Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (11950)

Vierailija
11621/11950 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuulostaa olevan eläkeikäisten nuorempia vähättelevä, eriarvoistava ja syrjivä palsta. Nokkiva hierarkia vanhan kasvatustyylin mukainen.

Vierailija
11622/11950 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa olevan eläkeikäisten nuorempia vähättelevä, eriarvoistava ja syrjivä palsta. Nokkiva hierarkia vanhan kasvatustyylin mukainen.

Hyvin sanottu. Rangaistaan vääristä mielipiteistä nimittelemällä ja syyllistetään omista teoista muita. Mustaa pedagogiikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11623/11950 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin. Heti alkoi. 🤨😑😬

Pissaviesti #622 voisi hyvin olla

juurikin tuon saman kôprof.fétisistin 

tekstituotos. Hän nimittäin 

seuraa minua 7/365 aivan 

kaikkialle >>> toistuvien/samojen

eriteaiheidensa kera.

[Emme tunne toisiamme IRL].

En ole vielä tehnyt rikøsilmoitusta,

olen ollut loputtoman sopuisa

ja hyväntahtoinen hänen 

sietämisessään. Hän selvästi käyttää 

hyväksi anteeksiantavaa empatiaani,

koska yhä vain pokkana tohtii 

irvøkkaita tekstejä jatkaa.

Viime yönä hän oli aivan mahdoton

toisella palstalla. E

Eihän tuo ole irvokas! Normaalia parisuhde-elämää.

Mekin käydän vessassa yhdessä.

Ei ole salaisuuksia.

Vierailija
11624/11950 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas kirjoittelua!

Johan olikin kauan asiallista asiaa laidasta laitaan.

Täällä alkoi vasta nyt satelemaan. Mukavan pimeitä on yöt, saa hyvin nukuttua.

Hyvää yötä!

Vierailija
11625/11950 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on ihan hämärää, samoin aamulla 6 jälkeen huomaa että on loppukesä. Vaiheikas viikonloppu, museossa käyminen, shoppailua ja kesätunnelmaa. Ja matkakuume, mietin mikä olisi kiva lomakohde marraskuulle. Vaatimuksena meri ja lämmintä.

Taidan katsoa jonkun katastrofielokuvan, alkaa oma elämä tuntua ihan kivalta.

Vierailija
11626/11950 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas taas kirjoittelua!

Hyvää yötä!

Hyvää yötä - tullos maanantai.

Vierailija
11627/11950 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas taas kirjoittelua!

Hyvää yötä!

Ketjussa huomaa milloin on viikonloppu, arkisin mukavampaa. Joskus harkitsin tilata sellaisen hitaasti käyvän viikonpäiväseinäkellon, löysin amazonista, mutta kehykset olivat mielestäni rumat, olis pitänyt maalata, joten en tilannut. Enkä sitä tarvitse, ketjun kirjoituksista näkee milloin koittaa viikonloppu; perjantai-iltaisin vähän "villiintyy", lauantai enemmän ja sunnuntaisin joutilaat krapuloissaan purkavat huonoa oloaan.

Minulle alkusyksyn lämpimät, pimeät illat/yöt ovat valvomisen aikaa pilvettöminä öinä, vihdoin näkee tähtiä kesän valoisuuden jälkeen.

Vierailija
11628/11950 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Doris ryyppää viikonloppuisin enemmän  ja hän nämä riidat aina aloittaa ja jatkaa monta päivää.

Aamun eka viesti ja tällä kertaa sinä aloitit.

Rauhallisempaa maanantaita!

Enhän aloittanut, vaan jatkoin illan pohdiskelua riidan syistä. Älkää ampuko viestin tuojaa vaan oikeaa syyllistä.

Vierailija
11629/11950 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Doris ryyppää viikonloppuisin enemmän  ja hän nämä riidat aina aloittaa ja jatkaa monta päivää.

Aamun eka viesti ja tällä kertaa sinä aloitit.

Rauhallisempaa maanantaita!

Enhän aloittanut, vaan jatkoin illan pohdiskelua riidan syistä. Älkää ampuko viestin tuojaa vaan oikeaa syyllistä.

Juoppoja on perinteisesti suomalaisessa yhteiskunnassa hyysätty ja annettu jatkaa muiden elämän pilaamista. Suljettu silmät ongelmalta. 

Vierailija
11630/11950 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateista elokuun viimeistä aamua. Multa kysyttiin ihan tavallinen keskustelukysymys; "mistäpäin olet kotoisin" huomasin vähän hämmentyväni ja vastasin virallisen syntymäpaikkani, vaikka kävin vain itseasiassa syntymässä siellä. Jälkeenpäin mietin missä oikein ns. juureni oikeasti ovatkaan. Vanhempani syntyneet eri puolilla Suomea, lapsena ja nuoruusaikana asuimme eri paikkakunnilla ja aikuisena taas aivan eripuolilla Suomea olen asunut, enkä koe näitä kotiseuduikseni tai  juurtuneeni näistä mihinkään. Vanhaan aikaan, sata vuotta sittenhän emäntä haettiin korkeintaan hevosmatkan päästä lähikyliltä, joten oli selvää mistäspäin sitä ollaan kotoisin. Kyllähän tämä jonkinlainen "juurettomuus" nykypäivänä yleistäkin ja en varmaankaan ainoa joka "ei ole oikein mistään kotoisin" Eipä tuo tosin ole elämääni mitenkään vaikeuttanut, kunhan pohdiskelin vain. Onko teillä helppo vasta tuohon kysymykseen; mistäpäin olet kotoisin?

Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kesän viimeistä päivää nasut ja epänasut! Tuli katastrofielokuvista mieleen, että mä katson tosi paljon erilaisia dokumenttielokuvia ja -sarjoja just erilaisista luonnonmullistuksista.  Tietty seuraan myös uutisia maailmalta. Ja niin usein ajattelen, että vaikka Suomi ei mikään varsinainen Onnela olekaan, niin on täällä kuitenkin aika mukava asua. Maanjäristyksiä täällä on varsin harvoin ja nekin sellaisia, että on havaittavissa vain laittein. Ihminen ei niitä huomaa. Ja nekin harvat, mitkä jotenkin tuntuu, ovat niin pieniä, että eivät aiheuta tuhoja eikä ihmishenkien menetyksiä. Tulvatkin sellaisia, että ei kuitenkaan rakennukset sorru. Puita kaatuu pahimmissa myrskyissä, mutta ei sentään rakennukset lentele ilmassa. Vuodenajoista voidaan olla montaa mieltä, mutta kun on tottunut pukeutumaan sään mukaisesti, niin eipä nekään haittaa. Korkeintaan vähän ärsyttää joskus. 

Vierailija
11632/11950 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt lopulta oivalsin jotain. Ne, jotka edustavat täällä perinteistä "mummoasennetta" eivät hyväksy muita mielipiteitä kuin omansa. Arvostelu ja nimittely alkaa. Ne, jotka edustavat "nuorempaa asennetta" sallivat kaikki mielipiteet. 

Pitäisikö oikeastaan puhua vain hyvin pienestä vähemmistöstä "mummoasenteisia"? Vaikka yhden hengen vähemmistöstä? Muut kyllä kirjoittelee sovussa.

Tämä yksi on vanha nainen. Sairas, jolle ketjut ovat pätemisen ainoa väylä. Narsisti, jonka viesteihin ei kannata reagoida. Hypitään yli ja annetaan mellastaa yksin. Riitelee kyllä yksinkin. Mutta jätämme huomiotta. Se on narsitin kanssa ainoa keino.

Vallanhalu ajaa laittomuksiin.

Vierailija
11633/11950 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sateista elokuun viimeistä aamua. Multa kysyttiin ihan tavallinen keskustelukysymys; "mistäpäin olet kotoisin" huomasin vähän hämmentyväni ja vastasin virallisen syntymäpaikkani, vaikka kävin vain itseasiassa syntymässä siellä. Jälkeenpäin mietin missä oikein ns. juureni oikeasti ovatkaan. Vanhempani syntyneet eri puolilla Suomea, lapsena ja nuoruusaikana asuimme eri paikkakunnilla ja aikuisena taas aivan eripuolilla Suomea olen asunut, enkä koe näitä kotiseuduikseni tai  juurtuneeni näistä mihinkään. Vanhaan aikaan, sata vuotta sittenhän emäntä haettiin korkeintaan hevosmatkan päästä lähikyliltä, joten oli selvää mistäspäin sitä ollaan kotoisin. Kyllähän tämä jonkinlainen "juurettomuus" nykypäivänä yleistäkin ja en varmaankaan ainoa joka "ei ole oikein mistään kotoisin" Eipä tuo tosin ole elämääni mitenkään vaikeuttanut, kunhan pohdiskelin vain. Onko teillä helppo vasta tuohon kysymykseen; mistäpäin olet kotoisin?

Kyllä on helppo vastata, asuin lapsuuskodissa aikuisuuteen asti. 19v lähdin töiden perään, sitten opiskelemaan ja isossa kaupungissa olen asunut liki 40v. Silti olen kotoisin sieltä synnyinpaikasta.

Vierailija
11634/11950 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko lopettaa aiheettomat syytökset poisteluista? Minä ja moni muu on ilmoittanut asiattomat, kummasti vaan nämä viestit poistuu!

Älä jankuta, kerro vaihteeksi omia juttujasi. Mitä tojhuat tänään? Tuo trollaus on rasittavaa. Ihmettelen kyllä, miten suuren vaikutuksen ja jäljen joku kirjoittaja on sinuun jättänyt. Kiintymyksen muoto tuokin, rakkaudestahan se hevonenkin potkii. Päästä irti, tuskin ketään muuta kiinnostaa pätkän vertaa.

Kukahan täällä itseään nostaa ja holhoaa muita? 

Vierailija
11635/11950 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko lopettaa aiheettomat syytökset poisteluista? Minä ja moni muu on ilmoittanut asiattomat, kummasti vaan nämä viestit poistuu!

Älä jankuta, kerro vaihteeksi omia juttujasi. Mitä tojhuat tänään? Tuo trollaus on rasittavaa. Ihmettelen kyllä, miten suuren vaikutuksen ja jäljen joku kirjoittaja on sinuun jättänyt. Kiintymyksen muoto tuokin, rakkaudestahan se hevonenkin potkii. Päästä irti, tuskin ketään muuta kiinnostaa pätkän vertaa.

Ja itse jankuttaa. Ja jankuttaa. Ja jankuttaa. 

Vierailija
11636/11950 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on helppo vastata kysymykseen "mistä päin olet kotoisin?" 

Olen asunut samassa kunnassa koko elämäni 10 opiskeluvuotta lukuunottamatta. 

Täällä aion elää loppuelämäni. 

Olen siis jostain kotoisin :) 

Vierailija
11637/11950 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas taas kirjoittelua!

Hyvää yötä!

Ketjussa huomaa milloin on viikonloppu, arkisin mukavampaa. Joskus harkitsin tilata sellaisen hitaasti käyvän viikonpäiväseinäkellon, löysin amazonista, mutta kehykset olivat mielestäni rumat, olis pitänyt maalata, joten en tilannut. Enkä sitä tarvitse, ketjun kirjoituksista näkee milloin koittaa viikonloppu; perjantai-iltaisin vähän "villiintyy", lauantai enemmän ja sunnuntaisin joutilaat krapuloissaan purkavat huonoa oloaan.

Minulle alkusyksyn lämpimät, pimeät illat/yöt ovat valvomisen aikaa pilvettöminä öinä, vihdoin näkee tähtiä kesän valoisuuden jälkeen.

En näe täällä muita häiriköitä kuin tuon itsepäisen jankkaajan, ilman mitään asiallista sisältöä viesteissään. Ei selkeästi edes tykkää ketjun kirjoituksista, haastaa vain riitaa trollauksillaan. Jatketaan me muut tavallisilla tarinoillamme.

Meillä on ennustettu syyssateita viikon verran, melko lämmintä on silti, myös öisin. Kaupoille lähdetään kohta. 

Mukavaa maanantaita, kamut.

Kuka, mitä, missä? Todista! En näe täällä ketään.  En tunnista, en ymmärrä. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on helppo vastata tuohon: Vantaalta. Mä synnyin Helsingissä ja siellä asuin ensimmäiset 11 vuotta. Sitten me muutettiin Myyrmäkeen eli Helsingin malaiskuntaan. Pian sen jälkeen Helsingin maalaiskunta muuttui ensin Vantaan kauppalaksi ja sitten Vantaan kaupungiksi. Asuin hetken aikaa HOAS:in asunossa Malminkartanossa eli Helsingin puolella, mutta kirjoillahan mä olin edelleen Vantaalla, kun opiskelijana ei voinut siihen aikaan siirtää kirjojaan opiskelupaikkakunnalle. En tiedä, miten systeemi nykyisin menee. Sen jälkeen olen sitten asunut Vantaalla. Mä luokittelen itseni alkuperäisasukkaaksi Vantaalla, koska asuin täällä jo ennenkuin tämä edes oli Vantaa. 

Vierailija
11639/11950 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja itse jankuttaa. Ja jankuttaa. Ja jankuttaa. 

Sinä jankutat nyt itse.

Kuten sinäkin. Jankuttajat koolla. 

Vierailija
11640/11950 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni kevennys (mulla lähtee nuo kielelliset assosiaatiot helposti liikkeelle):

Nykyään, kun on noita influenssereita eli vaikuttajia, niin tulee aina mieleen Juicelta sanat: Vaikuttajat korvissamme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi