Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (11949)

Vierailija
11641/11949 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein osaa vastata tuohon että mistä olet kotoisin. Vaikka olen elänyt pääkaupunkiseudulla ja Ahvenanmaalla niin ei ole mitään tiettyä paikkakuntaa mistä vanhemmat tai isovanhemmat olisi kotoisin, ovat pääkaupunkiseudulta, saaristosta ja Lapista. Oikeastaan vain Itä-Suomesta ja Keski-Suomesta ei taida olla ketään.

Lapsena ihmetytti myös kysymys, että kenenkäs tyttäriä sitä ollaan. Siis vielä vuosituhannen vaihteessa.

Vierailija
11642/11949 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa kirjoitetaan sovussa monenlaisia mielipiteitä erilaisista aiheista. Joskus ollaan eri mieltä ja joskus samaa mieltä. 

Ongelmat aiheuttaa yksi iäkäs kirjoittaja, joka ei siedä eriäviä mielipiteitä. Hän hyökkäilee ja nimittelee muita. Pilaa ketjun ilmapiirin. Hän itse on asialle sokea. Vika on aina muissa. Hän ei myöskään huomaa, että muut joutuvat jatkuvasti joustamaan ja sietämään hänen käytöstään. 

Jotkut täällä yrittää sovitella riitaa, toimivat lapsenpiikana aikuiselle, jolla ei ole rajoja. 

No, sovitaan näin. Olisiko tämä viimeinen viesti aiheesta? Jatketaan niitä tavallisia juttuja eikä enää jankuteta tästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein osaa vastata tuohon että mistä olet kotoisin. Vaikka olen elänyt pääkaupunkiseudulla ja Ahvenanmaalla niin ei ole mitään tiettyä paikkakuntaa mistä vanhemmat tai isovanhemmat olisi kotoisin, ovat pääkaupunkiseudulta, saaristosta ja Lapista. Oikeastaan vain Itä-Suomesta ja Keski-Suomesta ei taida olla ketään.

Lapsena ihmetytti myös kysymys, että kenenkäs tyttäriä sitä ollaan. Siis vielä vuosituhannen vaihteessa.

Mä en oikeastaan edes ajatellut, että jos kysytään, mistä minä olen kotoisin, asiaan vaikuttaisi myös se, mistä vanhempani olivat kotoisin. isäni oli Hämeestä ja äitini Keski-Suomesta. Me käytiin isän puolen mummolassa korkeintaan 2 kertaa vuodessa eikä koskaan oltu siellä yötä, niin sekä isän äiti että se paikkakunta jäi mulle aika vieraaksi. Äidin puolelta tilanne oli toinen ja mä vietin monta kesääkin siellä Keski-Suomessa. Mutta en silti koe, että minä olisin sieltä kotoisin. Äitini oli, minä en. 

Vierailija
11644/11949 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö vastoinkäymiset ihmisestä vahvemman?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni kevennys (mulla lähtee nuo kielelliset assosiaatiot helposti liikkeelle):

Nykyään, kun on noita influenssereita eli vaikuttajia, niin tulee aina mieleen Juicelta sanat: Vaikuttajat korvissamme.

Mulla tulee influenssereista mieleen influenssa :D Vissiin se "sairaanhoitajan lakki" taas :D

Vierailija
11646/11949 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa kirjoitetaan sovussa monenlaisia mielipiteitä erilaisista aiheista. Joskus ollaan eri mieltä ja joskus samaa mieltä. 

Ongelmat aiheuttaa yksi iäkäs kirjoittaja, joka ei siedä eriäviä mielipiteitä. Hän hyökkäilee ja nimittelee muita. Pilaa ketjun ilmapiirin. Hän itse on asialle sokea. Vika on aina muissa. Hän ei myöskään huomaa, että muut joutuvat jatkuvasti joustamaan ja sietämään hänen käytöstään. 

Jotkut täällä yrittää sovitella riitaa, toimivat lapsenpiikana aikuiselle, jolla ei ole rajoja. 

No, sovitaan näin. Olisiko tämä viimeinen viesti aiheesta? Jatketaan niitä tavallisia juttuja eikä enää jankuteta tästä.

Ei välttämättä. Katsotaan, miten ketju etenee. 

Voisit muuten osoittaa viestisi sille, joka kylvää riitaa ja nimittelee. 

Vierailija
11647/11949 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passissa lukeva kotipaikkakunta on myös ihan tyhmä, minulla siinä lukee Parainen vaikka en ole koskaan asunut siellä, mutta kun äitini on ollut siellä kirjoilla kun synnyin. Todellisuudessa olen syntynyt Helsingissä.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Tuo on ihan yksilöllistä. Lisäksi asiaan taitaa vaikuttaa sekin, tuleeko niitä vastoinkäymisiä useampia samaan aikaan tai ihan peräkkäin niin, että sellaista kunnollista toipumisaikaa ja hyviä aikoja ei siihen väliin ehdi tulla. Mä en muista kuopukseni ensimäisestä elinvuodesta oikeastaan mitään. Tai no kahdesta ekasta kuukaudesta muistan, mutta sitten alkoikin yli vuoden kestänyt vastoinkäymisten ja menetysten jakso. Jos sen jälkeen ei olisi tullut parempia aikoja, en kyllä tiedä, miten pitkään olisin romahtamatta jaksanut. 

Vierailija
11649/11949 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei

Vierailija
11650/11949 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa tekeekö vahvemman, mutta ainakin ymmärtää paremmin henkilöitä, joilla on samankaltaisia vastoinkäymisiä kuin itsellä ollut. 

Vierailija
11651/11949 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin toimia pienenä rauhanrakentajana, mutta olet sinnikäs tapaus. Aina voi yrittää, yrittänyttä ei laiteta.

Ymmärsin kyllä tavoitteesi. Kukaan ei saisi turhautua. Onhan se hyvä, mutta kun tämä sama ongelma on jatkunut vuodesta toiseen. Aina sama kirjoittaja, aina samat vainoharhaiset syytökset ja nimittelyt, tyhjät valheet ja syntipukit. Muuten olisi toimiva ketju. 

Edelleen mietin, miksi et ohjeista häntä, vaan esimerkiksi minua. 

Vierailija
11652/11949 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi hyvä katastrofielokuva? Netflixistä katsoin 2012, se on kyllä hyvä, vaikka onkin ehkä vähän överi kun siihen on kerätty kaikki mahsolliset, maanjäristykset, tulivuorenpurkaukset ja tsunamit. Joskus lapsena olen katsonut sellaisen leffan missä kaupunki pelkäsi tulivuorenpurkausta ja joku perhe joutui keskelle kaaosta, nimeä en tiedä. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torikahvit jää väliin, ei hotsita sateella, vaikka katettu tila onkin. Muuten torilla on kiva käydä tähän aikaan, tuoksuu omenat, porkkanat, perunat, herneet. On värikästä.

Mä just aiemmin kirjoitin, että vuodenajat ei haittaa, kun pukeutuu sään mukaisesti. Noh...pitäisi käydä kaupassa ja sataa kaatamalla. Onhan mulla sadevarusteet, mutta tässä mietin, pitäiskö rääkätä wolttikuskia tuomaan mulle kaupasta ostokseni. Vilkaisin sääennusteen ja iltapäivällä pitäisi olla pari tuntia poutaa. Ehkä silloin kauppaan. 

Vierailija
11654/11949 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin toimia pienenä rauhanrakentajana, mutta olet sinnikäs tapaus. Aina voi yrittää, yrittänyttä ei laiteta.

Ymmärsin kyllä tavoitteesi. Kukaan ei saisi turhautua. Onhan se hyvä, mutta kun tämä sama ongelma on jatkunut vuodesta toiseen. Aina sama kirjoittaja, aina samat vainoharhaiset syytökset ja nimittelyt, tyhjät valheet ja syntipukit. Muuten olisi toimiva ketju. 

Kiitos vastauksestasi. Yritän tavoittaa monia näkökulmia enkä hakea syyllisiä. En ole pulmunen itsekään. Reagoin, jos asian koen tärkeäksi reagoida, en pelkästään sinun viesteihisi, se ei ole tarkoitukseni.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi hyvä katastrofielokuva? Netflixistä katsoin 2012, se on kyllä hyvä, vaikka onkin ehkä vähän överi kun siihen on kerätty kaikki mahsolliset, maanjäristykset, tulivuorenpurkaukset ja tsunamit. Joskus lapsena olen katsonut sellaisen leffan missä kaupunki pelkäsi tulivuorenpurkausta ja joku perhe joutui keskelle kaaosta, nimeä en tiedä. 

No vaikka San Andreas tai Kastastrofi maailman katolla. Tai The Great Flood tai The Days. Netflixissä on paljon näitä. Varsinkin tällaisena sateisena päivänä mukava käpertyä sohvalle viltin alle katselemaan leffaa/sarjaa.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muut yrittävät sompailla tuon Doriksen narsistikäytöksen kanssa. Hän itse ei näe tilannettaan. Se kuuluu taudin kuvaan. Mutta turhautuneita ja väsyneitä me olemme jatkuvaan riitaan ja vääntöön. Monessa ketjussa.

Ohis.... tai sitten vaan voi sompailla niin, että hyppää yli kaikki Doriksen (tai Dorikseksi kuvittelemansa henkilön) kommentit sekä kommentit, joissa keskustellaan Doriksesta. Mulle on aivan sama, kirjoiteellaanko täällä Doriksesta vai ei. Tätä kommenttiani lukuunottamatta olen tänään vaain skrollannut ketjusta sellaiset kommentit, jotka liittyvät johonkin muuhun kuin Dorikseen, ja niihin sitten vastaillut. 

Vierailija
11657/11949 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yleistäkin ettei siunausaikaa saa kuin jonnekin melkein parin kuukauden päähän kuolemasta? Meille sovittiin alustavasti 10. lokakuuta, kuolema tapahtui toissaviikolla. Tosin heillä olisi ollut vapaana myös tämän viikon perjantai, mutta koska ei ole vielä edes arkkua olemassa ja vieraitakin olisi kiva kutsua mukaan tilaisuuteen niin ei oikein onnistu. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko yleistäkin ettei siunausaikaa saa kuin jonnekin melkein parin kuukauden päähän kuolemasta? Meille sovittiin alustavasti 10. lokakuuta, kuolema tapahtui toissaviikolla. Tosin heillä olisi ollut vapaana myös tämän viikon perjantai, mutta koska ei ole vielä edes arkkua olemassa ja vieraitakin olisi kiva kutsua mukaan tilaisuuteen niin ei oikein onnistu. 

Riippuu paikkakunnasta, mutta aika yleistähän tuo nykyisin on. Me saatiin isälle järjestettyä siunaustilaisuutta varten kirkko ja kirkon yhteydessä oleva seurakuntasali muistotilaisuutta varten, mutta papin saamisessa olikin sitten enemmän tekemistä. Kirkko on siis varattu eri seurakunnasta kuin pappi. Ja tämä pappikin on sellainen, joka on jo eläkkeellä, mutta tekee edelleen silloin tällöin keikkaa. 

Vierailija
11659/11949 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ihmettelen luterilaisen kirkon toimintaa. Rahasta ei ainakaan ole kiinni, ettei olisi riittäviä resursseja saattaa edesmenneitä hautaan. Kirkon omaisuus lasketaan miljardeissa. Ortodoksit hautaa vainajan kolmen päivän päästä kuolemasta. Siihen mennessä on ehditty pappi tavata, kirkossa lukea rukoukset vainajan puolesta, tehdä muut valmistelut ja kaivaa hauta. Nykyään maassa on maahanmuuton myötä paljon ortodokseja.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ihmettelen luterilaisen kirkon toimintaa. Rahasta ei ainakaan ole kiinni, ettei olisi riittäviä resursseja saattaa edesmenneitä hautaan. Kirkon omaisuus lasketaan miljardeissa. Ortodoksit hautaa vainajan kolmen päivän päästä kuolemasta. Siihen mennessä on ehditty pappi tavata, kirkossa lukea rukoukset vainajan puolesta, tehdä muut valmistelut ja kaivaa hauta. Nykyään maassa on maahanmuuton myötä paljon ortodokseja.

Mä en kirkon toimintaa juurikaan tunne ja mietin, mitä kaikkea ne papit sitten muuta tekevät kuin hoitavat näitä kirkollisia juttuja. Siis tosiaan kuten kerroin, niin kirkkosali ja seurakuntasali oli vapaana, mutta ei pappia koko siitä seurakunnasta. Missä ne papit on? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä