Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (6664)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moottoritie on kuuma. Oi nuoruus, oi hulluus. 1980
"Sisko tahtoisin jäädä, mutta moottoritie on kuuma..."
P. Miljoonan räkäinen ääni sopii niin hyvin tähän. Pelle on jo seitsemänkymppinen, Intian aika on ohi, Pelle asettunut Uudellemaalle. Niin maailma muuttuu.
Ei ole enää moottoritietkään kuumia. Uraa ja kuoppaa piisaa, tietyöt etenee verkkaisesti. Biisikin on päivitetty. Ismo Leikola laulelee youtubessa:
"Sisko tahtoisin mennä, mutta moottoritie on kesken..."
Ootpa ilkeä.
Miten? Ei ollut tarkoitus. Kerro lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
P. Miljoonan räkäinen ääni sopii niin hyvin tähän. Pelle on jo seitsemänkymppinen, Intian aika on ohi, Pelle asettunut Uudellemaalle. Niin maailma muuttuu.
Ei ole enää moottoritietkään kuumia. Uraa ja kuoppaa piisaa, tietyöt etenee verkkaisesti. Biisikin on päivitetty. Ismo Leikola laulelee youtubessa:
Ootpa ilkeä.
"Räkäinen ääni" yms? Ootko tyytyväinen? Monelle on todella nuoruuden ääni pelle eppujen lisäksi.
Etkö ymmärrä? -80 luvun huippua ilkuit.
Lisään listaan vielä Tuomari Nurmion Pikku Julmurin. Itselleni tosi tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootpa ilkeä.
Minäkään en ollenkaan ymmärtänyt, että mikä muka tuossa viestissäsi oli ilkeää. Moottoritie on kuumasta on kyllä keksitty uusia hauskoja versioita. - eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootpa ilkeä.
"Räkäinen ääni" yms? Ootko tyytyväinen? Monelle on todella nuoruuden ääni pelle eppujen lisäksi.
Etkö ymmärrä? -80 luvun huippua ilkuit.
Lisään listaan vielä Tuomari Nurmion Pikku Julmurin. Itselleni tosi tärkeitä.
Samoin. -80 luvun huiput. Juice, Jussi Hakulinen ja joku muu. Elämämme nuoruus - meille niin tärkeä. En myöskään ymmärrä irvailua. Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Oi niitä aikoja.
Minäkö? Missä? Todista! Miten? Anna viestinumerot. T. Luikertelija-Luisa
Vierailija kirjoitti:
Minäkö? Missä? Todista! Miten? Anna viestinumerot. T. Luikertelija-Luisa
😂🤣
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moikka nasut! Mä olen tänään jatkanut tavaroiden lajittelua ja karsimista. Mulla on isossa laatikossa ollut työkalut, ruuvit, seinäproput , mutterit jne jne. Ajan myötä kaikki pienet pahvirasiat ovat auenneet ja ruuvit yms pitkin laatikon pohjaa. Nyt olen lajitellut niitä Minigrip-pusseihin.
Hellalla hautuu marokkolainen lammaspata ja tuoksu on aika herkullinen. Huomenna täytyy lähteä käymään Myyrmannissa apteekissa ja vähän muuallakin.
Mistähän muuten johtuu, että kun syksyllä lämpötila on +10 on olevinaan kylmä, mutta keväällä sama lämpötila onkin lämmin? Paljon mukavampaa ihan vaikka vaan roskien vieminen, kun ei tarvitse nyt edes takkia päälle.
En ole lämpimien kelien ystävä. Mieluusti viileämpi, tuntuu raikkaammalta. Talvella tykkään ihan vaan seisokella pihalla hengittelemässä. Jos on vielä lunta siihen, silloin olen onnellinen. Onko uusi arki ilman koiraa ollut millainen?
Jos pitäisi uuttaa koiratonta arkea kuvailla yhdellä sanalla, niin se sana olisi "tyhjä". Vaikka koirani ei kovin tarkka kellonajoista ollutkaan, niin aamu-, päivä- ja iltalenkit rytmittivät mun päivääni. Nyt aamulla herätessä on vain tunti toisensa perään eikä ole mitään merkitystä, tekeekö jotain ja jos tekee, niin mihin aikaan. Edelleen huomaan tiskikonetta tai pyykinpesukonetta käyntiin laittaessani miettiväni, ehtiikö kone pysähtyä ennenkuin on koiran lenkitysaika. Mä kun en jätä noita laitteita päälle, jos lähden pois kotoa. Mutta sitten taas muistan, että eihän mun tarvitsekaan lähteä yhtään minnekään. Onneksi mulla on vielä tuo kissa, koska ilman sitä ei tarvitsisi nousta lainkaan sängystä.
Eilen illalla sain mukavan viestin, kun lainakoirani omistaja kysyi, ottaisinko koiran myös ensi viikonloppuna lauantaista sunnuntaihin. Saisi koiran mun siskollenikin mukaan mökille, mutta sitten koiransa olisi sillä reissulla ainakin viikon. Tottakai otan!Kysyin tuota eilen. Onko ihan hyvä tyhjä vai liian tyhjä? Ehkä olet jo kertonut mutta onko vielä yksi koirakaveri poissuljettu vaihtoehto? Katson juuri Koiralle koti ohjelmaa ja nieskelen kyyneleitä. Sinulla olisi hyvä koti tarjota tarvitsevalle.
Toistaiseksi ainakin liian tyhjä. Olen kyllä miettinyt, että jonkun iäkkäämmän koiran voisin ottaa. Ehkä. Eka koirani eli 15-vuotiaaksi ja se toka melkein 14-vuotiaaksi. Mä täytän syksyllä 65 ja jos ottaisin pentukoiran, saattaisin olla lähes 80, kun siitä aika jättäisi. Nivelreuma etenee kuitenkin koko ajan niin en oikein uskalla enää ottaa nuorta koiraa.
Tämä tv-ohjelma onkin Koti koiralle (eikä toisinpäin niinkuin eilen kirjoitin). Ja minulla näköjään samat aikataulut kuin eilenkin, sama ohjelma ja sama keskusteluketju. Niin koiravanhus kaveriksi kuulostaa aika mukavalle. Ehkä joku pienempi rotu vai onko isommat koirat sinun laumaasi sopivampia?
Mun aiemmat koirani on olleet keskikoisia rotuja. Eka oli alaskanmalamuutti ja tämä toka oli sekarotuinen, joka suunnilleen labradorinnoutaja nartun kokoinen. Lainakoirani on ehkä astetta keskimääräistä isompi labbisuros. Kokemukseni mukaan pieniä koiria eivät jostain syystä omistajat oikein jaksa tai halua kouluttaa mitenkään ja koska asun paikassa, jossa on paljon koiria, en halua sellaista koiraa, joka alkaa rähistä jokaiselle vastaantulevalle koiralle. Isompi koira taas on vähän pakkokin kouluttaa, koska muuten se kiskaisee omistajansa rähmälleen maahan. Koiran valintaan vaikuttaa tietenkin myös se, että asun rivitaloasunnossa eli se ei saisi olla sellainenkaan, joka haukkuu päivät pitkät. Karjalankarhukoira tai Suomenpystykorva olisi aivan ihana, mutta ei oikein sovi kaupunkiin. Siis edes lähiöön, joss akuitenkin oma pieni piha. Myöskään niitä "sairaaksi jalostettuja" rotuja en halua. Enkä mitään taistelukoirarotuja. Alaskanmalamuutti sopi mulle aikoinaan hyvin, koska täällä on kuitenkin loistavat ulkoilumaastot ja hommasin sille vetovaljaat ja pulkkaan kiinnitin liinat, niin se sai vetää mun lapsia pulkassa, kun kierrettiin lampea ympäri. Eli sai rodulleen ominaista aktiviteettia.
Mun tyttärellä on vuoden ikäinen shiba inu ja se on aivan ihana, mutta niitä harvoin päätyy kodinvaihtajiksi. Ja tosiaan nuorta aktiivista koiraa en uskalla enää ottaa. Tällä hetkellä kyllä pääsen oikein hyvin liikkumaan, mutta mikä on tilanne 5 vuoden päästä, sitä en voi tietää. Nyt en oikeastaan ole edes hakemassa uutta koiraa, mutta olen suht avoimin mielin, jos sellainen osuu kohdalle. Ei mun pitänyt tuota edellistäkään koiraa ottaa. Jaoin vaan aikoinaan Facebookissa eteeni osuneen ilmoituksen, jossa 10 kk ikäiselle koiralle etsittiin kiireesti tilapäistä hoitopaikkaa. Palasin kuitenkin katsomaan sen koiran tiedot tarkemmin ja ajattelin, että no voinhan mä sille tarjota tilapäisen hoitopaikan. Se tilapäivyys sitten venhähti 13:ksi vuodeksi.
Anteeksi että tuppaan teidän juttuihin mutta shiba inu! Sellainen japanin pystykorva, aivan ihana! Ja siitä tulee mieleen elokuva Hachiko. Siinä akita ja Richard Gere eikä muuta tarvita. Jokaisen koiraihmisen katsottava. Lasse Hällströmin elokuva. Tarina uskollisuudesta. Perustuu vielä tositapahtumiin. Itkin varmaan vuorokauden kun ensimmäisen kerran sen näin. Ja katson aina kun tulee tvstä, en juuri elokuvia katsele yleensä.
Vaihdoin tässä nuo muutamat viestit Lampaan kanssa tässä parina päivänä. Kyllä tietenkin saa muutkin osallistua! On hieno tuo elokuva.
Katsotaan, kauanko jankkaatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootpa ilkeä.
Minäkään en ollenkaan ymmärtänyt, että mikä muka tuossa viestissäsi oli ilkeää. Moottoritie on kuumasta on kyllä keksitty uusia hauskoja versioita. - eri
En kyllä minäkään. "Räkäinen" kuvaa hyvin Pellen ääntä, se ole mikään loukkaus. Mitähän ynnä muuta sellaista tuossa oli, yksi osuva adjektiivi, mistä myötäloukkaantujat vetävät hernesopat nenään. Ilmeisesti 40 vuoden sopankeittäminen jatkuu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootpa ilkeä.
En kyllä minäkään. "Räkäinen" kuvaa hyvin Pellen ääntä, se ole mikään loukkaus. Mitähän ynnä muuta sellaista tuossa oli, yksi osuva adjektiivi, mistä myötäloukkaantujat vetävät hernesopat nenään. Ilmeisesti 40 vuoden sopankeittäminen jatkuu...
Räkäinen on erittäin loukkaava !
- eri -
Pelle Miljoonan fani
Pelle eli Pöllö (lempinimi) olisi tykännyt. Hänellä on ollut värikäs elämä. Punk kolahti hänelle heti. Kapina oli veressä ja yhteiskuntakritiikki oli rajua. Konserttiyleisö ei alna kestänyt hänen radikaalisuuttaan, vaan muuttui aggressiiviseksi. Häntä viskottiin kananmunillakin. Itse hän kommentoi, että kaikki nuorisoporukat ei kestä kuulla totuutta. Yhdessä vaiheessa hän asui Goassa ja huumeet tulivat tutuiksi. Koulutukseltaan hän on peruskoulun opettaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootpa ilkeä.
Kirka oli muuten myös tunnettu erikoisesta äänestään. Kertoi yhdessä haastattelussa, että laulunopettaja oli häntä nuorena varoittanut, että äänenkäyttö on sellaista, että ääni ei tule kestämään. Ääni kesti, Kirka valitettavasti ei. Upealta kuulosti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuo yksi änkyrä sallitaan ketjussa? Miksi Sanoma antaa häiriköidä ketjuja päivästä toiseen, onko heidän agendansa mukaista? Monessa ketjussa, törkeitä viestejä. Laitanpa kyselyä heille. On kestänyt häirintä jo kuukausia. Katsotaan, mitä vastausta tulee. On suora osoite, ei täältä yhteydenotto.
Jos djankkaajaa tarkoitit, veikkasit taas väärää ravuria. Ei tulisi tiliä Vermossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootpa ilkeä.
Tällä kertaa jankkaus asiasta kesti 1 h 20 min. Kielenkäyttö oli ala-arvoista ja hyökkäävää. Tunnekuohuiselle reaktiolle ei ollut mitään järkevää perustetta. Samanaikaisesti ketjussa käytiin muuta, asiallista keskustelua. Djankkaajaksi nimitetty ei ollut mukana jankkauksessa. Johtopäätös: Trollit, djankkaajat, ihmemiehet ym. eivät ole syyllisiä jankkaukseen. Jankkaajat pitivät itse yllä jankkausta, vaikka heidän piikittelyynsä ei vastattu.
"Minä olen Ensio Siilasvuo, enkä minä koskaan viinaa juo. Ja kun minä viinaa juon, niin en ole Siilasvuo."
YK-joukkojen juomalaulusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootpa ilkeä.
Räkäinen on erittäin loukkaava !
- eri -
Pelle Miljoonan fani
Pelle eli Pöllö (lempinimi) olisi tykännyt. Hänellä on ollut värikäs elämä. Punk kolahti hänelle heti. Kapina oli veressä ja yhteiskuntakritiikki oli rajua. Konserttiyleisö ei alna kestänyt hänen radikaalisuuttaan, vaan muuttui aggressiiviseksi. Häntä viskottiin kananmunillakin. Itse hän kommentoi, että kaikki nuorisoporukat ei kestä kuulla totuutta. Yhdessä vaiheessa hän asui Goassa ja huumeet tulivat tutuiksi. Koulutukseltaan hän on peruskoulun opettaja.
Nyt ei d voikaan enää tykätä Pellestä, kun Pelle on opettaja! 😂🤭
Oletteko jo istuttanut/kylvänyt jotain puutarhaanne? Laitoin vasta orvokit ruukkuun, muuta en vielä yöpakkasten vuoksi ole tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko jo istuttanut/kylvänyt jotain puutarhaanne? Laitoin vasta orvokit ruukkuun, muuta en vielä yöpakkasten vuoksi ole tehnyt.
Olis kyllä hyvä että sää lämpiäis niin pääsis tositoimiin ulos vihdoinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tositoimiin ulos? Makkarissa, autossa ja teltassa oon seksiä harrastanut. Eikö ulkona tuu hyttyset yms. häiritsemään? Kerro vinkkisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tositoimiin ulos? Makkarissa, autossa ja teltassa oon seksiä harrastanut. Eikö ulkona tuu hyttyset yms. häiritsemään? Kerro vinkkisi.
🤭😍
Tuppaa vaan :) tuo leffa on aivan ihana.
Koirat on myös ihmisen uskollisia ystäviä.