Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (6664)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin juuri Jenny Colganin Koti meren rannalla. Helppolukuinen parissa yössä luettu, mutta sisältö liikaa feelgoodia mulle. Haluan räväkämpää luettavaa! Kun elämä on jo liian tasaista. Nyt aloitan Kaisu Tuokon Pimeän hetket -kirjaa. Kristiinankaupunkiin sijoittuva alkuosa Eevi Mantereen lukioajasta ja tyttöjen elämästä 1990. En odota hurmiota tästäkään lukukokemuksesta. Kunhan ajankulua. En osta koskaan omaksi, lainaan kaikki, koska luen 3 -
4 kirjaa viikossa. Turhaa täyttää kotia kertaluettavalla.
Kertaluettavia ei juu kannata omaksi hankkia, eikä mulla itse asiassa edes ole sitä mainitsemaani varsinaista, oikeaa kirjahyllyä, onpahan vaan 20-30 kirjaa askarteluhuoneen varastohyllyssä kaiken muun ajankulun keskellä.
Kai sulla esim. runo- , luonto- tms kirjat on ihan omina?
Se Piafin lukija.
Muutama Eino Leinon runokirja. Ei muita. Olen minimalisti.
Mulla on ehkä 50 romaania, osaa luen uudestaan ja uudestaan, vuosien varrella. Runokirjoja on lisäksi ehkä 20, niihin palaan yhä uudestaan.
Meilläkin kaikki paikat täynnä romaneja mutta pitäs päästä nyt niistä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko jo istuttanut/kylvänyt jotain puutarhaanne? Laitoin vasta orvokit ruukkuun, muuta en vielä yöpakkasten vuoksi ole tehnyt.
Olis kyllä hyvä että sää lämpiäis niin pääsis tositoimiin ulos vihdoinkin.
Varo saat haukkumisryöpyn ja ajon räväköihin! Täällä ei seksiviestejä suvaita. Positiivista että etsit uusia tuulia virkistämään seksielämää. Respektiä! Varo punkkeja ja käärmeitä. Alastomaan ihoon nekin ihastuu.
Sulla on luotun ymmärtymisvaikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko jo istuttanut/kylvänyt jotain puutarhaanne? Laitoin vasta orvokit ruukkuun, muuta en vielä yöpakkasten vuoksi ole tehnyt.
Tositoimiin ulos? Makkarissa, autossa ja teltassa oon seksiä harrastanut. Eikö ulkona tuu hyttyset yms. häiritsemään? Kerro vinkkisi.
Yhteen aikaan oli joku innostus vallalla tositoimiin ulkona. Kävelin yhden puiston läpi töihin, niin yhtenä aamuna oli pariskunta täydessä touhussa nurmikolla puistokäytävän vieressä, puun alla. Mietin ensin, että kääntyisin takaisin, mutta kiertotie olisi ollut niin pitkä, että lisäsin vaan vauhtia. Kävelin sitten kylmän rauhallisesti tämän huokailevan ja voihkivan parin ohi. Tahallaan varmaan halusivat olla näytillä. Kukin tyylillään.
Kaksimielisyyttä ei saa sekoittaa todellisuuteen, aikuinen sen ymmärtääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tositoimiin ulos? Makkarissa, autossa ja teltassa oon seksiä harrastanut. Eikö ulkona tuu hyttyset yms. häiritsemään? Kerro vinkkisi.
ööööö ajattelin että täällä palstalla on vaan aikuisia kirjoittelemassa.
Tykkääkö kaikki äidit suklaakakusta äitienpäivänä?
Vierailija kirjoitti:
Aito perinteinen kermakakku kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki me aikuisetkin olemme olleet joskus nuoria ja tehneet yhtä sun toista, ei aina niin viisaita juttuja. On töpätty enemmän tai vähemmän kännissä, hävetty ja opittukin jotain elämän varrella ;) Toivottavasti!
Joillakin tulee "tositoimista ulkona" mieleen puutarhanhoito, joillakin jotain muuta luontojuttuja, kuten kukkia ja mehiläisiä ;)
Vierailija kirjoitti:
Maistuu ja porkkanakakku myös, molemmat yhtä helppoja tehdä. Pihkura, just eilen söin viimeiset porkkanakakun palaset, äänestän siis vaihtelun vuoksi äitienpäiväksi suklaakakkua!
Tuomari Nurmio lauloi aikoinaan: "Kohdusta hautaan ui uuttera lautta."
Esiintyyköhän vielä? Eturauhassyöpää hoidettu.
Onhan näitä jännänimisiä bändejä. Yksi on Tuomion kätilöt. Mitä tarkoittaneekaan. Kerran oli ketju, missä keksittiin bändinimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varo saat haukkumisryöpyn ja ajon räväköihin! Täällä ei seksiviestejä suvaita. Positiivista että etsit uusia tuulia virkistämään seksielämää. Respektiä! Varo punkkeja ja käärmeitä. Alastomaan ihoon nekin ihastuu.
Luotun ymmärtymistä tarvitaan. Tietäis vaan mitä se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki me aikuisetkin olemme olleet joskus nuoria ja tehneet yhtä sun toista, ei aina niin viisaita juttuja. On töpätty enemmän tai vähemmän kännissä, hävetty ja opittukin jotain elämän varrella ;) Toivottavasti!
Joillakin tulee "tositoimista ulkona" mieleen puutarhanhoito, joillakin jotain muuta luontojuttuja, kuten kukkia ja mehiläisiä ;)
Tai Ukraina. Siellä on jouduttu tositoimiin. Saa nähdä, mihin päättyy ja koska.
Vierailija kirjoitti:
Tuomari Nurmio lauloi aikoinaan: "Kohdusta hautaan ui uuttera lautta."
Esiintyyköhän vielä? Eturauhassyöpää hoidettu.
Onhan näitä jännänimisiä bändejä. Yksi on Tuomion kätilöt. Mitä tarkoittaneekaan. Kerran oli ketju, missä keksittiin bändinimiä.
Esiintyy ainakin Sodankylän elokuvajuhlilla.
Menee vähän sivuun kakkuaiheesta, mutta mitähän ajattelee äitienpäivästä kaikki ne, joiden äidit on olleet ns. huonoja äitejä, itsekkäitä, nujertavia, moralisoivia tai välinpitämättömiä, ehkä jopa väkivaltaisia ja kateellisia lapsiaan kohtaan?
Äitimyytti elää vahvana, vaikka todellisuus on joskus muuta. Mieleen jäi Leena Uotisen loistava suoritus Mummo-leffan tekohuolehtivana, vastuuttomana hössöttäjänä, joka oli pilannut lastensa lapsuuden. Falskissa kulissiliitossa pakotti lapset katselemaan valheellista elämää. Normaali ihminen olisi eronnut. Ongelmia tuli kaikille lapsille. Maailma muuttuu, ehkä äitiyttä pystytään leffoissakin jatkossa käsittelemään avoimesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luotun ymmärtymistä tarvitaan. Tietäis vaan mitä se on.
Luetun.
Sain tänään kiitoksia Ukrainasta. Kerroinkin jo aiemmin, että kun mun koirani kuoli, niin loput sen ruuat ja muut tarvikkeet lahjoitin koiratarhalle (on niillä siellä kodittomia kissojakin) Ukrainaan ja kun kaverini, joka käy niitä itse viemässä (aiemmin vei Viipuriin, mutta itäraja meni kiinni) kävi hakemassa ne, annoin vielä 400 € ihan käteisenä. Piti antaa 500 €, mutta eihän mulla ollutkaan käteistä kuin se 400 €. Mun koirahan oli alunperin Venäjältä kaduilta löytynyt kulkukoira ja sitten sieltä paikallisen koiratarhan kautta tuli Suomeen. Avustin kaverini kautta vuosia rajan takana olevia koiria, mutta tosiaan nyt hän järjestää niitä avustuskuljetuksia Ukrainaan. Aika mielettömän läjän olivat saaneet sillä rahalla ostettua sinne ruokia. Suomesta ei olisi saanut edes puolia siitä määrästä.
Kävin tänään tarkistamassa mun eläkekertymäni. Siis enäähän mulle ei ole eläkettä kertynyt, kun en ole töissäkään. Lueskelin yhtä ketjua eläkkeestä ja vaikka en kovinkaan paljoa hyvää keksi siitä, että sairastuin jo 34-vuotiaana nivelreumaan, niin se sai mut vaihtamaan sairaanhoitajan hommista it-alalle. Koska tiesin, että en tule pääsemään hoitoalan hommista vanhuuseläkkeelle. Eläkkeeni ei tule olemaan mikään älyttömän suuri, mutta keskimääräistä eläkettä suurempi kuitenkin. Pitääkin muistaa myös hankkia eläkettä varten verokortti. Varsinkin, kun tän vuoden ekat 7 kuukautta olen täysin tuloton, niin vaikka eläkkeistä ihan "kivasti" veroja joutuukin maksamaan, niin tälle vuodelle sitten aika vähän. Lähipäivinä täytyy vielä päivittää budjettia ja lisätä siihen yhdeksi kuukausimenoksi eläinsuojelutyö.
Huomenna tulee taas lainakoira ja sitä varten pistin sytostaatit jo eilen illalla. Tänään siis sytoväsymyspäivä. Kyylän kanssa ollaan vaan katseltu sohvalla maaten true crime -sarjoja.
Minunkin mielestä puutarhatyöt on nykyään tositoimintaa varsinkin jos tekee uutta puutarhaa tai kunnostaa vanhaa, työtä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varo Pelle, karttakepillä sormille tulee ex-fani D antamaan. Pettyi kun ootkin ope, ellei peräti vihattu Äikkä! Miten d tulee tämän kestämään. Äitini sanoin: " Sitä sanaa ei ihminen sano, joka ei eteen kierry!" Nolottaako edes?
No mihin tämä nyt liittyi ykskaks yllättäen? Tahdotko kisailua?
Totta jai kisailu sopii aina. Tykkään seksistä. Ja opettajista. 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkumölinästä päätellen olet taapero tai teini itsekin. Ei sovi sinulle vielä nämä tositoimijutut. Ei ihme, ettet ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varo Pelle, karttakepillä sormille tulee ex-fani D antamaan. Pettyi kun ootkin ope, ellei peräti vihattu Äikkä! Miten d tulee tämän kestämään. Äitini sanoin: " Sitä sanaa ei ihminen sano, joka ei eteen kierry!" Nolottaako edes?
No mihin tämä nyt liittyi ykskaks yllättäen? Tahdotko kisailua?
Totta jai kisailu sopii aina. Tykkään seksistä. Ja opettajista. 😉
Niin minäkin. Molemmista. Mulla on seksiä opettajan kanssa, lupasi rakastaa mua myötä- ja vastamäissäkin. Ollut myötämäkeä pelkästään.
Mielestäni seksistä ei tarvitse puhua vaan vain toimia. Menee halut, jos aletaan analysoimaan toimintaa. Ei vaan semmoinen kiinnosta. Seksin pitää vaan tapahtua automaattisesti, kun on kaksi yhteen sopivaa eli pulinat pois.