Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (12756)

Vierailija
12581/12756 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innokkaille sukkien kutojille/neulojille tiedoksi, että Omri ry Vantaalla ottaa myös vastaan villasukkia, ampujanlapasia ja peittoja 01.10.2026 alkaen Ukrainaan toimitettavaksi.

Lisätietoa löytyy: proukraina.fi, neulo Ukrainaan

Vierailija
12582/12756 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista heräteostoksista, olen nyt tilannut verkkokaupasta lähes kaikki ruoka-ja muut tarvikkeet, ja tutkin sekä päivitän ostoslistaani pitkin viikkoa, joten en sorru enää niin helposti noihin heräteostoksiin, jotka mulle  tuttu juttu.  Sain eläkkeellelähtö lahjana monet ihanat villasukat työkavereiltani ja aina kun laitan sukat jalkaani, muistelen heitä kiitollisena lämpimin jaloin ja mielin. Töitä ei ole ikävä, mutta teitä ikävöin, näin sanon aina tavatessamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12583/12756 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko vielä huomautella toimittajien mokista? Tällä kertaa "kunnostautuu" Iltalehden toimittaja: "Korjattu meteorologin nimi Mäntykankaasta Mäntykannaksi". Meteorogin nimi on Mäntykannas...!

Nämä eivät ehkä kuulu hymistelyyn, pitäiskö näille perustaa oma ketju?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7 veljestä tekisi mieli käydä ostamassa, ei vaan ole hajuakaan mitä neuloisin. Oispa sitten mistä ottaa, kun keksii! Samalla vaara heräteostoksiin :( Taidan kuitenkin lähteä, roskatkin pitää viedä.

Ostin just 3 kerää/ 9,50

Kotonakin on...

Minä ostin 6 kerää edellisten lisäksi, nyt on mistä ottaa ja tekemistä, kunhan vaan keksisin.... Villasukkia, lapasia ja villapaitoja on omiksi tarpeiksi, täytyy keksiä jotain muuta. Hopelle olen joskus villasukkia lahjoittanut. Suku on pieni,  yhdelle en saa kovin montaa sukkaparia dumpattua ;)

Heräteostos, turha sellainen: pähkinäsuklaata, osaanhan oikean syöntitavan!

Ensi viikolla ei tarvitse kaupoilla käydä, syön kaappeja ja pakastinta tyhjemmäksi, säästyn muilta heräteostoksilta.

Hei, voi tehdä vaikka iloisen kuviollisia villahousuja!

Muistatteko 70-luvulta telkusta sellaisen (lasten)ohjelman kuin Villahousupakko, jossa pikkupojan piti laittaa kouluun villahousut isän vaatimuksesta, kun oli flunssakausi tms. Villahousuissa oli sydämen kuva peffan kohdalla. Villahousurock oli se laulu, jossa aikuisetkin jytäsivät villahousut jalassa, myös uutistenlukija Heikki Kahila, joka ilmoitti presidentin määränneen kaikkia pitämään villahousuja.

Tästä video ja juttu löytyy Ylen Elävästä arkistosta, Villahousupakko, mutta en osaa sitä kännyllä tähän linkittää. Jos joku osaa ja haluaa, niin kiva juttu!

Mä muistan oikein hyvin. Pari vuotta sitten mulla oli siskoni lapsenlapset viikonlopun täällä hoidossa ja mietin, mitä sellaista voisi tehdä, mihin eivät kotonaan tai muutenkaan nykylasten elämässä pahemmin törmää. Ja katsottiin sitten just tuo Villahousupakko. Molemmat lapset oli jo alakoululaisia ja tottuneet kulkemaan kännykkä kädessä, mutta yllättäen se leffa olikin heidän mielestään ihan hulvattoman hauska.

Mä neuloin jo vuosia sitten jämälangoista itselleni riemunkirjavat villahousut. Ovat olleet kylminä talvipäivinä oikein hyvät välihousuina, kun on käynyt koiran kanssa lenkillä. 

https://areena.yle.fi/1-4666076

Vierailija
12585/12756 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutoisin vaikka kuinka paljon mutta nyt ei rannekivulta voi, olen kai jo kutonut liikaa.

Vierailija
12586/12756 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko vielä huomautella toimittajien mokista? Tällä kertaa "kunnostautuu" Iltalehden toimittaja: "Korjattu meteorologin nimi Mäntykankaasta Mäntykannaksi". Meteorogin nimi on Mäntykannas...!

Ehdottomasti ei. Tämän päivän aiheeksi pomo valinnut langat ja kutomisen ja nyt kaikki juoksee tukka putkella hakeen lankoja, kohta leuhkitaan mitä niistä kudottu.

Vierailija
12587/12756 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikoluku ontuu: meteorologin... ei meteorogin. Mimmones grogi tuo ois, ainakin jäitä?

Suomen kielestä vielä, kun joku kirjoitti kantarellista muutama päivä sitten, niin tuli mieleeni, että moneen sanaan tulee puhekielessä väistämättä kaksoiskonsonantti/vokaali. Esim. olekaan ja symboli

Vierailija
12588/12756 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelpaa tänne vallan hyvin, suomalaiset rakastaa keskustella säästä.

Vierailija
12589/12756 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikoluku ontuu: meteorologin... ei meteorogin. Mimmones grogi tuo ois, ainakin jäitä?

Suomen kielestä vielä, kun joku kirjoitti kantarellista muutama päivä sitten, niin tuli mieleeni, että moneen sanaan tulee puhekielessä väistämättä kaksoiskonsonantti/vokaali. Esim. olekaan ja symboli

Saman havainnon olen tehnyt.  Itsekin puhun kanttarelleista, vaikka kirjoitan kantarelli.

Mielenkiinnosta tarkistin v. 1982 sienikirjastani miten siellä on kirjoitettu:  kanttarelli.

Missä vaiheessa lienee tullut tavaksi kirjoittaa kantarelli.

Vierailija
12590/12756 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti ei. Tämän päivän aiheeksi pomo valinnut langat ja kutomisen ja nyt kaikki juoksee tukka putkella hakeen lankoja, kohta leuhkitaan mitä niistä kudottu.

Hyvää päivää sullekin, tämä "pomo" on kirjoittanut 6 lankakerästä sekä MYÖS tuon lainaamasi, että semmonen "pomo" minä oon;)  Osaan kirjoittaa monesta asiasta (mutta komennella en osaa): Kalle Kärpäsestä, langoista, oikeinkirjoituksesta (mikä ei ole keskusteluketjussa niin nuukaa), pullataikinasta, pizzasta ja tiskaamisesta, aiheita riittää niin paljon, etten enää edes muista kaikkia. Vähemmälle ovat jääneet vihreä sohva ja timantit. 

Terveisiä Oravaiselle, minä menen nyt tiskaamaan taikinakulhon ;)

Vierailija
12591/12756 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpaa tänne vallan hyvin, suomalaiset rakastaa keskustella säästä.

Kallet, Kyöstit, Kutomiset ja Sää.

Oivallista Hymistelyketjun ainesta.

Grillataan makkaraa, kohta saunotaan. Sit mies paistaa lettuja. Omenahilloa päälle. 

Elämä on kyllä melko kivaa.

Sadekin on ennustettu vasta illemmalla, nyt paistaa aurinko, 16C lämmintä. Paksussa villapaidassa tarkenee hyvin.

Mitäs muut touhuatte tänään?

Vierailija
12592/12756 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vieläkin kesken se varmaan 5 vuotta sitten aloitettu kaulahuivi. Sillä ei paljon leuhkita. Toivorikkaasti odotan, että  ilmastonmuutos tekisi sen tarpeettomaksi. Aika näyttää.

Vierailija
12593/12756 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman havainnon olen tehnyt.  Itsekin puhun kanttarelleista, vaikka kirjoitan kantarelli.

Mielenkiinnosta tarkistin v. 1982 sienikirjastani miten siellä on kirjoitettu:  kanttarelli.

Samaa mietin, milloin muuttunut ja miksi? Luin kerran selityksenkin jo, juontaa juurensa muistaakseni johonkin muuhun kieleen, olikohan ruotsiin.

Vierailija
12594/12756 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englantilaisetkin on kovia keskustekemaan säästä. Niillä vaan on vähemmän aihetta kuin meillä. Täällä on vaihtelu suurempaa, ainakin toistaiseksi. Englanti kyllä lämpenee kovaa vauhtia, Espanja ja Italia jää pian syrjään viininkasvatuksesta, mutta Englannissa voi onnistua. Muistelen, että joku kirjoitti täällä viiniköynnöksistään.

Vierailija
12595/12756 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vieläkin kesken se varmaan 5 vuotta sitten aloitettu kaulahuivi. Sillä ei paljon leuhkita. Toivorikkaasti odotan, että  ilmastonmuutos tekisi sen tarpeettomaksi. Aika näyttää.

Vinkki:

Kudotaan pelkkää oikeaa edes takaisin. Eka silmukka nostetaan kutomatta. Tulee siistit reunat ja erittäin joustava neulos.

Vierailija
12596/12756 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin, milloin muuttunut ja miksi? Luin kerran selityksenkin jo, juontaa juurensa muistaakseni johonkin muuhun kieleen, olikohan ruotsiin.

Rupean  käyttämään keltavahveroa, vai pitäiskö läpällä kirjoittaa keltavaahvero, niin kuin moni lausuu. Pääsee kiertämään tuon kant-alkuisen ongelman. Ihan kuin ongelmat nyt kiertämällä ratkeaisi. Hieno sieni joka tapauksessa.

Vierailija
12597/12756 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää päivää sullekin, tämä "pomo" on kirjoittanut 6 lankakerästä sekä MYÖS tuon lainaamasi, että semmonen "pomo" minä oon;)  Osaan kirjoittaa monesta asiasta (mutta komennella en osaa): Kalle Kärpäsestä, langoista, oikeinkirjoituksesta (mikä ei ole keskusteluketjussa niin nuukaa), pullataikinasta, pizzasta ja tiskaamisesta, aiheita riittää niin paljon, etten enää edes muista kaikkia. Vähemmälle ovat jääneet vihreä sohva ja timantit. 

Terveisiä Oravaiselle, minä menen nyt tiskaamaan taikinakulhon ;)

Heipat vihreälle sohvalle

Täällä on käynyt onnenkantamoinen tiskien kanssa: jos minä laitan ruokaa, mies tiskaa.

Siispä irtisanoudun tiskitiimistämme - toistaiseksi. Voin kyllä tsempata, jos tarpeen :)

Makeasti oravainen...

Vierailija
12598/12756 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rupean  käyttämään keltavahveroa, vai pitäiskö läpällä kirjoittaa keltavaahvero, niin kuin moni lausuu. Pääsee kiertämään tuon kant-alkuisen ongelman. Ihan kuin ongelmat nyt kiertämällä ratkeaisi. Hieno sieni joka tapauksessa.

Hyvä idea.

Olen tänään niin hyvällä tuulella, että hymyilyttää nää vinkit :)

"Lankapomo" keksi hienon aiheen.

Vierailija
12599/12756 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on välillä satanut ja välillä paistanut aurinko.

Ai mitä olen tänään touhunnut...  en mitään ihmeellistä.

No, tein ison satsin kaalilaatikkoa, laitoin just leivinuuniin paistumaan, kun jo uunia lämmitetään joka toinen päivä.  Tein myös luumukakun, pian laitan sen uuniin.

Minun ei tarvitse sukkalankoja ihan heti ostaa, on sen verran entistä varastoa. Enkä uskalla vielä aloittaa sukkien neulomista, jää muut syyshommat muuten tekemättä. Pari uutta kuviomallia olen jo suunnitellut valmiiksi.

Sain mukavaa palautetta niistä lahjaksi neulomistani hääsukista, olivat juuri passelit. Ja muistakin viime aikoina antamistani  lahjoista sain kiitosta.  Tuli hyvä mieli itsellekin, kun olivat saajilleen mieluisia.

Vierailija
12600/12756 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöh. Selvästikin kiinnistaa langat muita, paitsi sinua. Leuhki ihan omilla jutuillasi vaan :)

- Riita päälle, verta jäälle!  huudettiin välitunnillakin. Taas alkaa, d ei petä.