Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (7386)

Vierailija
7361/7386 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempeä lämpöä leipää.

Vierailija
7362/7386 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveä haloo, kun joku kutsui nasusta. Sitten haukutaan rotaksi, rasvasilliksi, ryhävalaaksi... siistiä, eikö? No EI ole.

Aiotko jankata koko päivän? Älä.

En aio jankata, ei kuulu tyyliini. Ihmettelin vaan, miten rumasti täällä sallitaan kirjoittaa ihmisistä. Se siitä. Muitakin ketjuja on.

Onko Nasu rumasti sanottu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7363/7386 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pyörällä asioilla- sivulaukuissa muovit, metallit ja pahvit kierrätyspisteelle. Yksi tie, monta asiaa. Apteekki, kirjasto, kauppa.

Mies ajeli nurmikon ekan kerran tänä keväänä.

Talvitakkeja pesin jo, tuskinpa enää tarvii.

Nyt satelee.

Surullisia nuo uutiset kotimaisesta korruptiosta ja työntekijöiden huonosta kohtelusta. Ei haluaisi tuommoista uskoa!

Vierailija
7364/7386 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lempeä lämpöä leipää.

Nimenomaan tuossa järjestyksessä. Rakkaus on elämän alku ja ikuinen tarve. Lämpö ja leipä tulevat vasta sen jälkeen. Näin elämän loppupuolella tuo on kristallisoitunut entisestään.

Vierailija
7365/7386 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää ole oikeesti hymistelyketju ja tavallisia juttuja, kaikkea muuta kun kommentteja lukee. 

Vierailija
7366/7386 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveä haloo, kun joku kutsui nasusta. Sitten haukutaan rotaksi, rasvasilliksi, ryhävalaaksi... siistiä, eikö? No EI ole.

En aio jankata, ei kuulu tyyliini. Ihmettelin vaan, miten rumasti täällä sallitaan kirjoittaa ihmisistä. Se siitä. Muitakin ketjuja on.

On. Vähättelevää ja alentavaa.

Vierailija
7367/7386 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tää ole oikeesti hymistelyketju ja tavallisia juttuja, kaikkea muuta kun kommentteja lukee. 

Totta. Riitely-  ja jankkausketju, yhden määräilijän vallassa. Muut hienotunteisia ja antavat hänen mellastaa. 

Vierailija
7368/7386 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi-Latvia peli on kivempi kun tää ketju.

Toivottavasti siellä ei kuitenkaan hymistellä, vaan kovaa peliä luvassa. Alan minäki kattoo.

Vierailija
7369/7386 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Vierailija
7370/7386 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rotta ruma sana?

Vierailija
7371/7386 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko rotta ruma sana?

Ei. Neutraali ja arvolatautumaton kliininen sana.

Vierailija
7372/7386 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko rotta ruma sana?

On jos ihmisestä käytetään

Nasu myös, jos ihmisestä käytetään! Loogista.

Vierailija
7373/7386 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lammas kuitenkin pyysi jo sulta anteeksi. Riittikö se vai odotatko häneltä vielä jotain enemmän?

Vierailija
7374/7386 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iloisten ihmisten seura piristää. 

Miksemme pyrkisi vilpittömästi välittämään sitä mielihyvää muillekin? 

Iloisista ihmisistä. En tiedä voinko pitkään aikaan sanoa olleeni iloinen ihminen ja perhettämme ei myöskään voisi kutsua sanalla iloinen. Ilo on minulle oikeastaan sellainen ajoittain käväisevä vieras. En ole myöskään iloista ja kepeää seuraa. Näin synkistelen usein. Tänäänkin elämäni kanssa. Oikeastaan joillakin ihmisillä pyörii huolet mielessä paljon. Joskus mietin millainen elämäni pitäisi olla etten löytäisi syytä huoliin. 

Samoja juttuja myös toistan. Kuinka puutarhaan on kiva istuttaa kaikkea (ostin mustaherukan taimen ja raparperin) ja kuinka olen kävellyt taas paljon. Välillä ihan ärsyttää, kun miettisi, että ei ole oikein kirjoitettavaa. Muuta kuin samoja juttuja. 

