Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (12247)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitaisko kaikenlainen, virheellinen nimittely lopettaa? Minä olen tänään ilmoittanut asiattomat jankkaukset. Moni muu on kertonut samaa. Ei siis nimitellä jatkossa, ok?
Ei mitään uutta auringon alla. Nauroin ääneen, kun luin tämän. Tuli mieleen vanhat ajat, kun dooris kiroili ja haukkui osaa kirjoittajia ilkeiksi, hölmöiksi, idiooteiksi, trolleiksi ja keskenkasvuisiksi pettereiksi, poisteli viestejä ja ajoi pois ketjusta. Muistatte varmaan. Harva sitä kuitenkaan nousi vastustamaan.
Nauroin siis itselleni, että joskus otin tuon kaiken vakavasti. Toisaalta kiinnostavaa, että sellainenkin episodi on tullut nähdyksi. Nyt hypin yli kuin hepokatti eikä harmita poistotkaan. Jos joku tämän poistaa, niin siitä vaan. Kiinnostavia keskusteluja aina välillä.
Aika harvoin mitään keskustelua. Nähtävästi tuommoinen jankkaus on monelle mielekkäämpää. Kuten tänäänkin. Viime viikolla sama juttu kun näin ketjun etusivulla. Hölmöläiset taas koolla.
Täällä oli pitkään asiallinen keskustelu kuolemasta ja hautajaisista, sitten joku alkoi ilkkua, ettei aihe kuulu tänne. Kuka muka päättää, mikä kuuluu, mikä ei? Eikö kaikki kirjoittajat osallistu haluamiinsa aiheisiin?
Vierailija kirjoitti:
Perinnönjaosta. Eräs sukulainen, joka oli lapseton oli päättänyt perinnönjaostaan, että hän lahjoittaa irtaimistonsa tavaroita nimetyille henkilöille eli oli kirjoittanut tarkalleen kuka saa mitäkin. Minulle oli jo eläessään sanonut,, että saan yhden taulun mistä pidin. Muuten kaikki taulut ja arvokkaammat astiat yms oli siis nimetty kuka saa mitäkin. No, hänen miehensä sukulaiset pistivät hanttiin ja sanoivat, että kun talo on ollut tämän kirjoittamani naisen miehen nimissä (kuollut jo aiemmin) niin sillä verukkeella he eivät anna yhtäkään tavaraa viedä sieltä pois ja he ottavat kaiken. Näin meni siis heille nuo kaikki mitä tämä henkilö oli meillä muille nimennyt. Harmitti vähän erityisesti sen taulun osalta. Henkilön toiveita ei siis noudatettu ja muutenkin nämä miehen sukulaiset tappelivat myös rahoista ja yrittivät viedä tämän ihmisen meille perinnöksi nimeämää rahasummaa myös. Väittivät niiden ollaan tämän aiemmin kuolleen miehen rahoja jne. No, tämä ei mennyt läpi ja rahat tuli. Esineet jäi. Lopputulos kannattaa esineet ehkä lahjoittaa jo eläessään jos niin tahtoo.
Lisäys vielä toiseen seikkaan. Olen lapseton varmaan koko ikäni ja ehkä en koskaan edes parisuhteessa jos elämä menee niin. Toki arvailua. Näin mietin, ettei minulla ole perillisiä kun serkut eivät peri. Näin omaisuus jää valtiolle jos en keksi jotain lahjoituskohdetta. Tämä tuli mieleen eräs päivä asiaa miettiessä.
Eikö sulla ole sisaruksia eikä heidän lapsia,vanhempia, vanhempien sisaruksia? Meillä joku oli testamentannut omalle srk, joka on mielestäni parempi kohde kuin valtio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitaisko kaikenlainen, virheellinen nimittely lopettaa? Minä olen tänään ilmoittanut asiattomat jankkaukset. Moni muu on kertonut samaa. Ei siis nimitellä jatkossa, ok?
Ei mitään uutta auringon alla. Nauroin ääneen, kun luin tämän. Tuli mieleen vanhat ajat, kun dooris kiroili ja haukkui osaa kirjoittajia ilkeiksi, hölmöiksi, idiooteiksi, trolleiksi ja keskenkasvuisiksi pettereiksi, poisteli viestejä ja ajoi pois ketjusta. Muistatte varmaan. Harva sitä kuitenkaan nousi vastustamaan.
Nauroin siis itselleni, että joskus otin tuon kaiken vakavasti. Toisaalta kiinnostavaa, että sellainenkin episodi on tullut nähdyksi. Nyt hypin yli kuin hepokatti eikä harmita poistotkaan. Jos joku tämän poistaa, niin siitä vaan. Kiinnostavia keskusteluja aina välillä.
Aika harvoin mitään keskustelua. Nähtävästi tuommoinen jankkaus on monelle mielekkäämpää. Kuten tänäänkin. Viime viikolla sama juttu kun näin ketjun etusivulla. Hölmöläiset taas koolla.
Hahhah. Minä käyn tällä palstalla ainoastaan katsomassa kirjasuositukset mikä kirja sinulla on kesken ketjusta. Noin kerran viikkoon samalla kun teen citymarketin ruokatilauksen netissä. Jos joskus joku muu ajankohtaisketju ehkä luen. Tässä ketjussa oli viimeeksikin samat jankutukset päällä. Itsekin käytin joskus tuota hölmölöiset kantaa säkillä valoa tupaan vertausta kuvailemanaan tätä ketjua. Kukin tyyillään. Meitä on moneen junaan jne
Vähän kun tökkää, yksi ragee totaalisesti. Ressukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinnönjaosta. Eräs sukulainen, joka oli lapseton oli päättänyt perinnönjaostaan, että hän lahjoittaa irtaimistonsa tavaroita nimetyille henkilöille eli oli kirjoittanut tarkalleen kuka saa mitäkin. Minulle oli jo eläessään sanonut,, että saan yhden taulun mistä pidin. Muuten kaikki taulut ja arvokkaammat astiat yms oli siis nimetty kuka saa mitäkin. No, hänen miehensä sukulaiset pistivät hanttiin ja sanoivat, että kun talo on ollut tämän kirjoittamani naisen miehen nimissä (kuollut jo aiemmin) niin sillä verukkeella he eivät anna yhtäkään tavaraa viedä sieltä pois ja he ottavat kaiken. Näin meni siis heille nuo kaikki mitä tämä henkilö oli meillä muille nimennyt. Harmitti vähän erityisesti sen taulun osalta. Henkilön toiveita ei siis noudatettu ja muutenkin nämä miehen sukulaiset tappelivat myös rahoista ja yrittivät viedä tämän ihmisen meille perinnöksi nimeämää rahasummaa myös. Väittivät niiden ollaan tämän aiemmin kuolleen miehen rahoja jne. No, tämä ei mennyt läpi ja rahat tuli. Esineet jäi. Lopputulos kannattaa esineet ehkä lahjoittaa jo eläessään jos niin tahtoo.
Lisäys vielä toiseen seikkaan. Olen lapseton varmaan koko ikäni ja ehkä en koskaan edes parisuhteessa jos elämä menee niin. Toki arvailua. Näin mietin, ettei minulla ole perillisiä kun serkut eivät peri. Näin omaisuus jää valtiolle jos en keksi jotain lahjoituskohdetta. Tämä tuli mieleen eräs päivä asiaa miettiessä.
Eikö sulla ole sisaruksia eikä heidän lapsia,vanhempia, vanhempien sisaruksia? Meillä joku oli testamentannut omalle srk, joka on mielestäni parempi kohde kuin valtio.
Ei ole sisaruksia itselläni. Toisella canhemmallani on sisaruksia, mutta serkuthan eivät peri ja näin minulla ei ole ketään perijää joskus.
Miksi aina menee riitelyksi ja syyttelyksi keskustelut ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahhah. Minä käyn tällä palstalla ainoastaan katsomassa kirjasuositukset mikä kirja sinulla on kesken ketjusta. Noin kerran viikkoon samalla kun teen citymarketin ruokatilauksen netissä. Jos joskus joku muu ajankohtaisketju ehkä luen. Tässä ketjussa oli viimeeksikin samat jankutukset päällä. Itsekin käytin joskus tuota hölmölöiset kantaa säkillä valoa tupaan vertausta kuvailemanaan tätä ketjua. Kukin tyyillään. Meitä on moneen junaan jne
Harmillisesti joillekin joku tälläinen ketju on ainoa paikka edes kirjoittaa mitään ja sen vuoksi täällä itsekin käyn. Sitten toivoisin tietysti, että meno täällä olisi erilaista jossain määrin. Jotain asiaa ja keskustelua hyvässä tunnelmassa jne. Sivusta tähän. Joskus kävin täällä monessa ketjussa. Nyt vähemmän, kun en enää löydä mitään kiinnostavaa. Harmi niin sillä palsta on itselleni liian suuri keskustelun korjaaja elämästäni. Sivusta tähän.
Siis keskustelun korvaaja ei korjaaja. Korjaus edelliseen.
Onko tarkoitus saada ketju lukituksi vai miksi jatkatte tätä taas?
Kannattaako provosoitua kun provosoidaan?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisimmin. Kuten sanottu hölmöläiset luulee että jankutus loppuu jankuttamalla. Kun se on juurikin päinvastoin. Vettä myllyyn vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus on ajaa doris pois tai lukita kaikki hänen ketjunsa. Tai saada hänet pyytämään anteeksi ja muuttamaan tapojaan.
Mytta tyhmä d ei tajua omaa parastaan.
Ok. Ja näetkö todennäköisenä että hän pyytää anteeksi tai muuttaa tapojaan?
En. Siksi jatkan sata vuotta. Tai kunnes d on poistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä ihmettelen sitä, että minkä takia täällä jatkuvasti kaivellaan vanhoja sanomisia, eikö ne voisi jo jättää unholaan. Kuka nimitteli ketäkin ja millä sanoilla.
Sitä tikulla silmään, joka näitä vanhoja aina kaivelee!
Eikö riitä uutta kirjoituksen aihetta, kun näitä jankataan jatkuvasti? Alkaa jo kyllästyttää.
Here here, kannattais päästää irti. Säälittävää kaivelua vuosien takaa.
Ihan sama, montako uutta, fressiä ketjua avataan. Vuosien takaiset kaunat kaivetaan keskusteluun, yhä uudestaan. En jaksa. Muutama päivä kivoja juttuja ja jankutus alkaa taas.
Mainitsin nuo vanhat haukut ihan kuriositeettina. Itse en enää niistä piittaa. Hypin yli ison osan viesteistä. Kiinnostavia keskusteluja seuraan. Hyvin tänne mahtuu erilaisia aiheita. Nyt olin pari päivää poissa ketjusta ja huvitti palatessa kun täällä on vuodesta toiseen samat valitukset. Jokainen voi tietenkin olla mitä mieltä haluaa. Tämähän on vaan viihdykettä, ei kannata ottaa liian vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten toimisit tässä tapauksessa, kun tuo henkilö poistattaa monien kirjoittajien tavallisia viestejä, täysin sen mukaan, mikä häntä itseään sattuu huvittamaan? Ja tuo henkilö ei ole d.
Voi sinua kun et vieläkään usko, että ei ole yhtä, vaan monta, jotka ovat sinuun väsyneet! Jos yksi poistuu, muut jatkavat. Minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus on ajaa doris pois tai lukita kaikki hänen ketjunsa. Tai saada hänet pyytämään anteeksi ja muuttamaan tapojaan.
Toivoton yritys. Miksi kostat kaikille, kun hutiin menee?
Tämä on draamaa, viihdettä, huvia, ajankulua, verbaalista ilottelua, hauskaa sanailua. Ei totta ollenkaan. Nauti sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivoton yritys. Miksi kostat kaikille, kun hutiin menee?
Tämä on draamaa, viihdettä, huvia, ajankulua, verbaalista ilottelua, hauskaa sanailua. Ei totta ollenkaan. Nauti sinäkin.
Are you lonesome tonight....?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasit ehkä, että sinua paheksutaan täällä yleisesti, et saa kannatusta agendallesi?
Hah. Ei haittaa yhtään. Hauskaa vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasit ehkä, että sinua paheksutaan täällä yleisesti, et saa kannatusta agendallesi?
Hah. Ei haittaa yhtään. Hauskaa vain.
Kiva kun sulla on täällä aina seuraa niin ei tarvi yksin siellä kotona jöröttää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata provosoitua, kun provosoidaan.
Tämä on entisen presidentin Mauno Koiviston kuuluisa neuvo. Sillä tarkoitetaan, että provosoijan tavoitteena on saada sinut menettämään malttisi. Kun et reagoi, viet toiselta vallan tilanteessa.
Nykyäänkin lapsettoman lesken edesmenneen miehen perilliset ovat toissijaisia perillisiä ja heille kuuluukin osa perinnöstä.Tätini oli jo maksanut heidät pois kun miehensä kuoli. Asia käsiteltiin perukirjoissa.