Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (1587)

Vierailija
1561/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän näillä rauhanrikkomisilla mitään väliä ole. Täällä ei jotkut noudata mitään sääntöjä. Syyt löytyy sen kokeneen opettajan viestistä.  Kiinnosti vaan nähdä, kun tsemppiviestitkin nimenomaan kiellettiin, miten tsemppaaja toimii. Niin toimi kuin arvasinkin. Eli kaikki sopimiset on turhia.

Vierailija
1562/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei saa nyt kirjoittaa P:lle. Ei edes D! Antakaa hänelle rauha. Hän on ennenkin pyytänyt sitä, mutta muistan,  kuinka D silti kyseli ja uteli häneltä. Nyt täysi rauha. 

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei saa nyt kirjoittaa P:lle. Ei edes D! Antakaa hänelle rauha. Hän on ennenkin pyytänyt sitä, mutta muistan,  kuinka D silti kyseli ja uteli häneltä. Nyt täysi rauha. 

.

Ihme päsmäröintiä. D korjasi jo myöhemmissä viesteiään asia!

Vierailija
1564/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ollut rauhan keksijä. Seurasin juttua, koska halusin nähdä, mikä on toimintamoraali.

Vierailija
1565/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ollut rauhan keksijä. Seurasin juttua, koska halusin nähdä, mikä on toimintamoraali.

Vastaan vielä itselleni, että huono. 

Vierailija
1566/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on viesti muurahaispesien sekoittamisesta?

Ihmeellisesti katoaa kommentit?

Vierailija
1567/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä näkee hyvin toimintamallin joka oli voimissaan aikoinaan Saksassa ja NL:ssa. Tietty kansanosa maalitettiin syylliseksi kaikkeen mahdolliseen.

Tässä ketjussa se on tuo kuvitteellinen myyttinen  D jonka kirjoituksia suurin osa meistä ei edes tunnista! 
Tunnistamme kyllä tuon maanisen jankkaajan!

Ja P- hyvä, älä ota kaikkea itseesi kohdistetuksi!

Mitä tuntemattomien kirjoittelusta välität, anna mennä ohi.

Klo 13.56 sitten loppui se "täysi rauha". Joihinkin ei voi koskaan luottaa.  Keskenkasvuiset petteritkin ihmettelisi.

Rauha julistettiin klo 12.49. Loppui klo 13.56. Rauhan kesto 1 h 7 min. 

Nyt eletään jännän äärellä. Luulin, ettei joku tiedä Saksojen yhdistyneen, ja julistaa rauhaa nyt!

Mutta sehän olikin Stasin palstapoliisi.

En ole palstapoliisi. En määräile, rajoita enkä poistata. Ihan mielenkiinnosta päätin seurata, kauanko tuo "täysi rauha" kestää. Oma arvelu oli, ettei kauan. "Kannustelija" ei noudata sopimusta. Näin kävi. Ilmeisesti pelästyi kiinnijäämistään, koska poistatti viestin. Ei onnistunut rauha eikä toimineet open opit. Tässä tiivistyy ketjun ongelma yhteen kirjoittajaan, taas.

No jokuhan täällä tääs tuomaroi: julistaa 'rauhaa', kieltoja ja palstapoliisina rajoittaa ja poistaa asiallisia viestejä. Rumat saakin mennä

Joku selkeästi ottanut isännän/emännän roolin?

Joo, pöly leijuu täälläkin. Vaihdetaan kirjahylly, yritän luopua osasta kirjoja (=paljon). Juutas että osaa olla painaviakin. Pyyhin pölyt jasaan pinoihin. Siirretään vanha tyhjä hylly kellarihyllyksi, sitten uusi hylly paikalle ja putipuhtaat (kaikki?) kirjat takaisin.

Huh huh, ei kukaan tarttis kirjoja? Lastenkirjat sain kaupaksi. Nyt on monta hyllyllistä rakkaita runokirjoja, dekkareita, romaaneja ja elämänkertoja.

No puolet hyllystä jo tongittu, oikaisin selkää välillä

Minä jätin suuren osan kirjoistani exälle riesaksi kun erottiin. Otin mukaani vain rakkaimmat, mutta kaksi jättämääni harmittaa vieläkin. Pablo Nerudan ja Edith Piafin elämänkerrat! Löytyisköhän nuo jostain divarista?

Tuurilla. Mä just punnitsin Charles Chaplinin elämänkertaa, pois vai säästän?

Antaahan se aika sofistikoituneen kuvan hyllyssä, ehkä säästän :)

Sofistikoituneen .😂🤣

Vierailija
1568/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, en oikein ymmärrä. Yksi kieltää toisen puolesta, ettei kolmas saa kommentoida toista?

Jotenkin näin? Miksi ihmeessä?

Sellainen tämä ketju on. Seko. Yksi riitelee koko ajan ja jankkaa samaa, muut yrittää keskustella asiallisesti, mutta riitelijä tarttuu joka asiaan ja hakee lisää muista ketjuista hämmentäjiä. Sitten riitelijä suuttuu eikä muista mistä, syytetään mystistä "miestä tai muuta jolla on vpn" tms, ja huudetaan modea, ylläpitoa ja Ukko ylijumalaa apuun. Haukutaan kaikki häiriköiksi ja poistetaan vimmalla viestejä ja peukutetaan omia ja vastataan omiin. Illalla  viimeiseksi poistetaan varoiksi vielä lisää. Sitten aamulla taas sama uudestaan.  Täyspäisten ketju? 

Vierailija
1569/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, en oikein ymmärrä. Yksi kieltää toisen puolesta, ettei kolmas saa kommentoida toista?

Sellainen tämä ketju on. Seko. Yksi riitelee koko ajan ja jankkaa samaa, muut yrittää keskustella asiallisesti, mutta riitelijä tarttuu joka asiaan ja hakee lisää muista ketjuista hämmentäjiä. Sitten riitelijä suuttuu eikä muista mistä, syytetään mystistä "miestä tai muuta jolla on vpn" tms, ja huudetaan modea, ylläpitoa ja Ukko ylijumalaa apuun. Haukutaan kaikki häiriköiksi ja poistetaan vimmalla viestejä ja peukutetaan omia ja vastataan omiin. Illalla  viimeiseksi poistetaan varoiksi vielä lisää. Sitten aamulla taas sama uudestaan.  Täyspäisten ketju? 

Sama useassa ketjussa peräjälkeen ja jopa samaan aikaan. Taidokasta myrkyn keittoa. 

Vierailija
1570/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tämä ketju on kyllä sekopäinen. Menee hyvin alhaiseksi taso jo täällä. Mitä sekoittaa päätään täällä. 

Vierailija
1571/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Ihme päsmäröintiä. D korjasi jo myöhemmissä viesteiään asia!

Korjasin jo:

P ... viestejään

Vierailija
1572/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu tämä ketju on kyllä sekopäinen. Menee hyvin alhaiseksi taso jo täällä. Mitä sekoittaa päätään täällä. 

Olisi kiva tietää, kuinka monta keskustelun odottajaa täällä ketjussa piilee, ja millaiset aiheet kiinnostaa. Välillä on ollut päiviä, että on syntynyt oikeaa keskustelua. Harvemmin tosin. Tekisi mieli sanoa, että tyhjät tynnyrit kolisee eniten, mutta jonkun kannalta olen itse sellainen.

Vierailija
1573/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osuva kuvaus.

Vierailija
1574/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä vielä kehtaan kerran kirjoittaa asiasta niin en minä ole muiden kommenttia kieltänyt. Olen vaan ärsyyntynyt joskus jonkun ikävään viestiin tai liialliseen neuvomiseen. Sen myönnän. Muuten joku täällä vääristelee aina minunkin sanomisiani. Kuin tuota, ettei kukaan saa viesteihini vastata yms ja vielä poistattaa viestit jos joku erehtyy vastaamaan jotain minulle. Näin tässäkin menee asiat väärin jo. Siinäkin on vaan eroa miten toisen viestiin vastaa. 

Nyt ikävästi totean kuinka olen kirjoittanut tänne tänään itsekin ohi aiheen kaikkea muuta kuin kuulumisia, joita en enää jaksa edes ajatella tänne tänään kirjoitettavaksi. Näin hukkaan heitettyä kaikki nuo viestit tänään itsenikin osalta. Myönnän sen. - P

Vierailija
1575/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä vielä kehtaan kerran kirjoittaa asiasta niin en minä ole muiden kommenttia kieltänyt. Olen vaan ärsyyntynyt joskus jonkun ikävään viestiin tai liialliseen neuvomiseen. Sen myönnän. Muuten joku täällä vääristelee aina minunkin sanomisiani. Kuin tuota, ettei kukaan saa viesteihini vastata yms ja vielä poistattaa viestit jos joku erehtyy vastaamaan jotain minulle. Näin tässäkin menee asiat väärin jo. Siinäkin on vaan eroa miten toisen viestiin vastaa. 

Nyt ikävästi totean kuinka olen kirjoittanut tänne tänään itsekin ohi aiheen kaikkea muuta kuin kuulumisia, joita en enää jaksa edes ajatella tänne tänään kirjoitettavaksi. Näin hukkaan heitettyä kaikki nuo viestit tänään itsenikin osalta. Myönnän sen. - P

Kaikki täällä vietetty aika on hukkaan heitettyä!  Tämä ei tee hyvää kenellekään normaalille ihmiselle. Seurata ainaista jankkausta ja riitelyä ja samoja spämmejä. 

Vierailija
1576/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki täällä vietetty aika on hukkaan heitettyä!  Tämä ei tee hyvää kenellekään normaalille ihmiselle. Seurata ainaista jankkausta ja riitelyä ja samoja spämmejä." 

Niihän sen on. Elän vaan toivossa tämän suhteen, että täältä jotain hyvää itselleen saisi ja on välillä saanutkin. Paljonkin hyvää. Näin käyn täällä, kun yritän tätä paikkaa kestää. 

Yksinäisyys tänne aina ajaa niin kuin monet muutkin on ajanut mitä erilaisemmille sivustoille aikoinaan. Kokemusta on esim chatin puolelta. Yksinäisten ihmisten paikka sekin monin tavoin. 

Kai ne joilla on oikea elämä sosiaalista tai eivät kaipaa edes seuraa pystyvät välttämään näitä paikkoja paremmin. Sitten jotkut kuten minä käyttävät näitä korjaamaan elämänsä sosiaalista vajavaisuutta siinä onnistumatta.  Jos käyttäisin tämänkin ajan opiskeluun niin kai olisi parempi. Ne lukemiset ovat kuitenkin edessä jokatapauksessa. - P

Vierailija
1577/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki täällä vietetty aika on hukkaan heitettyä!  Tämä ei tee hyvää kenellekään normaalille ihmiselle. Seurata ainaista jankkausta ja riitelyä ja samoja spämmejä. 

Olen samaa mieltä.

Vierailija
1578/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osuva kuvaus.

Djankkaaja häiriköi, poistaa, solvaa?

Kunpa älyäis pysyä pois, ellei osaa käyttäytyä.

Tulin just hiihtokilpailuista. Ilta alkoi hämärtyä.

Neuvominen kannattaa aloittaa itsestä.  Sitten, kun oma osuus on moitteetonta (myös muiden mielestä), voi alkaa neuvoa muita. Käytännössä ei koskaan.

Vierailija
1579/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaikki täällä vietetty aika on hukkaan heitettyä!  Tämä ei tee hyvää kenellekään normaalille ihmiselle. Seurata ainaista jankkausta ja riitelyä ja samoja spämmejä." 

Niihän sen on. Elän vaan toivossa tämän suhteen, että täältä jotain hyvää itselleen saisi ja on välillä saanutkin. Paljonkin hyvää. Näin käyn täällä, kun yritän tätä paikkaa kestää. 

Yksinäisyys tänne aina ajaa niin kuin monet muutkin on ajanut mitä erilaisemmille sivustoille aikoinaan. Kokemusta on esim chatin puolelta. Yksinäisten ihmisten paikka sekin monin tavoin. 

Kai ne joilla on oikea elämä sosiaalista tai eivät kaipaa edes seuraa pystyvät välttämään näitä paikkoja paremmin. Sitten jotkut kuten minä käyttävät näitä korjaamaan elämänsä sosiaalista vajavaisuutta siinä onnistumatta.  Jos käyttäisin tämänkin ajan opiskeluun niin kai olisi parempi. Ne lukemiset ovat kuitenkin edessä jokatapauksessa. - P

Lisäyksenä, kun chatista taas kerran kirjoitin niin en voi kiistää kuinka paljon välillä kaipaan Dania ja Nevoa. Dan viisas ja sellainen rauhallinen ihminen. Paljon ajatuksia kaikesta ja Nevo taas todella mukava ja energinen ihminen. En koskaan unohda heitä ja monesti kaipaan todella paljon  ja toivon kaikkea hyvää heille. 

Auttoivat minua aikoinaan paljon elämässäni ja toivon, että elämä on ollut heille hyvää myös. Ainakin parempaa kuin silloin. Mutta uskon, että ne ovat pärjänneet. Itseäni syytän siitä, että en osannut tai ymmärtänyt  silloin ns ottaa heistä paremmin kiinni ja pitää heidät elämässäni mukana. En ala tarkemmin kirjoittaa, mutta ikävä on heitä on nytkin. En silmiäni pyyhkisi muuten. Lukemiset tänään eivät näin näköjään oikein onnistu. - P

Vierailija
1580/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme tänään ystävän luona kylässä. Veimme hänelle pari litraa pakastettuja lakkoja. 

Sain häneltä kauniin monivärisen tulppaanikimpun. 

Hauska juttu sinänsä, harvoin saa kukkia kylässä käydessään, yleensä niitä viedään kylään :)