Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivi Räsänen Washingtonissa kertomassa Suomen ihmisoikeuksista ja sananvapaudesta

Vierailija
04.02.2026 |

Onko Suomi yhtään sen parempi kuin joku Puola tai Unkari?

Kommentit (276)

Vierailija
241/276 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näen tämän hetken Amerikkalaisen kristillisyyden pinnallisena, vaikka siellä on on pari hyvää asiaa nostettu esiin, niin samaan aikaan tapahtuu paljon huonoa. Politiikkaan kietoutunut kristillisyys ajaa näennäisesti hyvää asiaa, mutta se vaatii vapauden sijaan. En näe että Päivin vierailu tuolla saisi mitään pysyvää hyvää aikaan. Näen sen osittain teatterina.

Eli en ole sellainen Jeesuksen seuraaja, joka nielee kaiken tai näkisi tässä sirkuksessa pelkkää hyvää. Koko Amerikka on yksi suuriegoinen parkuva kersa, kuten presidenttinsäkin. Näen että Amerikan askel yrittää yhdistää kristinuskoa ja politiikkaa tasoittaa vain tietä suuremmalle antikristillisyydelle. Koska kristillisyys ja aito sydämestä lähtevä Jeesuksen seuraaminen ovat lopulta hyvin kaukana toisistaan.

Vierailija
242/276 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pitänyt Päiviä sympaattisenä tätinä. Vaikka en hänen uskoaan tai mielipiteitään 

homoista ym. jaakaan niin puhukoon minun puolestani.

Eri asia on tämä ulkomaille juokseminen omasta asiastaan valittamaan. En pidä isänmaallisena.

Muistuttaa siitä kuinka 70-luvulla ravattiin Moskovassa kantelemassa kuka on neuvostovastainen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/276 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pitänyt Päiviä sympaattisenä tätinä. Vaikka en hänen uskoaan tai mielipiteitään 

Eri asia on tämä ulkomaille juokseminen omasta asiastaan valittamaan. En pidä isänmaallisena.

Muistuttaa siitä kuinka 70-luvulla ravattiin Moskovassa kantelemassa kuka on neuvostovastainen...

Eikö Suomen oikeuslaitos kestä mielestäsi tarkastelua? Miksi ei?

Vierailija
244/276 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EU yrittää suitsia ja asettaa pelisääntöjä USA:n IT ja mediajäteille (kuten esim. Google, Meta, Microsoft), ja tämä komitea on nyt pistetty ajamaan niiden asiaa sanan- ja uskonvapauden varjolla.

Jostain ihmeen syystä Päivi kuvittelee olevansa joku sanan- ja uskonvapauden pyhä apostoli, vaikka tällä todistelullaan toimii juuri vastapuolen eduksi.

Miten te ns. krisut voitte olla näin sokeita, ettette näe tämän komitean todellista tarkoitusta?

Miksi kannatat sananvapauden kaventamista ja ihmisen vainoamista uskonnollisen vakaumuksen vuoksi?

Koska uskon Raamatun Jumalaan.

Et ole edellinen kirjoittaja! Älä pistä sanoja toisten suuhun!

Vierailija
245/276 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voit osata käyttäytyä päällisin puolin vaikka miten hyvin mutta se ei vielä tee sinusta sydämeltään aidosti hyvää, sekä itseään että muita rakastavaa ja yhteisöllistä rauhaa rakentavaa ihmistä mikä on kristillinen ihmisihanne."

Se on jännä miten kunnon kristityn pitää aina olla tuomitsemassa muita. Ihan aina, vaikka se Raamatussa kielletäänkin. No, onneksi ne synnit saa aina anteeksi kun rukoilee. Kiva systeemi, millä käytännössä voi tehdä mitä vaan. Meillä muilla se ei oikein toimi niin,

Vierailija
246/276 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon Päivi Räsäselle erittäin tuskaista syöpään kuolemista 😘

Arvaan, että olet sukupuolisesti monenlainen ja äänestät punavihreää puoluetta, opiskelet Kallion ilmaisutaidon lukiossa, sinulla on sininen terapiatukka, ongelmalasit ja uistinnaama? Arvaan, että sinulla on luontoteemainen fantasianimi, kuten Naava, Nuoska, Lumi, Käpy, Vesinauris, Panda tai Laama?

Ala-arvoista toivoa kenellekään sitä, mitä ed. ed, kirjoittaja kirjoitti. Mutta! Kristityn laupeuden sanomaako omasi edusti?  :D Kelpaako nimiksi vain raamatulliset raakkelit, eesaut ja jaakobit?  Miten se olikaan, älkää tuomitko, ettei teitä ja antakaa kaikkien lasten tulla, ja  sitten vielä poskien kääntämistä ym. Vitsi, vitsi. Ettehän te kristittyinä arvostelisi Luojan luomia ulkoisten ominaisuuksien perusteella, vai siitäkö teidät tunnistaa, että olette kaikki puhdaspiirteisiä kaunottaria ja könsikkäitä. Olemmeiko me vähemmän kauniit sitten sen toisen luomaa? Silmälasitkin rumentaa. Kuinka täydellinen pitää olla kelvatakseen? Kenen luoma on vastasyntynyt, jonka sukupuolta ei pystytä määrittämään? 

Vierailija
247/276 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voit osata käyttäytyä päällisin puolin vaikka miten hyvin mutta se ei vielä tee sinusta sydämeltään aidosti hyvää, sekä itseään että muita rakastavaa ja yhteisöllistä rauhaa rakentavaa ihmistä mikä on kristillinen ihmisihanne."

Se on jännä miten kunnon kristityn pitää aina olla tuomitsemassa muita. Ihan aina, vaikka se Raamatussa kielletäänkin. No, onneksi ne synnit saa aina anteeksi kun rukoilee. Kiva systeemi, millä käytännössä voi tehdä mitä vaan. Meillä muilla se ei oikein toimi niin,

Jos olisit lukenut Raamatun niin tietäisit mitä tuo muiden tuomitsemiskielto tarkoittaa. Ja ei, se ei tarkoita synnin hyväksymistä. Jeesuskaan ei koskaan hyväksynyt syntiä, eikä varsinkaan siunannut sitä, vaan kehoitti lopettamaan sellaisen.

Lisäksi synnistä varoittaminen ei ole mitään "tuomitsemista" sen enempää kuin olisi tuomitsemista kehoittaa ihmisiä pakenemaan palavasta talosta. Todellinen viharikoshan olisi olla vain hiiren hiljaa ja lähteä tossusillaan hiippaillen pois, ettei vain herättäisi ketään.

Vierailija
248/276 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaan, että olet sukupuolisesti monenlainen ja äänestät punavihreää puoluetta, opiskelet Kallion ilmaisutaidon lukiossa, sinulla on sininen terapiatukka, ongelmalasit ja uistinnaama? Arvaan, että sinulla on luontoteemainen fantasianimi, kuten Naava, Nuoska, Lumi, Käpy, Vesinauris, Panda tai Laama?

Moi Päivi! 

Moi Valo-Korianteri! Mitä kommaritransulle kuuluu?

Vierailija
249/276 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niuvanniemeen kuuluis tuo Räsänen.

Syyntakeeton syyttäjä sinne joutaisi.

En ymmärrä miksi Räsänen joutui Yhdysvaltojen kongressiinkin tuomittavaksi Raamatun ideologian siteeraamisesta? Joutuuko hän kärsimään tuomionsa molemmissa maissa? Kaatuuko hallitus?

Et taida ymmärtää koko asiaa.

Vierailija
250/276 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinusta ei saa kertoa sananvapauden rajoittamisesta, poliittisista oikeudenkäynneistä ja uskonnollisen vakaumuksen vuoksi vainotuksi joutumisesta? Jos Suomella on puhtaat jauhot pussissa, niin miksi pitäisi vaieta?

Vierailija
251/276 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te muuten ateistit pelkäätte niin kovin että joku tuntematon "tuomitsee" teidät? Osaisiko joku selittää?

Vierailija
252/276 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen Kristitty ja saanut sen mukaan hyvän kasvatuksen ja olen siitä loppu elämän kiitollinen vanhemmilleni. Ilman sitä en tiedä missä ja miten alhaalla olisin.

Etkö sä osaa omilla aivoilla ajatella mikä on moraalisesti oikein ja mikä väärin? Se pitää lukea Raamatusta? Ilman Raamattua ja sen ohjeita kulkisit tuolla tekemässä kaikkea "syntiä".

Jännä kun minä kirkkoon kuulumaton osaan elää ihmisiksi ilman että ohjeet pitää lukea jostain kirjasta tai käydä kysymässä kirkossa. Suosittelen omien aivojen ja maalaisjärjen käyttöä. Vielä ei ole myöhäistä oppia seisomaan omilla jaloillaan.

Kukas sen määrittelee mikä on oikein ja mikä väärin? Ne omat aivot vai? Mitä jos jonkun aivojen mukaan on oikein kopata sua nyrkillä ohtaan? Minkäs sille teet?

Ei, ei ne omat aivot ja järkeilyt

Kuka sen määrittelee? No, me ihmiset yhdessä. Ei siihen uskontoa tarvita. Luota hyvä ihminen omaan järkeesi. Ei se saa sinua koppaamaan ketään nyrkillä päähän. Toisten ihmisten satuttaminen ei ole hyvää käytöstä.

Vierailija
253/276 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit lukenut Raamatun niin tietäisit mitä tuo muiden tuomitsemiskielto tarkoittaa. Ja ei, se ei tarkoita synnin hyväksymistä. Jeesuskaan ei koskaan hyväksynyt syntiä, eikä varsinkaan siunannut sitä, vaan kehoitti lopettamaan sellaisen.

Lisäksi synnistä varoittaminen ei ole mitään "tuomitsemista" sen enempää kuin olisi tuomitsemista kehoittaa ihmisiä pakenema

Mistä sinä tiedät mitä syntiä minä olen tehnyt? Eikö Raamatussa muutenkin kehoteta tutkimaan omia syntejä eikä vaan toisten? Jännästi sitä osataan se oma tuomitseminen kääntää omaksi eduksi. En minä tuomitse minä vaan varoitan synnistä. Olette te huvittavia. Rusinat pullasta ja sitä rataa. Ei tuolla menolla taivaan portit aukea.

Vierailija
254/276 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Päivi kun puolustat sananvapautta ja kristillisiä arvoja. Ja taistelet niiden puolesta.

Vierailija
255/276 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te muuten ateistit pelkäätte niin kovin että joku tuntematon "tuomitsee" teidät? Osaisiko joku selittää?

Ei me pelätä. Me huomautetaan siitä, jotta te huomaisitte tekevänne syntiä. Ihan hyvää hyvyyttämme koitamme saada teidät kaidalle polulle. Muuten ei viimeisellä tuomiolla hyvä heilu.

Vierailija
256/276 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HYVÄ PÄKÄ! Älä luovuta! Vainoajasi tulevat kohtaamaan vielä julman kohtalon kun tuomiopäivä koittaa. 

Saattaa se julma kohtalo tulla meille ihan kaikille, kun Päkä oikein haukkuu suomalaisen oikeusjärjestelmän ja yhteiskunnan Saaatanan keksinnöiksi. Yleisö on niin tyhmää, että ottavat kirjaimellisesti. Antavat sitten Putin pelastaa meidät synneiltämme, joihin kuuluu siis seksuaalivähemmistöjen vainoamattomuus. Ollaan me pahoja.

Tunnustitko juuri Suomen oikeusjärjestelmän Saatanan keksinnöksi? :o

Ei sitten ihme, että sitä pitää peitellä ja piilotella...

Haloo! Luetun ymmärtäminen! 

Vierailija
257/276 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi Päivi! 

Moi Valo-Korianteri! Mitä kommaritransulle kuuluu?

Moi Päivi! 

Vierailija
258/276 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Suomen oikeuslaitos kestä mielestäsi tarkastelua? Miksi ei?

Oikeuslaitos on todennut Räsäsen syyttömäksi. Suomen oikeuslaitoksesta tässä ei toki ole kysymys vaan aiheena oli Euroopan uhka amerikkalaiselle sananvapaudelle ja innovaatioille. 

Vierailija
259/276 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mistä sinä tiedät mitä syntiä minä olen tehnyt? Eikö Raamatussa muutenkin kehoteta tutkimaan omia syntejä eikä vaan toisten? Jännästi sitä osataan se oma tuomitseminen kääntää omaksi eduksi. En minä tuomitse minä vaan varoitan synnistä. Olette te huvittavia. Rusinat pullasta ja sitä rataa. Ei tuolla menolla taivaan portit aukea."

Olipas siinä vuodatus. Synnisä varoittaminen ei edelleenkään ole mitään tuomitsemista, eikä jankutuksesi muuta asiaa.

Vierailija
260/276 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielistä synnin heiluttelua. 

Eikö kukaan muuten lukenut Päiville satuja, kun hän oli pieni? Nyt sitten täytyy takertua maanisesti satukokoelmaan ja käydä uhriutumassa ihan rapakon takaisessa diktatuurissa.