Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (7386)
Vierailija kirjoitti:
Lapissa toimiva matkailualan yritys on pistetty hakusaartoon. Taustalla on työturvallisuus- ja työsopimusrikkomuksia ja työntekijöiden hyväksikäyttöä. PAM ilmoittaa, että hakusaarto on poikkeuksellinen toimenpide, mikä kertoo tilanteen vakavuudesta. Avi teki pari vuotta sitten tarkastuksen yritykseen, kun yksi tylntekijä menehtyi turvallisuusjärjestelyjen puutteiden vuoksi. Asiasta uutisoi yle.fi.
Ensin marjayrittäjät, sitten Lapin matkailu. Kuinkahan laajaa tämä on? Jäävuoren huippu vaan näkyy. Millaiset työmarkkinat nuorilla on edessä?
Huolestuttavia uutisia. Suomalaisiakin kohdellaan huonosti, mutta pulassa ovat kielitaidottomat, jotka eivät aina tiedä oikeausiaan. Ehkä eivät myöskään uskalla tuoda epäkohtia julki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapissa toimiva matkailualan yritys on pistetty hakusaartoon. Taustalla on työturvallisuus- ja työsopimusrikkomuksia ja työntekijöiden hyväksikäyttöä. PAM ilmoittaa, että hakusaarto on poikkeuksellinen toimenpide, mikä kertoo tilanteen vakavuudesta. Avi teki pari vuotta sitten tarkastuksen yritykseen, kun yksi tylntekijä menehtyi turvallisuusjärjestelyjen puutteiden vuoksi. Asiasta uutisoi yle.fi.
Ensin marjayrittäjät, sitten Lapin matkailu. Kuinkahan laajaa tämä on? Jäävuoren huippu vaan näkyy. Millaiset työmarkkinat nuorilla on edessä?
Huolestuttavia uutisia. Suomalaisiakin kohdellaan huonosti, mutta pulassa ovat kielitaidottomat, jotka eivät aina tiedä oikeausiaan. Ehkä eivät myöskään uskalla tuoda epäkohtia julki.
Sama juttu vanhustenhuollossa ja vakassa. Jos tuo hoidon epäkohtia esiin, joutuu epäsuosioon tai ei saa lisää sijaisuuksia. Omaiset, jotka yrittää ajaa vanhuksen asiaa, koetaan hankaliksi. Tästäkin ollut lehtijuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku ilkeilee jatkuvasti, (en tarkoita d:tä, en tunnista häntä)? Mikä tekee ihmisestä noin ilkeän?
Sinä et tunnista itseäsi? Vakava mielenterveyden häiriö!
Kevyempänä uutisena, että mulla on kiinnostava tuttavuus. Rusakko. Vien lenkin yhteydessä rastaille omenanpaloja, mutta ne näyttää päätyvän rusakon poskeen. Pongasin sen niitä popsimasta. Etutassuillaan pyöritteli herkullisimpia kohtia esiin. Ei mikään pehmeännäköinen pupu, vaan laiha ja jänteikäs otus. En tiedä, koska seuraavan kerran nähdään. Ei olla sovittu mitään. Porkkanoita on varalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku ilkeilee jatkuvasti, (en tarkoita d:tä, en tunnista häntä)? Mikä tekee ihmisestä noin ilkeän?
Sinä et tunnista itseäsi? Vakava mielenterveyden häiriö!
Meinaatko paljonkin osua hutiin taas tänään? Meitä on varmasti paljon, joita kyllästyttää haukkuminen ja rumat kirjoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iloisten ihmisten seura piristää.
Miksemme pyrkisi vilpittömästi välittämään sitä mielihyvää muillekin?
Yritetty on, mutta kun ne iloiset viestit tahtoo poistua! Joku tosikko ei kestä.
Aika! Liki kaksi tuntia meni, kun d sai taas poistettua kivat iloiset viestit, joissa ei ollut mitään rumaa. Hän terrorisoi ketjua. Kateellinen toisten onnesta ja ilkeä. Ei ihme, että Hartolassa tunnetaan "paskaämmä" nimellä.
Nimitys sopii. Kärsivät sielläkin varmaan hänestä. Mutta ei nyt enempää huomiota hänelke. Jatketaan niin kuin rottaa ei olisikaan.
.
Hirveä haloo, kun joku kutsui nasusta. Sitten haukutaan rotaksi, rasvasilliksi, ryhävalaaksi... siistiä, eikö? No EI ole.
Vierailija kirjoitti:
Kevyempänä uutisena, että mulla on kiinnostava tuttavuus. Rusakko. Vien lenkin yhteydessä rastaille omenanpaloja, mutta ne näyttää päätyvän rusakon poskeen. Pongasin sen niitä popsimasta. Etutassuillaan pyöritteli herkullisimpia kohtia esiin. Ei mikään pehmeännäköinen pupu, vaan laiha ja jänteikäs otus. En tiedä, koska seuraavan kerran nähdään. Ei olla sovittu mitään. Porkkanoita on varalle.
