Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VOI LUOJA! 40 miljoonaa roinapakettia KIINASTA Suomeen viime vuonna - lähes 10 PAKETTIA/ AIKUINEN

Vierailija
06.02.2026 |

Mitä hemmenttiä tällä kaikella krääsällä tehdään?

Rahat menee joutavaan roinaan.

Ei näin, ei näin. 

Kommentit (210)

Vierailija
101/210 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvimmaksi tulee olla ostamatta jonninjoutavaa roinaa. Sitten kun oikeesti tarvii jotain, on varaa käydä vaikka ostamassa se ihan oikeasta liikkeestä. 

Tiedätkö, eiköhän valtaosa osta juuri sitä mitä tarvitsee. 

Vierailija
102/210 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tunne ketään joka tilaisi kamaa Kiinasta (näistä Temuista ym). Joten nuo luvut tarkoittavat, että se osa kansasta joka tilaa, tilaavatkin sitten kymmeniä ellei jopa satoja paketteja vuodessa... 😬

Vink, vink: Suomalaiset kauppiaat, vaikkeivät myönnä sitä

Netin korukauppiailla ainakin näkyy olevan samoja tuotteita reilulla voitolla. Aika edullisia siltikin vielä.

Sori ohis, vaan kuka ostaa koruja netistä? Eikö ne osteta kultasepänliikkeistä?

Siellä netissä ne suomalaiset kultasepänliikkeetkin on. Ei kaikki asu kaupungeissa, eikä lähellä ole mitään koruliikkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/210 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri SINÄ et halua tukea suomalaista työtä? Suomalaiseen suunnitteluun ja varsinkaan tuotantoon ei välttämättä ole enää suomalaisella rahaa, mutta entä edes suomalaisen työllistäminen kaupassa? 

SINÄ ajattelet VAIN itseäsi. Minä-minä-minä. 

Miksipä et ostaisi, kun halvalla saat - sinä halpaakin halvempi, halpuutettu suomalainen.

Annappa nyt suomalaisen rannekellorannekkeita tuottavan firman nettiosoite, niin heti tilaan! Tuovat kiinasta ja myyvät ettenpäin!

Vierailija
104/210 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan varsinkin jos rahat hiukan kireällä.

Ja kuka hynkky tarvitsee välttämättä kasvomaskin, josta tylee anafylaksia?

Persu.

Vierailija
105/210 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tilaa myös mun osuuden, kun itse ole ostanut sieltä mitään enkä aiokaan.

Laitetaan sulle mitali tulemaan!

Vierailija
106/210 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaismiehet tilaa jotain vtun piraattipaskaa ja sitten ne piraattipaskat räjähtää pakussa.

Vierailija
107/210 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiina suuri Venäjän tukija ja omalta osaltaan mahdollistaa Venäjän sotimiset Ukrainassa. Ja sit porukka tilailee paskaa temusta ja esittää jotain jeesusta kun boikotoi suomalaisia huoltamoyrittäjiä.

Niinpä. Lisäksi Kiina sortaa uiguureja, pakkotyöleirit ja muut (ties vaikka olisi pakkotyöllä teetätetty Temunkin tavaraa), ja nyt siellä Kommunistisen puolueen johtaja vetää stalin-tyyppisiä puhdistuksia. 

Neuvostoliittoa ja Venäjää on nämä kotimaiset materialistit haukkuneet iät ja ajat, vaan nyt ovat langenneet aiempaa kommunistipropagandaa tehokkaampaan kapitalistiseen propagandaan ja tukevat diktatuuria, joka tukee itänaapuriamme. 

Tavaran halpuus ilmeisesti sokaisee jotkut suomalaiset...

Sinunkin kodissasi on lukuisia tavaroita jotka on kiinassa valmistettuja, todennäköisesti myös se sähköinen laite, jolla tota moraalisaarnaasikin kirjoitit.

Vierailija
108/210 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvimmaksi tulee olla ostamatta jonninjoutavaa roinaa. Sitten kun oikeesti tarvii jotain, on varaa käydä vaikka ostamassa se ihan oikeasta liikkeestä. 

Penispumppuja ja anustäryyttimiä?

Vierailija
109/210 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tilaa myös mun osuuden, kun itse ole ostanut sieltä mitään enkä aiokaan.

Laitetaan sulle mitali tulemaan!

Tilasin just Temusta mitalin, mihin osotteeseen laitetaan ;o)

Vierailija
110/210 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi pyhä yksinkertaisuus, ostaisin kyllä suomalaisten tekemiä tuotteita, jos ne ei olisi niin HELVETIN KALLIITA!!! Sitä ne on olleet jo pitkään ennen mitään temuja. Se voiton maksimointi....

Suomalaiselle työntekijälle pitää maksaa palkkaa, mikä näkyy hinnassa. Suomalainen saa 15e/h, kiinalainen 1e/pv. Siinä ero.

Jaa kyllä suurempi summa suomalaisten kauppojen tuotoista on varattuna osinkoihin.

Esimerkkinä k- ja s-ketjut joiden tuotto on kymmenen miljardia kun taas kaikki alkutuotannon tuotot lasketaan yhteen miljoonaan. Joten kuinka tämä eroaa kiinalaisten riistopalkasta????

Vierailija
111/210 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tilannut Kiinasta erittäin laadukkaita tuotteita, mm. elektroniikkaa.

Vierailija
112/210 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi pyhä yksinkertaisuus, ostaisin kyllä suomalaisten tekemiä tuotteita, jos ne ei olisi niin HELVETIN KALLIITA!!! Sitä ne on olleet jo pitkään ennen mitään temuja. Se voiton maksimointi....

Voiton maksimointi - vaiko se "riittävä palkka" suomalaiselle? Ja sosiaaliturvamaksut palkasta myös...

Vierailija
113/210 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läskit vihervassariakat tilailee itselleen telttakangasta.

Aasian maista ei taida saada sopivia. 

Olen peruspersu pylleröinen ja löysin kauniin mekon kokoa 8XL.  :)

Vierailija
114/210 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko jatkuvaa tilaamista verrata riippuvuuteen?

Vierailija
115/210 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatiaispersut ei tunne tuotevastuulakia. Jos tilaa itse, vastaa tuotteen aiheuttamista vahingoista, esim talonsa/autonsa palamisesta.

Jos ostaa marketista, vastuu on marketin ja maahantuojan (jos eri).

Arvatkaas kumpaa myös kusetetaan herkemmin, Penaa Petäjävedeltä  vai  supermarketkonsernia?

Vierailija
116/210 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma? Tavarat tulee isoissa konteissa ja ne jatkokuskataan samoin sinne postilootaan saakka. Kun kivijalkakauppa tilaa samaa kiinanrojua niin ne tulee konteissa aivan samalla tavalla sinne kaupan hyllyille saakka.

Mutta katsos, moraalisaarnaajan omatunto on puhdas kun hakee ne samat tuotteet Clasulta, Tokmannilta, Rustasta, Puuilosta, Halpa-Hallista jne. ja voi sanoa että Temusta en ainakaan mitään tilaa!

Voi myös etsiä suomalaista tuotantoa olevia. Ja jos ei löydä, niin silloin ainakin tuo paljon kaivattua bruttokansantuotetta Suomeen ja suomalaisille, kun ostaa Clasulta tai muista. Monelle nuorelle nuo kaupat ovat ensimmäisiä kesätyöpaikkoja. 

Ajatteletko SINÄ koskaan muita kuin itseäsi?

Ajatteletko sinä itse n

"Voi myös etsiä suomalaista tuotantoa olevia". 

Jos ei löydä suomalaista, voi etsiä ruotsalaista tai tanskalaista... Tai miettiä, tarvitseeko sitä tuotetta oikeasti, jos välittää esim. ihmisoikeuksista, riittävästä palkkatasosta, ympäristöstä tai siitä hiilijalanjäljestä. 

Aika moni suomalainen ei tilaa mistään ulkomailta mitään, eikä vaikuta elävän puutteessa. Miten nämä pärjäävät ilman kiinalaisia verkkokauppoja? 

Hyvesignalointia voi olla myös nuo rekot ja muut, temutilailun pilaaman omantunnon kaunistelua. 

Vierailija
117/210 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tilaa enkä osta muuta kuin tarpeeseen. Kotimaiset sukat olen ostanut tänä vuonna. Kaikki muu ruokaa ja muuta kuluvaa päivittäistavaraa tai palveluja. 

Vierailija
118/210 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Penispumppuja ja anustäryyttimiä?

Joo just niitä tietenkin. Kun sinulla ei ole taitoa keskustella niin alennut tälläiseen. Kaikki ajatus pyörii navan alla. Mutta mene nyt toki Kaalimatoon tsekkaamaan ja toteamaan että todella! ne seksilelut tehdään Kiinassa. 

Vierailija
119/210 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länsimaisten aihneushan on ajanut jo siihen pisteeseen että kun ei muistipiirejä enää riitä kuluttajien tuotteisiin koska ne ahneuksissa tungetaan datakeskushankkeisiin, niin valmistajien on joutunut kääntää katseensa kiinalaisten piirivalmistajien suuntaan.

Vierailija
120/210 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiselle työntekijälle pitää maksaa palkkaa, mikä näkyy hinnassa. Suomalainen saa 15e/h, kiinalainen 1e/pv. Siinä ero.

Ehkäpä tuo pyhää yksinkertaisuutta huutava (tai sitä edustava...) ajatteleekin perimmältään niin, että euron palkka olisi hänellekin käypä hinta hänen tekemästään työstä. 

Ei käy vai? Vaan miksi ei? 

Pyhää yksinkertaisuutta huutava haluaa itse maksimoida oman voittonsa. Sahaamalla itseään jalkaan. Pissimällä vasten tuulen suuntaa, tai niihin omiin muroihin tai saunavastaan, mitä näitä vaihtoehtoja nyt onkaan. 

Antaa heidän syödä kiinankeltaista lunta, jos haluavat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän