Mitä tehdä tässä tilanteessa, mies petti
Olemme olleet kohta 10 vuotta yhdessä. Meillä on 2 - vuotias ja 10kk vaapero. Olen kotiäiti.
En vieläkään ole palautunut synnytyksestä täysin.
Mies myönsi pettäneensä työristeilyllä. Mies itki ja on vihannut itseään siitä lähtien. Tämä uutinen rikkoi minut täysin. En tiedä mitä tehdä, olen aivan hajalla. Päätimme jatkaa suhdetta, mutta sanoin että hänen täytyy antaa kaikkensa. Osoittaa että vain minä olen se. Naiivi kun olen, no hänellä ei onnistu se. Koko ajan pahalla päällä jos puhun asiasta.
Käsittämätöntä, että hänen mielestään juttu pitäisi unohtaa. Haluan lähteä suhteesta. Samalla repii ajatus kuinka rikon perheen ja taloudellinen puoli.
Tuntuu että hajoan, en halua kertoa kenellekään tätä häpeää. Ulkonäössäni ei ole vikaa, olen hoikka, hoidan ulkonäköä. Eli ne tutut "laihtua" - huutelut voi unohtaa.
Aika sekava aloitus. Ehkä haluan vain udella onko muille käynyt näin? Tai neuvoja antaa
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nalkuta lisää ja olet kohta yh.
Mies ei mahda mitään, jos ap itse lähtee ensin ja jättää lapset miehelle. Siinäpä sitten yrittää sovittaa työn ja lastenhoidon. Sitä saa mitä tilaa ja ap:n tulee saada toipua miehen aiheuttamasta kriisistä.
Ap lähtee kotirouvana pois suhteesta ja maksaa kuluna - miten? Ei hän tuossa saa euroakaan elatustukia. Mies saa lapsille hoitopaikan samantien ja miehen vanhemmat auttavat. Pari kuukautta ja lapset on unohtaneet äitinsä, mitään viikonlopputapaamisia kun ei ole ennen kuin on käyty lastenvalvojalla asiasta sopimassa ja siellä lähtenyt ja lapsensa jättänyt on aika heikoilla jäillä ilman tuloja. Vai onko ap:n työnantaja niin joustava, että hoitovapaan voi keskeyttää tuosta vain?
On niitä muitakin häntäheikkejä maailma pullollaan. Vaikka mitä julkkiksia, joiden vaimot eivät ole virallisesti moksiskaan, nauttivat vaan asemastaan, eduistaan ja miehestään, joka kelpaisi muillekin. Tässä muutama:
Trump, Clinton, David Beckham esim.
Tuttavapiirissä on lisää, järkiperusteena sivusuhteille "ei nyt hyvää miestä kannata jättää".
Mieti nyt rauhassa, onko mies riittävän hyvä vai ei.
MIkä elämässäsi muuttui saatuasi tiedon asiasta? Ei oikeastaan mikään muu kuin se, että mies on kiukkuinen.
Vanha sanonta "mistä nainen ei tiedä, siitä hän ei kärsi" pitää paikkansa eli ei kannata tunnustaa, jos petti. Molemmat on tyytyväisempiä ja elämä mallillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies kertoi viikko ennen joulua. Kävin joulukuun 22 päivä testeissä. Onneks ei ollut mitään.
Tekisi mieli välillä vain itkeä ja raivota.
Välillä se ajatus pettämisestä "unohtuu" ja sitten palaa yhtäkkiä takaisin. Yritän keskittyä lapsiin. Se on hankalaa kieltämättä. Ei ole aikaa käsitellä.
Ap
Ei ole aikaa käsitellä? Minkä retriitin tarvitset tuon käsittelyyn?
👆
No hei haloo urpo. Sulla ei ilmeiseti pieniä lapsia ikinä ollutkaan. Niissä aikalailla kiinni 24/7 ja kuuleeko silloin edes OMIA ajatuksiaan. EI!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhansille on käynyt ihan samoin.
Jos sun mies ei pysty käymään sun kanssa tätä läpi, ei siinä paljoa ole tehtävissä. Toivottavasti hän haluaa ja viitsii.
Mitä tarkoittaa "käymään tätä läpi sun kanssa"? Siis kertomaan uudestaan ja uudestaan, mitä tuli tehtyä, miten paljon siitä nautti ja miten samassa tilanteessa ehkä tekisi uudestaan samoin? ...
Mies kävi vieraissa, se on siis tapahtunut. Mies palasi perheen luokse, ei jäänyt vieraisiin. Nyt pitää vain päättää, että erotaanko vai jatketaanko ja jos jatketaan, niin asiasta ei enää puhuta, asia ei puhumalla muutu eikä siitä muistuttaminen saa parisuhdetta entiselleen.
On heidän asiansa, ei sinun, minun tai muidenkaan. Mutta asian käsittely ja työstäminen vie pidemmän ajan kuin kaksi kuukautta. Kun se on käsitelty, sitten päätetään jatkosta ja asia jätetään rauhaan. Suhde ei palaa ennalleen missään tapauksessa.
ns vapaa suhde alunperinkin. nyt viimeistään. se ei tarkoita kotinurkilla ja koko ajan jtk, vaan kuten nyt kävi satunnainen kohtaaminen ja ei sivusuhteita- eli jakuisi saman kanssa, vain yhden yön suhde.
realismia- pitkässä suhteessa. vaihtelu piristää. myös jos toisella loppuu seksuaalisuus,mutta muuten hyvät toverit ja kaikki muu toimi, hyvä perhe jne.
nyt kun hää on pahalla tuulella- sekin voi olla merkki halusta irtaantua kokonaan ja arki kuormittaa häntä- ei tajua sua kuormittaa enemmän. oliko lapsiluku sovittu vai molemmat vahinkoja.
ruokatunneillakin käydään vieraissa- oletko varma, että nyt muka oli eka kerta.
sä lähdet omalle vaikka lomalle ja nauti kun olet sitten kuntoutunut.
toki joillekin sopii erokin.
varaa aika aikuissosiaalityöhön. asunto-millainen- asumisoikeus, vuokra vai lainaa ja uusi koti sulle. kumpi omista tämän--ihan käytännönsuunnittelua ammattilaisen kanssa. asiat jäsentyy kun teette ammattilaisen kanssa suunnitelmia.
mites töihin paluu. talousasiatkin pitää laskea- millä tuloilla elät, mihin tukiin oikeus- samassa tulisi lastenvalvojakin ehkä samassa talossa tapaaminen. elatusmaksun määräytyminen, tapaamisoikeudet-kumpi lähivanhempi tms nämä huoltajuusseikat.
helpompaa olisi aloittaa uusi elämä jos lapset isompia- mutta- jos sua syö sieluakin tämä- niin se yhdyselämäkin ei enää tule ennalleen, ei fyysisyys kasva. sairastutkin, lapset kärsii.
puhu ja pyydä apua kaveri-vanhempasi jase aikuissosiaalityö. sulla on valintoja edessä.
ei mitään hävettää näin nykyaikana kun häntää uitetaan siellä täällä. kaikkea valoisuutta sinne säkkiin sulle, todella auta itseäsi ja tunnustele mikä sopii sulle. ei äkkipikapäätöksiä.
Annat aidosti anteeksi ja unohdat. Et ota asiaa enää koskaan esiin. Sillä kaikki mokaa joskus. Päästä katkeruudesta ja kaunasta irti. Siten et tuhoa itseäsi ja suhdettanne. Toinen vaihtoehto on erota, mutta sellaisella ehdottomuudella jää lopulta yksin. Pitkä suhde on aina altis koettelemuksille. Jos mies tunnusti ja katui, niin se riittää. Hänellä on siten omatunto. Toisen päätöksiä ja tekoja ei voi hallita. Mustasukkaisuus, vainoharhaisuus ja loputon kuulustelu ja muistuttelu virheistä tekee suhteesta vastenmielisen ja ajaa teidät erilleen. On vain luotettava ja keskityttävä huolehtimaan omasta vetovoimastaan. Aina sitä kerkeää erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhansille on käynyt ihan samoin.
Jos sun mies ei pysty käymään sun kanssa tätä läpi, ei siinä paljoa ole tehtävissä. Toivottavasti hän haluaa ja viitsii.
Mitä tarkoittaa "käymään tätä läpi sun kanssa"? Siis kertomaan uudestaan ja uudestaan, mitä tuli tehtyä, miten paljon siitä nautti ja miten samassa tilanteessa ehkä tekisi uudestaan samoin? ...
Mies kävi vieraissa, se on siis tapahtunut. Mies palasi perheen luokse, ei jäänyt vieraisiin. Nyt pitää vain päättää, että erotaanko vai jatketaanko ja jos jatketaan, niin asiasta ei enää puhuta, asia ei puhumalla muutu eikä siitä muistuttaminen saa parisuhdetta entiselleen.
On heidän asiansa, ei sinun, minun tai muidenkaan. Mutta asian käsittely ja työstäminen vie pidemmän ajan kuin kaksi kuukautta.
Mutta mitä tarkoittaa asian läpikäyminen, mitä ihmettä ap haluaa tapahtuvaksi, kun asia ei muutu tekemättömäksi. Mitä käydään läpi? Satoja anteeksipyyntöjä, vaatimuksia, itkua ja valitusta? Mikä muuttuu?
Asian käsittely ja työstäminen vie aikaa molemmilta ja kannattaa nyt muistaa, että mieskin on tuossa koko ajan vapaa lähtemään, jos toiselle prosessi tarkoittaa syyttelyä ja toistuvaa asiaan palaamista, vaikka kaikki on jo moneen kertaan käyty läpi.
Moni on sanonut, että anna jo olla ja olen samaa mieltä. Mitä pitempään asiaa hautoo ja sen ottaa uudestaan esille, sitä suuremmat mittasuhteet se saa ja sitä varmempi on ero. Mies kävi kerran vieraissa ja takuuvarmasti tekee sen uudestaan, kun asiasta jaksaa joka päivä muistuttaa, koska kun siitä jo valmiiksi syytetään ja suorastaan odotetaan tapahtivaksi, niin miksipä ei.
Vierailija kirjoitti:
Annat aidosti anteeksi ja unohdat. Et ota asiaa enää koskaan esiin. Sillä kaikki mokaa joskus. Päästä katkeruudesta ja kaunasta irti. Siten et tuhoa itseäsi ja suhdettanne. Toinen vaihtoehto on erota, mutta sellaisella ehdottomuudella jää lopulta yksin. Pitkä suhde on aina altis koettelemuksille. Jos mies tunnusti ja katui, niin se riittää. Hänellä on siten omatunto. Toisen päätöksiä ja tekoja ei voi hallita. Mustasukkaisuus, vainoharhaisuus ja loputon kuulustelu ja muistuttelu virheistä tekee suhteesta vastenmielisen ja ajaa teidät erilleen. On vain luotettava ja keskityttävä huolehtimaan omasta vetovoimastaan. Aina sitä kerkeää erota.
Olen yrittänyt antaa anteeksi ja unohtaa. Alunperin annoin anteeksi hänelle, mutta sanoin tarvitsevani aikaa käsitellä asiaa.
Kuitenkin tuntuu todella pahalta, ehkä haava on vain todella tuore.
Mies sanoi että hän hajosi kun näki minusta menevän pala rikki.
Puhuit asiaa kyllä. On vain tunne että haluan erota. Syvemmin kuin ajattelen asiaa, en halua erota. On vain kovin ristiriitainen olo.
Muille kommentoijille. Lapset oli haluttuja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jätä lapset miehelle ja lähde pois.
tyhmäääää. et tiedä mitä äidinrakkaus on. erossa yhteishuoltajuus tai realiteetit- ns vapaa suhde. se sallii silloin harvoin ns yhdenyön jutun- ei sivusuhdetta, mutta perusta ei kaadu johonkin hupijuttuun.
talousasiat järjestyy jos erokin- käy keskustelemassa aikuisosiaalityön kanssa- hahmottaa rahan- millainen koti olisi, samassa talossa usein lastenvalvoja joka hoitaa oman osuutensa.
on elatusmaksut, lapsilisää, ap on työpaikka mihin palata- työttömyysturvaakin jos tarvinnee, asumistki jos siihen tarvetta jossain kohdin- kyllä pärjää. jos jää jumiin ja asia tulee toistumaan mitä varmimmin, niin paras sitten uusi sivu elämässä. mutta älkää riidelkö- se kuluttaa niitä voimia mitä tarvitsee muutokseen.
Mies on munansa vanki ja pettää aina jos saa tilaisuuden. Pettäminen on aina tahallista eikä vahinkossa voi pettää muista se.
Jätä se. Tulee pettämään jatkossakin. Tais itkeä ja katua vain kiinnijäämistään, ainakin toi että "myönsi" pettäneensä kuulostaa siltä että olet tentannut asiaa.
Vierailija kirjoitti:
MIkä elämässäsi muuttui saatuasi tiedon asiasta? Ei oikeastaan mikään muu kuin se, että mies on kiukkuinen.
Vanha sanonta "mistä nainen ei tiedä, siitä hän ei kärsi" pitää paikkansa eli ei kannata tunnustaa, jos petti. Molemmat on tyytyväisempiä ja elämä mallillaan.
Ja kenen syy tämä nyt on, että molempien elämä on muuttunut, ja että mies on nyt kiukkuinen? Miehen. Hän petti, ja sitten tunsi typerän pakottavaa tarvetta tunnustaa.
Mieheni kertoi että hän meni naisen hyttiin, mutta hänellä ei seissyt. Yritti laittaa sisään, mutta tuli minä vain mieleen. Sen jälkeen hän puki nopeasti päälle ja lähti moneksi tunniksi suihkuun "yritti pestä itsenaä puhtaaksi."
Ei mies ollut viehättänyt hänestä ja ajatteli vain minua kuulemma
En tiedä mitä ajatella. Käyn tätä läpi mielessäni.
Ap
Et sinä rikkonut perhettä, vaan miehesi. Muista se. Jos päätät lähteä, niin se on vaan luonnollinen seuraus pettämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni kertoi että hän meni naisen hyttiin, mutta hänellä ei seissyt. Yritti laittaa sisään, mutta tuli minä vain mieleen. Sen jälkeen hän puki nopeasti päälle ja lähti moneksi tunniksi suihkuun "yritti pestä itsenaä puhtaaksi."
Ap
Minä lähtisin risteilylle tai Leville. Ja kertoisin, että kivaa oli. Voisitteko itsekin kokeilla miltä vieras tuntuu.
Että ottaa päähän tällaiset "tunnustavat" miehet. Vässykät. Jos kerran käy vieraissa, ei tulla eukon eteen itkemään ja anomaan jotain synninpäästöä olon kevennykseksi. Reki suoraan vaan ja sepalus kiinni vieraissa. Pelastetaan, mitä pelastettava on. Jos sitten vaimona joutuu kuuntelemaan itkuisen tunnustuksen, tulee aloittaa pitkäkestoinen omanarvontunnon kohotus. Kuntoile, kouluttaudu, hallitse perheen ja omaa talouttasi, kehity ammatillisesti. Näytä pettäjälle, minkä helmen oli vaarassa menettää hikisen seikkailunsa vuoksi. Osoita, että jäit parisuhteeseenne - puhtaasta armosta.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olet aika lapsellinen, jos tuon uskot :D
Niin säälittävää jäädä pettävän miehen luokse. Säälittävää vielä että parkui asiasta, joku selk'rangaton tapaus. Luuser.