Miten rusakko ja metsäjänis eroaa toisistaan?
Vierailija kirjoitti:
Hirveä haloo, kun joku kutsui nasusta. Sitten haukutaan rotaksi, rasvasilliksi, ryhävalaaksi... siistiä, eikö? No EI ole.
Aiotko jankata koko päivän? Älä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten rusakko ja metsäjänis eroaa toisistaan?
Koko on selvin ero. Rusakko on iso, painaa vähän alle 10 kg, meysäjänis n. 4 kg. Metsäjänis muistuttaa söpöä kania lyhyehköine korvineen. Rusakon korvat ovat pitemmät. Iso ero on talvivärissä. Jänis on talvella valkoinen, rusakko ei muuta väriään. Kesällä molemmat ovat ruskehtavia. Jänis vähän harmahtavanpi ja vatsapuolelta vaaleampi. Rusakko selviää talvella hyvin, koska sen liikkuminen on helpompaa. Sen varpaat avautuvat kuin haravaksi ja siksi sen jalat ei uppoa hankeen yhtä helposti kuin jäniksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aio jankata, ei kuulu tyyliini. Ihmettelin vaan, miten rumasti täällä sallitaan kirjoittaa ihmisistä. Se siitä. Muitakin ketjuja on.
Ylen mukaan apteekeista varastetaan kalliita ravintovalmisteita ja vitamiineja. Yliopiston apteekissa on huomattu, että koskee koko ketjua. Varkaat voi olla tavallisia ihmisiä, esim. senioreita, joita ei osata epäillä. Joissain lääkkeissä on hälyttimet. Uutena keinona on laittaa hyllyyn tyhjä pakkaus. Jotkut tavarantoimittajat jopa tarjoaa tällaisia. Täysinäisen saa vasta kassalta. Voiko olla, että takana on maan talousahdinko? Aiemmin on ollut puhetta, ettei rahat riitä kaikilla lääkkeisiin. Järkyttävää, jos seniorit joutuu turvautumaan tällaiseen. Tulee mieleen Rikkaat ja rahattomat -sarjan jakso, jossa iäkäs entinen missi hankki saamillaan rahoilla itselleen vitamiineja ja lääkkeitä ja kertoi nyt saaneensa varastonsa ajan tasalle, ei tarvi vanhoja syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritetty on, mutta kun ne iloiset viestit tahtoo poistua! Joku tosikko ei kestä.
Pitäisi ensin määrittää, mitä iloinen seura tarkoittaa. Se voi merkitä eri ihmisille eri asioita.
Ehkä hyvä seura olisi tunne-elämältä tasapainoinen, kohtuullisen käsityskyvyn omaava porukka, jolla on pelisilmää ja joka kykenee sietämään erilaisuutta ja omaa monipuolisen huumorintajun.
Se mahdollistaisi sekä kevyen että syvällisemmän keskustelun, vitsailun ja jopa sopuisan väittelyn. Kaikki viihtyisi.
Se ei ole oman huumorin tyrkytystä, rajoittamista, arvostelua, provosoitumista, pakottavaa oikeassaolemisen tarvetta, jankkausta ja riitelyä.
tätä toivomme, mutta jos jollain ei ole kykyä eikä halua, tämä jää vain kauniiksi sanahelinäksi, ikävä kyllä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aio jankata, ei kuulu tyyliini. Ihmettelin vaan, miten rumasti täällä sallitaan kirjoittaa ihmisistä. Se siitä. Muitakin ketjuja on.
Ei ole tarkoitus mullakaan nyt jankata, mutta eilistä reaktiota jäin miettimään. Ja ymmärrän kyllä, jos joku kokee "nasun " loukkaavana. Moni tiesikin, että se oli mun ensimmäisen kissani nimi. Sain sen synttärilahjaksi, kun täytin 13 vuotta. Jos mulla ei olisi ollut sitä kissaa, nasu olisi tuonut mulle ensimmäisenä mieleen Nalle Puhin. Tässäkin ketjussa tai ainakin jossain muussa on käytetty joskus haukkumasanana "kyylää" ja mua aina hymyilyttää se sana, koska mun nyt kesällä 19 vuotta täyttävän kissani nimi on Kyylä. Joten pyydän anteeksi siltä, joka eilen loukkaantui mun tervehdyksestäni.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarkoitus mullakaan nyt jankata, mutta eilistä reaktiota jäin miettimään. Ja ymmärrän kyllä, jos joku kokee "nasun " loukkaavana. Moni tiesikin, että se oli mun ensimmäisen kissani nimi. Sain sen synttärilahjaksi, kun täytin 13 vuotta. Jos mulla ei olisi ollut sitä kissaa, nasu olisi tuonut mulle ensimmäisenä mieleen Nalle Puhin. Tässäkin ketjussa tai ainakin jossain muussa on käytetty joskus haukkumasanana "kyylää" ja mua aina hymyilyttää se sana, koska mun nyt kesällä 19 vuotta täyttävän kissani nimi on Kyylä. Joten pyydän anteeksi siltä, joka eilen loukkaantui mun tervehdyksestäni.
Voi Lammas, suuri sydän ja terve ego, sellainen osaa pyytää anteeksi! Ottakaamme oppia. Minä en siitä loukkaantunut yhtään, mutta papan viestien poistosta loukkaannuin papan ja mummon puolesta. Sellainen on väärin ja laitonta.
Ruokajuttu, ohita jos et kestä lukea.
Teimme pienen kotiseutuajelun. Mieheni veli oli saanut verkoilla monta lahnaa, kävimme hakemassa muutaman. Tiedossa savustettua lahnaa. Nam!
Kävin asioilla ja pysähdyin kahville ja leivokselle. Oli oikein maukasta 🙂
Vierailija kirjoitti:
Ruokajuttu, ohita jos et kestä lukea.
Teimme pienen kotiseutuajelun. Mieheni veli oli saanut verkoilla monta lahnaa, kävimme hakemassa muutaman. Tiedossa savustettua lahnaa. Nam!
Uusien perunoiden kera herkkua. Mökkijärvellä yksi mies kalastaa muikkuja. Ollaan välillä ostettu suoraan veneestä. Puhkotaan, jauhotetaan ja paistetaan voissa.
Vierailija kirjoitti:
Iloisista ihmisistä. En tiedä voinko pitkään aikaan sanoa olleeni iloinen ihminen ja perhettämme ei myöskään voisi kutsua sanalla iloinen. Ilo on minulle oikeastaan sellainen ajoittain käväisevä vieras. En ole myöskään iloista ja kepeää seuraa. Näin synkistelen usein. Tänäänkin elämäni kanssa. Oikeastaan joillakin ihmisillä pyörii huolet mielessä paljon. Joskus mietin millainen elämäni pitäisi olla etten löytäisi syytä huoliin.
Samoja juttuja myös toistan. Kuinka puutarhaan on kiva istuttaa kaikkea (ostin mustaherukan taimen ja raparperin) ja kuinka olen kävellyt taas paljon. Välillä ihan ärsyttää, kun miettisi, että ei ole oikein kirjoitettavaa. Muuta kuin samoja juttuja.
Eli taas kerran jos itseäni toistan niin iloa tuotti se, että Piina uskoi minua tällä kertaa ja kävi vasta aamuyöllä kukkumassa ensi kertaa ja sitten kun pihalla kävin ja käsiä läimäytin niin lensi kiltisti tuonne kauemmas puuhun ja kukkuminen ei juuri kuulunut. Näin sain loppuyön myös nukuttua melko hyvin. Olin kiitollinen Piinalle tästä. Muuten tämänkin päivä menee lähinnä jossain haaveilussa, kun mietin välillä kaikkea liikaakin. Ehkä yritän välillä paeta elämääni haaveisiin. Unohtaa monet asiat. Kaunis lämmin päivä kyllä ja pyöränikin sain huollosta ja se on kunnossa taas. Ehkä jos tänään voimat riittää illalla vielä niin teen pienen lenkin. Auttaa selän kanssa. Spartacus on kyllä pilattu niin tuolla tappamisella. Toki se kuuluu sarjaan, mutta liikaa jo korostuu tuo kaikki. Itse lähinnä kelaan nuo taistelut jo nopeasti ohitse. Toki sen haluan tietää miten näille päähenkilöille käy. Muuten kausi 3 on nyt jaksossa 4 ja saa loppua kohta tuo kaikki. Järjetön sarja toisaalta. Jos ne kaksi hahmoani kuolisivat niin sanoisin, että se siitä katsomisesta, mutta kun tiedän että selviävät niin saan katsottua tuon loppuun.
Loppuun vielä se, että monesti luen jonkun viestejä täällä elämästään. Kuinka joku on matkustellut ja nähnyt kaikkea. Minä taas katson tätä pientä elämääni monesti, etten minä ole nähnyt vielä mitään. Toki yritän löytää iloisia asioita ja en vaadi paljon. Olen monesti tyytyväinen jo siihen, että elämä tuntuu olevan hetken aikaa ok ja kaikki hyvin. Se on mukava asia. Silti joskus kaipaa muutakin. Jotain mistä jää muistoja enemmän.