Mitä tehdä tässä tilanteessa, mies petti
Olemme olleet kohta 10 vuotta yhdessä. Meillä on 2 - vuotias ja 10kk vaapero. Olen kotiäiti.
En vieläkään ole palautunut synnytyksestä täysin.
Mies myönsi pettäneensä työristeilyllä. Mies itki ja on vihannut itseään siitä lähtien. Tämä uutinen rikkoi minut täysin. En tiedä mitä tehdä, olen aivan hajalla. Päätimme jatkaa suhdetta, mutta sanoin että hänen täytyy antaa kaikkensa. Osoittaa että vain minä olen se. Naiivi kun olen, no hänellä ei onnistu se. Koko ajan pahalla päällä jos puhun asiasta.
Käsittämätöntä, että hänen mielestään juttu pitäisi unohtaa. Haluan lähteä suhteesta. Samalla repii ajatus kuinka rikon perheen ja taloudellinen puoli.
Tuntuu että hajoan, en halua kertoa kenellekään tätä häpeää. Ulkonäössäni ei ole vikaa, olen hoikka, hoidan ulkonäköä. Eli ne tutut "laihtua" - huutelut voi unohtaa.
Aika sekava aloitus. Ehkä haluan vain udella onko muille käynyt näin? Tai neuvoja antaa
Kommentit (93)
Olen itse ollut samassa tilanteessa. Minulle se merkitsi sitä, että toinen osapuoli ei kunnioittanut ja arvostanut minua lainkaan. Pettäminen ei ole ongelmien käsittelytapa, se on syvää toisen ihmisen loukkaamista. Samalla kun kuulin, mitä on tapahtunut, menetin itse kunnioituksen toista kohtaan. Siinä tilanteessa ei ole enää suhteesta mitään jäljellä. Arvostan itseäni ja elämääni niin paljon, että en suostu elämään pelkäämällä, koska sama tapahtuu uudestaan. Ja vaikka kuinka yrittäisi, se asia on takaraivossa koko ajan. Se taas kasvattaa katkeruutta ja halveksuntaa toista kohtaan pikkuhiljaa koko ajan, koska sille loukkaukselle ei vaan voi saada hyvitystä, ihan sama paljonko toinen pyytää anteeksi tai vakuuttelee. Ja vaikka et saisi enää tietää uudesta hairahduksesta, mikään ei ole enää kuin ennen.
Elämän uudelleen järjestäminen on rankkaa hommaa, myös henkisesti, varsinkin kun sen joutuu tekemään sydän särkyneenä. Helppoja ne päätökset ei koskaan ole ja ne pitää jokaisen tehdä itse.
Kannattaa kuitenkin pitää päätöksenteossa mukana ajatus itsensä arvostamisesta ja siitä omasta määritelmästä rakkaudelle.
Mitäs pihtaat, miltä nyt tuntuu sillä pihtauksen takia mies joutu etsimään toisen?
Mitä Porvooseen kuuluu? Hah, aptä ei näy missään
Vierailija kirjoitti:
Mitäs pihtaat, miltä nyt tuntuu sillä pihtauksen takia mies joutu etsimään toisen?
Jaahas, ylisteinit alkavat näköjään ehtimään koulusta kotiin 🥱 Ei tarvitse kauaa enää kiukutella, äitykkä pääsee kohta töistä ja tulee kotiin tekemään pojulle voikkuleipiä.
Ap:n kannattaisi pysähtyä miettimään, millainen on hänen parisuhteensa miehensä kanssa. Yleensä pettäjät ovat itsekkäitä muutenkin, eli onko parisuhde oikeasti sellainen, että sen vuoksi kannattaisi taistella?
No me mentiin pariterapiaan. Se oli yhtä tyhjän kanssa. Jatkettiin yhdessä ja hankittiin kaksi lasta lisää. Ostettiin isompi asunto.
Kun lapset olivat 8-, 5- ja 3-vuotiaat, otin ensimmäisen rakastajan. Sen jälkeen ollut vielä kaksi muuta rakastajaa. Lasten hoito jäänyt näin ollen paljolti miehen vastuulle.
Sellaista se on, kun menee yksipuolisesti muuttamaan parisuhteen sääntöjä: silloin säännöt muuttuvat kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni kertoi että hän meni naisen hyttiin, mutta hänellä ei seissyt. Yritti laittaa sisään, mutta tuli minä vain mieleen. Sen jälkeen hän puki nopeasti päälle ja lähti moneksi tunniksi suihkuun "yritti pestä itsenaä puhtaaksi."
Ei mies ollut viehättänyt hänestä ja ajatteli vain minua kuulemma
En tiedä mitä ajatella. Käyn tätä läpi mielessäni.
Ap
Olet aika lapsellinen, jos tuon uskot :D
Ei välttämättä. Juu, itsekään en usko että hän olisi tuossa tilanteessa ajatellut vain AP:ta koska silloin hän ei olisi lähtenyt hommaan alunperinkään. Mutta tuohon kyllä uskon ettei homma onnistunut. Ei kaikki miehet ole sellaisia jotka pystyvät tuosta vain panemaan vieraita. Minulla on ollut pari seurustelusuhdetta jossa mies ei aluksi ole pystynyt suoriu
Uuden kumppanin kanssa jännittää eikä onnistu, saatika vielä kännissä laivalla. Sellaisia on suuri osa miehistä. Sitten on niitäkin, joilla seisoo tilanteessa kuin tilanteessa. Ihan yhtä lailla on pettänyt, lerpahtaa h-hetkellä tai ei. Yhdyntä ei muutenkaan ole välttämätön osa seksiä.
No höh! Mies on käynyt vieraissa ja sillä siisti. Ei maailma siihen voi kaatua. Jokainen mies käy vieraissa, ja melkein jokainen nainenkin! Maailmamme on paljon monitahoisempi kuin haluamme tunnustaa .
Vierailija kirjoitti:
1. Jos et tahdo loukata puoliosasi niin älä kerro!
2. Jos päätät kertoa niin teet sen loukataksesi.
3. Jos on kanttia pettää, täytyy olla kanttia pitää se omana tietonaan.
4. Vähän mittasuhteita: mikä siinä "pettämisessä" on niin helevetin järisyttävää? Ei mikään! Mitä et tiedä, sitä ei sydämesi sure!
Minä en halua olla lieron kanssa. En ole niin miehenkipeä. Voisi kysyä sinulta että mikä siinä elinten hinkkaamisessa on niin järisyttävää että pitää riskeerata kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni kertoi että hän meni naisen hyttiin, mutta hänellä ei seissyt. Yritti laittaa sisään, mutta tuli minä vain mieleen. Sen jälkeen hän puki nopeasti päälle ja lähti moneksi tunniksi suihkuun "yritti pestä itsenaä puhtaaksi."
Ei mies ollut viehättänyt hänestä ja ajatteli vain minua kuulemma
En tiedä mitä ajatella. Käyn tätä läpi mielessäni.
Ap
En usko sanaakaan mitä miehesi väittää. Kunhan yritti pehmentää iskua. Ei muka viehättänyt häntä ja ajatteli vain sinua. Just joo. Jos tuo pitäisi paikkansa, ei tilanne olisi johtanut hyttiin asti. Eiköhän siellä ole paukuteltu oikein olan takaa menemään.
Lähdet tyttöjen kanssa risteilylle. Huikkaat ovelta kun lähdet, että katsotaan maksanko potut pottuina. Antakoon kieriä tuskissaan, kun ei tiedä petätkö vai et!
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on muuten hyvä suhde niin ottaisin kyllä aikalisän ja käsittelisin asian rauhassa. Miehelle kyllä tekisin selväksi että jos vielä kerran pettää niin sitten se on suoraan ero. On täysin mahdollista että miehesi otti nyt tästä kerrasta opikseen eikä tee tätä toiste.
Samaa mieltä. Ei kannata tehdä liian hätiköityjä päätöksiä, jos suhde on tähän asti ollut hyvä. Suosittelen kyllä myös juttelemista ammattilaisen kanssa, koska se ei auta, jos vain vatvotte kerrasta toiseen tätä asiaa keskenänne.
Sitten on eri juttu, jos mies pettää uudelleen. Pettäminen voi jäädä yhteen kertaan, mutta kahteen se ei jää.
Tuo on muuten iso riski parisuhteelle, että toinem on kotona pienten lasten kanssa ja toinen töissä. Siinä helposti kumpikin kuvittelee raatavansa enemmän kuin toinen ja toisen pääsevän paljon helpommalla. Kannattaa vaihtaa rooleja edes pariksi kuukaudeksi, niin kumpikin huomaa, että ei se toinenkaan pääse helpolla.
Ei välttämättä. Juu, itsekään en usko että hän olisi tuossa tilanteessa ajatellut vain AP:ta koska silloin hän ei olisi lähtenyt hommaan alunperinkään. Mutta tuohon kyllä uskon ettei homma onnistunut. Ei kaikki miehet ole sellaisia jotka pystyvät tuosta vain panemaan vieraita. Minulla on ollut pari seurustelusuhdetta jossa mies ei aluksi ole pystynyt suoriutumaan vaan on tarvinut ensin sen että ollaan tutustuttu.