Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (12247)

Vierailija
12061/12247 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin taas ilta alessa lähikaupassa, sain hyvät valmisruuat, iso lasagne, thaikeitto, halloumiruukku, lohipihvi muussilla, chili kinkkuleikkele ja leipä. Sain 14e alennusta. Eikä tarvi käydä keittelemään perunoita eikä makaronia. Nyt katon salkkarit.

Aikamoiset aiheet on salkkareissa ollakseen alkuillan ohjelma.

Kyllä ja homotkin.

Ajatelkaa: lapsia on lesbo- ja homopareillakin! Saavatkohan he katsoa vanhempiaan?

Kaksi äitiä -parillakin on neljä lasta. Vicky Rosti on heidän isoäitinsä. Hui gamalaa! Alkuillasta näkevät molemmat äitinsä.

Meinaatko vielä kauankin jankuttaa aiheesta?

Onko se sinulle arka aihe? Miksi?

Vierailija
12062/12247 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin taas ilta alessa lähikaupassa, sain hyvät valmisruuat, iso lasagne, thaikeitto, halloumiruukku, lohipihvi muussilla, chili kinkkuleikkele ja leipä. Sain 14e alennusta. Eikä tarvi käydä keittelemään perunoita eikä makaronia. Nyt katon salkkarit.

Kyllä ja homotkin.

Ajatelkaa: lapsia on lesbo- ja homopareillakin! Saavatkohan he katsoa vanhempiaan?

Kaksi äitiä -parillakin on neljä lasta. Vicky Rosti on heidän isoäitinsä. Hui gamalaa! Alkuillasta näkevät molemmat äitinsä.

Onko se sinulle arka aihe? Miksi?

Sivusta:

Jankutus on

Eihän tuo jankuttanut. Kertoi uutta tietoa. En tiennyt Vickyn isoäitiydestäkään. Ihmeellistä rajoittamista taas ketjyssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12063/12247 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja homotkin.

Homofobia on ajankohtainen aihe. Siitä pitääkin keskustella. Avartaa katsomusta ja antaa oikeaa tietoa mielikuvien tilalle.

Vierailija
12064/12247 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin lasagnea lounaaksi, nyt juon kahvit päälle. Iltapäivällä aion katsoa Kuningas Haraldin hautajaiset.

Vierailija
12065/12247 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja homotkin.

Homofobia on ajankohtainen aihe. Siitä pitääkin keskustella. Avartaa katsomusta ja antaa oikeaa tietoa mielikuvien tilalle.

Sivusta tähän. Jokainen voi miettiä miten tähänkin asiaan suhteutuu. Minä kasvoin perheessä missä äitini hyväksyi jotenkin homot vasta joskus 2015 vuoden jälkeen. Sitä ennen homous oli hänelle sairaus. Isäni hyväksyy paremmin, mutta eipä hänkään aiheesta juuri puhunut ja en tiedä yhtään miten miettisi jos minä esim kuuluisin vähemmistöön. 

Itse taas kasvoin siihen, että hyväksyn vähemmistöt täysin ja minulla ei ole ikinä ollut mitään ongelmaa tässä. Näin jokainen voi syyttää kasvatusta tai mitä vaan juttua, mutta päätöksen tekee jokainen itse miten tähän liittyen. Äidilleni joskus puhuin, kun jotkut tuttumme olivat kertoneet vähemmistöön "kuulumisestaan" jollakin tapaa (osa nuorempana ja jotkut vasta myöhään aikuisina) niin sanoin itsekin, että mitä jos itsekin olisin siihen kuuluva. Äitini totesi, että se olisi hänelle suru. Ymmärrän, mutta toisaalta en. 

Näin ihmisten sanoilla on merkitystä. Minä olen osannut ehkä ajatella toisin ja samalla perheeni osaa ehkä nyt nähdä tuonkin asian jo neutraalina verrattuna aiempaan. 

Vierailija
12066/12247 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja homotkin.

Ajattelin suositella Elina Backmanin uusinta dekkaria Joka yksin jää, joka sijoittuu Hartolaan,  Leivonmäelle ja Toivakkaan. Mutta, siinä on lesborakkautta!  Eipä taida olla kohderyhmää täällä. Kirja oli hyvä. 

Vierailija
12067/12247 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja homotkin.

Sivusta tähän. Jokainen voi miettiä miten tähänkin asiaan suhteutuu. Minä kasvoin perheessä missä äitini hyväksyi jotenkin homot vasta joskus 2015 vuoden jälkeen. Sitä ennen homous oli hänelle sairaus. Isäni hyväksyy paremmin, mutta eipä hänkään aiheesta juuri puhunut ja en tiedä yhtään miten miettisi jos minä esim kuuluisin vähemmistöön. 

Itse taas kasvoin siihen, että hyväksyn vähemmistöt täysin ja minulla ei ole ikinä ollut mitään ongelmaa tässä. Näin jokainen voi syyttää kasvatusta tai mitä vaan juttua, mutta päätöksen tekee jokainen itse miten tähän liittyen. Äidilleni joskus puhuin, kun jotkut tuttumme olivat kertoneet vähemmistöön "kuulumisestaan" jollakin tapaa (osa nuorempana ja jotkut vasta myöhään aikuisina) niin sanoin itsekin, että mitä jos itsekin olisin siihen kuuluva. Äitini totesi, että se olisi hänelle suru. Ymmärrän, mutta toisaalta en. 

Näin ihmisten sanoilla on merkitystä. Minä olen osannut ehkä ajatella toisin ja samalla perheeni osaa ehkä nyt nähdä tuonkin asian jo neutraalina verrattuna aiempaan. 

Minä sanoin pojalleni, että saat rakastaa ihan mitä haluat. Tärkeintä on olla onnellinen ja saada rakkautta. Minun rakkauteni ei muutu.

Hän on hetero, mutta teininä en tiennyt sitä. 

Vierailija
12068/12247 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on koirani syntymäpäivä. Olisi käyttänyt 17 vuotta tänään. Jos mietin aikaa koirani kuoleman jälkeen niin vuodet ovat olleet haastavia monin tavoin. Koirani kanssa elämäni oli parempaa ja se oli minulle tärkeä. Silti täälläkin missä asun olen nyt viettänyt aikaa jo enemmän yksin kuin koirani kanssa. Se tuntuu pitkältä ajalta. 

Nuo vuodet koirani kanssa menivät nopeammin. Olimme äitini kanssa muutenkin kuin toiset ihmiset jotenkin. Joissakin jutuissa ainakin. Äitinikin oli paljon huolettomanpi ihminen monin tavoin. Koirani seura teki meille hyvää. Koiraani kiitän monesta asiasta. Ehkä siitä, että olen tässä jo nyt ja tässä kunnossa ja että koiranikin  vuoksi sain aikoinaan muuton järjestettyä ja pääsimme muuttamaan. Se oli tärkeää. Elämä on ollut toisenlaista ilman sitä. Parempia vuosia tuolloin. 

Vierailija
12069/12247 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja homotkin.

Etkös sinä ole jaksanut alapeukuttamisesta jo vuosia jankuttaa?  Hän ei ehkä jaksa yhtä kauan.

Vierailija
12070/12247 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja homotkin.

Ajattelin suositella Elina Backmanin uusinta dekkaria Joka yksin jää, joka sijoittuu Hartolaan,  Leivonmäelle ja Toivakkaan. Mutta, siinä on lesborakkautta!  Eipä taida olla kohderyhmää täällä. Kirja oli hyvä. 

No, minä kyllä tykkää lukea kirjoja missä vastaavaa. Enemmän luen homoista kertovaa kirjallisuutta tosin ja elokuvissa voisin haastaa monet täällä kilpailuun, kun olen katsonut niin paljon genren elokuvia, ettei varmaan monikaan. Näitä kertynyt tosi paljon. En ole lukuja laskenut, mutta sata voi olla jo lähellä. Tästä joskus kirjoitinkin. 

Vierailija
12071/12247 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen paljon monenlaisia erilaisia ihmisiä. Se on rikkaus. Eri ikäiset, eri puolelta maailmaa ja eri yhteiskuntaluokkia. Monia ammatteja.

Vierailija
12072/12247 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja homotkin.

Etkös sinä ole jaksanut alapeukuttamisesta jo vuosia jankuttaa?  Hän ei ehkä jaksa yhtä kauan.

En.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja homotkin.

Mä olen hetero, mutta en silti käytä aikaani sen ajattelemiseen, mitä seinäaapurini  mahdollisesti puuhastelevat ja mihin reikään milloinkin. 

Pari viikkoa sitten en vaan halunnut illalla olla kotona kahdestaan kissani kanssa, joten lähdin lasilliselle paikalliseen. Juttelin siellä syvällisiä yhden nelikymppisen miehen kanssa. Komea kuin mikä. Sain häneltä sellaisen nallekarhun syleilyn, jollaisia harvoin olen elämässäni saanut. Lähdettiin samaa matkaa sieltä pois ja hän piipahti kaupassa ostamassa kaksi lonkertoa. Tultiin meille ja kissanihan suorastaan rakastui tähän tyyppiin. Yleensä tuo katinketale suhtautuu vähän varauksella miespuolisiin tuntemattomiin, mutta se oli kissan ja tämän miehen kesken rakkautta ensisilmäyksellä. Istuttiin sitten hänen kanssaan tossa mun pihalla ja nautittiin kesän viimeisistä illoista. Ja juu, hän ei ole kiinnostunut - siis "siinä mielessä" - naisista, mutta ihan mahtava tyyppi ja niin empaattinen ja kykenevä olemaan läsnä. Ja vaikka olisikin kiinnostunut naisista, niin tuskin ainakaan äitinsä ikäisistä :D Mulla on aika paljon miespuolisia kavereita ja muutama ihan ystäväkin, mutta tunnen oloni turvallisemmaksi silloin, kun tiedän 100%:sen varmasti, että mitään "iskuyrityksiä" ei ole tulossa. 

Vierailija
12074/12247 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja homotkin.

Mä olen hetero, mutta en silti käytä aikaani sen ajattelemiseen, mitä seinäaapurini  mahdollisesti puuhastelevat ja mihin reikään milloinkin. 

Pari viikkoa sitten en vaan halunnut illalla olla kotona kahdestaan kissani kanssa, joten lähdin lasilliselle paikalliseen. Juttelin siellä syvällisiä yhden nelikymppisen miehen kanssa. Komea kuin mikä. Sain häneltä sellaisen nallekarhun syleilyn, jollaisia harvoin olen elämässäni saanut. Lähdettiin samaa matkaa sieltä pois ja hän piipahti kaupassa ostamassa kaksi lonkertoa. Tultiin meille ja kissanihan suorastaan rakastui tähän tyyppiin. Yleensä tuo katinketale suhtautuu vähän varauksella miespuolisiin tuntemattomiin, mutta se oli kissan ja tämän miehen kesken rakkautta ensisilmäyksellä. Istuttiin sitten hänen kanssaan tossa mun pihalla ja nautittiin kesän viimeisistä illoista. Ja juu, hän ei ole kiinnostunut - siis "siinä mielessä" - naisista, mutta ihan mahtava tyyppi ja niin empaattinen ja kykenevä olemaan läsnä. Ja vaikka olisikin kiinnostunut naisista, niin tuskin ainakaan äitinsä ikäisistä :D Mulla on aika paljon miespuolisia kavereita ja muutama ihan ystäväkin, mutta tunnen oloni turvallisemmaksi silloin, kun tiedän 100%:sen varmasti, että mitään "iskuyrityksiä" ei ole tulossa. 

Hiano kohtaaminen. Itselläkin noita on ollut useita.

Vierailija
12075/12247 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun asiallinen kysymykseni on poistettu? Doris, vastaa! 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lammas, kysyin jo kerran, kas, niin katosi sekin viesti.

Milloin teillä on perunkirjoitus? Ei tarvitse vastata, ellet halua. Tuli vaan mieleen, kun Niskavuoren Hetassa oli, ja irtaimistoon nimettiin kaikki vaatekappaleet, astiat yms. Oi aikoja, oi tapoja.

Vasta tämän kuun lopulla. Juristi haki jo  verottajalta lisäaikaa perunkirjoituksen tekemiseen eli ei ole kiirettä. Joo, ennen oli aika erilaisia nuo perunkirjoitukset. Nykyisin irtaimiston esineitä, joiden arvo on alle 5000 €, ei tarvitse laittaa verottajalle tiedoksi ollenkaan. Eli niistä ei mene perintöveroa. 

Vierailija
12077/12247 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja homotkin.

Syrjintä seksuaalisen suuntautumisen perusteella on kriminalisoitu 1995 ja syrjintä sukupuoli-identiteetin perusteella 2004. 

Syrjintä on siis rikos. Tiedoksi kaikille kirjoittelijoille.

Vierailija
12078/12247 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnönjaosta. Eräs sukulainen, joka oli lapseton oli päättänyt perinnönjaostaan, että hän lahjoittaa irtaimistonsa tavaroita nimetyille henkilöille eli oli kirjoittanut tarkalleen kuka saa mitäkin. Minulle oli jo eläessään sanonut,, että saan yhden taulun mistä pidin. Muuten kaikki taulut ja arvokkaammat astiat yms oli siis nimetty kuka saa mitäkin. No, hänen miehensä sukulaiset pistivät hanttiin ja sanoivat, että kun talo on ollut tämän kirjoittamani naisen miehen nimissä (kuollut jo aiemmin) niin sillä verukkeella he eivät anna yhtäkään tavaraa viedä sieltä pois ja he ottavat kaiken. Näin meni siis heille nuo kaikki mitä tämä henkilö oli meillä muille nimennyt. Harmitti vähän erityisesti sen taulun osalta. Henkilön toiveita ei siis noudatettu ja muutenkin nämä miehen sukulaiset tappelivat myös rahoista ja yrittivät viedä tämän ihmisen meille perinnöksi nimeämää rahasummaa myös. Väittivät niiden ollaan tämän aiemmin kuolleen miehen rahoja jne. No, tämä ei mennyt läpi ja rahat tuli. Esineet jäi. Lopputulos kannattaa esineet ehkä lahjoittaa jo eläessään jos niin tahtoo. 

Lisäys vielä toiseen seikkaan. Olen lapseton varmaan koko ikäni ja ehkä en koskaan edes parisuhteessa jos elämä menee niin. Toki arvailua. Näin mietin, ettei minulla ole perillisiä kun serkut eivät peri. Näin omaisuus jää valtiolle jos en keksi jotain lahjoituskohdetta. Tämä tuli mieleen eräs päivä asiaa miettiessä. 

Vierailija
12079/12247 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinnönjaosta. Eräs sukulainen, joka oli lapseton oli päättänyt perinnönjaostaan, että hän lahjoittaa irtaimistonsa tavaroita nimetyille henkilöille eli oli kirjoittanut tarkalleen kuka saa mitäkin. Minulle oli jo eläessään sanonut,, että saan yhden taulun mistä pidin. Muuten kaikki taulut ja arvokkaammat astiat yms oli siis nimetty kuka saa mitäkin. No, hänen miehensä sukulaiset pistivät hanttiin ja sanoivat, että kun talo on ollut tämän kirjoittamani naisen miehen nimissä (kuollut jo aiemmin) niin sillä verukkeella he eivät anna yhtäkään tavaraa viedä sieltä pois ja he ottavat kaiken. Näin meni siis heille nuo kaikki mitä tämä henkilö oli meillä muille nimennyt. Harmitti vähän erityisesti sen taulun osalta. Henkilön toiveita ei siis noudatettu ja muutenkin nämä miehen sukulaiset tappelivat myös rahoista ja yrittivät viedä tämän ihmisen meille perinnöksi nimeämää rahasummaa myös. Väittivät niiden ollaan tämän aiemmin kuolleen miehen rahoja jne. No, tämä ei mennyt läpi ja rahat tuli. Esineet jäi. Lopputulos kannattaa esineet ehkä lahjoittaa jo eläessään jos niin tahtoo. 

Lisäys vielä toiseen seikkaan. Olen lapseton varmaan koko ikäni ja ehkä en koskaan edes parisuhteessa jos elämä menee niin. Toki arvailua. Näin mietin, ettei minulla ole perillisiä kun serkut eivät peri. Näin omaisuus jää valtiolle jos en keksi jotain lahjoituskohdetta. Tämä tuli mieleen eräs päivä asiaa miettiessä. 

Hyviä huomioita. Ahneus ja kateus on suomalaisten perisyntejä. Perintöriitoja käydään joskus vuosikausia. Vainajan tahto unohdetaan. Harvoin perinnön kahmija edes on joku hädänalainen, vaan useimmiten jo valmiiksi varakas. Joillekin mikään ei riitä eikä moraalia ole.

Vierailija
12080/12247 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitaisko kaikenlainen, virheellinen nimittely lopettaa? Minä olen tänään ilmoittanut asiattomat jankkaukset. Moni muu on kertonut samaa. Ei siis nimitellä jatkossa, ok?

Ei mitään uutta auringon alla. Nauroin ääneen, kun luin tämän. Tuli mieleen vanhat ajat, kun dooris kiroili ja haukkui osaa kirjoittajia ilkeiksi, hölmöiksi, idiooteiksi, trolleiksi ja  keskenkasvuisiksi pettereiksi, poisteli viestejä ja ajoi pois ketjusta. Muistatte varmaan. Harva sitä kuitenkaan nousi vastustamaan.

Nauroin siis itselleni, että joskus otin tuon kaiken vakavasti. Toisaalta kiinnostavaa, että sellainenkin episodi on tullut nähdyksi. Nyt hypin yli kuin hepokatti eikä harmita poistotkaan. Jos joku tämän poistaa, niin siitä vaan. Kiinnostavia keskusteluja aina välillä.

Aika harvoin mitään keskustelua. Nähtävästi tuommoinen jankkaus on monelle mielekkäämpää. Kuten tänäänkin.  Viime viikolla sama juttu kun näin ketjun etusivulla. Hölmöläiset taas koolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi