Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisin palata siivoojaksi näillä ehdoilla:

Vierailija
16.12.2023 |

Työaika säännöllinen kello 7- 9 alkaen. 

8h työpäivä samassa kohteessa. 

Työkohde mitoitettu niin, että 8h aikana ehtii pitää lakisääteiset tauot, ja tehdä niin hyvää jälkeä, että asiakas on tyytyväinen ja itse voi joka päivä lähteä töistä kotiin tuntien, että on hoitanut työnsä hyvin. 

Asiallinen kohtelu eli jos asiakas paikalla, tervehdimme toisiamme ystävällisesti. 

Palkka 2300e/kk. 

Olin ennen siivousalalla. Palkka oli 1600e/kk eli noin 1200e/kk netto, ja vaikka raatoi kuinka, työaika ei riittänyt tekemään työt kunnolla. Asiakas oli tyytymätön, minä olin tyytymätön ja esihenkilö oli tyytymätön. 

Tunsin, ettei mulla ole mitään ihmisarvoa ja sairastuin. 

Perustakaa joku siivousfirma näillä ehdoilla, niin, että asiakas saa ehkä työt halvemmalla, mutta työnjohto suostuu elämään yhtä pienellä palkalla kuin työntekijät eli kaikki työllistyy, pysyvät terveinä, eikä kukaan revi voittoja muiden selkänahasta. 

Onnistuuko? 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmalle voisi antaa nimeksi Eettinen Siivous Oy niin asiakkaat jotka mieluummin maksavat vähän enemmän siivouksesta eettisistä syistä, löytäisivät tämän. 

Jokaisen pitää nyt alkaa talkoisiin, jossa reilu, kannattava työ palautetaan vaikka se merkitsisi sitä ettei voi pitää yli 4000e palkkaa. 

Esim. Joku firma jossa työntekijät saavat 5000-10 000e palkkaa, voisi ihan hyvin maksaa siivouksesta enemmän kuin nyt. 

Ahneus ajaa tämän maan nurin, ei työttömien " työhaluttomuus ". Se mitä ihmiset eivät halua on sairastua huonojen työolojen takia. Se on kalliimpaa yhteiskunnalle kuin kunnon palkat ja työolot. 

Vierailija
2/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sama muualle: Eettinen Päiväkoti, Eettinen ruokakauppa jne. 

Halukkaita töihin kyllä riittää. 

Menkääpä ihmiset kauppaan jossa on vaikka 11 kassapistettä. Onko kaikki pisteet käytössä? 

Vai onko siellä muutama kassa auki ja asiakkaat jonossa? 

Kaupan täytyy palkata kassa kokoaikaisesti niin monelle kassapaikalle että jonoja ei edes ehdi muodostua vaan asiointi on sujuvaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että hankalinta on tarjota koko henkilöstölle tuo 8 h samassa kohteessa, koska yleensä yritykset menee minimillä ja pienemmissä tiloissa siivoukselle lasketaan riittäväksi lyhyempi aika. Toki on tuollaisiakin kohteita, joissa menee se 8 h, mutta varmaan vähenevissä määrin. 

Palkkatason nostamista siistijöillä kyllä toivoisin, työn raskauteen nähden aivan onneton palkka ja päälle vielä heikko arvostus. 

Vierailija
4/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu. Koska siivous on yksi ulkoistettu asia josta säästetään. Itsekin olin kohteessa jossa kaksinkertaistettiin siivousalue lisäämättä siivousaikaa. Johdon ehdotus oli että roskiksia ei tyhjennetä kuin joka toinen päivä niin tuo aika säästyy. Nämä jutut ovat joskus sellaisia ettei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. 

Vierailija
5/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä firman perustamista siihen tarvitsee? Itse olin aikoinaan kesätöissä siivoojana. Ne olivat työpaikan omia puhtaanapitäjiä, jotka siellä siivosivat. Kyseissä paikassa yksi siivosi päivävuorossa, kaksi muuta tekivät jatkuvaa kaksi vuorotyötä eli toinen teki aamuvuoron joka toinen viikonloppu. Itse työpaikka pyöri muuten 24/7 viisivuorotyöläisten voimin.

Minä suosittelen yrityksiä hankkimaan ihan oman/omia siivoojia. Tuolla ainakin oli tietyt jutut mitä tehtiin päivittäin, useaankin kertaan, mutta muita juttuja saatettiin katsoa sen mukaan mikä näytti kaipaavan siivousta. Esimerkiksi sisätiloissa olevia lasi-ikkunoita työtiloista käytävälle pestiin kun katsottiin sille olevan tarvetta ja sadesäällä putsattiin kurajälkiä käytävältä monen monta kertaa päivässä.

Nykytrendi on kaiken ulkoistaminen. Ihan varmasti tuolla oli siistimpää, kun omat siivoojat siivosivat kuin että siellä olisi ollut ulkopuoliset tekemässä tarkkaan määritetyt hommat tiukasti kellotettuina. Nykyään tuollakin varmaan on ulkoa ostetut siivouspalvelut.

Vierailija
6/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä firman perustamista siihen tarvitsee? Itse olin aikoinaan kesätöissä siivoojana. Ne olivat työpaikan omia puhtaanapitäjiä, jotka siellä siivosivat. Kyseissä paikassa yksi siivosi päivävuorossa, kaksi muuta tekivät jatkuvaa kaksi vuorotyötä eli toinen teki aamuvuoron joka toinen viikonloppu. Itse työpaikka pyöri muuten 24/7 viisivuorotyöläisten voimin.

Minä suosittelen yrityksiä hankkimaan ihan oman/omia siivoojia. Tuolla ainakin oli tietyt jutut mitä tehtiin päivittäin, useaankin kertaan, mutta muita juttuja saatettiin katsoa sen mukaan mikä näytti kaipaavan siivousta. Esimerkiksi sisätiloissa olevia lasi-ikkunoita työtiloista käytävälle pestiin kun katsottiin sille olevan tarvetta ja sadesäällä putsattiin kurajälkiä käytävältä monen monta kertaa päivässä.

Nykytrendi on kaiken ulkoistaminen. Ihan varmasti tuolla oli siistimpää, kun omat siivoojat siivosivat kuin että siellä olisi ollut ulkopuoliset tekemässä ta

Aluksi määräaikainen työsopimus että tietää onko siivooja hyvä. 

Työtehtäviin voisi kuulua myös kahvin keitto yms. 

Vierailija
7/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus saa sinut töihin antamalla sinulle 0 euroa ja vähentämällä siivoojan nettosi 600 euroon kuussa.

Vierailija
8/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein viimeisen siivoustyön teollisuussiivouksessa. 

Sinänsä työ oli Ok mutta teollisuushallin päältäajettava lattianpesukone oli rikki. Halli jäi siten siivoamatta ja otin vain isommat roskat. Konetta ei korjattu lukuisista pyynnöistä huolimatta.

Vierailija
9/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voit sellaisen perustaa, ole hyvä.0

Vierailija
10/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Firmalle voisi antaa nimeksi Eettinen Siivous Oy niin asiakkaat jotka mieluummin maksavat vähän enemmän siivouksesta eettisistä syistä, löytäisivät tämän. 

Jokaisen pitää nyt alkaa talkoisiin, jossa reilu, kannattava työ palautetaan vaikka se merkitsisi sitä ettei voi pitää yli 4000e palkkaa. 

Esim. Joku firma jossa työntekijät saavat 5000-10 000e palkkaa, voisi ihan hyvin maksaa siivouksesta enemmän kuin nyt. 

Ahneus ajaa tämän maan nurin, ei työttömien " työhaluttomuus ". Se mitä ihmiset eivät halua on sairastua huonojen työolojen takia. Se on kalliimpaa yhteiskunnalle kuin kunnon palkat ja työolot. 

Etninen Siivous Oy

Vierailija
11/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustakaa ihan itse noita periaatteita noudattavat yritykset älkääkä odottako jonkun muun tekevän sitä ja lojuko kotona sillä varjolla.

Vierailija
12/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti olen kyynistynyt työelämässä enkä usko oikein tuohon. Osakeyhtiömuotoisena ainakaan. Osakkeenomistajien kuuluukin edellyttää maksimaalista voittoa.

Palkkaus ja työolot ovat ay-liikkeen hommia. Siellä on hoidettu asiat huonosti. Se olis melkein tehtävä lakkoilujen ja kiristyksen avulla kuten Milla-Riikka teki sairaanhoitajien kohdalla. Mikään piipitys ja nätisti pyytäminen ei auta.

Vierailija
13/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esim. Joku firma jossa työntekijät saavat 5000-10 000e palkkaa, voisi ihan hyvin maksaa siivouksesta enemmän kuin nyt. "

Näytä mulle tällainen firma. Taidat langeta luulosairauteen.

Vierailija
14/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2300€ siivoojalle. Koska työ on niin raskasta.

Hah hah. Kaikkee sitä kuulee. 

Vierailija
15/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toteutuu noista muut paitsi palkka. Mutta mulla on täydet tunnit samassa tehtaassa, liukuvasti klo 6-17 välillä, ja supermukavat asiakkaat. Eivät keksi valittamista, vaikka erikseen kysyisin, että onko jotain parannettavaa. Ehdin tehdä sen mitä pitääkin, ja ne mitä en ehdi, vaikuttavat olevan asioita joiden puuttumista kukaan ei huomaa :)

Vierailija
16/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yritykset toimi noin. Toisekseen, hyvin harva saa yli viiden tonnin liksaa.

Vierailija
17/17 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2300€ siivoojalle. Koska työ on niin raskasta.

Hah hah. Kaikkee sitä kuulee. 

Kannattaa kokeilla joskus. Paljon kevyemmistä, ei koulutusta vaativista hommista (esim. trukkikuskina tai liukuhihnan ääressä tehtävässä lajittelussa oli aika leppoisaa siistijänä työskentelemisen jälkeen) maksetaan huomattavasti enemmän kuin siivoustyöstä, jossa osan kuormituksesta tuo vielä hankalat työasennot.