Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (9089)

Vierailija
8901/9089 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riitelyä heti aamusta. P lupasi olla kommentoimatta. Tässä taas nähdään ne lupaukset. Ainaista riitelyä. D aloittaa ja P jaarittelee. Ei tätä täyspäinen kestä. 🙌

Et siis ole...

...kun täällä olet

Et siis tiedä kuka olet, ei haittaa

Ei sua tarvitse laatikkoon laittaa

(tai kaappiin)

? 😲 Mikä tämän viestin ajatus on? Onko sitä?

Ei siinä ole. Rajallinen kapasiteetti tuottaa tällaista aivopierua.

Vierailija
8902/9089 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riitelyä heti aamusta. P lupasi olla kommentoimatta. Tässä taas nähdään ne lupaukset. Ainaista riitelyä. D aloittaa ja P jaarittelee. Ei tätä täyspäinen kestä. 🙌

Et siis ole...

...kun täällä olet

(tai kaappiin)

Näin kyltin uutisissa minäkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8903/9089 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Mukavaa sunnuntaita nasut ja "1980-luvun Meilahden sairaalan välinehuoltokeskuksen" tyypit. Vähän vielä lisää, niin Dorishan on jo kohta tunnetumpi kuin Donald Trump :D  

Mutta nyt mun kuulumisiin. Olipa ihana eilen tavata mun nuorin "lapsenlapsi". Tytär oli etukäteen varoittanut, että koiransa suhtautuu tosi epäluuloisesti kaikkiin vieraisiin ja erityisesti miespuolisiin. Mentiin samaan aikaan mun pojan kanssa ja sillä koiralla meni tyttäreni avattua ulko-oven ehkä noin 30 sekuntia, kun se oli suorastaan hulluna mun poikaan. Mun poikani on aina ollut eräänlainen "koiramagneetti". Muistan, kun vein sitä aamuisin päiväkotiin. Oli 3 v. Vastaan tuli samaan aikaan monena aamuna nainen ranskanbuldogin kanssa. Se koira ei voinut sietää lapsia, mutta jostain syystä kun me tultiin jo ekaa kertaa vastaan, niin se menikin heti mun poikani luokse. Lukuisia aamuja kohdattiin tuolla päiväkotimatkalla ja koiran omistaja sanoi, että hän ei ymmärrä, miksi hänen koiransa  tuntuu suorastaan jumaloivan sitä vastaan tulevaa 3-vuotiasta pientä poikaa. Meillä ei siihen aikaan ollut vielä edes omaa koiraa, joten mun pojallani ei ollut mitään kokemusta koirista. Mun poika täyttää jo 35 v ja onhan meillä nyt hänen elinaikanaan ollut jo 2 koiraa, mutta hän on aina ollut vieraillekin koirille mikä lie "koirakuiskaaja". 

Muistan vuosituhannen alusta, kun ammattikorkeakoulussa ystävystyin yhden kurssikaverin kanssa. Kutsuttakoon häntä vaikka Riitaksi. Oli miehensä työn vuoksi asunut pitkää Afrikan eri maissa ja heillä oli sitten lopulta Suomeen palatessaan mukana isokokoinen dobermanni. Vahtikoira. Siis ei mikään tavallinen räkyttäjä vaan sellainen, joka hampaineen käy päälle, jos joku ei-toivottu tulee pihaan. Mun poika oli silloin alle 9v ja mentiin käymään Riitan luona Espoossa. Omakotitalo isolla tontilla ja korkeat aidat. Riitta tuli avaamaan portin ja kun se tavallaan tappajakoiraksi koulutettu dobermanni näki mun pojan, niin ne oli välittömästi ylimmät ystävät. Juoksivat ympäri pihaa, kierivät maassa jne. Riitta sanoi, että hän ei ole koskaan nähnyt ketään, joka tuon tappajakoiraksi koulutetun dobermannin kanssa toimisi noin. Eikä olisi voinut ikinä kuvitellakaan, että joku lapsi sen tekee. 

"Kyllä sulla on erinomaanen kloppi",  Näin sanottais siellä Seinäjoella vähän sua säälien. "Soon niin luuloos olovinansa. Ei oo tapana omiansa kehua."

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä D jankkaa?

Djankkausta kymmeniä päivässä, ne nyl tunnistaa.

Ei kaikki eri mieltä oleminen ole djankkausta, vaan normaalia kirjoittamista. Hyvä ihminen, mitä sä oikein ajattelet?

Djankkausta on ihan kaikki kommentit, joissa viitataan Dorikseen, Hartolaan tai muuhun sellaiseen.  Muut mahdolliset erimielisyydet ei ainakaan mun mielestäni liity nimenomaan Dorikseen tai siihen henkilöön, jonka koko elämänsisältä tuntuu olevan Doris. 

Mä pyrin aina olemaan neutraali ja diplomaattinenkin, kun tänne jotain kommentoin. Mutta en minäkään pidä siitä, että täällä on porukkaa, jotka koittaa etsiä muista kirjoittajista heidän nk heikkoja kohtia ja yrittävät sitten jossain missä lie kiimassaan iskeä just niihin heikkoihin kohtiin. Katselin ihan hiljattain Netflixiltä muutamia dokumentteja nimenomaan tällaisesta some-käyttäytymisestä. Joillekin trollailu on ihan vaan huvia ja joilekin siitä muodostuu koko elämän sisältö. Jopa niin pahasti, että alkavat reaalimaailmassakin vainoamaan sitä, jonka ovat ottaneet kohteekseen. 

Mä tosiaan olen jo aikoinaan sanonut, että jos jollain on ihan pakottava tarve kohdistaa kaikki elämänsä kaunat, kartkeruudet sun muut johonkin toiseen ihmiseen tässä ketjussa, niin mä olen vapaaehtoinen kohde. Kohdistakaa vihanne muhun, jos ei siellä reaalimaailmassa ole ketään, jolle vihanne purkaisitte. Monillahan ei oikeasti olekaan. Mulla kun on jopa koulutuskin teidän vihanne vastaanottamiseen. Saattaisin jopa osata auttaa vihan ja katkeruuden hallinnassa.  Hartolassa en ole koskaan käynyt , mutta olen asunut hetken aikaa Heinolassa. Kyllä mä voin tästä joku päivä lähteä vaikka Hartolan ABC:lle tapaamaan sen, jolta Doris on vissiin suurinpiirtein vienyt jo yönetkin. 

Vierailija
8905/9089 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kävelyllä kun on sopivan viileä sää.

Ihana kova tuuli, metsäreitillä tuoksui kostea metsänpohja, puolukka kukkii runsaasti.

Pihoissa kauniita kukkaistutuksia. Lempparini iiris on niin kaunis!

Omaan penkkiini laitoin myös sen sipuleita, ainakin lehtiä työntävät.

Yritin kiivaasti miettiä hassuja sattumuksia elämässäni mutta ei tuu mieleen!

Vierailija
8906/9089 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis ole...

...kun täällä olet

(tai kaappiin)

Nythän sillä on aikaa pitkä bussimatka Sodiksesta spämmätä ketju taas lukkoon. Semmonen on toisille elämän sisältö. Varmaan kovat vierotusoireet kun ei pystynyt koko viikonloppua taas käyttämään av palstalla. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa sunnuntaita nasut ja "1980-luvun Meilahden sairaalan välinehuoltokeskuksen" tyypit. Vähän vielä lisää, niin Dorishan on jo kohta tunnetumpi kuin Donald Trump :D  

Mutta nyt mun kuulumisiin. Olipa ihana eilen tavata mun nuorin "lapsenlapsi". Tytär oli etukäteen varoittanut, että koiransa suhtautuu tosi epäluuloisesti kaikkiin vieraisiin ja erityisesti miespuolisiin. Mentiin samaan aikaan mun pojan kanssa ja sillä koiralla meni tyttäreni avattua ulko-oven ehkä noin 30 sekuntia, kun se oli suorastaan hulluna mun poikaan. Mun poikani on aina ollut eräänlainen "koiramagneetti". Muistan, kun vein sitä aamuisin päiväkotiin. Oli 3 v. Vastaan tuli samaan aikaan monena aamuna nainen ranskanbuldogin kanssa. Se koira ei voinut sietää lapsia, mutta jostain syystä kun me tultiin jo ekaa kertaa vastaan, niin se menikin heti mun poikani luokse. Lukuisia aamuja kohdattiin tuolla päiväkotimatkalla ja koiran omistaja sanoi, että hän ei ymmärrä, miksi hänen koiransa  tuntuu suorastaan jumaloivan sitä vastaan tulevaa 3-vuotiasta pientä poikaa. Meillä ei siihen aikaan ollut vielä edes omaa koiraa, joten mun pojallani ei ollut mitään kokemusta koirista. Mun poika täyttää jo 35 v ja onhan meillä nyt hänen elinaikanaan ollut jo 2 koiraa, mutta hän on aina ollut vieraillekin koirille mikä lie "koirakuiskaaja". 

Muistan vuosituhannen alusta, kun ammattikorkeakoulussa ystävystyin yhden kurssikaverin kanssa. Kutsuttakoon häntä vaikka Riitaksi. Oli miehensä työn vuoksi asunut pitkää Afrikan eri maissa ja heillä oli sitten lopulta Suomeen palatessaan mukana isokokoinen dobermanni. Vahtikoira. Siis ei mikään tavallinen räkyttäjä vaan sellainen, joka hampaineen käy päälle, jos joku ei-toivottu tulee pihaan. Mun poika oli silloin alle 9v ja mentiin käymään Riitan luona Espoossa. Omakotitalo isolla tontilla ja korkeat aidat. Riitta tuli avaamaan portin ja kun se tavallaan tappajakoiraksi koulutettu dobermanni näki mun pojan, niin ne oli välittömästi ylimmät ystävät. Juoksivat ympäri pihaa, kierivät maassa jne. Riitta sanoi, että hän ei ole koskaan nähnyt ketään, joka tuon tappajakoiraksi koulutetun dobermannin kanssa toimisi noin. Eikä olisi voinut ikinä kuvitellakaan, että joku lapsi sen tekee. 

"Kyllä sulla on erinomaanen kloppi",  Näin sanottais siellä Seinäjoella vähän sua säälien. "Soon niin luuloos olovinansa. Ei oo tapana omiansa kehua."

Kiitos tiedosta. En sitten edes harkitse muuttavani Seinäjoelle, vaikka välillä täältä Vantaalta tekeekin mieli lähteä hevonv**ttuun.  Vähän kyllä olen aavistellutkin, että Pohjanmaa noin yleensäkin on aika sisäänpäin lämpiävää porukkaa eikä sinne ulkopuolisilla ole mitän asiaa. Mutta kiitos, että vahvistit epäilykseni. 

Vierailija
8908/9089 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis ole...

...kun täällä olet

(tai kaappiin)

Yhtä vähän kuin kirjoittajan muissa viesteissä. Tärkeintä kai olla esillä, saa huomiota, vaikkei mitään kiinnostavaa sanottavaa olekaan.

Vierailija
8909/9089 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis ole...

...kun täällä olet

(tai kaappiin)

Yhtä vähän kuin kirjoittajan muissa viesteissä. Tärkeintä kai olla esillä, saa huomiota, vaikkei mitään kiinnostavaa sanottavaa olekaan.

Tämä oli uutisissa, kannattais seurata!

Vierailija
8910/9089 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis ole...

...kun täällä olet

(tai kaappiin)

Nythän sillä on aikaa pitkä bussimatka Sodiksesta spämmätä ketju taas lukkoon. Semmonen on toisille elämän sisältö. Varmaan kovat vierotusoireet kun ei pystynyt koko viikonloppua taas käyttämään av palstalla. 

Sivusta tähän: toisin kuin sinä.

Ei haittaa, vaikka käyttää, kunhan ei kiroile, nimittele ja rajoita. 

Vierailija
8911/9089 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis ole...

...kun täällä olet

(tai kaappiin)

Sivusta tähän: toisin kuin sinä.

Ei haittaa, vaikka käyttää, kunhan ei kiroile, nimittele ja rajoita. 

Kunpa!

Vierailija
8912/9089 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis ole...

...kun täällä olet

(tai kaappiin)

Tämä oli uutisissa, kannattais seurata!

Kannattaa miettiä, mitä kannattaa lainata, ja ilmoittaa lähde.

Vierailija
8913/9089 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röpörieska on pilden nimitys, torttu, vanhan naisen ruma pimppi on röpörieska. 

Vierailija
8914/9089 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röpörieska on pilden nimitys, torttu, vanhan naisen ruma pimppi on röpörieska. 

Kuullu kans tossa merkityksessä.

Vierailija
8915/9089 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin kahdesti huvää huomenta ruusunnuput

Sopiva hymistelyketjuun, eikö?

Katosi kummasti

Isännöitsijä hoi! Miksi? Joku voi tykätä, vaikka sinä et. Minä tykkään hassuttelusta.

t. Yks nasu

Ei kukaan tykkää saman tyhjän jankkauksesta.

Hassuttelut voi ohittaa, jjankkausta ei, yks tyhmä rivi!

Näin on. Jankkausta on liikaa, saman toistoa vuodesta ja päivästä toiseen. Ei se ole hymistelyä, se on tyhjän jankkausta. Hauskaa täällä ei ole koskaan. 

Et ehdi hauskoja lukea, kun poistuvat pian. Tyhmät jää!

Vierailija
8916/9089 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis ole...

...kun täällä olet

(tai kaappiin)

Kuvaatko itseäsi?

Aloin kutoa kalastajalangasta, on hiukan jäykkää lankaa, mutta tulee kaunis neule.

Vierailija
8917/9089 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä D jankkaa?

Djankkausta kymmeniä päivässä, ne nyl tunnistaa.

Ei kaikki eri mieltä oleminen ole djankkausta, vaan normaalia kirjoittamista. Hyvä ihminen, mitä sä oikein ajattelet?

Djankkausta on ihan kaikki kommentit, joissa viitataan Dorikseen, Hartolaan tai muuhun sellaiseen.  Muut mahdolliset erimielisyydet ei ainakaan mun mielestäni liity nimenomaan Dorikseen tai siihen henkilöön, jonka koko elämänsisältä tuntuu olevan Doris. 

Mä pyrin aina olemaan neutraali ja diplomaattinenkin, kun tänne jotain kommentoin. Mutta en minäkään pidä siitä, että täällä on porukkaa, jotka koittaa etsiä muista kirjoittajista heidän nk heikkoja kohtia ja yrittävät sitten jossain missä lie kiimassaan iskeä just niihin heikkoihin kohtiin. Katselin ihan hiljattain Netflixiltä muutamia dokumentteja nimenomaan tällaisesta some-käyttäytymisestä. Joillekin trollailu on ihan vaan huvia ja joilekin siitä muodostuu koko elämän sisältö. Jopa niin pahasti, että alkavat reaalimaailmassakin vainoamaan sitä, jonka ovat ottaneet kohteekseen. 

Mä tosiaan olen jo aikoinaan sanonut, että jos jollain on ihan pakottava tarve kohdistaa kaikki elämänsä kaunat, kartkeruudet sun muut johonkin toiseen ihmiseen tässä ketjussa, niin mä olen vapaaehtoinen kohde. Kohdistakaa vihanne muhun, jos ei siellä reaalimaailmassa ole ketään, jolle vihanne purkaisitte. Monillahan ei oikeasti olekaan. Mulla kun on jopa koulutuskin teidän vihanne vastaanottamiseen. Saattaisin jopa osata auttaa vihan ja katkeruuden hallinnassa.  Hartolassa en ole koskaan käynyt , mutta olen asunut hetken aikaa Heinolassa. Kyllä mä voin tästä joku päivä lähteä vaikka Hartolan ABC:lle tapaamaan sen, jolta Doris on vissiin suurinpiirtein vienyt jo yönetkin. 

En harrasta jankkausta, mutta vastustan epäoikeudenmukaisuutta, kiroilua, valehtelua, syyttelyä, piikittelyä, nimittelyä, provosoitumista ja ketjun ilmapiirin pilaamista lapsellisilla  tunnepurkauksilla. Ei ole väliä, kuka niiden tekijä on, ne ei ole aikuismaista käytöstä, eikä niitä keneltäkään pidä hyväksyä.

Mulla ei ole katkeruutta tai kaunaa ketään kohtaan enkä vihaa ketään, en oikeassa elämässä enkä täällä ketjussa. Itsetunto on vahva ja elämä on kohdellut hyvin. Huonoa käytöstä en ole halukas sietämään.

Sivuutat viestissäsi oleellisen seikan: Asiattomaan käytökseen on täällä puututtu moneen kertaan kohteliaasti ilman tulosta. Ketään asiallisesti käyttäytyvää täällä ei ole kritisoitu. Sen sijaan, että tarjoutuisit tukemaan tätä rumasti käyttäytyvää (kiroilijaa, nimittelijää ja provosoituvaa) käyttäytymään asiallisesti yrität kääntää asian niin, että hänen sijastaan avun tarpeessa ovatkin rumaan käytökseen puuttuvat kirjoittajat. Kärjistäen voisi verrata tilanteeseen, että poliisit pitäisi pistää syytteeseen, kun puuttuvat häiriköiden käytökseen.

Täällä jotkut ovat sanoneet, että tuohon häiriköivään viestintään ei pitäisi vastata mitään, ei ruokkia narsismia. Luulen, että se on hyvä tie. Toinen vaihtoehto on vastata lyhyen napakasti ja torjua hänen piikittelynsä. Se vaan vie ketjusta tilaa, jolla tuota käytöstä ei pitäisi palkita.

Vierailija
8918/9089 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis ole...

...kun täällä olet

(tai kaappiin)

Kuvaatko itseäsi?

Aloin kutoa kalastajalangasta, on hiukan jäykkää lankaa, mutta tulee kaunis neule.

Ei väliä, jos lanka on jäykkää, kunhan asenteet ei ole.

Vierailija
8919/9089 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis ole...

...kun täällä olet

(tai kaappiin)

Kuvaatko itseäsi?

Ei väliä, jos lanka on jäykkää, kunhan asenteet ei ole.

Oikein. Asenne ratkaisee. Aina.

Positiivarit

Vierailija
8920/9089 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä kävi kyläilemässä.  Kävimme kävelylenkillä metsäautotiellä.  Lenkin jälkeen joimme kahvit kera aamulla leipomani raparperipiirakan. Vaihdoimme kuulumisia ja suunnittelimme tulevia kesäteatterireissuja.

Minulle oli uutta tuo röpörieskan toinen merkitys, ehkä jatkossa käytän nimitystä ohraryynierieska :)  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän