Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (8198)

Vierailija
8081/8198 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia ei nimitellä. Jos kirjoitetaan: Hyvää huomenta nasut, nasuiksi itsensä tuntevat ottavat tervehdyksen omakseen, muut ohittaa. Eikö vaan?

Jatkuu:

Jos koet, että sinua moititaan, kannattaa muuttaa tyyliä.

Tätähän on P:lle yritetty kertoa mutta tuloksetta. Ei halua apua eikä neuvoja. Ei siis tuota sinunkaan antamaasi.

Eipä ollut P:lle minun viestini kohdistettu, ei. Tais kolahtaa kohdallesi?

Vierailija
8082/8198 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia ei nimitellä. Jos kirjoitetaan: Hyvää huomenta nasut, nasuiksi itsensä tuntevat ottavat tervehdyksen omakseen, muut ohittaa. Eikö vaan?

Sehän on rasistista. Vain joillekin toivotaan hyvää! Ei tuo ole kaunista käytöstä ollenkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8083/8198 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuu:

Tätähän on P:lle yritetty kertoa mutta tuloksetta. Ei halua apua eikä neuvoja. Ei siis tuota sinunkaan antamaasi.

P valiiti nimittelystä ja moittimisesta. Kyllä viesti on hänellekin.

Vierailija
8084/8198 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se törppö-viesti on tallella vielä. Asiatonta huudella kellekään sellaista.

No, anteeks tuosta sanasta, mutta muuten pysyn sanojeni takana.

Narsistin tapa pyytää anteeksi. Ei siis oikeasti pyydä anteeksi. Ei kadu.

Pöh. Eikö kelvannut anteeksipyyntö? Tarkoitin sitä, mutta et tainnut ymmärtää lukemaasi.

Vierailija
8085/8198 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan täällä en ole ikinä muuta pyytänyt kuinka sitä, ettei kukaan ilkeästi kommentoisi viesteihini. Se on varmaan ollut se tärkein pyyntöni täällä. 

Apua Pentti

Jos saan pyytää niin älä kutsu minua noin. Minä olen vaan P ja en ole mikään Pentti. Ihan vinkkinä vaan. 

Ei täällä nätit pyynnöt auta. Kaikkia nimitellään milloin miksikin: idiootti, höhlä, ällö, toope, tollo, pörriäinen, haisuli, jne. Tuo sulle annettu nimi on ihan kaunis näihin verrattuna. Ketjun kulttuuri on nimitellä ja arvostella toisia. 

Viimeisin nimittelysana oli törppö. Täällä pitää tottua alatyyliseen haukkumiseen.

Hei! Se oli mun laittama kuvaileva sana. Sinä muistit sen, vaikka viesti poistui!

Eikö viestisi ollut jotenkin näin: törpöt tunnistaa itsensä...

Tuo yksi ainakin tunnisti :)

Näinpä 🙃 olin mielestäni asiallinen, mutta tuo sana ja varmaan muukin kirjoitukseni oli sitten jollekulle liikaa.

Nimittely törpöksi on mielestäsi asiallista? 

Vierailija
8086/8198 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikka taas nakuttaa pöntön suuaukkoa, en ole siellä elämää nähnyt. Mitä ihmettä se touhuaa? Hätistän aina sen pois. Onkohan kuolleita poikasia pöntössä vai mitä hakee?

Punertaa olkapäät eilisen ulkonaolon jäljiltä, unohtui rasvan laitto. Tuuli viilensi ilmaa, niin en huomannutkaan jatkuvaa paistetta.

Vierailija
8087/8198 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuu:

P valiiti nimittelystä ja moittimisesta. Kyllä viesti on hänellekin.

Et kai ala jankuttaa???

Vierailija
8088/8198 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan täällä en ole ikinä muuta pyytänyt kuinka sitä, ettei kukaan ilkeästi kommentoisi viesteihini. Se on varmaan ollut se tärkein pyyntöni täällä. 

Apua Pentti

Jos saan pyytää niin älä kutsu minua noin. Minä olen vaan P ja en ole mikään Pentti. Ihan vinkkinä vaan. 

Ei täällä nätit pyynnöt auta. Kaikkia nimitellään milloin miksikin: idiootti, höhlä, ällö, toope, tollo, pörriäinen, haisuli, jne. Tuo sulle annettu nimi on ihan kaunis näihin verrattuna. Ketjun kulttuuri on nimitellä ja arvostella toisia. 

Viimeisin nimittelysana oli törppö. Täällä pitää tottua alatyyliseen haukkumiseen.

Hei! Se oli mun laittama kuvaileva sana. Sinä muistit sen, vaikka viesti poistui!

Eikö viestisi ollut jotenkin näin: törpöt tunnistaa itsensä...

Tuo yksi ainakin tunnisti :)

Näinpä 🙃 olin mielestäni asiallinen, mutta tuo sana ja varmaan muukin kirjoitukseni oli sitten jollekulle liikaa.

Nimittely törpöksi on mielestäsi asiallista? 

Olin asiallinen, jos luet koko viestin, jos se on sinulla tallella.

Vierailija
8089/8198 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se törppö-viesti on tallella vielä. Asiatonta huudella kellekään sellaista.

Monikin viesti on "tallessa" lainauksessa, jos sitä kommentoidaan. Alkuperäiset viestit kadonneet aikaa sitten. Se juuri tekee keskustelun seuraamisesta haastavaa, kun huomaa lainauksesta, että poistunut ap on. Miettii heti, että mitähän muuta katoaa kaiken aikaa.

Yksittäinen viesti viittaa selkeästi johonkin jo poistettuun viestiin.

Ei ole kellään oikeutta poistaa asiallisia kommentteja!

Vierailija
8090/8198 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua Pentti

Jos törppö on vaan kuvaileva sana. 🤣😂

Vierailija
8091/8198 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on rasistista. Vain joillekin toivotaan hyvää! Ei tuo ole kaunista käytöstä ollenkaan. 

Tuota minä kutsuisin t ö r p ö k s i  viestiksi!

Vierailija
8092/8198 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä viimeinkin innostuin "pepustamaan" kukkapenkkejäni, niin totesin, että myyrät olivat pepustaneet jo liljapenkkini.  Onkaloita onkalon vieressä, vain muutama hento alku nousemassa. Vasta viime keväänä uusin penkin, istutin uusia sipuleita.  Joten se niistä liljoista tänä kesänä! Olkoon.

Syysleimukukat on hyvin kasvaneet, lisäsin multaa penkkiin.

Istutin 3 amaryllista varjoisaan paikkaan kukkapenkkiin.  Kokeilen saanko ne kukkimaan joulun tienoilla, kun otan ne syksyllä ruukkuihin sisälle.  Aina kannattaa yrittää! Laiskankin :)

Kiitos amaryllisvinkistä!

Vierailija
8093/8198 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettava viesti.

Vierailija
8094/8198 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota minä kutsuisin t ö r p ö k s i  viestiksi!

Eihän. Puolustetaan tasapuolista kohtelua!

Vierailija
8095/8198 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettava viesti.

Miksi arvostelet toisen viestiä? Jokaislla on oikeus kertoa mielipiteensä eikä sitä tarvitse arvottaa mitenkään.

Vierailija
8096/8198 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tekojesikin?

Vierailija
8097/8198 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tekojesikin?

Kerro lisää.

Vierailija
8098/8198 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua Pentti

Kyllä, törpön käytöksen voi tunnistaa ja jos sitä tekee jatkuvasti, voi kuvata käyttäytyjää tällä nimellä. Tämä on taas mun mielipiteeni.

Eli olet sitä mieltä, että on oikein nimitellä muita? Oletko valmis kuulemaan, mitä sinusta viestiesi perusteella ajatellaan? Miltä kuulostaisi, jos joku sanoisi sinun olevan niiden perusteella tyhmä, moraaliton, sivistymätön ja rajoittunut? 

En siis sano näin, vaan kyseenalaistan kantaasi. Usein ne, jotka ovat kärkkäinä arvostelemassa muita, eivät itse kestä edes asiallista palautetta, saatikka samanlaista, mitä itse harrastavat. Oletko miettinyt, että käytöksesi on mahdollista toisten hienotunteisuuden vuoksi?

Vierailija
8099/8198 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua Pentti

Kyllä, törpön käytöksen voi tunnistaa ja jos sitä tekee jatkuvasti, voi kuvata käyttäytyjää tällä nimellä. Tämä on taas mun mielipiteeni.

Eli olet sitä mieltä, että on oikein nimitellä muita? Oletko valmis kuulemaan, mitä sinusta viestiesi perusteella ajatellaan? Miltä kuulostaisi, jos joku sanoisi sinun olevan niiden perusteella tyhmä, moraaliton, sivistymätön ja rajoittunut? 

En siis sano näin, vaan kyseenalaistan kantaasi. Usein ne, jotka ovat kärkkäinä arvostelemassa muita, eivät itse kestä edes asiallista palautetta, saatikka samanlaista, mitä itse harrastavat. Oletko miettinyt, että käytöksesi on mahdollista toisten hienotunteisuuden vuoksi?

Tulipa analyysia. Ei ole oikein nimitellä muita. Ihminen tekee virheitä ja pyytää anteeksi. Saat arvioida minua, miten haluat ja luoda sellaisen mielikuvan, minkä haluat.

Jatkuvat törpöt viestit ja ketjun häiriköinti tekee näin käyttäytyvästä törpön käyttäytyjän. En tunne ihmistä/ ihmisiä, jotka näin tekevät, mutta tässä ketjussa he käytöksensä perusteella ovat törppöjä. 

Vierailija
8100/8198 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jess, vielä on kaksi hyvää vuotta edessä päin! 

Luulin jo,  että "ei vuottakaan kestä homma tää",  kun en ollut kuullut käen kukkuvan. Minulla on kuulo huonontunut enkä ole paljon viettänyt aikaa nyt ulkonakaan, on ollut muita kiireitä.