Eli taas kerran jos itseäni toistan niin iloa tuotti se, että Piina uskoi minua tällä kertaa ja kävi vasta aamuyöllä kukkumassa ensi kertaa ja sitten kun pihalla kävin ja käsiä läimäytin niin lensi kiltisti tuonne kauemmas puuhun ja kukkuminen ei juuri kuulunut. Näin sain loppuyön myös nukuttua melko hyvin. Olin kiitollinen Piinalle tästä. Muuten tämänkin päivä menee lähinnä jossain haaveilussa, kun mietin välillä kaikkea liikaakin. Ehkä yritän välillä paeta elämääni haaveisiin. Unohtaa monet asiat. Kaunis lämmin päivä kyllä ja pyöränikin sain huollosta ja se on kunnossa taas. Ehkä jos tänään voimat riittää illalla vielä niin teen pienen lenkin. Auttaa selän kanssa. Spartacus on kyllä pilattu niin tuolla tappamisella. Toki se kuuluu sarjaan, mutta liikaa jo korostuu tuo kaikki. Itse lähinnä kelaan nuo taistelut jo nopeasti ohitse. Toki sen haluan tietää miten näille päähenkilöille käy. Muuten kausi 3 on nyt jaksossa 4 ja saa loppua kohta tuo kaikki. Järjetön sarja toisaalta. Jos ne kaksi hahmoani kuolisivat niin sanoisin, että se siitä katsomisesta, mutta kun tiedän että selviävät niin saan katsottua tuon loppuun. 

Loppuun vielä se, että monesti luen jonkun viestejä täällä elämästään. Kuinka joku on matkustellut ja nähnyt kaikkea. Minä taas katson tätä pientä elämääni monesti, etten minä ole nähnyt vielä mitään. Toki yritän löytää iloisia asioita ja en vaadi paljon. Olen monesti tyytyväinen jo siihen, että elämä tuntuu olevan hetken aikaa ok ja kaikki hyvin. Se on mukava asia. Silti joskus kaipaa muutakin. Jotain mistä jää muistoja enemmän. 

Iloinen ihminen on hankala käsite. Se voi kätkeä taakseen niin paljon. Voi olla, että joku on pinnallinen ja siksi vaikuttaa iloiselta. Toinen voi olla rajoittunut niin, ettei tajua huolestua mistään, vaikka pitäisi.

Ehkä voisi ennemminkin puhua hyvää tarkoittavista ihmisistä. Aitoa iloa elämään tuo ihmiset, jotka tarkoittaa ja tekee hyvää. Sitä ei pinnallinen hihittely tai tyhjä hörönauru korvaa. 

Vaikka joku kirjoittaisi surullisistakin asioista, se on aitoudessa ja avoimuudessa muille antoisaa. Voi tunnistaa itsensä. Kukaan ei elämässä suruilta välty. 

Viisasta ja hyväksi on tosiaan löytää iloa omasta elämästään. Ulkoiset tekijät, omaisuus, matkat yms. ei oikeasti ole tärkeitä. Tärkeintä on, miten itse asiat kokee. Tyytyväisyyden hetket voi syntyä pienistä jutuista. 

Luin kerran mietelauseen: Jollet voi elää sellaista elämää kuin haluat, elä sellainen, jonka voit. 

Tämä ei ole suora vastaus viestiisi, kirjoitan vaan ajatuksia, joita se synnytti. Kirjoitat aina kiinnostavasti. Mukavaa, että Piina on vähentänyt kukkumistaan. 

Vierailija
7375/7386 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan monia ihmisiä, jotka asuvat tässä melko lähellä. Ovat tosi ylimielisiä ja puhuvat pahaa minustakin. Harvoin voin todeta sen, että joku ihminen ärsyttää, mutta nuo oikein hierovat sitä toisen naamaan, ettei tällä ole mitään arvoa heidän silmissään. Samaa p*skaa ollut sieltä päin alusta asti. Mutta suvut ja vielä kerran suvut. Onhan se kiva, kun on serkkuja kaikki talot täynnä. Ehkä se ylpistää ihmistä sitten. Käytös sen mukaista. Tarkemmin en kirjoita ja pahoittelen viestiä. 

Silti välillä suututtaa todella tuo kaikki. Ikävä aiempia naapureita. Niitä vähiä mitä oli, mutta heidän oli ok sentään morjestaa. Olivat asiallisia. Nuo taas toista maata täysin. Ja se saa miettimään mitä ihmettä minäkin teen täällä, kun ei ole mitään ihmisarvoa edes toisten silmissä. Niin se monesti on. Ajaisivat autolla päälle jos se ei olisi rikos. Niitä tilanteita on ollut missä jokin raja jo ylitetty ja kaikenlaista ollut. En kirjoita sen enempää. Mutta näillä mennään. Ei saisi antaa päiväänsä pilata jonkun pirullisuuden. 

Vierailija
7376/7386 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lammas kuitenkin pyysi jo sulta anteeksi. Riittikö se vai odotatko häneltä vielä jotain enemmän?

En minä loukkaantunut siitä. Kerron vain tieteellisen faktan sanasta semantiikan pohjalta.

Vierailija
7377/7386 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee jotenkin mieleen lestadiolaisyhteisöt. Säännöt, valvonta ja tuomitseminen. Niistä on ollut paljon juttuja lehdissä. Vastikään tuli ulos joku nuori mies, joka oli irrottautunut yhteisöstä. Minulle tuo sulkeutunut kyttäys ei aukene. Uskonvapaus tietysti, mutta muistuttaa sairasta vallankäyttöä. Tämä ei liity edelliseen viestiin naapureista, siitä en tiedä mitään.

Vierailija
7378/7386 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen naapuri aiheiseen vielä niin olen oikeastaan kyllästynyt  siihenkin, että ainoa hymy mitä muilta saan on pirullinen ja ilkeä virnistys tai irvistys. Sellainen paha katse mitä joku kohdistaa toiseen halveksuen ja ivallisesti. Se tuntuu olevan se hymy joka minulle elämässäni suodaan, eikä mitään muuta. Nykyään parempi, kun katso ketään. Antaa ajaa autoillaan ja kulkea ja minä katson muualle. Se on parasta, kun en halua nähdä tuollaista ilmettä enää toisten naamalla katsoen minua. Anteeksi tämäkin, mutta joskus suututtaa. 

Morjestan niitä, jotka alentuvat moikkaamaan tai ovat senverran ystävällisiä. Joitakin sentään on. Toisaalta siinä tiedän sen, että paikkani ei ole täällä missä asun nyt kuitenkaan. Minä asun täällä, mutta en tule ikinä kuulumaan tänne. En missään mielessä. Rakastan maisemia monesti ja eri reittejä. Silti tämä ei ole oma paikkani kuitenkaan. 

Vierailija
7379/7386 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelliseen naapuri aiheiseen vielä niin olen oikeastaan kyllästynyt  siihenkin, että ainoa hymy mitä muilta saan on pirullinen ja ilkeä virnistys tai irvistys. Sellainen paha katse mitä joku kohdistaa toiseen halveksuen ja ivallisesti. Se tuntuu olevan se hymy joka minulle elämässäni suodaan, eikä mitään muuta. Nykyään parempi, kun katso ketään. Antaa ajaa autoillaan ja kulkea ja minä katson muualle. Se on parasta, kun en halua nähdä tuollaista ilmettä enää toisten naamalla katsoen minua. Anteeksi tämäkin, mutta joskus suututtaa. 

Morjestan niitä, jotka alentuvat moikkaamaan tai ovat senverran ystävällisiä. Joitakin sentään on. Toisaalta siinä tiedän sen, että paikkani ei ole täällä missä asun nyt kuitenkaan. Minä asun täällä, mutta en tule ikinä kuulumaan tänne. En missään mielessä. Rakastan maisemia monesti ja eri reittejä. Silti tämä ei ole oma paikkani kuitenkaan. 

Tämä siis jatkona tuohon viestiin, joka alkaa :Inhoan monia ihmisiä jne. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vietin lapsuuteni kesät pienellä paikkakunnalla.  Koko äitini suku asui siellä.  Paitsi äiti,  joka lähti sieltä pois ja päätyi Helsinkiin.  Kyllä mä jo lapsena huomasin kyläläisten katseista ja käytöksestä,  että olin ei-toivottu lapsi sinne.  En vaan silloin ymmärtänyt,  miksi.  Onneksi oli siellä mummu, tädit,  sedät ja serkut.  Ja siinä naapurissa mua vuotta nuorempi Risto.  Risto oli aina iloinen,  kun tulin sinne ja Riston kanssa mä eniten leikinkin,  kun serkut oli mua vanhempia.  Risto oli avarakatseinen päin vastoin kuin paikkakunnalla muut.  

Joskus olen haaveillut pienelle paikkakunnalle muuttamisesta,  mutta sitten aina muistan lapsuuteni.  Helpompi asua paikassa,  jossa ketään ei kiinnosta,  kuka olen tai mitä teen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi