Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (1587)

Vierailija
1501/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvässä keskustelussa asiat voi riidellä, mutta ihmiset ei. 

Keskustelun, jossa väitellään, pitää pysyä asiassa, ei mennä henkilökohtaisuuksiin. Ollaan eri mieltä, saadaan uusia näkökulmia, väitellään, lekitään sanoilla, heitetään huumoria kehiin. Edellyttää sosiaalista pelisilmää, älykkyyttä ja huumorintajua.

Ala-arvoinen kielenkäyttö, jyrkät mielipiteet, nimittely, tuomitseminen, miesviha ja sensurointi ei kuulu hyvään keskusteluun. 

Vierailija
1502/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kanssasi, kiitos viestistäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1503/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelun, jossa väitellään, pitää pysyä asiassa, ei mennä henkilökohtaisuuksiin. Ollaan eri mieltä, saadaan uusia näkökulmia, väitellään, lekitään sanoilla, heitetään huumoria kehiin. Edellyttää sosiaalista pelisilmää, älykkyyttä ja huumorintajua.

Ala-arvoinen kielenkäyttö, jyrkät mielipiteet, nimittely, tuomitseminen, miesviha ja sensurointi ei kuulu hyvään keskusteluun. 

Hyvä listaus, lisään vielä: Avarakatseisuus, halu oppia uutta ja halu muuttaa mielipidettään kuultuaan hyvä perusteluja ja näkökantoja.

Ymmärrystä kaikille ja kaikenlaisille näkökulmille. Hyvä itsetunto, "Vaikka olen eri mieltä, olen arvokas ja saan olla eri mieltä, Toinen on arvokas ja saa olla eri mieltä, se on vain rikkautta, "

Vierailija
1504/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vielä kerran, kun täällä on mielestään niin oikeudentuntoisia ihmistä nytkin paikalla, että onko ok minullekin irvailla täällä. Tuleeko hyvä mieli siitä joillekin, kun hyvin ikävää tekstiä ollut taas minuunkin liittyen. Olen lukuisia kertoja kirjoittanut tänne, että olen yksinäinen ihminen ja elämäni ei ole mitään loistokasta. Yritän kaikesta huolimatta löytää mukavia asioita. 

Silti jonkun on täälläkin niin mukavaa minuakin härnätä ja ilkeillä. Näin kysyn, että mitä siitä itsellesi saat, kun ikävästi kirjoitat. Saatko hyvän mielen itsellesi minun kustannuksellani. Toivottavasti, koska muuten hukkaan menee kaikki. 

Vierailija
1505/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on samat oikeudet ketjuissa kuin kaikilla muillakin. Ei enempää eikä vähempää.

Vierailija
1506/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on samat oikeudet ketjuissa kuin kaikilla muillakin. Ei enempää eikä vähempää.

Ei minulla täällä mitään oikeuksia ole sen perusteella mitä eilenkin kirjoitettiin. Joku ottaa vaan tikunnokkaan minutkin ja ilkeilee jollekin mitä olen kirjoittanut aiemmin. Joskus päiviä sitten kirjoitin meneväni toiseen ketjuun ja sitten kirjoitan sinne, mutta ns yksin on siellä hieman ikävää kirjoittaan ja kuka viitsii yksinään kirjoitella. 

Sitten, kun tulen täällä ketjussa käväisemään niin jonkun pitää siitäkin ilkeillä. Kuin joku päätökseni viime viikolla pitäisi olla kuukauden päätös. Näin kohtuutonta tuokin. Samoin olen kirjoittanut tänne lukuisia kertoa, etten ole täällä osa mitään vääntöä ja vänkäystä. Sitä on ollut oikea elämäni täynnä ja täällä en osallistu siihen.

Sitten joku ottaa vaan minutkin siihen mukaan ihan tahallaan täällä. Minä olen typerä ihminen siitä, etten jaksa mitään tälläistä typerää vääntöä täällä. Jollekin kai elämän suola. - P

Vierailija
1507/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta kovin oikeudentuntoiselta vaatia pelkästään itselleen hyvää kohtelua, kun samanaikaisesti ummistaa silmänsä siltä, miten rumaa kohtelua nimittelyineen muut joutuu sietämään.

Miksi et vaadi asiallista kohtelua kaikille? Miksi muita saa mielestäsi kohdella huonosti? 

Omaan napaan tuijottelu on ikävä piirre ihmisessä.

Vierailija
1508/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäyksenä onko jollekin tämäkin ketju niin tärkeä, että pitää täällä käydä tappelemassa. Onko se suuri hupi siis jollekin. Ehkä niin. Minulla on surkea elämä varmaan monen mielestä ja se saa minut kirjoittamaan tänne, kun välillä yksinäisyys on liikaa. Näin päädyn aina ketjuihin, vaikka välillä pääsen eroon täältä. 

Silti en ymmärrä tai tule ikinä ymmärtämään mitä joku siitä itselleen saa, että täytyy täällä ilkeillä. En tule sitä käsittämään. Olen kai liian tyhmä ihminen sen perusteella, ettei edes elämä kokemukset ole opettaneet joidenkin nauttivan ilkeilystä. 

Bye Bye vaan sitten ja naurua. Huvittakaa itseämme jonkun toisen kustannuksella jatkossa. Joku viisaasti kirjoitti minulle, ettei kannata antaa viedä itseään kuin pässiä narussa mitä jotkut nyt täällä tekevät. Minun ei tarvitse olla se pässi enää. - P

Vierailija
1509/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta kovin oikeudentuntoiselta vaatia pelkästään itselleen hyvää kohtelua, kun samanaikaisesti ummistaa silmänsä siltä, miten rumaa kohtelua nimittelyineen muut joutuu sietämään.

Miksi et vaadi asiallista kohtelua kaikille? Miksi muita saa mielestäsi kohdella huonosti? 

Omaan napaan tuijottelu on ikävä piirre ihmisessä.

Nyt yleistät, koska minun on ok puolustaa itseäni jos minulle ilkeillään. Näin viet asian eri juttuun nyt. Kirjoitin nämä asiat puolustukseksi itseäni kohtaan ja se on sallittua, josta jos joku ns hyökkää minua kohtaan niin totta kai kirjoitan vastineen itseni kohtelusta. . Näin en käsittele asiaa nyt sen laajemmin täällä. - P

Vierailija
1510/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ihmettelen minäkin. Miksi joku, joka on kertonut joutuneensa vakavan kiusaamisen uhriksi, katselee silmää räpäyttämättä, kun muita kiusataan ja jopa asettuu kiusaajan puolelle, jos joku yrittää hillitä kiusaamista. Joku psykologinen juttu taustalla täytyy olla. Tukholma-syndrooma? Myötäilee kiusaajaa pelastaakseen oman nahkansa? Uhraa muut, jotta pääsee kiusaajan suosioon? Ei ajattele kokonaisuutta ja yhteisöä, katse vain itsessä. Ei piittaa muista, silti vaatii muita toimimaan haluamallaan tavalla.

Vierailija
1511/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas nuo vihulaiset tunkee, eli muurahaiset vilistää lattialla. Joka kevät sama riesa, asun maan tasalla kulmakämpässä, hiekkamaa. Olen yrittänyt vaikka mitä, viime keväänäkin myrkytin koko sokkelin ulkoapäin useaan kertaan. Ja kaikkia mahollisa aineita nurkkiin mättänyt...Oisko vielä mitä voisin kokeilla, on niin viheliäsiä ötököitä ja kohtuullisen paljon, muutamasta en välittäisi mitään. Neuvoja otetaan kiitollisina vastaan.

Vierailija
1512/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas nuo vihulaiset tunkee, eli muurahaiset vilistää lattialla. Joka kevät sama riesa, asun maan tasalla kulmakämpässä, hiekkamaa. Olen yrittänyt vaikka mitä, viime keväänäkin myrkytin koko sokkelin ulkoapäin useaan kertaan. Ja kaikkia mahollisa aineita nurkkiin mättänyt...Oisko vielä mitä voisin kokeilla, on niin viheliäsiä ötököitä ja kohtuullisen paljon, muutamasta en välittäisi mitään. Neuvoja otetaan kiitollisina vastaan.

Itse sipaisen tolua tai mäntysuopaa listoihin, missä kulkevat. Siihen myös, missä näyttäisi olevan polku sisätiloihin.

Vierailija
1513/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Here here

Vierailija
1514/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kirjoittanut tänne jo lukuisia kertoja tässä asiasta, jota nyt viestissä käsiteltiin. En tiedä onnistuuko lainaus. 

Muistan ulkoa jo monet viestini aiheesta. Ensinnäkin jos joku ilkeilee minulle täällä niin minun on oikeus mainita siitä ja kirjoittaa siitä kaikesta. Näin asiat koskevat minua joten kirjoitan vastineen. 

Toiseksi minun elämäni on mitä on ja näin kirjoitan itsekin sen, että minusta ei ole ok kirjoittaa minullekaan julmasti täällä. Kuitenkin jotkut jotka täällä ovat käyneet tietävät elämästäni jotain ja jos minäkin käyn välillä syvissä vesissä ja olen todellakin saanut niin ikävää kohtelua ihmisiltä, että jotenkin on ihme, että olen näinkin kunnossa ja jopa istun täällä tänään, niin minä en kirjoittaisi ikävästi sellaiselle tyypille kuin minä. Ajattelisin, että tälläinen tyyppi on saanut oikeassa elämässään jo niin paljon kokea pahaa, että ei tarvitse sitä täällä silmille heittää. 

Jos täällä olisi vaikka tyyppi B jonka elämä olisi ollut sellaista kuin minulla niin minä en ilkeilisi hänelle. Jonkun toisen ajatuksissa taas ihmiselle voi ilkeillä siis, vaikka tietää sen kuinka vaikeaa hänellä monesti on. 

Kolmanneksi minä olen kirjoittanut etten ole täällä osa mitään. Silti jatkuvasti minut otetaan mukaan tähän kaikkeen, vaikka olen todennut etten osallistu siihen täällä. Minun paheeni on kirjoittaa "nimimerkillä" tai niin että joku tunnistaa viestini täältä. Sen vuoksi minut otetaan mukaan tähän vääntöön, vaikka edellä olisi kirjoittanut 5 tyyppiä ilman ns tunnuksia. Näin miksi minua täällä otetaan mukaan kaikkeen. Jättäkää rauhaan minutkin siis täällä, kosta tekin kiusaatte minua viesteillänne täällä. Sen vuoksi täällä on kurja käydä enää, kun pitäisi miettiä jokainen sana, etteikö joku saisi taas aihetta johonkin. 

Nyt riittäköön jo, itseni vuoksi. Mitä minä täällä enää teen. Kyllä kuule oikeassa elämässä mietin monesti, että tässäkö se oli tämä elämä. Kokemukseni ihmisissä ovat kauheita ja vievät ilon mukanaan. Koen olevani epäonnistunut, ruma, nolo ja kaikin tavoin kamala ihminen jo muutenkin. Näin pitääkö täälläkin turpiinsa saada. Ei kai sentään. Joku raja. Haen mieluummin asioita elämääni, mitkä saavat nousemaan ylös ja edes toivomaan, että on joskus onnellinen ja onni kestää enemmän kuin pari päivää. Että olisi tyytyväinen elämäänsä pidemmässä määrin, eikä häpeäisi itseään enempää. - P

Vierailija
1515/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kirjoittanut tänne jo lukuisia kertoja tässä asiasta, jota nyt viestissä käsiteltiin. En tiedä onnistuuko lainaus. 

Muistan ulkoa jo monet viestini aiheesta. Ensinnäkin jos joku ilkeilee minulle täällä niin minun on oikeus mainita siitä ja kirjoittaa siitä kaikesta. Näin asiat koskevat minua joten kirjoitan vastineen. 

Toiseksi minun elämäni on mitä on ja näin kirjoitan itsekin sen, että minusta ei ole ok kirjoittaa minullekaan julmasti täällä. Kuitenkin jotkut jotka täällä ovat käyneet tietävät elämästäni jotain ja jos minäkin käyn välillä syvissä vesissä ja olen todellakin saanut niin ikävää kohtelua ihmisiltä, että jotenkin on ihme, että olen näinkin kunnossa ja jopa istun täällä tänään, niin minä en kirjoittaisi ikävästi sellaiselle tyypille kuin minä. Ajattelisin, että tälläinen tyyppi on saanut oikeassa elämässään jo niin paljon kokea pahaa, että ei tarvitse sitä täällä silmille heittää. 

Jos täällä olisi vaikka tyyppi B jonka elämä olisi ollut sellaista kuin minulla niin minä en ilkeilisi hänelle. Jonkun toisen ajatuksissa taas ihmiselle voi ilkeillä siis, vaikka tietää sen kuinka vaikeaa hänellä monesti on. 

Kolmanneksi minä olen kirjoittanut etten ole täällä osa mitään. Silti jatkuvasti minut otetaan mukaan tähän kaikkeen, vaikka olen todennut etten osallistu siihen täällä. Minun paheeni on kirjoittaa "nimimerkillä" tai niin että joku tunnistaa viestini täältä. Sen vuoksi minut otetaan mukaan tähän vääntöön, vaikka edellä olisi kirjoittanut 5 tyyppiä ilman ns tunnuksia. Näin miksi minua täällä otetaan mukaan kaikkeen. Jättäkää rauhaan minutkin siis täällä, kosta tekin kiusaatte minua viesteillänne täällä. Sen vuoksi täällä on kurja käydä enää, kun pitäisi miettiä jokainen sana, etteikö joku saisi taas aihetta johonkin. 

Nyt riittäköön jo, itseni vuoksi. Mitä minä täällä enää teen. Kyllä kuule oikeassa elämässä mietin monesti, että tässäkö se oli tämä elämä. Kokemukseni ihmisissä ovat kauheita ja vievät ilon mukanaan. Koen olevani epäonnistunut, ruma, nolo ja kaikin tavoin kamala ihminen jo muutenkin. Näin pitääkö täälläkin turpiinsa saada. Ei kai sentään. Joku raja. Haen mieluummin asioita elämääni, mitkä saavat nousemaan ylös ja edes toivomaan, että on joskus onnellinen ja onni kestää enemmän kuin pari päivää. Että olisi tyytyväinen elämäänsä pidemmässä määrin, eikä häpeäisi itseään enempää. - P

Olisipa sopuisa tavallisten kuulumisten ketju :8)

Vierailija
1516/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäyksenä onko jollekin tämäkin ketju niin tärkeä, että pitää täällä käydä tappelemassa. Onko se suuri hupi siis jollekin. Ehkä niin. Minulla on surkea elämä varmaan monen mielestä ja se saa minut kirjoittamaan tänne, kun välillä yksinäisyys on liikaa. Näin päädyn aina ketjuihin, vaikka välillä pääsen eroon täältä. 

Silti en ymmärrä tai tule ikinä ymmärtämään mitä joku siitä itselleen saa, että täytyy täällä ilkeillä. En tule sitä käsittämään. Olen kai liian tyhmä ihminen sen perusteella, ettei edes elämä kokemukset ole opettaneet joidenkin nauttivan ilkeilystä. 

Bye Bye vaan sitten ja naurua. Huvittakaa itseämme jonkun toisen kustannuksella jatkossa. Joku viisaasti kirjoitti minulle, ettei kannata antaa viedä itseään kuin pässiä narussa mitä jotkut nyt täällä tekevät. Minun ei tarvitse olla se pässi enää. - P

Sivuutat kaikki esitetyt asiat ja jankkaat samaa viestiäsi. Vuorovaikutus puuttuu. Et mieti, mitä sinulle vastataan, et ota vastaan mitään tietoa. Esität hyviä kysymyksiä. Mitä joku saa siitä, että kiusaa muita. Tähän parhaiten pystyisi vastaamaan se, joka nimittelee ja poistaa viestejä täällä. Täällä ja muissa ketjuissa. Kerrot olleesi ketjuissa pitkään.  En usko, ettet olisi huomannut D:n toimintaa muita kohtaan. Epäilen, ettet näe metsää puilta. Näet, että joku arvostelee D:n toimintaa, mutta et näe syitä siihen eli D:n omaa toimintaa. Ei kukaan olisi arvostellut hänen viestejään, jos hän olisi kirjoitellut asiallisesti. Metsä vastaa niin kuin huudetaan. Tiedän ennalta, että et mieti, mitä tässä sanoin. Ei haittaa. Voidaan tyytyä olemaan eri mieltä.

:(

Vierailija
1517/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi viestini sensuroidaan? Monesti jo tänään kirjoitin rohkaisua P:ll, ettei piittaisi vinoilijasta, jolla itsellään varmaan paha olo. Tyytyväiset ei ilku.

Köyhän ainut huvitus on vilkas mielikuvitus (Juha Watt Vainio)

P kirjoittaa jouhevasti, valoisasti. Pienistä asioista arjen onni.

Maanantaiterkut

Älä poista tätä, että p edes ehtisi nähdä:(

Ihan asiallisesti P:lle on täällä vastailtu, ei vinoiltu. 

Vierailija
1518/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa lukea jatkokertomusta dsitä, dtätä, loputtomiin? Juoni ei muutu vaan junnaa paikallaan. Tästä ei Kalevauvakaan saisi biisiinsä aihetta, sen verran tylsää on.

Vierailija
1519/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla täällä mitään oikeuksia ole sen perusteella mitä eilenkin kirjoitettiin. Joku ottaa vaan tikunnokkaan minutkin ja ilkeilee jollekin mitä olen kirjoittanut aiemmin. Joskus päiviä sitten kirjoitin meneväni toiseen ketjuun ja sitten kirjoitan sinne, mutta ns yksin on siellä hieman ikävää kirjoittaan ja kuka viitsii yksinään kirjoitella. 

Sitten, kun tulen täällä ketjussa käväisemään niin jonkun pitää siitäkin ilkeillä. Kuin joku päätökseni viime viikolla pitäisi olla kuukauden päätös. Näin kohtuutonta tuokin. Samoin olen kirjoittanut tänne lukuisia kertoa, etten ole täällä osa mitään vääntöä ja vänkäystä. Sitä on ollut oikea elämäni täynnä ja täällä en osallistu siihen.

Sitten joku ottaa vaan minutkin siihen mukaan ihan tahallaan täällä. Minä olen typerä ihminen siitä, etten jaksa mitään tälläistä typerää vääntöä täällä. Jollekin kai elämän suola. - P

Toistan sulle tuon vastauksen. Sinulla on ketjuissa samat oikeudet kuin kaikilla muillakin. Ei enempää eikä vähempää. Ymmärrätkö?

Vierailija
1520/1587 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sivuutat kaikki esitetyt asiat ja jankkaat samaa viestiäsi. Vuorovaikutus puuttuu. Et mieti, mitä sinulle vastataan, et ota vastaan mitään tietoa. Esität hyviä kysymyksiä. Mitä joku saa siitä, että kiusaa muita. Tähän parhaiten pystyisi vastaamaan se, joka nimittelee ja poistaa viestejä täällä. Täällä ja muissa ketjuissa. Kerrot olleesi ketjuissa pitkään.  En usko, ettet olisi huomannut D:n toimintaa muita kohtaan. Epäilen, ettet näe metsää puilta. Näet, että joku arvostelee D:n toimintaa, mutta et näe syitä siihen eli D:n omaa toimintaa. Ei kukaan olisi arvostellut hänen viestejään, jos hän olisi kirjoitellut asiallisesti. Metsä vastaa niin kuin huudetaan. Tiedän ennalta, että et mieti, mitä tässä sanoin. Ei haittaa. Voidaan tyytyä olemaan eri mieltä."

Minä en ota kantaa riitoihin täällä. Täällä on muutkin maininneet, että eivät ole osa riitoja täällä. En tarkemmin mainitse, ettei kukaan saa kauttani harmia täällä. Näin miksi minun pitäisi täällä sitten olla teille jokin "oikeudenmukaisuuden" lähetti. Samoin minä en enää halua, että minut niputetaan D:n liittyviin asioihin täällä. Sekin on häirintää minua kohtaan, että minulle esitetään vaatimuksia täällä ja minun toimintaani katsotaan suurennuslasilla täällä. En ole viesteissäni käsitellyt D:tä kuin senverran, että kirjoitan etten halua minun viestejäni yhdistettävän häneen mitenkään. Jättäkää siis minut rauhaan täällä niin kuin muutkin. - P