseta käytännössä mitään. Ja jos tilaavat ylipäänsä, niin heillä on käytössään liikaa rahaa. 

Rahat pois temuttajilta - muille suomalaisille, jotta saadaan työllistettyä kiinalaisten sijasta kotimaan nuoria ja aikuisia. 

Vierailija
72/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän miksi, koska täällä suomessa maksaa esimerkiksi juuri se oikean värinen ja mallinen rannekellon ranneke 20€, mutta AliExpressistä tai Temusta saa sen identtisen rannekkeen 5€ hinnalla vain pidemmän toimitusajan kustannuksella. Ei tietenkään joka ikisen tuotteen kohdalla näin mene, mutta usein saa "yhtä hyvän tai melkein"-kaltaisen tuotteen niin paljon halvemmalla, mutta pitää odottaa se 1-2 viikon toimitusaika. Jos kotimaiset nettikaupat möisivät yhtä halvalla, miksi en ostaisi?

Miksi juuri SINÄ et halua tukea suomalaista työtä? Suomalaiseen suunnitteluun ja varsinkaan tuotantoon ei välttämättä ole enää suomalaisella rahaa, mutta entä edes suomalaisen työllistäminen kaupassa? 

SINÄ ajattelet VAIN itseäsi. Minä-minä-minä. 

Miksipä et ostaisi, kun halvalla saat - sinä halpaakin halvempi, halpuutettu suomalainen.

Niin. On fiksumpaa ostaa se sama tavara suomalaisen firman tuomana ja antaa niiden napata voitot välistä? Miksi yksityishenkilö ei saisi hyödyntää kiinakaman tarjontaa suoraan, jos firmat samaan aikaan tekee tavaransa siellä ja käärii rahat? Miksi on ok tehdas siirtää sinne kustannusten takia, mutta yksityishenkilön pitäisi uhrata ylimääräiset rahat ostamaan se tuote täältä? Eikö yksityishenkilö saa hyötyä samasta, jota firmat käyttää?

Minä olen aina ollut tullien kannalla. Sen sijaan vasemmisto ja iso pääoma ovat löytäneet toisensa tässä globalisaatiossa ja se on sitten tätä. Vai pitääkö se tehdä sillai, että vain firmat saavat hyötyä, yksityishenkilöt eivät?

Vierailija
73/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ollut tarpeellista eikä ensimmäistäkään ötökkää näkynyt sen kahden vuoden aikana, mitä olen tilannut. Suomen kirppareilta niitä voi kyllä löytyä.

Juuri näin. Vasta oli lehdissä että divareista ja kirppareilta ostetut kirjat ja pokkaritkin pitäisi pakastaa kun edellisen omistan kodin "asukkaista" ei seuraava omistaja tiedä mitään.

Vierailija
74/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä oikein ajattelevat nämä tilailijat?

Luultavasti eivät mitään. 

Ovat räikeän propagandan eli temumainonnan uhreja. Ajattelevat, että he voivat "ostaa kuin miljonäärit". En tiedä, surettaako ja säälittääkö enemmän nämä ihmiset, vai pistääkö vain vihaksi. Luulevat olevansa fiksumpia kun tilaavat sieltä, raukat. Eivät tiedä paremmasta, eivät ymmärrä katsoa omaa napaansa pidemmälle. 

Vierailija
75/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tunne ketään joka tilaisi kamaa Kiinasta (näistä Temuista ym). Joten nuo luvut tarkoittavat, että se osa kansasta joka tilaa, tilaavatkin sitten kymmeniä ellei jopa satoja paketteja vuodessa... 😬

Vink, vink: Suomalaiset kauppiaat, vaikkeivät myönnä sitä

Netin korukauppiailla ainakin näkyy olevan samoja tuotteita reilulla voitolla. Aika edullisia siltikin vielä.

Vierailija
76/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et tiedä mitä ihmiset tilaavat. Tavallinen vähävarainen ostaa tarpeellista. Rahakkaammat sitten sitä hömppääkin.

Mitä ne tarpeelliset tavarat on?

Polkupyörän ja elektroniikan varaosat nyt ainakin. Etenkään elektroniikkaosia ei oikein saa täältä mistään järkevästi kotimaasta tai edes EU:sta, koska jostain syystä pitää tilata aivan valtavia määriä kerralla saadakseen järkevällä hinnalla. Kiinasta saa kohtuumääriä halvalla.

Miksi sinun pitää saada ne halvalla? Miksi et ole valmis maksamaan eurooppalaista markkinahintaa?

Olisitko edelleen tyytyväinen, jos sinun palkkaasi tiputettaisiin, kun joku ei halua maksaa sinun työstäsi "järkevää hintaa"? Se jos mikä olisi reilua.

Vierailija
77/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ratkaisee. Monella. Temusta saa pilkkahintaan sen mikä meillä maksaa liikaa. Ja ihan kelvollista tavaraa vielä.

Vierailija
78/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi moralisoit täällä ja samaan hengenvetoon neuvot täällä kuinka nettipaketit tulee käsitellä? Kokemuksestahan sinäkin puhut, eikö niin? Tilaat itse ja kritisoit muita.

Vierailija
79/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos laittaisi paketin ilmatiiviiseen muovilaatikkoon että ylimääräisiltä olioilta loppuu happi ja viikatemies korjaa ötökkäongelman sillä tavalla?

Vierailija
80/182 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma? Tavarat tulee isoissa konteissa ja ne jatkokuskataan samoin sinne postilootaan saakka. Kun kivijalkakauppa tilaa samaa kiinanrojua niin ne tulee konteissa aivan samalla tavalla sinne kaupan hyllyille saakka.

Mutta katsos, moraalisaarnaajan omatunto on puhdas kun hakee ne samat tuotteet Clasulta, Tokmannilta, Rustasta, Puuilosta, Halpa-Hallista jne. ja voi sanoa että Temusta en ainakaan mitään tilaa!

Voi myös etsiä suomalaista tuotantoa olevia. Ja jos ei löydä, niin silloin ainakin tuo paljon kaivattua bruttokansantuotetta Suomeen ja suomalaisille, kun ostaa Clasulta tai muista. Monelle nuorelle nuo kaupat ovat ensimmäisiä kesätyöpaikkoja. 

Ajatteletko SINÄ koskaan muita kuin itseäsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän