"Eläkkeitä maksetaan 40 miljardia, muille niukkuutta."
"Eläkkeisiin menee iso osa valtion budjetista joka vuosi."
Kommentit (324)
Kuka tämä työssäkäynnistä jankkaava ääliö on? Pystytkö keskustelemaan aiheesta faktoin vai oletko vain niin pska keskustelija, ettet pysty muuta kuin aiheen vierestä utelemaan.
Joo, minä olen ollut tänäänkin töissä vaikka ei siinä mitään järkeä ole. Eläkerasituksen vuoksi ei paljon itselle jää elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka nämä nyt on jossakin vaiheessa saaneet väännettyä kansaneläkkeen sosiaalietuudeksi jota saavia voidaan kohdella mitenkä huonosti vaan kuten muitakin våhävaraisia ja heikko-osaisia nykyhallituksen aikana, mutta työeläke EI OLE SOSIAALIETUUS joten purra on hyvä ja pitää näppinsä niistä erossa vaikka ymmärrän kyllä ettei osaamattomille mikään raha riitä ja siitä huomimatta valtiomme vain lisää velkaantumistaan. Ei auta vaikka monella miljardilla myyvät jopa baltion omistuksiakin.
Työeläke on sosiaalietuus vain kansainvälisessä vertailussa. Suomen perustuslain vakiintuneen tulkinnan mukaan työeläke nauttii omaisuuden suojaa.
Omaisuutta voi onneksi verottaa, tarvittaessa raskaastikin.
Omaisuudensuoja eläkkeessä koskee vain itse maksettua osuutta, ei koko eläkettä. Tämä tarkoittaa, että vain 20% prosenttia eläkkeestä kuuluu omaisuudensuojan piiriin boomereilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka nämä nyt on jossakin vaiheessa saaneet väännettyä kansaneläkkeen sosiaalietuudeksi jota saavia voidaan kohdella mitenkä huonosti vaan kuten muitakin våhävaraisia ja heikko-osaisia nykyhallituksen aikana, mutta työeläke EI OLE SOSIAALIETUUS joten purra on hyvä ja pitää näppinsä niistä erossa vaikka ymmärrän kyllä ettei osaamattomille mikään raha riitä ja siitä huomimatta valtiomme vain lisää velkaantumistaan. Ei auta vaikka monella miljardilla myyvät jopa baltion omistuksiakin.
Työeläke on ihan virallisenkin määritelmän mukaan sosiaalietuus.
Eläkeläiset ne jaksaa aina joka ketjuun käydä samat virheelliset asiat avautumassa. Ollaan itse maksettu omat eläkkeet, ollaan rakennettu tämä maa, kustannamme vielä eläkkeelläkin muiden elämisen jne. Ei jaksaisi tuota tyhmyyden määrää enää yhtään. Kun kaikki tiedot ja summat on tarkistettavissa, niin e
Onneksi voi nyt luottaa siihen että eläkeläiset pitävät Suomen pystyssä kun saavat yleellistä eläkettä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai on valtio ominut jo työeläkelaitostenkin rahat??? Minusta eläkkeet voi kokonaan lopettaa, mutta sillä ehdolla, että jo maksetut eläkemaksut välittömästi palautetaan eli odottelen tässä yli 400000:n euron pottia 47 vuoden työeläkemaksuista.
Maksat ehkä kolmanneksen tai neljänneksen eläkkeestäsi.
Eläkejärjestelmähän on pyramidihuijaus. Tosin jossain kohtaa se romahtaa ja eläkkeitä ei vaan ole rahaa maksaa entiseen tapaan.
ETK:n toimitusjohtajan haastattelu Kauppalehdessä: Kautto korostaa, että työeläkejärjestelmä on nyt vireillä olevien eläkeuudistusten myötä tasapainossa ja mahdolliset tulevat muutospaineet kumpuavat nykynäkymin julkisen talouden tilanteesta, eivät eläkejärjestelmän sisäisistä rahoitustarpeista.
ETK:n toimitusjohtaja ei ikimaailmassa voisi sanoa eläkejärjestelmän olevan epäluotettava.
Ikääntymiseen liittyvät menot (2024 taso): n. 40 miljardia euroa, mikä on 45 % sosiaaliturvamenoista.
Tästä voi helposti napsaista sen 80% pois.
Vierailija kirjoitti:
1500 euron nettoeläke. 38 vuoden työurasta. Vuokra 1400 ja risat.
Olisit hommannut oman asunnon kun olit töissä.Ei tarvitsisi kalliita vuokria maksella.
Vierailija kirjoitti:
Seurasin Hesarin eläkeuutisten kommentointia. Eläkeläiset on ihan vtun pihalla! Lainailevat väärin ja haukkuvat sen, joka heitä puolustaa. Valehtelevat minkä kerkiävät. Yksikin väitti ihan itse maksaneensa jo 80-luvulta lähtien monta vuosikymmentä 25 %:n eläkemaksuja. Jaa. Kun 80-luvulla työntekijän osuutta ei ollut ollenkaan, ja työantajankin maksuprosentti oli vain keskimäärin 13. Mutta eläkeläiset ei anna faktojen suotta pidätellä mahtailuaan ja uhriutumistaan. Heiltä ei saa ottaa millään tavalla, ei indeksein eikä veroinstrumentilla. Kun he ovat niin paljon maksaneet ja kaiken ansainneet.
Sanonko mitä ovat ansainneet. Sanoisin, mutta viestiä ei julkaistaisi.
Eiköhän näitä öyhöttäjiä löydy ihan samalla tavalla sekä eläkeläisten että työikäisten joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Ikääntymiseen liittyvät menot (2024 taso): n. 40 miljardia euroa, mikä on 45 % sosiaaliturvamenoista.
Tästä voi helposti napsaista sen 80% pois.
Tuo on pelkästään eläkkeet. Tämän lisäksi eläkeläiset on ylivoimaisesti suurin terveyspalveluiden käyttäjä. Siitä tulee vähintään toiset 40 miljardia.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tämä työssäkäynnistä jankkaava ääliö on? Pystytkö keskustelemaan aiheesta faktoin vai oletko vain niin pska keskustelija, ettet pysty muuta kuin aiheen vierestä utelemaan.
Joo, minä olen ollut tänäänkin töissä vaikka ei siinä mitään järkeä ole. Eläkerasituksen vuoksi ei paljon itselle jää elämiseen.
Kuinka pienituloinen oikein olet kun 7.3 prosentin jälkeen ei itselle jää elämiseen?Jotenkin huvittavaa.
ETK:n toimitusjohtaja ei ikimaailmassa voisi sanoa eläkejärjestelmän olevan epäluotettava.
Onneksi AV:lta löytyy parempia eläkejärjestelmän asiantuntijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pienituloinen oikein olet kun 7.3 prosentin jälkeen ei itselle jää elämiseen?Jotenkin huvittavaa.
Eläkerasitus tarkoittaa myös työnantajan maksamaa loppua 17:ää prosenttia. Se kun pitää jostain repiä tuottavuutta kasvattamalla, niin se otetaan työntekijän selkänahasta. Työntekijöitä on liian vähän, koska ei voida palkata tarpeeksi, kun sivukulut on niin suuret. Johan lapsikin tämän ymmärtää, mutta eläkeläinen tietysti ei.
Eläkeläisenhän mielestään eläkkeet elävät ihan omaa elämäänsä planeetalla nimeltä Työvakuutusyhtiö, eikä niillä ole mitään tekemistä maapallolla sijaitsevan Suomen valtiontalouden kanssa. Paitsi toki siten, että eläkeläiset muhkeilla veroillaan kustantavat meidän muiden elämisen niin, että pitäisi oikeastaan polvillaan kiittää ja saappaita nuolla.
Desimaalierotin on Suomessa pilkku. Tiedoksi vain.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on eläkkeensaajia yksi henkilö jokaista kahta palkansaajaa kohti. Näiltä kahdelta palkansaajalta pitää kerätä eläkemaksuja niin paljon, että sillä voidaan maksaa 80 % tämän eläkeläisen eläkkeestä.
Se on paljon rahaa pois palkasta
Voi-voi.On se 7,3 prosenttia paljon.Onhan se tyhjätaskulle.Itse maksoin 8,65 prosenttia eikä tullut mieleen pitää tätä mitenkään erikoisena.Jäi vielä elämiseenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätät tahallaan suurimman osan eläkemaksuista huomioimatta.
Vierailija kirjoitti:
Seurasin Hesarin eläkeuutisten kommentointia. Eläkeläiset on ihan vtun pihalla! Lainailevat väärin ja haukkuvat sen, joka heitä puolustaa. Valehtelevat minkä kerkiävät. Yksikin väitti ihan itse maksaneensa jo 80-luvulta lähtien monta vuosikymmentä 25 %:n eläkemaksuja. Jaa. Kun 80-luvulla työntekijän osuutta ei ollut ollenkaan, ja työantajankin maksuprosentti oli vain keskimäärin 13. Mutta eläkeläiset ei anna faktojen suotta pidätellä mahtailuaan ja uhriutumistaan. Heiltä ei saa ottaa millään tavalla, ei indeksein eikä veroinstrumentilla. Kun he ovat niin paljon maksaneet ja kaiken ansainneet.
Sanonko mitä ovat ansainneet. Sanoisin, mutta viestiä ei julkaistaisi.
He tosiaan ovat mielestään kaiken ansainneet , mutta emme me, jotka maksamme enemmän maksuja ja eläkeikä on 70v ansaitse samoja ehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on eläkkeensaajia yksi henkilö jokaista kahta palkansaajaa kohti. Näiltä kahdelta palkansaajalta pitää kerätä eläkemaksuja niin paljon, että sillä voidaan maksaa 80 % tämän eläkeläisen eläkkeestä.
Se on paljon rahaa pois palkasta
Voi-voi.On se 7,3 prosenttia paljon.Onhan se tyhjätaskulle.Itse maksoin 8,65 prosenttia eikä tullut mieleen pitää tätä mitenkään erikoisena.Jäi vielä elämiseenkin.
Eläkemaksuja menee noin neljäsosa palkasta. Se on valtava summa rahaa. Jos ansaitsee 60 000 € vuodessa niin siitä menee 15 000 € eläkevakuutusyhtiölle ja eläkevakuutusyhtiö maksaa tästä eläkkeitä 12 000 € nykyisille eläkeläisille. Omaan tulevaan eläkkeeseen säästetään 3000 €.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse sait pitää senkin ja silti jäädä 60v eläkkeelle muiden piikkiin, joten jäävi olet sanomaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätät tahallaan suurimman osan eläkemaksuista huomioimatta.
Näkyykö työnantajan maksama osuus sinun palkkakuitissa?Jos ei niin silloin se ei ole sinun maksama vaikka kuinka näin yrität väittää.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi AV:lta löytyy parempia eläkejärjestelmän asiantuntijoita.
Ei kysymys ole asiantuntevuudesta. Ihan sama kun ei lihakauppias ikinä sano lihan olevan epäteveellistä tai autokauppias neuvo unohtamaan auton ostamisen ja suosittele bussikorttia.
Puhuin kokonaisprosentista, kun siihen täällä yleensä viitataan. Joka tapauksessa asia pysyy samana vaikka puhuttaisiin pelkästään tuosta työntekijän osuudesta. Eläkkeen kertymiseen ei vaikuta onko työntekijän maksuprosentiksi vahvistettu 5 tai 7.15 tai se nykyinen 7.3. Ja vielä vähemmän siihen vaikuttaa miten ne prosentit jakautuvat työntekijän ja työnantajan välillä.
Vai onko tämä liian vaikea ymmärtää?