Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (1620)
Älä sure D, jos yksi estetään, muut jatkavat sinun häätöäsi! Sinut halutaan pois, usko jo!
Voi D ressu, ei auta, vaikka joku estetään, kymmenet muut jatkavat. Sinä olet se häirikkö, joka pilaa ketjut riitelyllään. Tänäänkin heti aamulla aloitit jankkaamisen ja poistelun.
Kyllä täällä on sairasta porukkaa, en voi muuta sanoa!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä on sairasta porukkaa, en voi muuta sanoa!
Pian paranee, sairastuttaja ja riitelijä saadaan pois, sitten rauhoittuu.
Kiitos Tolu-vinkistä muurahaisiin. Pitääpä kokeilla.
Eilinen ilta ja nyt aamupäivä mennyt ystävän kanssa viestittelyyn. Hänellä suuri suru eikä siitä sen enempää. Mä olen taas siirtynyt alakertaan asumaan. Koiravanhuksen kyky kulkea pitkiä portaita yläkertaan on aika huono, mutta koska se noin muuten vaikuttaa elämäänsä tyytyväiseltä, syö hyvin ja näyttää noi sen eläinlääkärin määräämät lääkkeetkin auttavan, niin täällä nyt ollaan. Ihan mahdollista, että mä itsekin nivelreumani ja nivelrikkoni vuoksi jonain päivänä asun pelkästään alakerrassa. Tässä asunnossa on onneksi 2 kylpyhuonetta. Mulla on pelkästään alakerrassa enemmän neliöitä kuin joissain uusissa kerrostalokolmioissa, joten ihan hyvin mahdun tänne. Vähän tylsää nyt, kun olisin halunnut edistää yläkerran yhden huoneen remonttia, mutta nyt se ei oikein käy. Vaan minnepä tässä olisi kiirekään? Hautaan?
Ylihuomenna pitäisi lähteä siskoni kanssa viemään isää lääkäriin enkä halua jättää koiraa yksin, mutta mun poika lupasi olla koiran seurana sen aikaa. Jätän koiran yksin vain muutamaksi minuutiksi, kun käyn viemässä roskat ulos. Onneksi asun kammottavan kauheassa paikassa eli Vantaalla ja täällä saa kotiinkuljetuksella melkein kaiken.
Mukavaa tiistaita nasut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamu alkoi lupaavasti, mutta sitten alkoi D:n ilkeily. Tuon viestin on joku poistattanut, mutta siinä nimitteli ja syytteli "ilkiötä" viestien poistosta ja muita heinäkuun jälkeisestä (?) ilkeydestä.
Epäilen, että viestejä poistaa joku D:n omasta leiristä (jos sellainen vielä on) tai joku neutraali. Yrittävät ehkä pelastaa ketjua, jonka hän provosoinnillaan meinaa taas tuhota. On suututtanut monia eri ketjuissa.
Tämän pitäisi olla keskusteluketju. Ilmapiirin pitäisi olla hyvä, että ihmiset voisi keskustella. Jos ei ole kuin negatiivista sanottavaa, on hyvä miettiä, kannattaako sanoa mitään. Mitä lisäarvoa oma viesti silloin tuo keskusteluun? Oma valinta tietysti.
Arvaan, että D rupeaa kohta vaatimaan viestinumeroita. En ryhdy etsimään. Jos joku ei halua ottaa palautetta vastaan, ei numeroista ole apua.
Aivan, heti aamusta taas aloitti! Uskomaton.
Kyllä harmitti. Ajattelin, että olisi voitu ottaa tänään joku teema, josta jokainen kirjoittaisi omalta kannaltaan. Vaikka kevät. Mulle siitä tulee mieleen Mänttärin leffa Huhtikuu on kuukausista julmin, jossa nuorella Aki Kaurismäelläkin oli rooli. Mitä ajatuksia kevät muille olisi tuonut? Jäitten lähtö mökkirannasta, kesärenkaat autoon, pihatyöt, muuttolinnut, pyöräily, lomasuunnitelmat yms.
Tai sitten olisi voitu valita joku muu teema. Mutta ei se kannata. Pilalle sekin menisi. Jotain arvosteltavaa aina löytyisi. Pian olisi riita päällä. Ei täällä kannata mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamu alkoi lupaavasti, mutta sitten alkoi D:n ilkeily. Tuon viestin on joku poistattanut, mutta siinä nimitteli ja syytteli "ilkiötä" viestien poistosta ja muita heinäkuun jälkeisestä (?) ilkeydestä.
Epäilen, että viestejä poistaa joku D:n omasta leiristä (jos sellainen vielä on) tai joku neutraali. Yrittävät ehkä pelastaa ketjua, jonka hän provosoinnillaan meinaa taas tuhota. On suututtanut monia eri ketjuissa.
Tämän pitäisi olla keskusteluketju. Ilmapiirin pitäisi olla hyvä, että ihmiset voisi keskustella. Jos ei ole kuin negatiivista sanottavaa, on hyvä miettiä, kannattaako sanoa mitään. Mitä lisäarvoa oma viesti silloin tuo keskusteluun? Oma valinta tietysti.
Arvaan, että D rupeaa kohta vaatimaan viestinumeroita. En ryhdy etsimään. Jos joku ei halua ottaa palautetta vastaan, ei numeroista ole apua.
Kyllä harmitti. Ajattelin, että olisi voitu ottaa tänään joku teema, josta jokainen kirjoittaisi omalta kannaltaan. Vaikka kevät. Mulle siitä tulee mieleen Mänttärin leffa Huhtikuu on kuukausista julmin, jossa nuorella Aki Kaurismäelläkin oli rooli. Mitä ajatuksia kevät muille olisi tuonut? Jäitten lähtö mökkirannasta, kesärenkaat autoon, pihatyöt, muuttolinnut, pyöräily, lomasuunnitelmat yms.
Tai sitten olisi voitu valita joku muu teema. Mutta ei se kannata. Pilalle sekin menisi. Jotain arvosteltavaa aina löytyisi. Pian olisi riita päällä. Ei täällä kannata mikään.
Mä hyppään yli monet kommentit jo heti muutamasta ekasta sanasta. Aiemman työni vuoksi jouduin opettelemaan pikalukutaidon. En siis lue tekstiä tavalliseen tapaan vaan silmäni hakevat vain tiettyjä sanoja. Jos hakemiani sanoja ei löydy, voin siirtyä seuraavaan. Käänteinen tapa on, että jos silmäni havaitsee tietyn sanan yhdenkin kerran, hyppään suosiolla seuraavaan kommenttiin. Tässä ketjussa on käynyt niin, että kun silmäni havaitsee kirjaimen D, hyppään yleensä seuraavaan kommenttiin.
Kevät. Mulle kevät on liukumäki kesään. Rakastan kesää. Valoa ja lämmintä. Helteistä en kyllä kovin paljon pidä, mutta mulla on kesäisin paljon vähemmän nivelkipuja kuin muina vuodenaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskaisista käsistä jää bakteereja aina jos koskee juustoon, se aiheutta bakteerien lehahtamisen. Käsissä on aina bakteereja vaikka pesisit usein, Juustopakettia on kaupassa kosketeltu ja siinäkin on. Älä koskaan koske juustoon käsin. Vain höylällä ja haarukalla. Näin sitä voi syödä monta viikkoakin. Ihan perusasioita hygieniajutuissa, jo koulussa opetetaan.
Ei ole käteni 'kakkaiset'.
Luitko kysymyksen? Samoin toimittu pitkään juuston kanssa, vasta tänä vuonna tuli kahdesti ongelma
Bakteereista kertonut voi olla oikeilla jäljillä. Bakteereita on siisteydestä huolimatta joka paikassa. Bakteerikannan muutos voi aiheuttaa ongelmia. Jos bakteerit vähenee, hiivat ja viirukset vastaavasti lisääntyy. Oletko pessyt jäkärin tai juustorasian uudella aineella? Onko kylmäketju kaupasta lähtien katkeamaton? Voi olla, että valmistajallakin on tapahtunut jotain muutoksia raaka-aineissa ja pakkausprosessissa.
Unentulkitsijalle olisi kysymys unesta. Voi olla turhaa kyselyä, kun en tiedä onko paikalla. No, kuitenkin näin pari päivää sitten merkillistä unta. Olen siis lapseton sinkku. Unessa näin itseni ja äitini tämän kämpän keittiössä yöllä. Meillä oli vauva ilmeisesti siellä keittiössä. En tiedä oliko omani vai jonkun muun. Ei selvinnyt unesta. Vauvaa ei kuitenkaan näkynyt missään oikeasti. Tiesimme vaan, että asunnossa on vauva jossain ja näkyi ne vauvan peitot yms, mutta ei näkynyt vauvaa oikeasti. Toisaalta muistan väläyksen, että siirsin vauvaa kantaen hänet toiseen paikkaan, mutta silloinkin muistan vaan hänen painonsa siellä peittojen sisällä. Muuten en nähnyt vauvaa.
Sitten alkoi kuului kolinaa ja eteiseen astui tumma hahmo. Tuli siis ovesta itse sisälle ja avasi vielä väliovenkin. Paljastui, että hän on intiaanimies. Pitkät hiukset, kapeat kasvot ja perinteiset vaatteet. Hän astui sisään ja katsoi meitä. Sitten käveli keittiöön teki käännöksen siellä ja minä asetuin oviaukkoon ja sanoin, että et saa lähteä täältä tai jotain siihen liittyvää. Hän sitten muistaakseni joko totesi vihaisesti jotain, että miten häntä estät tai sitten vaan irvisti ilkeästi. Suomeksi puhuttiin.
Äitini seisoi kauempana keittiössä huolestuneena. Sitten mies lähti. Aloimme etsiä vauvaa asunnosta. Emme löytäneet mistään ja löytyi vaan vauvan peitot. Sitten uni päättyi. Kiitos jos voisit tulkita tämän. Varmasti erikoisin uni mitä mieleeni tulee vähään aikaan. Lisäyksenä kuulun ihmisiin, jotka eivät oikeassa elämässä lapsia halua. Terveisin P.
tämä ei ole mikään unen tulkinta vaan tuli vain mieleeni tämmönen; Äitisi, sinä, vauva ja tuntematon mies; voisiko olla että äitisi niinkuin yleensä kaikki äidit, on puhunut toiveestaan lapsenlapsesta ja sinä olet tämän asian haudannut syvälle sisimpääsi, ja et halua lasta. Todellakin keittiönpöytä-ajatelmaa...
Ystävällisesti kysyn:
Miten meinaat kostossasi/häädössäsi koskaan onnistua?
Pakkomielteessäsi solvaat monia ihmisiä, minuakin on usein 'häädetty'. Kun korjaan asian, viestini hetkessä katoaa.
Erehdyt niin ysein tunnistuksessasi.
Oletko keskustellut maanisuudesta lähipiirisi kanssa? Ovatko huolissaan? Olisitko itse, jos joku tuttusi käyttäytyisi laillasi?
Mieti!
Vierailija kirjoitti:
Voi D ressu, ei auta, vaikka joku estetään, kymmenet muut jatkavat. Sinä olet se häirikkö, joka pilaa ketjut riitelyllään. Tänäänkin heti aamulla aloitit jankkaamisen ja poistelun.
Tätä kutsuisin jankuttamiseksi. Jopa trollaukseksi. Kymmeniä viestejä.
Säännön vastaista! Lopeta!
Keskustelee itsensä kanssa, eikö muita ole?
Lammas vielä jaksaa kirjoitella, kiva.
Suurennuslasilla saa mukavia viestejä seuloa.
Kauppareissu tehty, vesi tippuu räystäiltä. Uuni lämpenee.
Tavallinen mukava tiistai
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Doris ei enää edes lue muiden viestejä , poistelee säälittä kaikki. Miten erottaa ruma viesti? Sehän on makuasia. Lesbotoivotukset on rumia, ne ei poistu, mutta kansatieteen asiat poistuu. Sivistys puuttuu.
Sinäkö sivistynyt, kirjoituksestasi päätellen: Et ole.
Tätänö on ketjussa 'sivistyksen taso' ?
Heipat
Höpönassut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Doris ei enää edes lue muiden viestejä , poistelee säälittä kaikki. Miten erottaa ruma viesti? Sehän on makuasia. Lesbotoivotukset on rumia, ne ei poistu, mutta kansatieteen asiat poistuu. Sivistys puuttuu.
'Lesbotoivotukset rumia'?
Siinä sinun sivistyksesi! Tasa-arvo?
Elätkö 1900 lukua? Nolo olet!
Herranen aika.
Missä viisaus ja sivistys?
Vierailija kirjoitti:
Ystävällisesti kysyn:
Miten meinaat kostossasi/häädössäsi koskaan onnistua?
Pakkomielteessäsi solvaat monia ihmisiä, minuakin on usein 'häädetty'. Kun korjaan asian, viestini hetkessä katoaa.
Erehdyt niin ysein tunnistuksessasi.
Oletko keskustellut maanisuudesta lähipiirisi kanssa? Ovatko huolissaan? Olisitko itse, jos joku tuttusi käyttäytyisi laillasi?
Mieti!
Moni on huolissaan.
Hae apua :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskaisista käsistä jää bakteereja aina jos koskee juustoon, se aiheutta bakteerien lehahtamisen. Käsissä on aina bakteereja vaikka pesisit usein, Juustopakettia on kaupassa kosketeltu ja siinäkin on. Älä koskaan koske juustoon käsin. Vain höylällä ja haarukalla. Näin sitä voi syödä monta viikkoakin. Ihan perusasioita hygieniajutuissa, jo koulussa opetetaan.
Ei ole käteni 'kakkaiset'.
Luitko kysymyksen? Samoin toimittu pitkään juuston kanssa, vasta tänä vuonna tuli kahdesti ongelma
Bakteereista kertonut voi olla oikeilla jäljillä. Bakteereita on siisteydestä huolimatta joka paikassa. Bakteerikannan muutos voi aiheuttaa ongelmia. Jos bakteerit vähenee, hiivat ja viirukset vastaavasti lisääntyy. Oletko pessyt jäkärin tai juustorasian uudella aineella? Onko kylmäketju kaupasta lähtien katkeamaton? Voi olla, että valmistajallakin on tapahtunut jotain muutoksia raaka-aineissa ja pakkausprosessissa.
Kaikki on ihan samoin. Siksi ihmettelenkin.
Tuo juuston tuoreus ajatteluttaa, oikein muuta en keksi
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä hyppään yli monet kommentit jo heti muutamasta ekasta sanasta. Aiemman työni vuoksi jouduin opettelemaan pikalukutaidon. En siis lue tekstiä tavalliseen tapaan vaan silmäni hakevat vain tiettyjä sanoja. Jos hakemiani sanoja ei löydy, voin siirtyä seuraavaan. Käänteinen tapa on, että jos silmäni havaitsee tietyn sanan yhdenkin kerran, hyppään suosiolla seuraavaan kommenttiin. Tässä ketjussa on käynyt niin, että kun silmäni havaitsee kirjaimen D, hyppään yleensä seuraavaan kommenttiin.
Kevät. Mulle kevät on liukumäki kesään. Rakastan kesää. Valoa ja lämmintä. Helteistä en kyllä kovin paljon pidä, mutta mulla on kesäisin paljon vähemmän nivelkipuja kuin muina vuodenaikoina.
Pitäiskö pyytää bannit d-kirjaimelle?
Päivän kevennys :)
Vierailija kirjoitti:
tämä ei ole mikään unen tulkinta vaan tuli vain mieleeni tämmönen; Äitisi, sinä, vauva ja tuntematon mies; voisiko olla että äitisi niinkuin yleensä kaikki äidit, on puhunut toiveestaan lapsenlapsesta ja sinä olet tämän asian haudannut syvälle sisimpääsi, ja et halua lasta. Todellakin keittiönpöytä-ajatelmaa...
Olemme äitini kanssa puhuneet joskus tästä ja hän ei ole ikinä sanonut, että toivoisi lastenlapsia. Hän ei ole sellaista sanonut ja oikeastaan on todennut, ettei itsekään ole mikään lapsirakas ihminen. Toki välittää minusta, mutta mietti itsekin pitkään haluaako lapsia lainkaan. Näin uskon kyllä, että hyväksyy tämän asian varsinkin kun tietää elämäni asiat. Samoin on meillä näitä lapsettomia ollut. Esim äitini täti ja näin en ole mikään "outo" juttu. Näin ehkä mietin itse jospa se vauva unessa merkitsi jotain tunnetta yms.
Lähden tekemään huoli-ilmoituksen
BaiBai!