Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (6683)
Kovasti odotettu sade alkoi vihdoin. Oli mukava kuunnella sen ropinaa avoimesta ikkunasta ja nukahtaa päiväunille raikkaaseen ilmaan. Ehdin laittaa saavit paikoilleen, ja kastelu- ja pesuvesiäkin tarvitaan.
Parin viikon mökkireissu takana, ja pitkä työlista odottamassa niin sisällä kuin pihallakin. Kevät on kiireistä aikaa, kun pitäisi ehtiä sinne sun tänne ja hoitaa ne pakolliset hommat. Mutta kaikki aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavataan Hanskilla kuppilassa ja saat selittää miksi teet niin kuin teet edelleen? Etkö ole oppinut mitään? Vienkö asian eteenpäin?
Täällä riehut ja trollaat ja kiusaat, mutta et uskalla tulla selvittämään vanhoja juttujasi? Luuseri valehtelija. Tule ja selitä!
Et uskaltanut tulla! Luuseri valehtelija et kanna mistään vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkaa olla nälkä kun heräsin jo seiskalta. Ihmeellistä aikainen herääminen ja nälkäkin kun yleensä syön vasta joskus myöhään iltapäivällä. Mihinkään ei tartte tänään lähtee, kotona on hyvä löhöillä ja sapuskaa miettiä, mitähän tänään söis kun kaapista ja pakkasesta löytyy vaikka mitä, ainakin pitsaa, pastaa ja pihalullia.
Pihalullat on hyvä vaihtoehto. Välillä jotain erikoisempaa.
Minä sinnikkäästi kirjoittelen näitä tavallisia arkisia juttujani.
Jospa edes hetkeksi pysyis asialinjalla ketju mutta näköjään turha toivo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelun taso on alemmalla kuin alaluokalla. Tykkäämisjutuista ei aikuiset enää piittaa. Kunnon älykästä keskustelua on turha toivoa niin kauan kuin D on täällä. Sääli.
Ohhoh! Keskustelu on juuri sillä tasolla, kuin sen olet itse laskenut. Eikö olekaan hauskaa?
Minä olen aloittanut monta yhteiskunnallista keskustelua ja arvokeskusteluja yms. Olen asiallinen tyyppi, eikä tämä lällätys ole mielestäni sopivaa julkiseen ketjuun. Ymmärrän sellaisen suljsetuissa WhatApp-jutuissa, mutta tänne tuo ei sovi.
Kuuman asvaltin tunnustelu keväällä ja kesällä. 🤤
Vierailija kirjoitti:
Täällä alkoi just satamaan. Ehdimme pyöräillä asioilla, kirjastossa, kaupassa, Instrussa. Mittautin silmänpaineen joka onneksi pysyy hyvänä.
Meillä on mietinnässä mitä ostamme kuolleen hortensian tilalle takapihalle. Joku kaunis pikkupensas mutta mikä- kas siinä pulma.
Päärynäpuuhun tulossa paljon kukkia, karviaispensaat kasvaneet hyvin, ostimme ne ihan pieninä taimina.
Kaupassa oli paljon laputettuja tuotteita. Hyviä paikallisen leipomon marja- ja rahkapiirakoita. Eipä tarvi itse leipoa!
Yritetään pysyä aikuisina ja asiallisina tässä mukavassa ketjussa!!?
Mukavassa ketjussa? Pahin riitelyketju ikinä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Miksi vitsitkin poistuu???
Huonoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelun taso on alemmalla kuin alaluokalla. Tykkäämisjutuista ei aikuiset enää piittaa. Kunnon älykästä keskustelua on turha toivoa niin kauan kuin D on täällä. Sääli.
Ohhoh! Keskustelu on juuri sillä tasolla, kuin sen olet itse laskenut. Eikö olekaan hauskaa?
Minä olen aloittanut monta yhteiskunnallista keskustelua ja arvokeskusteluja yms. Olen asiallinen tyyppi, eikä tämä lällätys ole mielestäni sopivaa julkiseen ketjuun. Ymmärrän sellaisen suljsetuissa WhatApp-jutuissa, mutta tänne tuo ei sovi.
Hymistelyketju, hei haloo. Lue otsikko ja etsi asiallinen ketju itsellesi.
Mikä tässä on niin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vitsitkin poistuu???
Huonoja?
Kuka arvioi? Rajoittaja, poistaja, isäntä!
Sitähän tänne ei haluttu!
Oliko termiittivitsi muka huono? Itse tykkäsin.
Ei ole poistajan oikeus päättää, mitkä viestit jää!
Itse olet jankannut, että mode päättää. Eli mode päättää mitkä poistuu. Älä jankuta enää.
Joku epäili minua erikoismieheksi. En ole erikoismies enkä mies ollenkaan. Muistan, kun hän poistui ketjusta. Myöhemmin tunnistin hänet tyylin, aiheen ja arvojen perusteella toisesta ketjusta. Olen kirjoitellut leffoista ja kirjoista. Myös se Yrmeä-Yvonne-vitsailu oli multa. Jännää tämä kirjoittajien arvuuttelu. Tästä tapauksesta tulee mieleen, että ihminen näkee sen, mitä toivoo näkevänsä. Joku toivoi kohtaavansa erikoismiehen.
Vierailija kirjoitti:
Alppiruusu on kyllä sitkeä ja upeasti kukkiva pensas, viihtyy kostealla varjoisella paikalla. Kahvin porot laitan kompostoriin, mutta tähteeksi jääneen kahvin lorautan alppiruusun juurille. Kasvi varmaan kiittelee siitä, jos voisi.
Tiesittekin varmaan happaman maan kasviksi. Raakaa turvetta tai havu-rodomultaa voi lisätä juurelle, oma lannoskin on.
Tervehdys kaikille täältä minultakin. Mukava lukea tavallisia juttuja, joita kaikesta huolimatta jaksatte kirjoittaa. Itse kirjoitan nyt harvemmin, kun ei vaan jaksa. Olen kyllä noita huumoripitoisiakin viestejä välillä laittanut, kun on tullut sellainen fiilis ykskaks, esim. se mummo ja piispa -juttu ja Alivaltiosihteerin juttu. Jotenkin haluaa tänne jakaa aina välillä jotain.
Tänään olen seurannut lintujen elämää pihapiirissä. Mukavia vipeltäjiä on riittänyt.
Moikka nasut! Mä olen tänään jatkanut tavaroiden lajittelua ja karsimista. Mulla on isossa laatikossa ollut työkalut, ruuvit, seinäproput , mutterit jne jne. Ajan myötä kaikki pienet pahvirasiat ovat auenneet ja ruuvit yms pitkin laatikon pohjaa. Nyt olen lajitellut niitä Minigrip-pusseihin.
Hellalla hautuu marokkolainen lammaspata ja tuoksu on aika herkullinen. Huomenna täytyy lähteä käymään Myyrmannissa apteekissa ja vähän muuallakin.
Mistähän muuten johtuu, että kun syksyllä lämpötila on +10 on olevinaan kylmä, mutta keväällä sama lämpötila onkin lämmin? Paljon mukavampaa ihan vaikka vaan roskien vieminen, kun ei tarvitse nyt edes takkia päälle.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Moikka nasut! Mä olen tänään jatkanut tavaroiden lajittelua ja karsimista. Mulla on isossa laatikossa ollut työkalut, ruuvit, seinäproput , mutterit jne jne. Ajan myötä kaikki pienet pahvirasiat ovat auenneet ja ruuvit yms pitkin laatikon pohjaa. Nyt olen lajitellut niitä Minigrip-pusseihin.
Hellalla hautuu marokkolainen lammaspata ja tuoksu on aika herkullinen. Huomenna täytyy lähteä käymään Myyrmannissa apteekissa ja vähän muuallakin.
Mistähän muuten johtuu, että kun syksyllä lämpötila on +10 on olevinaan kylmä, mutta keväällä sama lämpötila onkin lämmin? Paljon mukavampaa ihan vaikka vaan roskien vieminen, kun ei tarvitse nyt edes takkia päälle.
Joko sun lainakoira lähti?
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Joko sun lainakoira lähti?
Juu, se lähti jo.
Ihminen paljastaa itsestään monia asioita, vaikka ei niitä kirjoituksessa mainitsisi. Aina niitä ei itsekään tiedosta. Piilotajunta tekee työtään. Asenteet ja vaikkapa estot paljastuvat rivien välistä, kun kirjoitamme. Mitä ylistämme, mitä kauhistumme, mitä kiellämme, mitä tuomitsemme. Niistä muodostuu kokonaiskuva meistä. Salaisuudet tulevat esiin. Koskee kaikkia.
Makeasti oravainen
makaa sammalhuoneessansa;
sinnepä ei Hallin hammas
eikä metsämiehen ansa
ehtineet milloinkaan.
Kammiostaan korkeasta
katselee hän mailman piirii,
taisteloa allans' monta;
havu-oksan rauhan-viiri
päällänsä liepoittaa.
Mikä elo onnellinen
keinuvassa kehtolinnas!
Siellä kiikkuu oravainen
armaan kuusen äitinrinnas:
Metsolan kantele soi!
Siellä torkkuu heiluhäntä
akkunalla pienoisella,
linnut laulain taivaan alla
saattaa hänen iltasella
unien Kultalaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku epäili minua erikoismieheksi. En ole erikoismies enkä mies ollenkaan. Muistan, kun hän poistui ketjusta. Myöhemmin tunnistin hänet tyylin, aiheen ja arvojen perusteella toisesta ketjusta. Olen kirjoitellut leffoista ja kirjoista. Myös se Yrmeä-Yvonne-vitsailu oli multa. Jännää tämä kirjoittajien arvuuttelu. Tästä tapauksesta tulee mieleen, että ihminen näkee sen, mitä toivoo näkevänsä. Joku toivoi kohtaavansa erikoismiehen.
Hah! Nyt meni niin metsään että rysähti! Kukaan naispuolinen palstailija ei toivo kohtaavansa erikoismiestä, edes foorumilla.
Väärässä olet! Minä toivoisin. Maskuliininen verbaalikko, jonka kanssa olisi ihana keskustella ihan kaikesta ja jopa nähdä oikeassa elämässä.
Deja vu! No löytyihän se 'erikoismies' taas jostain selittelemään, kuin taikaiskusta. Miten sattuikin. Sama tapahtui ketjussa, jossa sinun epäiltiin kirjoittelevan naisena, niin puff, olit paikalla heti, kun joku sinut mainitsi.
Ja sama omahyväisyys matkakumppanina. Kuule, sinusta haaveillaan yhtä paljon kuin kasasta paskaa. Ei naisvihamielisempää palstailijaa löydy. Erinomaisuutesi on omasta mielestäsi sitä luokkaa, että kehtaat väittää anonyymillä jonkun sinusta haaveilevan. Äläkä esiinny toisena, se ei koskaan ole hämännyt ketään.
Olis kyllä kiva saada keskusteluun mukaan lisää miehiä. Tulisi särmää ja uutta näkökulmaa. Nyt ollaan vähän sellainen kaakattava kanalauma. Kukon yksi tärkeä tehtävä kanalassa on muuten pitää kanat järjestyksessä ja estää turhia tappeluita. Joillain työpaikoilla tätä tietoa hyödynnetään huolehtimalla tasapuolisesta sukupuolijakaumasta.
Mistä sinä tiedät kuka anonyymillä on mies ja kuka nainen? Ja ei ole mitään tappeluita ollut, muuta kuin poistaja/ kostaja/ djankkaaja joka haluaa sabotoida keskustelua. On hänen agendansa. Siräpaitsi täällä ei pitänyt kenenkään emännöidä eikä myöskään olla sitten kukkona tunkiolla.
En tarkoita kukkona tunkiolla, vaan mukana keskustelussa. En tietenkään tiedä, kuka on mies tai nainen, mutta viesteissä ei juuri miesnäkökulmaa ja -arvoja näy. Kyllä naisverbaalikot on yhtä toivottuja. Kaikki, mikä tuo lisäarvoa ketjuun. Olen eri mieltä tuosta riitelyasiasta. Kyllä täällä on selvitelty näitä mielensäpahoitusriitoja useampaan kertaan jo aiemmissakin ketjuissa ilman djankkaajaa. Aina on mukana ollut d. Muut pystyy sovussa kirjoittamaan. Ei siitä sen enempää. Mitä erilaisempia kirjoittajia, sitä monipuolisempi ketju.
Alppiruusu on kyllä sitkeä ja upeasti kukkiva pensas, viihtyy kostealla varjoisella paikalla. Kahvin porot laitan kompostoriin, mutta tähteeksi jääneen kahvin lorautan alppiruusun juurille. Kasvi varmaan kiittelee siitä, jos voisi.