Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (11564)

Vierailija
11541/11564 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti ihan tarkistaa mikä ihmeen liputuspäivä tänään onkaan ja sehän on Suomen luonnon päivä, virallinen uusi liputuspäivä alkaen v2023  Erittäin hyvä aihe vetää lippu salkoon.

Ja kehoitetaan juhlistamaan liikkumalla luonnossa ja syömällä mustikkapiirakkaa, taidankin toimia ihan ohjeen mukaisesti.

Meillä tehdään tänään näin: mieheni liikkui luonnossa ja toi mustikoita, puolukoita ja kantarelleja. 

Minä syön mustikkapiirakkaa :) 

Tai molemmat. 

Aika hyvä diili, vai mitä? 

Vierailija
11542/11564 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeän viikonlopun toivotuksesta!

Aikaisin aamulla kiertelin hautausmaalla. Kauniisti kukki kukat, varsinkin sankarihaudoilla. 

Tapasin  entisen työparini aamukahvin merkeissä kahvilassa, oli mukava vaihtaa kuulumiset.  Sovimme, että tapaamme jatkossakin.

Hain lankapaketin postista; pääsen vähän syksymmällä kokeilemaan syntyykö virkkaamalla auringonkukkia... 

Varmasti syntyy,  en yhtään epäile. Oletkos kurkannut Pinterestiin, uteliaana itse kurkkasin! Sieltä löytyy auringonkukkia kokonainen keto, erilaisia toteutuksia isoäidin neliöistä alkaen. Mitäs meinasit auringonkukista tehdä?

Minun parvekkeellani auringonkukat kukkivat ympäri vuoden, tekosellaiset ;)

Hei, arvaa vaan kuinka monta kertaa olen kurkannut Pinterestiin :)

Mulle tulee monta kertaa päivässä spostiin Pinterestin viestejä ja katsottua tulee. Siksi kai niitä viestejäkin tulee niin paljon.

En ole vielä ihan varma mitä auringonkukista teen, jotakin kuitenkin on tarkoitus. Kunhan ensin osaisin päättää millä mallilla kukkia alan virkkaamaan.

Auringonkukat kasvimaalla eivät vielä kuki, paitsi yksi pitkäksi kasvanut, mikä oli kaatunut.  Kävin napsaisemassa sen poikki, varsi oli aika vänkkyrä ja vaikea saada maljakkoon.  Onneksi mulla on iso vanha  ja leveä Aalto-maljakko, mihin sain sen mahtumaan. Pari isoa lehteä mukaan, niin tuli ihan nätti asetelma. Tulipahan tuolle maljakolle muutakin käyttöä kuin vain tulppaanikimpuille alkuvuodesta.

Huomenta aurinkoisille kukille. Kirjoitin eilen pitkän sepustuksen virkkaamisista., sitten painoin jotain väärää näppäintä ja koko viesti katosi bittiavaruuteen. Kaikkea en jaksa uudelleen kirjoittaa, mutta ehkäpä tämän: Emmerdalessa Dingeillä on runsaasti isoäidin neliöitä ja ihastuin varsinkin Gailin neliöistä kasattuun villatakkiin! 

Minullakin lankavarasto kasvaa ja sormet syyhyää, onneksi ei kuitenkaan ole syyhypunkki iskenyt ;) Pitäiskö syksyn käsityöt aloittaa virkkaamalla ensin mietintämyssy...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti ihan tarkistaa mikä ihmeen liputuspäivä tänään onkaan ja sehän on Suomen luonnon päivä, virallinen uusi liputuspäivä alkaen v2023  Erittäin hyvä aihe vetää lippu salkoon.

Ja kehoitetaan juhlistamaan liikkumalla luonnossa ja syömällä mustikkapiirakkaa, taidankin toimia ihan ohjeen mukaisesti.

Meillä tehdään tänään näin: mieheni liikkui luonnossa ja toi mustikoita, puolukoita ja kantarelleja. 

Minä syön mustikkapiirakkaa :) 

Tai molemmat. 

Aika hyvä diili, vai mitä? 

On hyvä diili :)

Mä ajattelin tänään käydä hakemassa pizzan ja samalla käyn lähikaupassa. Taidan ostaa niitä Fazerin pieniä mustikkapiirakoita ja purkin vaniljakastiketta. 

Vierailija
11544/11564 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin eilen romukullat 650€, sitten kauppakäytävällä oli myös ostaja joka ostaa myös vanhoja rahoja, menen arvioittamaan isäni aikoinaan  säästämät rahat, tyhjennämme asuntoa myyntiin. Onko kukaan myynyt vanhoja rahoja, seteleitä ja kolikoita ?

Vierailija
11545/11564 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva, kun luontoa muistetaan tapahtumalla. Luonnossa kannattaa tosiaan liikkua ja marjoja popsia, niin kauan kuin luontoa vielä on. 

Luonto eli ympäristö on globaali. Saasteet ja ongelmat ei pysähdy valtioitten rajoille. Ei auta vaikka hölkkäisimme metsässä joka päivä ja lajittelisimme jokaisen kahvinsuodatuspussin, kun rajan takana on 150 miljoonaa ihmistä ja maa, joka antaa piutpaut ympäristöasioille. Lisäksi voi miettiä jenkkien ympäristöpolitiikkaa ja monia muita maita katastrofeineen. Välimerestä ei kannata sanoa mitään.

Tässä pitää tehdä niin kuin Anna-Leena Härkönen siinä löytämässäni kolumnissa totesi: katsoa muualle ja suunnitella jotain turhaa. Vaikka tuota mustikkapiirakan leipomista. Se tuo  pienelle ihmiselle mielenrauhaa hallitsemattomien ympäristöongelmien keskellä, joista Nepalin tulvatkin on esimerkki. Sama tarkoitus on ehkä tällä merkkipäivällä. Luontoa emme auta tällä mitenkään, mutta voimme uskoa olevamme tiedostavia ja tekevämme hyvää. Monille se riittääkin.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva, kun luontoa muistetaan tapahtumalla. Luonnossa kannattaa tosiaan liikkua ja marjoja popsia, niin kauan kuin luontoa vielä on. 

Luonto eli ympäristö on globaali. Saasteet ja ongelmat ei pysähdy valtioitten rajoille. Ei auta vaikka hölkkäisimme metsässä joka päivä ja lajittelisimme jokaisen kahvinsuodatuspussin, kun rajan takana on 150 miljoonaa ihmistä ja maa, joka antaa piutpaut ympäristöasioille. Lisäksi voi miettiä jenkkien ympäristöpolitiikkaa ja monia muita maita katastrofeineen. Välimerestä ei kannata sanoa mitään.

Tässä pitää tehdä niin kuin Anna-Leena Härkönen siinä löytämässäni kolumnissa totesi: katsoa muualle ja suunnitella jotain turhaa. Vaikka tuota mustikkapiirakan leipomista. Se tuo  pienelle ihmiselle mielenrauhaa hallitsemattomien ympäristöongelmien keskellä, joista Nepalin tulvatkin on esimerkki. Sama tarkoitus on ehkä tällä merkkipäivällä. Luontoa emme auta tällä mitenkään, mutta voimme uskoa olevamme tiedostavia ja tekevämme hyvää. Monille se riittääkin.

Nuorena tuli nk kannettua maailmantuskaa harteillaan. Mutta sitten tajusi, että aika vähän voi millekään tehdä mitään ja lisäksi, kun jäi vielä 156  cm:n pituiseksi kanantaluttajaksi, niin eipä noi mun hartianikaan kovin leveät ole. Sitten tuli lapset ja työt ja ihan vaan arjenpyöritys riitti pitämään kiireisenä. Ei ollut aikaa eikä voimia murehtia maailmanmenoa. Pitkään arvostin Vihreitä, kun koittivat pitää huolta Suomen luonnosta, mutta sitten niitäkin alkoi kiinnostaa enemmän kaikki muu paitsi tämä meidän kotimaa. Mä kyllä lajittelen roskat, mutta vain siksi, että väärin lajitelluista sitten jäteyhtiöt veloittaa taloyhtiöltä enemmän ja vaikka muutkin osakkaat sitten vastikkeissaan niistä maksaa, niin silti lajittelen. Ja luonto on tosiaan globaali ja vaikka Suomesta katoaisi joka ainoa ihminen ja täällä asuisi enää vain luonnonvaraisia eläimiä, niin eipä se saasteita ja ongelmia poistaisi. 

Mä nautin täysillä tästä elämänvaiheessta, jota aloin hiljattain kutsua leppoistamiseksi. Leipominen ei ole koskaan ollut muin juttunii, mulla on jauhopeukalo keskellä kämmentä, ja yhdelle hengelle on vaikea leipoakaan mitään. Tai no onhan niitä sellaisia pieniä kakku- ja piirakkavuokiakin. Tykkään elää rauhallisesti....etanana kilpikonnan selässä :D

Vierailija
11547/11564 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme pysty turvaamaan lapsille tai lapsenlapsille tulevaisuudessa puhdasta juomavettä tai raikasta hengitysilmaa, mutta voimme tarjota heille nyt niitä mustikkapiirakoita, itse leivottuja tai kaupasta ostettuja, ei ihan vähän sekään.

Vierailija
11548/11564 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös kierrätän tunnollisesti kaiken mahdollisen.

Joskus kyllä huvittaa miettiä mihin joku roska kuuluu kun näkee niitä roskavuoria muualla maailmassa.

No ainakin omalta osaltani en saastuta ympäristöä!

On tosi oivallinen ilma tänään. Aurinkoa, pientä tuulta, lämmintä.

Pyöräilyllä käyty ja kirjastossa lehtiä lukemassa, samalla vietiin pari kirjaa ja lehteä kierrätyshyllyyn. Hankin tänne kakkoskodin kirjastoonkin kortin, sillä pääsee omatoimiaikaan sisälle.

Kohta rantaan hilaamaan vene kauemmas vedestä jos se sattuu kovinkin nousemaan.

Me saatiin aika hyvin vanhempieni asunto myytyä isän kuoleman jälkeen. Äiti ei enää yksin voinut siinä asua. Ostaja sanoi että tavarat voi jättää asuntoon, me itsekukin otimme sieltä mitä halusimme. Äitin hoivakotihuoneeseen mahtuu muutama tuttu huonekalu.

Meillä itsellämme ei ole perillisiä. Pitäisi tehdä testamentti mutta aina jää ajatuksen asteelle.

Minulla useita sisaruksia joille minun osuuteni jakautuisi kuolemani jälkeen, miehellä ei ketään  perijää.

Vierailija
11549/11564 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kyllä huvittaa miettiä mihin joku roska kuuluu kun näkee niitä roskavuoria muualla maailmassa.

Pyöräilyllä käyty ja kirjastossa lehtiä lukemassa, samalla vietiin pari kirjaa ja lehteä kierrätyshyllyyn. Hankin tänne kakkoskodin kirjastoonkin kortin, sillä pääsee omatoimiaikaan sisälle.

Me saatiin aika hyvin vanhempieni asunto myytyä isän kuoleman jälkeen. Äiti ei enää yksin voinut siinä asua. Ostaja sanoi että tavarat voi jättää asuntoon, me itsekukin otimme sieltä mitä halusimme. Äitin hoivakotihuoneeseen mahtuu muutama tuttu huonekalu.

Meillä itsellämme ei ole perillisiä. Pitäisi tehdä testamentti mutta aina jää ajatuksen asteelle.

Minulla useita sisaruksia joille minun osuuteni jakautuisi kuolemani jälkeen, miehellä ei ketään  perijää.

Testamenttiasiaan sen verran että naiset elävät tilastollisesti kauemmin joten miehen pitäisi tehdä testamentti vaimon hyväksi (jos/kun ei ole perillisiä). 

Vierailija
11550/11564 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testamenttiasiaan sen verran että naiset elävät tilastollisesti kauemmin joten miehen pitäisi tehdä testamentti vaimon hyväksi (jos/kun ei ole perillisiä). 

Miehelläei perillisiä mutta on vaimo joka tuossa kirjoittaa. Kai vaimo hänet perii.

Vierailija
11551/11564 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelläei perillisiä mutta on vaimo joka tuossa kirjoittaa. Kai vaimo hänet perii.

En tiedä. Itse en ole aviossa, lapseton ja olen testamentannut omaisuuteni veljelleni. Koska siskoille en halua sen menevän. Veljeni on ainut joka minusta välittää.

Vierailija
11552/11564 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen tilanne ettei ole ketään joka perisi. Serkut ei enää peri. Viimeinen sisarus kuoli alku vuodesta. Sisaruksilla ei lapsia. Nyt omaisuuteni menisi valtiolle. Testamenttaan kyllä Suomen lasten ja nuorten hyväksi mutta juuri nyt jos kuolisin, valtio saisi. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on testamentti, vaikka onkin 2 lasta ja periaatteessa molemmille yhtä paljon. Testamentti sitä varten, että mun tyttäreni on saanut isovanhemmiltaan niin paljon enemmän kuin mun poikani (siis puhutaan jo kuusinumeroisesta summasta), että haluan kompensoida testamentilla tuon vanhempieni harjoittaman eriarvoisuuden. Onneksi tämä on tyttärelleni ihan ok. 

Vierailija
11554/11564 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 53 V, aloin syömään folaattia ( huom aktiivista Quatrefolic) , ja se piru vie parantaa erektiota huimasti! En ois uskonut, vaan kun itse kokeilee ja huomaa miten jämäkkä patukka kädessä jöllöttää , niin on se vaan uskottava. Ihana asia kertakaikkiaan! Tätä voi todellakin hymistellä ! 

Kun aamulla heräsin ja näin millainen petolinnun perse naisen naama oli, niin se oli sitten siinä.

Vierailija
11555/11564 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 53 V, aloin syömään folaattia ( huom aktiivista Quatrefolic) , ja se piru vie parantaa erektiota huimasti! En ois uskonut, vaan kun itse kokeilee ja huomaa miten jämäkkä patukka kädessä jöllöttää , niin on se vaan uskottava. Ihana asia kertakaikkiaan! Tätä voi todellakin hymistellä ! 

Hassua kuinka naiset eivät sulata tätä, mutta kun nainen kirjoittaa että miehellä oli järkytävän pieni muna, se saa yläpeukkuja.

Vierailija
11556/11564 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä testamentista- olemme miettineet mille taholle omaisuutemme haluaisimme.

Ei ole helppoa! 
No toisaalta sisarukset/ lapsensa jotakin saisivat.

Kylläpä  Alisa juoksi hyvin!

Vierailija
11557/11564 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ekan testamentin kun olin parikymppinen, ihan siksi että äitipuoleni lapset jotka ei ole oikeastaan juridisesti mitään sukua mutta käytännössä sisaruksia minulle perisivät saman.

Vierailija
11558/11564 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämpälleni en tee enää mitään. Saavat siivota itse

Vierailija
11559/11564 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kova erektio 10 minuutissa

Erektiohäiriö on yleinen ongelma, joka vaivaa sekä nuoria että vanhoja. Reseptivapaa tuote lupaa kovan erektion hetkessä.

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000012236758.html

Kurjaa nämä maksuliset kanavat kun halusin kivenkovan stondikden kun ei enään keuli muna. Tietääks joku tai onko lukenu niin pääsisi ostaan ton rohdoksen.

Vierailija
11560/11564 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kova erektio 10 minuutissa

Erektiohäiriö on yleinen ongelma, joka vaivaa sekä nuoria että vanhoja. Reseptivapaa tuote lupaa kovan erektion hetkessä.

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000012236758.html

Etkö menis mielummin seksiosioon tarinoinesi?

Eikä. Täällä halutaan lukea näistäkin. Hymistellä hyvää erektiota. 

Ei täällä muuten seuraisi tätä ketjua kun muutama kurppanen mummotautinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi