Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (10020)

Vierailija
7261/10020 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomessa ei Natokoneet ampunut trooneja alas kuten tänään teki Virossa? Onko Virolaiset arvokkaampia ja suojeltavampia kuin me?

Onko Suomessa Naton koneita ja joukkoja? Tietääkseni ei, ja jos droonit tulee "väärästä" suunnasta, eli itä tai kaakko, Naton tukikohdat ei niitä ehdi torjumaan, se jää Suomen kontolle. Ja kaakostahan ne droonit tulee, jos niiden määränpää on ollut Pietarin suunnalla.

Vierailija
7262/10020 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilokseni huomasin, että Vaiplaylta tulee lätkää, tänään Unkari - Iso-Britania klo 21.10. Kumpihan voittaa? Kummankaan maan lätkätaidoista ainakaan mulla ei ola hajuakaan. Voi olla hauskaa seurattavaa :D

Meillä näkyi eilinen Ruotsi-Tsekki -peli Viaplayltä yllättäen, nyt ei näkynyt ohjelmatiedoissa peliä.

Tulee drooneista nyt A-studiossa. Mun mielestä Ukraina vois tähtäillä droonit toiseen ilmansuuntaan kohti isoa sodan toista osapuolta, ei Baltiaa ja Suomea kohti, jos niitä on noin helppo häiritä. Huolimatonta, ei hyvä. Mutta minultahan ei kysytä.

Niinhän  ne on suunnattukin Venäjälle, se vaan häiriköi singnaaleja ja ohjaa ne väärään suuntaan, eli ei ole Ukrainan vaan Venäjän vika jos Baltiassa tai Suomessa pamahtaa.

Mutta olipa iloinen yllätys noi Viaplayn näyttämät pelit, täytyykin tsekkailla ohjelmatietoja päivittäin!

Palapelipaketti kotona, hienoja vanhoja maailmankarttoja, niissä riittää haastetta.

Jatkan: sori, luin  kirjoituksesi vähän liian vikkelästi. Meinaat siis, että johonkin Siperiaan? Siitäkö Venäjä vähät välittäisi, antais tundralla paukkua vaan, ei ne omistaan välitä!

Unkari teki maalin!

Mieluummin sinne Moskovan pilvenpiirtäjiä kohti ennen kuin Suomenlahden rannikolle.

Tuntuu, että nyt jo Euroopan ilmatilassa lentää sellainen määrä drooneja, ettei kukaan enää tiedä, mihin niitä osuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7263/10020 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilokseni huomasin, että Vaiplaylta tulee lätkää, tänään Unkari - Iso-Britania klo 21.10. Kumpihan voittaa? Kummankaan maan lätkätaidoista ainakaan mulla ei ola hajuakaan. Voi olla hauskaa seurattavaa :D

Meillä näkyi eilinen Ruotsi-Tsekki -peli Viaplayltä yllättäen, nyt ei näkynyt ohjelmatiedoissa peliä.

Tulee drooneista nyt A-studiossa. Mun mielestä Ukraina vois tähtäillä droonit toiseen ilmansuuntaan kohti isoa sodan toista osapuolta, ei Baltiaa ja Suomea kohti, jos niitä on noin helppo häiritä. Huolimatonta, ei hyvä. Mutta minultahan ei kysytä.

Niinhän  ne on suunnattukin Venäjälle, se vaan häiriköi singnaaleja ja ohjaa ne väärään suuntaan, eli ei ole Ukrainan vaan Venäjän vika jos Baltiassa tai Suomessa pamahtaa.

Mutta olipa iloinen yllätys noi Viaplayn näyttämät pelit, täytyykin tsekkailla ohjelmatietoja päivittäin!

Palapelipaketti kotona, hienoja vanhoja maailmankarttoja, niissä riittää haastetta.

Jatkan: sori, luin  kirjoituksesi vähän liian vikkelästi. Meinaat siis, että johonkin Siperiaan? Siitäkö Venäjä vähät välittäisi, antais tundralla paukkua vaan, ei ne omistaan välitä!

Unkari teki maalin!

Mieluummin sinne Moskovan pilvenpiirtäjiä kohti ennen kuin Suomenlahden rannikolle.

Tuntuu, että nyt jo Euroopan ilmatilassa lentää sellainen määrä drooneja, ettei kukaan enää tiedä, mihin niitä osuu.

Strategiset kohteet eivät ole Moskovassa!

Vierailija
7264/10020 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta, oonkohan katsonut ja lukenut noista drooneista jo liikaakin uutisia, kun aamulla postilaatikolle mennessäni kuulin jotain surinaa ja melkein kyyristyin ja katselin taivaalle mitä sieltä tippuu...Ei tosiaankaan mikään naurunasia, mutta kohtuus kaikessa.

Vierailija
7265/10020 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta, oonkohan katsonut ja lukenut noista drooneista jo liikaakin uutisia, kun aamulla postilaatikolle mennessäni kuulin jotain surinaa ja melkein kyyristyin ja katselin taivaalle mitä sieltä tippuu...Ei tosiaankaan mikään naurunasia, mutta kohtuus kaikessa.

Vaikea uutisilta on välttyäkään, kun uusia havaintoja tulee päivittäin. Minäkin luulin eilen ukkosta drooniksi :(

Vierailija
7266/10020 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oikeasti huolestuttavia uutisia, paljon. On kuitenkin niin uusi ilmiö, ettei lähellekään kaikkea voida niistä tietää. Yritän kuitenkin keskittyä myös mukavampiin uutisiin, työntämättä silti päätä pensaaseen.

Vierailija
7267/10020 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ps. ei se mun päässä surissutkaan, vaan naapuri trimmaili nurmikon reunojaan ;)

Vierailija
7268/10020 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiska-Jaakko ilmottautuu. Heräilen vasta, laitan kohta kahvit. Keksin kaikkea muuta puuhaa, kun ei imurointi innostaisi. Villakoirat huutelee kutsuen, kyllä homma on tänään tehtävä :(

Joskus on hyväkin laiskotella. Sopivaa sadepäivän hommaa on tutkia kirjahyllyä, pöytälaatikoita tai vaatekaappia.

Vierailija
7269/10020 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liettuassa droovihälytys N Y T

Vierailija
7270/10020 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen laiskamato!

Aivotyötä kyllä teen kun ratkon ristikkoa- tosin lunttailen joitakin sanoja.

Upea ilma on ulkona. Sireeniaidasta pitäis sahata muutama kuollut runko ja etupihan kukkapenkkiä uudistaa. Se on surkean näköinen, naapureissa kukoistavia istutuksia kun katsoo niin vähä nolottaa. Se on vaan niin silmissä etten kehtaa siinä kyykkiä ja selkäkin on kipee.

On kyllä mennyt ikäväksi maailman tilanne!

Ei voi rauhassa elää.

Vierailija
7271/10020 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiska-Jaakko ilmottautuu. Heräilen vasta, laitan kohta kahvit. Keksin kaikkea muuta puuhaa, kun ei imurointi innostaisi. Villakoirat huutelee kutsuen, kyllä homma on tänään tehtävä :(

Hyvää huomenta Laiska-Jaakko + kaikki varhais- ja myöhäisheränneet, toivottavasti pysytkin laiskana etkä mene kylmää kiveä järveen heittämään ;) Koeta Jaakon päivään malttaa, eihän vielä ole edes uimakelejä. Yli kymmenen vuoden talviturkit alkavat painaa, pitäis käydä ne järveen heittämässä. Joskus muinoin hyppäsin järveen jo vappuna tai viimeistään äitienpäivänä, avannossakin tapasin muutamana talvena käydä, nyt ei tulis mielen viereenkään.

Vierailija
7272/10020 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmissuhde tarkoittaa yrittämistä yhdessä.

-David Viscott

Vierailija
7273/10020 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten sudoku voi olla helppo tai vaikea, kun ei kiinnosta edes kokeilla. Ristikot ja kryptot sujuu, sanalaatikotkin.

Vierailija
7274/10020 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ei ole katsomista toistensa silmiin, vaan katsomista yhdessä samaan suuntaan.

Vierailija
7275/10020 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano pois

Ja minä menen

- Juice -

Vierailija
7276/10020 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme eilen äitini kanssa ostoksilla. Ostettiin myös kukkia haudoille. Siellä vaan todella vähissä kukat ja moni oli näköjään jo ostanut kukkansa. Lisää tulee, mutta ei vielä eilen. Näin saatiin vaan isovanhempieni haudalla kukat. Täytyy koiralleni hakea erikseen. 

Joku sanoisi tietysti mitä hautoja laittaa, mutta itselleni se on kiva juttu sen pari kertaa vuodessa ne kuntoon laittaa ja siellä käydä kuitenkin. Tuo itselleni rauhaa, vaikka minulla tuskin tulee olemaan ketään ihmistä, joka haudalleni mitään istuttaisi. Ehkä se ajatus sitten minuakin ajaa, että minä istutan, kun minä elän ja voin sen tehdä. Sitten joskus jonakin päivänä, kun haudoiltamme puuttuvat kukat niin ainakin niillä joskus kukkia ollut. 

Puutarhamyymälässä vieressämme kulki vanha pariskunta. Varsinkin naisella kaunis asu päällä ja hän katseli samoja kukkia kuin me miettien ääneen, että mahtavatko nämä haudalla kestää. Jotenkin se liikutti. Vanha pari jaksoi vielä miettiä toisten hautoja ja niitä laittaa. Sellainen jotenkin arvokas olo tuli ja hetken aikaa mietti elämää enemmän. Niin kuin en miettisi toisaalta muutenkin. 

Muuten käytiin taas kirppiksellä. Minä taas vaatetta ostin. Muutaman ohuen paidan. Äitini taas koristeen ikkunaan sekä kirjan itselleen. Toisesta paikkaa hieman herkkuja ostettiin. Syödään aina välillä sentään jotain tuollaistakin. Suklaata ja keksiä. Ei toisaalta painossa näy. 

Minun pitäisi vielä Torista yhdet kengät ostaa. Ovat sellaista mallia mitä joskus aikoinaan ostin paljon. Halpa kenkä, mutta tosi hyvä. Joku sanoisi, että mitä järkeä, mutta aikoinaan ostin 5 paria niitä varastoon, kun eräs kauppa myi hintaan 20 euroa. Näin minulla oli vuosiksi kenkiä, jotka mukavia jalassa. Nyt alkaa tuo varasto huveta ja jos vielä samoja löytää edon Torista yms niin ostan niitp mielelläni ennenkuin vaihdan muihin. Nämä nykyiset ovat kohta pohjasta halki. Kävelen sen verran paljon. 

Käki on lähes joka yö piinannut minua nyt. Toissa yö oli vähän parempi. Ajoin sen kauemmas joskus 3 aikaan ja pysyi siellä. Minä viimein sain unta ja meni tuo ostosreissu ok. Viime yö oli farssi. Kukkui kello 1-2 jatkuvasti. Sitten hiljeni. Aloitti taas kello 3 ja ihan lähellä. Yritin ajaa sitä pois. Ei auttanut. Sitten kello lähestyi 4 ja käki hiljeni. Nukahdin sitten ja heräsin taas puoli 5 käen kukuntaan. Kukkui puoli 6 asti. Sitten joskus 6 jälkeen nukuin viimein. 

Onneksi sain nukuttua, mutta alkaa yöt olla hieman raskaita jo. Toki ikävää valittaa ja minulla asiaa vaikeuttaa se, kun muutenkin unettomuutta nyt ja hankalaa nukahtaa. Se on se toinen puoli. Piina piinaa sitten muuten vielä. 

Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkoa nasut! Täälläkin yksi laiskiainen ilmoittautuu. Alkaa jo pikkuhiljaa ärsyttää taloyhtiön remonttihommat. Vielä siis viimeinen vaihe tästä isosta remontista ja arvio oli, että siihen menee 1-2 päivää per rakennus. Jos olisi mennyt 1 päivä, niin huomenna tulisivat meille. Vaan ei näy vielä tuossa viereisessäkään rakennuksessa, joten huomenna eivät tule. Jos menee se 2 päivää, niin tulevat meille vasta  puolentoista viikon päästä. Jos taas on mennyt jotain yhden ja kahden päivän väliltä, niin ei harmainta aavistustakaan, milloin ovat meillä. Mietin, että jos mulla olisi vielä koira ja olisin lähityössä, niin potkuthan mä töistä saisin tän remontin takia. Olisin saanut jo sen ensimmäisen osuuden takia, kun silloinkaan ei  mitään tarkkaa päivää ollut tiedossa ja tekivät sitä hommaa sitten asunnoissa vaiheittain niin, että siihen menikin koko viikko, kun juoksivat pitkin päivää asunnoista toiseen ja taas takaisin. Muuten kyllä ihan mukavat remppamiehet ja työn laatu hyvää eli sen suhteen ei ole valittamista.

Eikä varsinaista valittamista olisi muutenkaan, jos tämä huusholli olisi muuten kunnosa. Mutta kun ensin oli se iso vesivahinko ja viikossa piti siirtää kaikki tavarat alakerrasta pois ja kun pääsin evakosta takaisin kotiin, niin 3 viikkoa aikaa siirtää tavarat sellaisiin paikkoihin, että ikunoiden edustat ja kulkuväylät oli tyhjiä, kun alkoikin ikkunaremntti. Luonnollisesti tarvitsin apuvoimia kolempiin hommiin eikä mulla ole nyt aavistustakaan, missä huoneessa, missä pahvilaatikossa tai muovikassissa mitäkin tavaraa on. Osa päällekkäin pinotuista laatikoista on vielä niin painavia, että en mä saa niitä edes nostettua. Voihan jyvärattu!  Mutta nyt siis tän vikan remontin takiakin lisää tavaroita siirretty vääriin paikkoihin enkä todellakaan ala raivaamaan tavaroita paikoilleen ennenkuin tämä remontin viimeinen vaihekin on ohi. Haluan seuraavaksi laittaa kaikki suoraan omille paikoilleen eikä vain tilapäisesti siirtää johonkin. 

Droonit ei mua huolestuta siinä määrin, että olisin alkanut katsella taivaalle tai kiinnittää huomioni outoihin ääniin. Joskus tästä talon yli Helsinki-Vantaalle laskeutuvat lentokoneet pitävät normaalia enemmän tai tavallisesta poikkeavaa ääntä ja silloin  käy mielessä, että tipahtaakohan se. 

Vierailija
7278/10020 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano pois

Ja minä menen

- Juice -

Sano: - Pois! 

Ja minä menen.

-Juice-

Vierailija
7279/10020 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liettuassa droovihälytys N Y T

Luin ääneen ukolleni tuon iltsikan uutisen ja huokaisin mitäs nyt...ja tämä aina yhtä rauhallinen ukkokultani tuumasi "laitappas nyt ne uuvet perunat kiehumaan"

Vierailija
7280/10020 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten sudoku voi olla helppo tai vaikea, kun ei kiinnosta edes kokeilla. Ristikot ja kryptot sujuu, sanalaatikotkin.

Minulle ns. helppo sudokukin on joskus vaikea, harvemmin sudokuja ratkon. Ristikoita ja kryptoja tykkään ratkoa, viime aikoina niitäkin tullut vähemmän harrastettua. Ollut mukamas muuta "tärkeämpää" tekemistä.