Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (10749)

Vierailija
10741/10749 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Colesta piti kirjoittaa vähän tai siis ehkä enemmänkin. Tuohon viestiini viitaten. Hän oli perustamansa Cathedral Hills bändin kitaristi. Rakasti musiikkia ja oli itse opetellut soittamaan. Oli myös ihminen, joka auttoi muita. Perusti esim pienen järjestön, jossa autettiin mielenterveysongelmien kanssa kamppailevia. Lisäksi korona-aikana toi esim tavaroita muille, jotka eivät asioille päässeet. Kuvailun mukaan todella mukava ihminen. 

Kirjoitan vaan ulkopuolisena tätä ja kuuluu ehkä sarjaan löydä vuosia sitten pieni "tuntematon" bändi ja pidä siitä. Sitten myöhemmin hän liittyi Osatia bändiin ja sitä kautta sitten kerrottiin myöhemmin hänen päättäneen elämänsä. Oli auttanut muita elämässään ja itse samalla kärsinyt mielenterveysongelmista. Niistä tiedettiin, mutta toisaalta oli iloisena vielä kirjoittanut somessa vuoden 2020 viimeisenäkin päivänä.

Samalla hänen oma bändinsä sitten oikeastaan lopetti toimintansa koronan myötä ja muutenkin kaikki esiintymiset peruuntuivat. Ei varmaan ollut hyvä juttu jos ajettelee kaikkea,  vaikka he itse tavallaan päättivät niin ja halusivat keskittyä omaan elämäänsä ja ottaa taukoa bändistä. Silti myöhemmin ajatellen oliko se hyvä juttu. Ehkä korona keikkataukoineen oli sittenkin paha asia. No, jossittelu on turhaa. 

Cole yritti päättää elämänsä uuden vuoden päivänä 2021. Jäi henkiin, mutta toisaalta ei. Eli yli kuukauden sairaalassa laitteiden varassa ja sitten hänet "päästettiin" pois tästä maailmasta helmikuussa 2021.

Hänen tarinansa koskettaa minua edelleen. Elin itsekin vaikeinta aikaa täällä asuessa juuri tuohon aikaan. Olin uneton ja ahdistunut. Muistan kuinka kävelin uudenvuoden aikaan tosi vaikeissa tunnelmissa pitkin lumista tietä kämpilleni ja mietin, miten ihmeessä pitäisi tässä nyt uusi vuosi ottaa vastaan, kun ei näe oloaan sellaiseksi.Näin se tunnelma on tuttua ollut jossakin määrin. Edes jonkin verran. Muuten kirjoitan siis tuntemattomasta ihmisestä ja toisaalta hänen omaisensa ovat halunneet maailman tuntevan hänet niin päätin kirjoittaa. 

Kevennyksenä joskus haluaisin uskoa taivaaseen jos esim hänkin saisi taivaassa olla jonkun bändin kitaristina ja soittaa ja elää sitä elämää. Hän olisi tavallaan ansainnut elämässään vielä tosi paljon asioita musiikin osalta ja olisin toivonut sitä ja heillä oli kiva ja hyvä "pieni" bändi olemassa ja uutta juttua myös tulossa Osatian kanssa. Näin haluan ajatella häntä taivaassa rokkaamassa. Jos haluaisin uskoa siihen. Itse tahtoisin tavallaan elää niin, että voisin auttaa edes jotain ihmistä vaikeuksissaan. Toki meillä on Colen kanssa ehkä yhteistä se, että pitäisi ensin auttaa itseään. Parempi niin. Hänestä vielä se, että bändin jäsenet julkaisivat joskus tekoälykuvat itsessään vanhana. Colekin. Hänestä ei vaan koskaan tullut vanhaa.

Rip Cole Mckenzie Barnes

https://www.facebook.com/cathedralcole/

Kaunis, surullinen elämäntarina. Ehti onneksi  elää oman näköistä elämää bändin kautta. Tuo mieleen Jim Morrisonin, Janis Joplinin, Kurt Cobainin, James Deanin. 

Ehkä katselee meitä pilvenreunalta.

Kiitos viestistäsi. Unohdin mainita hänen ikänsä. 28-vuotias oli kuollessaan. Ehkä hänen tarinansa kertoo siitä miten elämässä monet asiat vaikuttavat ja ikinä ei voi tietää mitä toinen käy läpi. Oli hyvin pidetty ihminen selvästi. Auttoi muita ja oli valmis tekemään paljon heidän eteensä. Monet jäivät kaipaamaan häntä. Musiikki oli hänellä varmaan eräs tärkein asia. 

Vierailija
10742/10749 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cole oli helpottunut, kun erään oranssin herran ensimmäinen kausi päättyi ja hävisi vaalit. Sitten varmaan kääntyisi haudassaan jos kuulisi, että oranssi herra on taas vallan kahvassa uudestaan. Tämä jotenkin huvitti itseäni. Sanon hänen sanoillaan f*ck Trump jo itsekin. Ehkä niin on parasta. Nyt lopetan aiheen. Lupaan sen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tekee valtuutuksen hyvissä ajoin, siltä varalta, että äkillinen vakava sairaskohtaus veisi siihen kuntoon, ettei ole enäää oikeustoimikelpoinen. Sama juttu testamentin kanssa.

Puhutaanko tyässä nyt edunvalvontavaltuutuksesta vai valtakirjasta asioidensa hoitoon? Kaksi ihan juridisesti eri asiaa. Valtakirjaa voi käyttää vaikka heti, mutta edunvalvontavaltuutus edellyttää ensin ne lääkärinlausunnot ja DVV:n käsittelyt ennenkuin valtuutettu saa oikeudet toimia edunvalvojana. 

Minä puhuin edunvalvontavaltuutuksesta. Sen voi laatia valmiiksi ja antaa tulevalle edunvalvojalle (vaikka omalle lapselle). Sitten, kun kunto menee sellaiseksi, ettei itse pysty asioita hoitamaan, hän toimittaa valtuutuksen lääkärintodistuksen kanssa DVV:lle, joka vahvistaa sen. Vahvistuksen jälkeen hän hoitaa asioita valtuuttajan edun mukaisesti. Jotenkin näin olen ymmärtänyt. Onko näin? Korjatkaa ihmeessä.

Juuri näin se on. Ja nimenomaan edunvalvojaksikin jos joskus päätyy, pitää hoitaa sen valvottavansa asioita hänen etunsa mukaisesti. Avoin valtakirja taas on asia, josta juristitkin varoittelevat. Avoin valtakirja ei edes edellytä, että pitäisi ajatella valtakirjan antaneen etua. Valtakirjan saanut on oikeutettu ajattelemaan ihan vaan omaa etuaan. Se on voimassa heti, kun sellaisen on allekirjoittanut. Avointa valtakirjaa ei pidä tehdä. Yksittäiset valtakirjat taas on ihan ok. Esimerkiksi jos  itse ei pääse taloyhtiön yhtiökokoukseen, antaa sitä yhtiökokousta varten jollekin valtakirjan. Mutta se valtakirja koskee vain niitä asioita, joista juuri siinä yhtiökokouksessa tullaan äänestämään. Ei oikeuta valtakirjan saanutta tekemään mitään muuta. Tai jos on saamassa kirjatun kirjeen, joka pitää noutaa Postista, voi kirjoittaa jollekin valtakirjan, jotta saa noudettua sen. Siis jos ei itse pysty. Mutta sillä valtakirjalla ei voi tehdä yhtikäs mitään muuta. 

Vierailija
10744/10749 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankavarastojen vartijoille: katson juuri Areenasta Game of Wool - suurta lankasotaa eli neulonta- ja vähän virkkauskilpailuakin. Aika ihmeellisiä luomuksia syntyy 12 tunnissa. Paksusta langasta paksuilla puikoilla ja on kiva seurata tuota englantilaisten tapaa "heitellä" lankaa, luulisi että se on hidasta, mutta aika nopsasti näyttää käyvän ja valmista syntyy.

Muutamana viime päivänä vuorossa oli Suuri Keramiikkakisa. Ehkä Suuresta Ompelukisastakin voisi seuraavaksi löytyä uusi kausi.

Mieliohjelmiani, aina rupeaa omiakin sormia syyhyttämään tarttua puikkoihin ja kaivaa kankaita esille.

Vierailija
10745/10749 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cole oli helpottunut, kun erään oranssin herran ensimmäinen kausi päättyi ja hävisi vaalit. Sitten varmaan kääntyisi haudassaan jos kuulisi, että oranssi herra on taas vallan kahvassa uudestaan. Tämä jotenkin huvitti itseäni. Sanon hänen sanoillaan f*ck Trump jo itsekin. Ehkä niin on parasta. Nyt lopetan aiheen. Lupaan sen. 

Miksi suomalaisia haittaa trump muttei itänaapurin tappaja??? Mielestäni se on meille vaarallisempi ja monelle muullekin maalle. Mitä vaaraa trumpista meille on?

Vierailija
10746/10749 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaisia haittaa trump muttei itänaapurin tappaja??? Mielestäni se on meille vaarallisempi ja monelle muullekin maalle. Mitä vaaraa trumpista meille on?

Aika moni suomalainen ei vaivaudu hankkimaan laaja-alaisempaa tietoa maailman asioista, vaan on pelkästään valtamediamme välittämän tiedon varassa. Se on yksipuolista ja toistuvasti asenteellista mm. Trumpia kohtaan. Päivittäin voi lukea annoksen negaa Trumpiin liittyen, milloin otsikoissa on Trumpin kravatti tai mikä tahansa mitätön asia. Näin peitetään myös todellisia merkittäviä uutisaiheita kansalaisilta, sirkushuveja vaan, saadaan hyvää lööppikamaa.

Muistanette, kuinka ennen Amerikan pressanvaaleja Suomen media teki kaikkensa Trumpin mustamaalaamiseksi ja oli varma Kamala Harrisin voitosta ja median mukaan kuulemma 80% suomalaisista kannatti Harrisia, hah.

Että joo, nuo tässäkin ketjussa olevat oranssi-kommentit laitan täysin ymmärtämättömyyden piikkiin.

-eri

Vierailija
10747/10749 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä itse en itsekään siedä Trumppia ja hänen ulostulonsa monessa asiassa näyttävät sen. Grönlanti yms yhtenä asiana. Lisäksi Usassa on nyt myös tavallisten ihmisten elämä jo melko vaikeaa hänen myötään eri jutuissa vai onko esim sananvapauden rahoitus joistakin ok. Sellaista se on jo sitä saa esim tutkia mihin herra antaa luvan. Muista jutuista viis. 

Mielistelee itse itänaapurin tyyppiä ihan rauhassa. Jos olet sen huomannut. Samoin itse en ole väittänyt etteikö se itänaapurin tyyppikin olisi ikävä asia. Silti myös Usan asiat ovat sellaisia joiden merkitys näkyy maailmassa. Myös itänaapurimme kohdalla. Jos Trump haluaa mielistellä häntä niin ei asiat hyvin mene. Usalla on paljon valtaa koko maailmaa ajatellen. Jos Usa haluaa kulkea Venäjän kanssa samaa matkaa niin kyllä se näkyy maailmassa. 

Vierailija
10748/10749 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olin toisaalla vadelmassa. Tuonne saa vaan ajaa pidemmän matkan, kun on melko kaukana. Aiempi kämppä lähempänä sitä paikkaa. Tosi kaunista seutua ja järviä paljon. Tärkeä paikka itselleni. Tein samalla lenkin myös, vaikka vähän satoi. Täytyy tällä viikolla käydä uudestaan tuolla, kun niin paljon vadelmaa,, että oli jo pakko lähteä takaisin kesken kaiken. Olisi mennyt myöhäiseen muuten. Tein vielä pienen pyöräilyn. Hyvä päivä kuitenkin tämäkin.