Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kynyn vakavissani: voiko lähes pelkällä puurolla elää?

Vierailija
13.10.2025 |

Siis oletetaan että syö päivittäin joka aterialla käytännössä kaurapuuroa ja marjoja, niin mitkä ovat pahimmat jutut mitä tuosta jäisi puuttumaan?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vee, ja tietystikin otsikossa heti kirjoitusvirhe!!! 

Vierailija
2/51 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiini ainakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyt hengissä mutta puutoksia tulee, mistä rautaa ? Jne

Vierailija
4/51 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, itsekin teen niin. Lisäksi syön kananmunia ja juon rasvatonta maitoa. Niistä saat kaiken

Vierailija
5/51 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää puuroon raejuustoa tai keittele kananmunia. Mä syön masennuskausinani oikeastaan pelkästään noita. Marjojen lisäksi ostan hedelmiä.

Vierailija
6/51 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitin ei jäykisty enään.

Vierailija
7/51 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos lisää maitotuotteita ja vaikka pähkinöitä puuroon (tekee puuron maitoon ja lisää päälle esim. vanilijarahkaa ja pähkinärouheetta), niin saa ainakin jotain noista puuttuvista ravinteista

Vierailija
8/51 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt puutteellisella ravinnolla kolketvuotta. 

Ainakin luusto on kärsinyt tosi paljon ja etenkin kun kuntoilen viikossa 10-20h. On monenlaista vaivaa luustossa ja tuntuisi hajoavan paikat helposti. 

Siltikin niin ihinen on aika kova tekoinen puutteellisellakin ruokavaliolla. 

Muistiongelmia mulla alkoi jo kolmekymppisenä. Dementia vaivaa keskivakavasti. Luulen että b12 vitamiinin takia ja paljon yksinäisyydessä vietetyt ajat ja apaattinen työympäristö. 

Tyhmentää ja nälkä pitää virkeänä ja aggressiivisena. Jatkuva nälkä ja alhainen rasvaprosentti tekee tosi jänniä juttuja mielelle. Välillä tuntuu että olisi ihan mielisairas.

Vierailija
9/51 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän pitkään jotkut elelevät Afrikassa ihan pelkällä riisillä ja likaisella vedellä.

Vierailija
10/51 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän pitkään jotkut elelevät Afrikassa ihan pelkällä riisillä ja likaisella vedellä.

Joten kyllä esim. monivilja puurolla pitäisi pärjätä vuosikymmeniä.

Vierailija
11/51 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, itsekin teen niin. Lisäksi syön kananmunia ja juon rasvatonta maitoa. Niistä saat kaiken

Rasvaisesta maidosta saisi suojaa myös rintasyöpää ja suolistosyöpiä vastaan.

Vierailija
12/51 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan. Minäkin pärjännyt puuroilla viimeiset +30 vuotta, 90-luvun lamahuijauksesta lähtien. Pankkien pelastaminen maksaa vieläkin ja nyt Purrasakset lisää. Pitäisi jo vähitellen päästä vankienhoitolaitokseen kun alkaa olla jo tuota ikääkin ja terveys heikkenee. Sähkökin kallistuu. 

Vierailija
13/51 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Proteiini ainakin

Viljassa on proteiinia.

Vierailija
14/51 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyt hengissä mutta puutoksia tulee, mistä rautaa ? Jne

Neljän viljan puurossa on esim ruista, jossa on rautaa. Toki jos syö vain puuroa ja marjoja, kannattaa aamupuuron kanssa syödä keitetty kananmuna ja lisätä raejuustoa.

Vierailija
15/51 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten kyllä esim. monivilja puurolla pitäisi pärjätä vuosikymmeniä.

Ainakin jos välillä keittää puuronsa saviseen veteen. Näin saa elimistön tarvitsemia mineraaleja riittävästi. Vesijohtovedestä nuo mineraalit puuttuvat.

Vierailija
16/51 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Proteiini ainakin

Viljassa on proteiinia.

No just piti sanoa, että kaurassa on kyllä proteiinia. Ja siihen voi lisätä esimerkiksi raejuustoa.

Vierailija
17/51 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Proteiini ainakin

Viljassa on proteiinia.

Ei riittävästi.

Vierailija
18/51 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Proteiini ainakin

Viljassa on proteiinia.

No just piti sanoa, että kaurassa on kyllä proteiinia. Ja siihen voi lisätä esimerkiksi raejuustoa.

Raejuustossa ei ole mitään selalista, mitä puuron joukkoon tarvitsisi lisätä.

Ihme sianruokasolkkua porukka ruoakseen "nauttii".

Vierailija
19/51 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyt elämään jokusen viikon ihan hyvin, mutta sitä menee niin älyttömät määrät lopulta, että tulee yhtä kalliiksi syödä jotain muuta. Osta suosiolla juureksia, herneitä ym. Jos edessä on köyhä kausi. 

Kaura ei edes ole mitään halvinta ruokaa nykyään. Köyhä syö riisiä.

Vierailija
20/51 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon että kun olen se treenaja joka treenaa tosi niukalla ruokavaliolla, niin ei ainakaan lihakset kasva yhtään. 

Enemmän sellanen Bruce Lee vartalo kuin arnold tulee puurolla ja riisillä syömisestä. Vertailun vuoksi kuitenkin voimatasot on kovemmat kuin esimerkiksi saman pituisella treenikaverilla ja 20 kg painavammalla on. Voimiin ei tuntuisi vaikuttavan yhtään. Lihasten koko ei kasva, mutta ei se haittaa. Kaveri harrastaa kehonrakennusta ja minä kehon rääkkäystä lähinnä. Mulla jos rasvaprosentit menee alle 7, niin alkaa tulla kaikki oireita päähän ja ensimmäinen on erektiohäiriöt. Aamustondis puuttuu kokonaan, kun kropan rasvat on liian alhaiset. Minulla raja on ollut 8-10. 

Sitten kun ruokaan ei ole varaa, niin ostan ihan puhdasta sokeria mitä sekoitan isoon pulloon teevettä. 2dl kerrallaan nesteytyksen yhteydessä puhdasta sokeria, koska puurolla ja ryyneillä en jaksaisi treenata viikossa isoja määriä. 

Raakasokeri on mun edullisin keino. Nyt syksyll on vilä omenoita saatavilla ja niitä voi syödä paljon. Kovaa saa syödä että saa rasvaprosentit korkeammalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän