Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä tässä tilanteessa, mies petti

Vierailija
06.02.2026 |

Olemme olleet kohta 10 vuotta yhdessä. Meillä on 2 - vuotias  ja 10kk vaapero. Olen kotiäiti.

En vieläkään ole palautunut synnytyksestä täysin. 

Mies myönsi pettäneensä työristeilyllä. Mies itki ja on vihannut itseään siitä lähtien. Tämä uutinen rikkoi minut täysin. En tiedä mitä tehdä, olen aivan hajalla. Päätimme jatkaa suhdetta, mutta sanoin että hänen täytyy antaa kaikkensa. Osoittaa että vain minä olen se. Naiivi kun olen, no hänellä ei onnistu se. Koko ajan pahalla päällä jos puhun asiasta.

Käsittämätöntä, että hänen mielestään juttu pitäisi unohtaa. Haluan lähteä suhteesta. Samalla repii ajatus kuinka rikon perheen ja taloudellinen puoli.

Tuntuu että hajoan, en halua kertoa kenellekään tätä häpeää. Ulkonäössäni ei ole vikaa, olen hoikka, hoidan ulkonäköä. Eli ne tutut "laihtua" - huutelut voi unohtaa.

Aika sekava aloitus. Ehkä haluan vain udella onko muille käynyt näin? Tai neuvoja antaa 

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni kertoi että hän meni naisen hyttiin, mutta hänellä ei seissyt. Yritti laittaa sisään, mutta tuli minä vain mieleen. Sen jälkeen hän puki nopeasti päälle ja lähti moneksi tunniksi suihkuun "yritti pestä itsenaä puhtaaksi."

Ei mies ollut viehättänyt hänestä ja ajatteli vain minua kuulemma 

En tiedä mitä ajatella. Käyn tätä läpi mielessäni. 

Ap

Eli kertoi, kun syrjähypystä ei seurannutkaan kuumaa ja kiellettyä irtoseksiä. Jos miehellä olisi seissyt, olisi mennyt asian kanssa loppuun asti. Nyt, kun asia jäi puolitiehen, miehelle itselleenkin jäi vain pskan maku suuhun kun petti puolisonsa luottamuksen eikä saanut siitä palkinnoksi edes sitä seksiä.

Vierailija
42/89 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmasti jättäisin lapset miehelle ja lähtisin pariksi viikoksi miettimään mitä haluan elämältäni. Yksin miettisin, surisin ja pohtisin vaihtoehdot sekä järjellä että tunteella. Tuntuu, että nyt olet antanut anteeksi antamatta oikeasti anteeksi. Samalla mies pääsee asettumaan asemaasi ja pohtimaan itsekin elämäänsä ja sitä mitä haluaa. Ja ottamaan vastuuta lapsista. Ja ennen kaikkea sinä saat aikaa ajatuksille ja surulle, mihin ei arjessa ole mahdollisuutta. Muuten katkeroidut eikä elämästänne enää tule onnellista vaikka päättäisitte jatkaa jos epäilet itseäsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjapettäjät ei kerro eikä tunnusta ikinä.

Teillä on toivoa, miehesi kertoi rikkeestään ja tunnusti koska omatunto painoi mitä oli tehnyt epäreilusti sinua ja perhettään kohtaan.

Helpompaa olisi ollut pitää suunsa kiinni, mutta teki valinnan niin että tunnusti.

Halusi suojella terveyttäsi jos olisikin tullut s-tauti kaiken päälle.

Älkää rikkoko perhettänne yhden panon takia. Olette nuoria ja hyvää elämää riittää vaikka välillä kompastuu pahoihin kuoppiin. Kumpikin vuorotellen.

Vierailija
44/89 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIkä elämässäsi muuttui saatuasi tiedon asiasta? Ei oikeastaan mikään muu kuin se, että mies on kiukkuinen.

Vanha sanonta "mistä nainen ei tiedä, siitä hän ei kärsi" pitää paikkansa eli ei kannata tunnustaa, jos petti. Molemmat on tyytyväisempiä ja elämä mallillaan.

Ja kenen syy tämä nyt on, että molempien elämä on muuttunut, ja että mies on nyt kiukkuinen? Miehen. Hän petti, ja sitten tunsi typerän pakottavaa tarvetta tunnustaa. 

Ahaa - tarvitaan siis syyllinen, ei sinänsä kiinnosta, miten jatkaa eteenpäin?

Mies teki tyhmästi tunnustaessaan, oppi varmasti, että seuraavista kerroista ei sano enää sanaakaan.

Vierailija
45/89 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua puolustella miestä, hän teki väärin. Mutta mies on oikeassa siinä, että asia pitää ensin käsitellä ja sitten sen jälkeen unohtaa, jos päätätte jatkaa yhdessä. 

Ei voi olla niin, että asiaa vatvotaan vuosikausia ja mies saa kerta toisensa jälkeen kuraa niskaansa, vaikka olisi parantanut tapansa. Se ei ole myöskään reilua miestä kohtaan, että nostat kerta toisensa jälkeen jo käsitellyn asian esille vaikkapa riitatilanteessa.

Eli käsitelkää asia, tarvittaessa ammattilaisen avustuksella, ja päättäkää, onko edellytyksiä jatkaa yhdessä. Jos ei ole, erotkaa. Jos päätätte jatkaa yhdessä, niin sinun pitää antaa anteeksi/unohtaa etkä voi enää vaatia miestä tilille vanhoista synneistä.

No mitä helvettiä? Asia on tuore, jos petetty käynyt testeissä joulukuussa. Hetikö vaan asia pitäisi lakaista maton alle?

Vierailija
46/89 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petä sinäkin.

Vierailija
47/89 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse eroaisin. Pettämistä en voi antaa anteeksi, monen muun asian kyllä voin.

Tuosta menee luottamus lopullisesti.

Vierailija
48/89 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miten monen kommentoijan mielestä virhe tässä oli se rehellisyys, ei niinkään pettäminen. En tiedä millaisia parisuhteita teillä on, mutta en minä halua tuollaista. Sen verran kunnioitusta ja selkärankaa pitää olla, että ottaa vastuun mokailustaan, tunnustaa ja antaa kumppanin valita itse haluaako jatkaa. Kertomatta jättäjä tekee ylimielisesti sen valinnan itse toisen puolesta.

Vierailija
49/89 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille dna testit, onko varma että on sinun

Vierailija
50/89 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIkä elämässäsi muuttui saatuasi tiedon asiasta? Ei oikeastaan mikään muu kuin se, että mies on kiukkuinen.

Vanha sanonta "mistä nainen ei tiedä, siitä hän ei kärsi" pitää paikkansa eli ei kannata tunnustaa, jos petti. Molemmat on tyytyväisempiä ja elämä mallillaan.

Ja kenen syy tämä nyt on, että molempien elämä on muuttunut, ja että mies on nyt kiukkuinen? Miehen. Hän petti, ja sitten tunsi typerän pakottavaa tarvetta tunnustaa. 

Jos tarkoitus on rangaista syyllistä, niin suhteella ei ole tulevaisuutta. Parisuhde ei voi perustua tuollaiselle lähtökohdalle. Eli se kuka on syyllinen, ei ole relevanttia. Relevanttia on kysyä, mitä molemmat osapuolet voivat tehdä, jotta suhde voisi toimia jatkossa.

Vierailija
51/89 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua puolustella miestä, hän teki väärin. Mutta mies on oikeassa siinä, että asia pitää ensin käsitellä ja sitten sen jälkeen unohtaa, jos päätätte jatkaa yhdessä. 

Ei voi olla niin, että asiaa vatvotaan vuosikausia ja mies saa kerta toisensa jälkeen kuraa niskaansa, vaikka olisi parantanut tapansa. Se ei ole myöskään reilua miestä kohtaan, että nostat kerta toisensa jälkeen jo käsitellyn asian esille vaikkapa riitatilanteessa.

Eli käsitelkää asia, tarvittaessa ammattilaisen avustuksella, ja päättäkää, onko edellytyksiä jatkaa yhdessä. Jos ei ole, erotkaa. Jos päätätte jatkaa yhdessä, niin sinun pitää antaa anteeksi/unohtaa etkä voi enää vaatia miestä tilille vanhoista synneistä.

No mitä helvettiä? Asia on tuore, jos petetty käynyt testeissä joulukuussa. Hetikö vaan asia pitäisi lakaista maton alle?

Viimeksi kun tarkistin, lakaista maton alle tarkoitti eri asiaa kuin käsitellä asia. Se tarkoitti likipitäen päinvastaista.

Vierailija
52/89 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkoitus on rangaista syyllistä, niin suhteella ei ole tulevaisuutta. Parisuhde ei voi perustua tuollaiselle lähtökohdalle. Eli se kuka on syyllinen, ei ole relevanttia. Relevanttia on kysyä, mitä molemmat osapuolet voivat tehdä, jotta suhde voisi toimia jatkossa.

Tällä hetkellä relevanteinta on, että mies ottaa vastuun teostaan, myöntää tehneensä väärin ja oikeasti ymmärtää, miten pahasti kumppaniaan satutti. Tärkeimpänä tuo viimeinen, että OIKEASTI ymmärtää, millä tavoin teko vaikuttaa luottamukseen suhteessa ja ylipäätään siihen millaisena nainen näkee miehen jatkossa. Sillä suhde ei enää koskaan palaa "entiselleen" pettämisen jälkeen, ja "hyvä ja tasapainoinen" suhde tarkoittaa eri asioita ennen pettämistä ja sen jälkeen.

Eri

Vierailija
53/89 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miten monen kommentoijan mielestä virhe tässä oli se rehellisyys, ei niinkään pettäminen. En tiedä millaisia parisuhteita teillä on, mutta en minä halua tuollaista. Sen verran kunnioitusta ja selkärankaa pitää olla, että ottaa vastuun mokailustaan, tunnustaa ja antaa kumppanin valita itse haluaako jatkaa. Kertomatta jättäjä tekee ylimielisesti sen valinnan itse toisen puolesta.

Just näin. Vtuttaa eniten epärehellisyys ja se, kun en saanut itse päättää miten asiaan suhtaudun. Sekä se, että seksuaaliterveyteni ei merkinnyt kumppanille mitään, enkä saanut itse päättää edes siitä, haluanko riskeerata sen vai en.

T. Joku, jonka kumppani teki saman, mutta ei tunnustanut. 

Vierailija
54/89 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä voi päästä yli, mutta toki vaatii aikaa ja keskustelua.

Sitä ei vaan ei koskaan unohda. EI ikinä. Suhteen voi saada toimimaan, mutta ei ei ja ei. Ei unohdu ikinä mielestä Luottamuksen saa just ja just 90% takaisin, mutta se 10% on silti niin iso osa kaikkea. 

Vierailija
55/89 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala opiskella.  Saat uusia ystäviä ja muuta mietittävää.  Vie lapset hoitoon.  Älä vaan jää kotiäidiksi, ettet menetä omaa identiteettiäsi.  Synnytys oli varmaan rankka.  Hoida terveytesi kuntoon.  Kun saat lisää itseluottamusta, voit tehdä ratkaisusi itsenäisesti.  Suremaan ja riitelemään ei kannata jäädä.  Jos mies pettää kerran, pettää  hän valitettavasti muutaman vuoden kuluttua uudelleen.

Vierailija
56/89 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä porvoolaiseks!

4/5

Vierailija
57/89 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun koti räjähtää, niin en mä jää niitä raunioita siihen enää kasaamaan ja kattomaan tulisiko siitä entisenlainen. Parasta rakentaa kokonaan uusi jonnekin toisaalle. 

En niin vtussa antais suhteen jatkua, se tapahtunut tulee pinnalle vuosienkin jälkeen ja sulla menee elämää hukkaan sitä vatvoessa. Mieshän sen suhteen tuhosi jo. Aina on varaa luopua miehestä, muista se.

Vierailija
58/89 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä lapset hänelle asumaan ja mies on lähivanhempi. Yhteishuoltajuus. 

Menet töihin / opiskelet, ja aloitat toisen elämäsi.

Vierailija
59/89 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä lapset miehelle ja lähde pois.

Vierailija
60/89 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAIHDUTA! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän