VOI LUOJA! 40 miljoonaa roinapakettia KIINASTA Suomeen viime vuonna - lähes 10 PAKETTIA/ AIKUINEN
Mitä hemmenttiä tällä kaikella krääsällä tehdään?
Rahat menee joutavaan roinaan.
Ei näin, ei näin.
Kommentit (210)
Vierailija kirjoitti:
Ja kun ottaa huomioon, että suurin osa ihmisistä ei tilaa Kiinasta ikinä, niin kuinka hemmetin paljon ne aktiivitilaajat sitä tekee!?
Niinpä. Ja sitten ne ovat vielä valittamassa rahanpuutettaan
Vierailija kirjoitti:
No voi pyhä yksinkertaisuus, ostaisin kyllä suomalaisten tekemiä tuotteita, jos ne ei olisi niin HELVETIN KALLIITA!!! Sitä ne on olleet jo pitkään ennen mitään temuja. Se voiton maksimointi....
Tämä, ja sitten pidetään niitä nuoria töissä minimitunneilla ja valtion työllistämistuilla.
Vierailija kirjoitti:
Minä tilaan! Ja se kiinakrääsä, mitä tilaan, on ihan just niitä samoja askartelutuotteita, mitä voisin ostaa Sinellistä, mutta ostan ne maahantuojan ohi. Menkää tuonne askartelukauppoihin katsomaan, niin ei niitä suomessa/euroopassa valmisteta mitään. Ja sitten niille "kenen akku räjähti", niin mun kartongit/helmet ei ehkäpä sitten mahdollisesti kuitenkaan aiheuta mitään vaaraa naapureille... Sitten te menette joulumarkkinoille ostamaan Suomalaisia käsitöitä.......
Ei kai kukaan enää osta joulu- tai muiltakaan markkinoilta mitään "suomalaisia käsitöitä", kun on käynyt ilmi, että käsityöläiset tilaavat materiaalinsa kiinalaisista verkkokaupoista.
Onhan se tosiaan outoa, että viimeksikin kun ostin keittiöön välineitä, loppuhinnaksi suomalaisessa verkkokaupassa tuli lähes 80 euroa ja Temusta vähän yli 7 euroa.
Laatu oli aivan samaa. Olisin totaalinen riemuidiootti jos ostaisin tuotteet Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on tilannut puolestani ne 10 pakettia? Joku teinihupakko vai palstamamma?
Teinihupakkojen pitäisi ymmärtää ympäristävaikutukset. Palstamammojen kohdalla peli on menetetty.
siltä se vaikuttaa, tämänkin keskustelun perusteella
Vierailija kirjoitti:
Maatiaispersut ei tunne tuotevastuulakia. Jos tilaa itse, vastaa tuotteen aiheuttamista vahingoista, esim talonsa/autonsa palamisesta.
Jos ostaa marketista, vastuu on marketin ja maahantuojan (jos eri).
Arvatkaas kumpaa myös kusetetaan herkemmin, Penaa Petäjävedeltä vai supermarketkonsernia?
Tämä on totta. Jos olet tilannut netistä pesukoneen ja vielä asennat itse, vakuutuksesta et saa yhtään mitään vesivahingon sattuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvimmaksi tulee olla ostamatta jonninjoutavaa roinaa. Sitten kun oikeesti tarvii jotain, on varaa käydä vaikka ostamassa se ihan oikeasta liikkeestä.
Tiedätkö, eiköhän valtaosa osta juuri sitä mitä tarvitsee.
Tuskin, kun tuollaisia määriä romua tilataan ja se on vain pieni osa suomalaisista joka sitä tilailee. Siitä voi laskea onko kaikki ihan varmasti muka tarpeellista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi pyhä yksinkertaisuus, ostaisin kyllä suomalaisten tekemiä tuotteita, jos ne ei olisi niin HELVETIN KALLIITA!!! Sitä ne on olleet jo pitkään ennen mitään temuja. Se voiton maksimointi....
Suomalaiselle työntekijälle pitää maksaa palkkaa, mikä näkyy hinnassa. Suomalainen saa 15e/h, kiinalainen 1e/pv. Siinä ero.
Tätähän eivät halua edes työnantajat että työntekijälle maksettaisiin asiaankuuluva palkka, vaan hommataan ulkomailta halppiksia tilalle että itselle jää enemmän voittoa taskuun. Ja tätäkö pitäisi tukea? Nykyään on vähän lapsellinen ajatus tämä että ostamalla kotimaasta tekee muka jotain hyvää.
Kannatta kaikkien ehkä miettiä mistä tämä alunperin johtuu!!
Minä voin ihan suoraan myöntää, että olen tilannut temusta tuotteita, joita olen oikeasti tarvinnut. Kun vastaavat maksavat jopa tavallisessa marketissa vähintään 2x enemmän.
Tavallisessa marketissa voi olla jopa samaa kiina-tavaraa myynnissä.
Ei minulla ole varaa ostaa kotimaista, siis Suomalaista vastaavaa vaikka kuinka haluaisin!
Esimerkki: hiusharja halpakaupasta tilattaessa 1,50€, sama tuote 5€ suomalaisessa marketissa, oikea kunnon hiusharja, kokonaan Suomalaista tuotantoa 20€. Että miettikää miksi ulkomailta tilataan halpaa.
Palkat eivät nouse ja eläminen kallistuu jatkuvasti!
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri SINÄ et halua tukea suomalaista työtä? Suomalaiseen suunnitteluun ja varsinkaan tuotantoon ei välttämättä ole enää suomalaisella rahaa, mutta entä edes suomalaisen työllistäminen kaupassa?
SINÄ ajattelet VAIN itseäsi. Minä-minä-minä.
Miksipä et ostaisi, kun halvalla saat - sinä halpaakin halvempi, halpuutettu suomalainen.
Annappa nyt suomalaisen rannekellorannekkeita tuottavan firman nettiosoite, niin heti tilaan! Tuovat kiinasta ja myyvät ettenpäin!
Kuinka hemmetin monta rannekellon ranneketta oikein tarvitset? Vuoden jokaiselle päivälle omansa vai?
Vierailija kirjoitti:
Voisiko jatkuvaa tilaamista verrata riippuvuuteen?
Voi, ihan siinä missä jatkuvaa vaatteiden ostoa suomalaisesta kivijalkakaupasta, alkoholin liikakulutusta, peliriippuvuutta, ylensyömistä. Elämä on riippuvuuksia täynnä - kuka sortuu sitten mihinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en tunne ketään joka tilaisi kamaa Kiinasta (näistä Temuista ym). Joten nuo luvut tarkoittavat, että se osa kansasta joka tilaa, tilaavatkin sitten kymmeniä ellei jopa satoja paketteja vuodessa... 😬
Vink, vink: Suomalaiset kauppiaat, vaikkeivät myönnä sitä
Netin korukauppiailla ainakin näkyy olevan samoja tuotteita reilulla voitolla. Aika edullisia siltikin vielä.
Sori ohis, vaan kuka ostaa koruja netistä? Eikö ne osteta kultasepänliikkeistä?
Siellä netissä ne suomalaiset kultasepänliikkeetkin on. Ei kaikki asu kaupungeissa, eikä lähellä ole mitään koruliikkeitä.
OK, kiitos tiedosta. Luulin, että joka 5. suomalainen asuu pk-seudulla. Noin kaksi miljoonaa suomalaista asuu vähintään 50 000 asukkaan kaupungissa.
Eli maaseutukunnissa olevat tilaavat netistä?
Luulisi, että korut ovat sen verran kallis investointi, että sitä varten voi lähteä päivä- tai vaikka viikonloppuretkelle lähimpään kaupunkiin, jossa on kultasepänliike.
Vai eikö puhutakaan oikeista koruista? Puhutaanko sittenkin krääsästä...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun ottaa huomioon, että suurin osa ihmisistä ei tilaa Kiinasta ikinä, niin kuinka hemmetin paljon ne aktiivitilaajat sitä tekee!?
TÄMÄ
Ex-työkaveri sieltä paljon tilailee, ymmärsin puheistansa että halvan hinnan lisäksi Temussa on sellainenkin koukku että ostoksista saa jotain bonuksia, pisteitä mitä lie joita voi käyttää edukseen seuraavassa ostoksessa ja noin se kierre on valmis. Ihanan halpaa ja varmasti sieltä tilataan vain perusjuttuja tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maatiaispersut ei tunne tuotevastuulakia. Jos tilaa itse, vastaa tuotteen aiheuttamista vahingoista, esim talonsa/autonsa palamisesta.
Jos ostaa marketista, vastuu on marketin ja maahantuojan (jos eri).
Arvatkaas kumpaa myös kusetetaan herkemmin, Penaa Petäjävedeltä vai supermarketkonsernia?
Tämä on totta. Jos olet tilannut netistä pesukoneen ja vielä asennat itse, vakuutuksesta et saa yhtään mitään vesivahingon sattuessa.
Netistähän voi tilata myös kotimaasta sen pesukoneen eli kun sen itse asentaa niin vakuutus ei korvaa siinäkään tapauksessa.
Ihan Witun fakin sairasta. Siis oikeasti! Paskan ostaminen hullun kiilto silmissä on joku ihmisoikeus? No, kohta tämä hölmöily kielletään lailla. Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvimmaksi tulee olla ostamatta jonninjoutavaa roinaa. Sitten kun oikeesti tarvii jotain, on varaa käydä vaikka ostamassa se ihan oikeasta liikkeestä.
Tiedätkö, eiköhän valtaosa osta juuri sitä mitä tarvitsee.
Tuskin, kun tuollaisia määriä romua tilataan ja se on vain pieni osa suomalaisista joka sitä tilailee. Siitä voi laskea onko kaikki ihan varmasti muka tarpeellista
Aivan yhtä tarpeellista kun ne teidänkin ruokaostoskärryt täynnä kaikenlaista mässyä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiina suuri Venäjän tukija ja omalta osaltaan mahdollistaa Venäjän sotimiset Ukrainassa. Ja sit porukka tilailee paskaa temusta ja esittää jotain jeesusta kun boikotoi suomalaisia huoltamoyrittäjiä.
Niinpä. Lisäksi Kiina sortaa uiguureja, pakkotyöleirit ja muut (ties vaikka olisi pakkotyöllä teetätetty Temunkin tavaraa), ja nyt siellä Kommunistisen puolueen johtaja vetää stalin-tyyppisiä puhdistuksia.Neuvostoliittoa ja Venäjää on nämä kotimaiset materialistit haukkuneet iät ja ajat, vaan nyt ovat langenneet aiempaa kommunistipropagandaa tehokkaampaan kapitalistiseen propagandaan ja tukevat diktatuuria, joka tukee itänaapuriamme.
Tavaran halpuus ilmeisesti sokaisee jotkut suomalaiset...
Sinunkin kodissasi on lukuisia tavaroita jotka on kiinassa valmistettuja, todennäköisesti myö
Whataboutismi rules, jee
Vierailija kirjoitti:
Kannatta kaikkien ehkä miettiä mistä tämä alunperin johtuu!!
Minä voin ihan suoraan myöntää, että olen tilannut temusta tuotteita, joita olen oikeasti tarvinnut. Kun vastaavat maksavat jopa tavallisessa marketissa vähintään 2x enemmän.
Tavallisessa marketissa voi olla jopa samaa kiina-tavaraa myynnissä.
Ei minulla ole varaa ostaa kotimaista, siis Suomalaista vastaavaa vaikka kuinka haluaisin!
Esimerkki: hiusharja halpakaupasta tilattaessa 1,50€, sama tuote 5€ suomalaisessa marketissa, oikea kunnon hiusharja, kokonaan Suomalaista tuotantoa 20€. Että miettikää miksi ulkomailta tilataan halpaa.
Palkat eivät nouse ja eläminen kallistuu jatkuvasti!
Kohta saat olla kokonaan työtön.
Valitus ainakin on kova juuri niin kuin arvelinkin. Tilaat viimeisillä rahoillasi kiinasta romua ja kehtaat vielä valittaa rahanpuutetta
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tosiaan outoa, että viimeksikin kun ostin keittiöön välineitä, loppuhinnaksi suomalaisessa verkkokaupassa tuli lähes 80 euroa ja Temusta vähän yli 7 euroa.
Laatu oli aivan samaa. Olisin totaalinen riemuidiootti jos ostaisin tuotteet Suomesta.
Kuinka usein sinun kaltaisesi riemuidiootti ostaa keittiöön välineitä 80 eurolla? Hyvät välineethän kestää vuosikymmeniä.
Ei tarvii sit tuoda jätettä italiasta?