Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (12756)
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surettaa karhunpentujen kohtalo ja samalla toimittajien suomen kielen taito. "Kaksi karhuista osuivat junaan", oisko kuitenkin juna osunut karhuihin? Tuollaisia kielimokia joutuu lukemaan lähes päivittäin ja vieläpä YLEn uutisista, ei hyvä asia!
Mokasin tänään itsekin, kun poistin koko sivuhistoriani, jouduin pähkäilemään kaikki salasanani että sain mm. Ruudun ja Katsomon omat listat taas toimimaan. Onnistuin, vaikka olen täysi tumpelo tietokoneen kanssa, tai ehkä en sittenkään ole ;)
Kylki vaivaa tänään enemmän, oli muutaman päivän jo parempi. Nukkunut huonossa asennossa?
Tiski, pyykki, pullataikina ja samoilla uunin lämmöillä pizza, päivän to do-listalla. Jotain voi jäädä tekemättä...
Subjekti (kaksi) on yksikössä, predikaatinkin pitää olla yksikössä (osui) . Kaksi karhuista osui junaan. Tämä olisi oikea muoto, sisältö myös on väärin kuten kirjoitit. Tämä on hyvin yleinen virhe toimittajilla.
Tuotapa en huomannutkaan! Surullista etteivät toimittajat osaa huolehtia oikeakielisyydestä, lukijat (minäkin) tottuvat virheellisiin ilmaisuihin ja toistavat niitä omissa, virallisissakin kirjoituksissaan :(
Taikina tehty tiskipuhtailla käsillä, pyykinpesu taitaa jäädä huomiselle.
Kalle Kärpänen on pommittanut otsaani, Raid takataskussa ja Tokmannin mainoslehti kädessä käyn metsästämään mokomaa häiköijää ;)
Perustin juuri yhdistyksen "Pelasta Kalle Kärpänen ry" ja kohta teen kansalaisaloitteen asiasta. Bugs lives Matters!!!! Meillä asuu Kyösti Kärpänen.
Jostain ne kärpäset kerrostaloonkin tulee. Eilen tunsin, että joku käveli käden päällä, varovasti vilkaisin luullen hämähäkiksi. Ihan tavallinen kärpänen oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surettaa karhunpentujen kohtalo ja samalla toimittajien suomen kielen taito. "Kaksi karhuista osuivat junaan", oisko kuitenkin juna osunut karhuihin? Tuollaisia kielimokia joutuu lukemaan lähes päivittäin ja vieläpä YLEn uutisista, ei hyvä asia!
Mokasin tänään itsekin, kun poistin koko sivuhistoriani, jouduin pähkäilemään kaikki salasanani että sain mm. Ruudun ja Katsomon omat listat taas toimimaan. Onnistuin, vaikka olen täysi tumpelo tietokoneen kanssa, tai ehkä en sittenkään ole ;)
Kylki vaivaa tänään enemmän, oli muutaman päivän jo parempi. Nukkunut huonossa asennossa?
Tiski, pyykki, pullataikina ja samoilla uunin lämmöillä pizza, päivän to do-listalla. Jotain voi jäädä tekemättä...
Subjekti (kaksi) on yksikössä, predikaatinkin pitää olla yksikössä (osui) . Kaksi karhuista osui junaan. Tämä olisi oikea muoto, sisältö myös on väärin kuten kirjoitit. Tämä on hyvin yleinen virhe toimittajilla.
Tuotapa en huomannutkaan! Surullista etteivät toimittajat osaa huolehtia oikeakielisyydestä, lukijat (minäkin) tottuvat virheellisiin ilmaisuihin ja toistavat niitä omissa, virallisissakin kirjoituksissaan :(
Kalle Kärpänen on pommittanut otsaani, Raid takataskussa ja Tokmannin mainoslehti kädessä käyn metsästämään mokomaa häiköijää ;)
Perustin juuri yhdistyksen "Pelasta Kalle Kärpänen ry" ja kohta teen kansalaisaloitteen asiasta. Bugs lives Matters!!!! Meillä asuu Kyösti Kärpänen.
Jostain ne kärpäset kerrostaloonkin tulee. Eilen tunsin, että joku käveli käden päällä, varovasti vilkaisin luullen hämähäkiksi. Ihan tavallinen kärpänen oli.
Jep. Mulla on edelleen parvekkeen ovi aina päivisin auki ja makkarin ikkuna öisinkin, vaikka on jo syyskuun puoliväli. Tänä vuonna ei ole ollut pahemmin äkäisiä ampiaisia tunkemassa ikkunoista ja ovista sisään. Joinain vuosina niitä on syksyllä ollut ja saanut olla varovainen, että koira ei yrittänyt napata suuhunsa sellaista. Kyylää ei voisi vähempää mitkään pörriäiset kiinnostaa. Sen mielestä on palvelusväen tehtävä pitää ötökät pois Hänen Kuninkaallisen Korkeutensa läheisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalle on vielä voimissaan ja lähettää Kyöstille terveisiä.
Pullataikina taitaa olla jo tarpeeksi kohonnut...
Ei huolta, tein Kallen kanssa YYA-sopimuksen, Kalle lupasi lopettaa lähentelyt ja minä lupasin jättää nukkekodin lautaselle joka päivä pienen ruuan murun! Nyt ei tarvitse viettää joulua yksin, Kalle on mun kaveri ;)
Vierailija kirjoitti:
Lammas, onko koirauutisia?
Ei ole uusia. Mulla menee tässä nyt vielä pari viikkoa ja sitten ystäväni tulee sen koiran kanssa käymään meillä. Katsotaan, miten kissani ja koira tulee toimeen. Ei olla vielä puhuttu, miten siitä sitten edetään. Eli jos ne tulee toimeen, jääkö koira samantien mulle. Tänään tulin kaatosateessa kaupasta ja ajattelin, että tällä säällä ei ulkona ole kuin hullut ja koiranomistajat :D
Vierailija kirjoitti:
Ei huolta, tein Kallen kanssa YYA-sopimuksen, Kalle lupasi lopettaa lähentelyt ja minä lupasin jättää nukkekodin lautaselle joka päivä pienen ruuan murun! Nyt ei tarvitse viettää joulua yksin, Kalle on mun kaveri ;)
Loistavaa!!
Vinkatkaa hei kivoja syksyisiä luontokohteita Helsinki-Espoo-Vantaa -alueella. Slåttmossen on tuttu, samoin Mustavuori ja Mellunmäki, mutta siellä ei tähän aikaan taida olla oikein mitään. Tremanskärr on retkeilty ja Nuuksio. Toki jos teitää jonkun tietyn jutun Nuuksiossa niin kertomasn vaan.
Minulla on tuttu joka ei tapa edes hirvikärpäsiä tai punkkeja.
Sääsket ja kärpäsetkin sisätiloista kantaa ulos.
Minä kyllä nuo listin mutta hämähäkkejä en, samoin mehiläiset hätistelen luontoon takaisin.
Kierrettiin muutama taidemuseo päivällä. Nyt mies on tapaamassa entisiä työkavereitaan. Sanoin ettei yhtään kiirehdi pois sieltä, mukava jos juttua riittää.
Huomenna Onnibussilla kotiin. Sillä matka sujuikin hyvin, ei tarvi omalla autolla kulkea.
Nyt sataa reippaasti.
Lammas, toivottavasti se koiraehdokkaasi ei ole kovin energinen tyyppi. Minä olen niin mukavuudenhaluinen ettei tulisi mieleenkään ottaa mitään huolehdittavaa.
Hyvää yötä, pikkuiset ja isoset :)
Huomenia höntiäiset ja öhkömöhkiäiset. Sopivia, hienoja sanoja kärpäs-teemaa ;)
Katselin juuri Kissakuiskaajaa, missä koira kiusasi kahta kissaa, ongelmien aiheuttajana kouluttamaton koira. Tai siis oikeastaan ongelmia aiheuttivat koiran omistajat: nuoripari, joka ei ollut kouluttanuit koiraansa! Tuli Lammas mieleen koiran ja kissan kohtaamisesta, hänelle ei varmaan tule koulutusongelmia.
Kalle piti minulle illalla seuraa, istui kiltisti polvella ja läppärin näppäimillä, lueskeli kanssani Vauvaa ja katseli Sykettä. Juuri kävi aamulennollaan moikkaamassa.
Huomenta täältäkin syysaurinkoisesta maisemasta. To do-lista on minulla lyhyt tänään. Teen lettutaikinan, mies lupasi paistaa. Grillaa myös ruoat. Lepsupäivä siis luvassa.
Käyn ehkä metsälenkillä fiilistelemässä, jos poutaa riittää. Ihana ruskan alku on jo puissa.
Syksyistä lauantaita kaikille! Kesä on ohi, näin se on. Eilen kauppareissulle lähtiessäni mietin, laitanko farkkujen alle jo pitkät kalsarit ja laitanko päälleni kevyttoppatakin vai fleecen. Päädyin pitkiin kalsareihin ja kevyttoppatakkiin eikä ollut yhtään liikaa, koska kävin vain tuossa lähikaupassa. Sormikkaita en laittanut, mutta seuraavalla kerralla laitan nekin. Pian on Lammas taas kuin napajäätikölle lähdössä :D
Koirasta...juuh, se on jo iäkäs tyyppi ja kuulemma löntystelijä. Ei mikään energinen tapaus. En mä voisi energistä tapausta enää edes ottaakaan. Ja Kyylälläkin palaisi käämit alta aikayksikön johonkin riehujarekkuun. Mulla on ollut elämäni aikana kaksi koiraa ja kummankin tullessa mulle meillä oli kaksi kissaa. Eka koirani tuli pentuna kasvattajalta ja taisi olla niin, että kissat kouluttuvat sen koiranpennun tulemaan toimeen kissojen kanssa. Toinen koira tuli vasta 10 kk ikäisenä, mutta tulikin mulle vain tilapäiseen hoitoon. Mä olisin pystynyt asumaan koiran kanssa alakerrassa ja kissat poikani kanssa yläkerrassa siihen asti, että koiralle löytyy uusi koti. Mulla eio le tietoa sen koiran varhaishistoriasta, mutta ehkä sillä oli siellä Pietarin kaduilla jotain kissakavereita? En tiedä, mutta jokatapauksessa kun toin sen meille, niin kaikki kolme olivat heti ylimmät ystävykset. Ja siksi koira saikin jäädä meille.
Tämä nyt meille mahdollisesti tulossa oleva koira on jo tottunut kissoihin ja tykkääkin nukkua kylki kyljessä kissan kanssa. Joten suhtaudun melko optimistisesti tulevaan. Koskaan ei kuitenkaan tiedä ja siksi ensin ystäväni pitää käydä sen koiran kanssa meillä kyläilemässä. Vasta sen jälkeen voin tehdä päätöksen, otanko tuon koiran vai en.
7 veljestä tekisi mieli käydä ostamassa, ei vaan ole hajuakaan mitä neuloisin. Oispa sitten mistä ottaa, kun keksii! Samalla vaara heräteostoksiin :( Taidan kuitenkin lähteä, roskatkin pitää viedä.
Vierailija kirjoitti:
7 veljestä tekisi mieli käydä ostamassa, ei vaan ole hajuakaan mitä neuloisin. Oispa sitten mistä ottaa, kun keksii! Samalla vaara heräteostoksiin :( Taidan kuitenkin lähteä, roskatkin pitää viedä.
Mulla on mieletön määrä seiskaveikkaa. Odottelen, että tämä syksy menee ohi ja mun nivelet taas paremmassa kunnossa. Syksyt ja keväät on mun nivelille aina kaikista pahimmat. Ja ehkä aloitan reumalääkityksenkin uudestaan. Mun lähisuku on "villasukkaporukkaa". Varsinkin siskoni lapsineen ja lapsenlapsineen tykkää olla mökillä. Siskontyttö on päiväkodissa töissä ja käyttää villasukkia "työkenkinään" sisällä. Mun äiti aikoinaan piti huolen, että kaikilla on tarpeeksi villasukkia, mutta kun äidin muistisairaus paheni, niin ei neulonut enää. Joten musta tuli lähisuvun "villasukkatehdas". Kaiksita hauskinta on ollut tehdä niitä mun siskontytölle. Voi neuloa niihin vaikka mitä kiilusilmäisiä kissoja tai mörköjä. Päiväkodin lapset kuulemma tykkää siitä, että "tarhantädillä" on iloisia ja hauskoja villasukkia jalassa.
Neuloa voi myös hyväntekeväisyyteen. Sekä ihmisille että eläimille. Mä neuloin yhdessä vaiheessa tossuja (nk hoitotossuja) kissoille ja lahjoitin niitä eläinlääkäriasemille. Joskus muistaakseni oli Lastenklinikan Kummit ry, joka myös otti vastaan keskosvauvoille neulottuja pipoja, sukkia, tumppuja ja nuttuja. Näihin on tietenkin omat vaatimuksensa mm langan suhteen. VVA ( Vailla vakituista asuntoa) ja Pelastusarmeija käsittääkseni ottaa vastaan villasukkia, lapasia, pipoja ja kaulahuiveja tai kaulureita. Jos siis puikot heiluu nopeammin kuin suku ehti kuluttaa omat vaatteensa, niin kannattaa selvitellä noitakin paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Ostin just 3 kerää/ 9,50
Kotonakin on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin just 3 kerää/ 9,50
Kotonakin on...
Minä ostin 6 kerää edellisten lisäksi, nyt on mistä ottaa ja tekemistä, kunhan vaan keksisin.... Villasukkia, lapasia ja villapaitoja on omiksi tarpeiksi, täytyy keksiä jotain muuta. Hopelle olen joskus villasukkia lahjoittanut. Suku on pieni, yhdelle en saa kovin montaa sukkaparia dumpattua ;)
Heräteostos, turha sellainen: pähkinäsuklaata, osaanhan oikean syöntitavan!
Ensi viikolla ei tarvitse kaupoilla käydä, syön kaappeja ja pakastinta tyhjemmäksi, säästyn muilta heräteostoksilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin just 3 kerää/ 9,50
Kotonakin on...
Minä ostin 6 kerää edellisten lisäksi, nyt on mistä ottaa ja tekemistä, kunhan vaan keksisin.... Villasukkia, lapasia ja villapaitoja on omiksi tarpeiksi, täytyy keksiä jotain muuta. Hopelle olen joskus villasukkia lahjoittanut. Suku on pieni, yhdelle en saa kovin montaa sukkaparia dumpattua ;)
Heräteostos, turha sellainen: pähkinäsuklaata, osaanhan oikean syöntitavan!
Ensi viikolla ei tarvitse kaupoilla käydä, syön kaappeja ja pakastinta tyhjemmäksi, säästyn muilta heräteostoksilta.
Hei, voi tehdä vaikka iloisen kuviollisia villahousuja!
Muistatteko 70-luvulta telkusta sellaisen (lasten)ohjelman kuin Villahousupakko, jossa pikkupojan piti laittaa kouluun villahousut isän vaatimuksesta, kun oli flunssakausi tms. Villahousuissa oli sydämen kuva peffan kohdalla. Villahousurock oli se laulu, jossa aikuisetkin jytäsivät villahousut jalassa, myös uutistenlukija Heikki Kahila, joka ilmoitti presidentin määränneen kaikkia pitämään villahousuja.
Tästä video ja juttu löytyy Ylen Elävästä arkistosta, Villahousupakko, mutta en osaa sitä kännyllä tähän linkittää. Jos joku osaa ja haluaa, niin kiva juttu!
Telkassa tänään Kovan viikon ilta. Saa nähdä, ovatko saaneet ryhtiä meininkiin. Satiirin pitää osua just napakasti, muuten se on vaan vaivaannuttavaa. Mielensäpahoittajan jatko-osa tulee sekin, skippaan. Onkohan ohjelmat huonontuneet vai onko sitä vaan vaativampi tai kärkkäämpi arvostelemaan. Englantilaiset ja saksalaiset dekkarisarjat ei kyllä petä.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/