Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (878)
Otin pamin kun hermostuttaa ja katselen kun punamulkut touhuu pihapuussa.
Kiitos kaikille kommenteista, jotka liittyivät mun illalla kirjoittamaani. Siskoni varasi nyt isälle ajan ihan lääkärin vastaanotolle, MUTTA haluaa, että mä lähden sinne mukaan. Ei kuulemma itse ymmärrä, mitä lääkäri sanoo, Hei haloo, akateemisesti koulutettu ihminen :D Lupasin silti lähteä. Olin mä sen samaisen lääkärin luona kerran äitinikin kanssa äidin asioissa ja se lääkäri on tosi fiksu. En lähde mukaan sen paremmin isäni kuin siskoni vuoksi vaan itseni vuoksi. Tiedänpähän ainakin, mitä lääkäri on ihan oikeasti sanonut enkä saa taas kerran jotain "väritettyä totuutta" asiasta.
Eilen hymistellen seurasin sivusta, kun pitkän tekniikan alan korkeakoulututkinnon suorittanut ei tunnu tuntevan edes fysiikan lakeja. Siis sitä, miten saa niinkin "monimutkaisessa" laitteessa kuin pyörätuolissa kärrättyä lumisohjossa vanhuksen eteenpäin. Aikani katselin sitä touhua, mutta sitten oli pakko sanoa, että käännä se tuoli ja vedä sitä äläkä yritä työntää. Pelkäsin, että taksi ei jaksa odottaa vaan lähtee pois kuvitellen, että me ei tullakaan. Muutenkin eilen muutaman kerran katsoin ihmetellen, mitä mun siskoni oikein touhuaa. Kaiken teki mahdollisimman vaikealla tavalla. Arvostan kyllä korkeaa koulutusta ja varsinkin tekniikan alalta, vaikka itse en sellaisia opintoja suorittanutkaan. Mutta se akateeminen osaaminen ei kyllä ihan aina konkretisoidu käytännön asioihin. Toisaalta jos mun siskoni ja isäni haluaa, että muutaman minuutin hommaan menee puoli tuntia, niin siitä vaan. Mulla on nykyisin vain aikaa ja voin hyvin katsella - hymistellen - sivusta. Vaikka selailla odotellessani kännykällä tätä palstaa :D
Onpa taas surkeita uutisia, ohjusiskuja, sotaa, nuorten huumekuolemia, liikenneonnettomuudet vaatineet ihmishenkiä...
Täytyy todella rajoittaa uutisten seuraamista, ettei mieli mustu.
Onneksi on musiikki, kirjat ja moni muu, mikä piristää mieltä.
Aurinkokin pilkistelee pilven raosta
Seksisuhteesta toiseen hyppäävä mies on panomies, mutta vastaavaa tekevä nainen on siis henkisesti rikki?
Kyllä. Nainen kuin nainen saa seksiä halutessaan vaikka heti ja joka päivä. Standardit vain tiellä.
Mies kuin mies ei todellakaan saa, vaan se että mies saa helposti kertoo siitä että on tosi hyvännäköinen, pitkä, riittävän karismaattinen ettei möhli helppoja hoitoja. Eli miehen pitää olla geneettinen lottovoitto ollakseen panomies, naisen tarvitsee vain haluta saavuttaakseen saman.
A key that can open any lock is a masterkey. A lock opened by any key is a shitty lock.
Hyi helv mitä misogyniaa. Olet oksettava
Eipä, vaan misandriaa!
Vierailija kirjoitti:
Onpa taas surkeita uutisia, ohjusiskuja, sotaa, nuorten huumekuolemia, liikenneonnettomuudet vaatineet ihmishenkiä...
Pää pensaaseen. Kunhan mulla vaan on kivaa ja tasapainoista, muista viis. Voi tätä maailmaa.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Kiitos kaikille kommenteista, jotka liittyivät mun illalla kirjoittamaani. Siskoni varasi nyt isälle ajan ihan lääkärin vastaanotolle, MUTTA haluaa, että mä lähden sinne mukaan. Ei kuulemma itse ymmärrä, mitä lääkäri sanoo, Hei haloo, akateemisesti koulutettu ihminen :D Lupasin silti lähteä. Olin mä sen samaisen lääkärin luona kerran äitinikin kanssa äidin asioissa ja se lääkäri on tosi fiksu. En lähde mukaan sen paremmin isäni kuin siskoni vuoksi vaan itseni vuoksi. Tiedänpähän ainakin, mitä lääkäri on ihan oikeasti sanonut enkä saa taas kerran jotain "väritettyä totuutta" asiasta.
Eilen hymistellen seurasin sivusta, kun pitkän tekniikan alan korkeakoulututkinnon suorittanut ei tunnu tuntevan edes fysiikan lakeja. Siis sitä, miten saa niinkin "monimutkaisessa" laitteessa kuin pyörätuolissa kärrättyä lumisohjossa vanhuksen eteenpäin. Aikani katselin sitä touhua, mutta sitten oli pakko sanoa
Me tehdään niin, että kun yksi on vanhuksen mukana lääkärissä, hän laittaa kännykän äänityksen päälle ja sitten lähettää sen meille muille. Niin kaikki saavat tietää, mitä sanottiin, eikä ole yhden muistin varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pää pensaaseen. Kunhan mulla vaan on kivaa ja tasapainoista, muista viis. Voi tätä maailmaa.
No jaa. Nuorena kannoin koko maailmantuskaa harteillani. Kun ikää tuli lisää, niin ymmärsin, että mun on järkevintä pitää huolta vain läheisistäni ja meillähän on korkeasti palkattuja ihmisiä, joiden työtehtäviin kuuluu se maailmantuskan kantaminen.
Joskus on laitettu Skype päälle lääkärissä olon ajaksi, niin muutkin ovat voineet osallistua neuvotteluun mitä tehdään vanhuksen hoidon suhteen.
Nro 767: "Me tehdään niin, että kun yksi on vanhuksen mukana lääkärissä, hän laittaa kännykän äänityksen päälle ja sitten lähettää sen meille muille. Niin kaikki saavat tietää, mitä sanottiin, eikä ole yhden muistin varassa."
Toi onkin ihan hyvä idea. Tosin tällä kertaa edellytän, että myös mun siskoni tulee sinne vastaanotolle mukaan. Aikoinaan, kun olin siellä äidin kanssa, mun sisko toimi autokuskina, mutta lähti siksi ajaksi shoppailemaan, kun mä olin äidin ja isän kanssa siellä vastaanotolla. Mun vanhemmillani on vain 2 lasta, joten ei tarvitse isommalle porukalle asiasta tiedottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Nuorena kannoin koko maailmantuskaa harteillani. Kun ikää tuli lisää, niin ymmärsin, että mun on järkevintä pitää huolta vain läheisistäni ja meillähän on korkeasti palkattuja ihmisiä, joiden työtehtäviin kuuluu se maailmantuskan kantaminen.
Juuri näin. Ei auta ketään, jos minä väsytän itseni murheellisilla uutisilla. Parit uutiset päivässä riittää.
Nro 767: "Me tehdään niin, että kun yksi on vanhuksen mukana lääkärissä, hän laittaa kännykän äänityksen päälle ja sitten lähettää sen meille muille. Niin kaikki saavat tietää, mitä sanottiin, eikä ole yhden muistin varassa."
Toi onkin ihan hyvä idea. Tosin tällä kertaa edellytän, että myös mun siskoni tulee sinne vastaanotolle mukaan. Aikoinaan, kun olin siellä äidin kanssa, mun sisko toimi autokuskina, mutta lähti siksi ajaksi shoppailemaan, kun mä olin äidin ja isän kanssa siellä vastaanotolla. Mun vanhemmillani on vain 2 lasta, joten ei tarvitse isommalle porukalle asiasta tiedottaa.
Sun ei tartte mennä ollenkaan, kun sisko laittaa äänityksen tai skypen päälle!
Mun sisko sanoi: "Nythän me osattais tää, kun oltiin saattohoidettu isä ja äiti. Meiltä vaan loppui vanhemmat."
Vierailija kirjoitti:
Sun ei tartte mennä ollenkaan, kun sisko laittaa äänityksen tai skypen päälle!
Tämä kyllä totta, mutta mun pitäisi kuitenkin mennä paikalle ja näyttää siskolleni, miten se äänitys tai Skype laitetaan päälle :D Ei mun siskoni oikeasti tyhmä ole, mutta osaa heittäytyä tyhmäksi, jos siitä on hänelle itselleen hyötyä. Mä osaan jo hyvin kuvitella, miten ensi viikolla mun siskoni sanoo, että sillä aikaa kun isä ja minä ollaan siellä lääkärin vastaanotolla, hän voisi käydä hoitamassa asiat X, Y ja Z. Tällä kertaa voin kuitenkin sanoa, että meillä kaikilla kolmella on koko loppuelämä aikaa, joten voidaan käydä hoitamassa asiat X, Y ja Z vastaanoton jälkeenkin. Mun sisko on oikeasti ihan kiva ihminen, mutta hän ei haluaisi ottaa vastuuta yhtään mistään. Hän ei näe asioita, joita ei halua nähdä. Mun sisko on käynyt viimeisen puolen vuoden aikana isän luona aika usein ja satavarmasti huomannut isän terveydentilan huonontuneen, mutta hän ei ole vaan halunnut tehdä yhtään mitään. Hymistelee vaan, että kaikki on ihan hyvin. Mä en edes sairaanhoitajavuosinani nähnyt kenelläkään niin turvonneita jalkateriä kuin isällä nyt. Mutta mun sisko sulkee silmänsä kaikelta sellaiselta. "Loin des yeux, loin du cœur"
En ota uutisia ahdistuksen kannalta. Moni kauhea juttu voi olla järkyttävyydessään koominen. Mitä kaikkea ihmiset tekeekään! Tänään luin uutisen suomalaismiehestä, joka on istunut vaimonsa murhasta kanadalaisessa vankilassa yli 30 vuotta. Alkoi eron jälkeen kiusata vaimoa. Sahasi tämän talon yläosan irti ja vinssasi pois. Sitten kirjoitti vaimosta pilkkakirjan, jonka lähetti mm. medialle. Pari viimeistä lukua puuttui. Ne lisäsi tapettuaan vaimonsa. Ei suostu nyt ehdonalaisuuden edellyttämiin tutkimuksiin. Vaimon kohtalo on järkyttävä, mutta miehen puuhat, joista tässä osa, uskomattomia. Ollut Suomessa aiemmin kaupunginarkkitehtinä. Arvaamattomia on ihmisten toimet. Tarmoa piisaa, kun muita tarvii kiusata.
Vierailija kirjoitti:
Joskus on laitettu Skype päälle lääkärissä olon ajaksi, niin muutkin ovat voineet osallistua neuvotteluun mitä tehdään vanhuksen hoidon suhteen.
Miks te musaa kuuntelette kesken lääkärikäynnin?
Kolmas maailmansota alkaa maaliskuun puoliväliin mennessä, on vain muutamasta ohjuksesta vajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksisuhteesta toiseen hyppäävä mies on panomies, mutta vastaavaa tekevä nainen on siis henkisesti rikki?
Kyllä. Nainen kuin nainen saa seksiä halutessaan vaikka heti ja joka päivä. Standardit vain tiellä.
Mies kuin mies ei todellakaan saa, vaan se että mies saa helposti kertoo siitä että on tosi hyvännäköinen, pitkä, riittävän karismaattinen ettei möhli helppoja hoitoja. Eli miehen pitää olla geneettinen lottovoitto ollakseen panomies, naisen tarvitsee vain haluta saavuttaakseen saman.
A key that can open any lock is a masterkey. A lock opened by any key is a shitty lock.
Hyi helv mitä misogyniaa. Olet oksettava
Et taida tietää mitä misogynia tarkoittaa. Onhan se trendikästä heittää nykyään joka väliin.
Kyllä jotkut ihmiset osaavat luoda kaunista. Espoossa Janne Pyykkö -niminen lumitaiteilija on tehnyt tamppaamalla taideteoksen Nuuksiossa olevan lammen lumeen. Siinä maisemakuva, jossa kaksi ankkaa uivat lammessa ja ihmiset ovat sillalla katsomassa. Siis ihan jalanjäljistä muodostui tämä lammen kokoinen kuva! Tuli tää uutinen vastaan Hesarin nettisivuilla, niin aattelin, että voi mahoton, kyllä jotkut osaa ja näin luovat iloa muillekin.
Omat lapseni tallettavat jo lastenlasten tileille "terapiarahaa, kun käyvät sitten lapsuuttaan terapoimassa" . Fakta on, että jokainen vanhempi tekee virheitä, varsinkin esikoisen kohdalla. Onhan lapsen kasvatus uusi ja ennenkokematon työ. Olemme omien lasteni kanssa puhuneet paljon tästä ja he kaikki ovat käyneet terapeutin luona putsaamassa lapsuuden kuonat pois. Kaikkien kannattaisi, minunkin, vaikka olen jo 70 v. Sitten on helpompi rakastaa sitä erehtyväistä vanhempaansa tai unohtaa hänet ja jatkaa kevyin kuormin eteenpäin.