Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (5451)

Vierailija
5301/5451 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille koiran omistajille ja koiran ystäville! Tänään vietämme koirien päivää.

Vierailija
5302/5451 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämen kyllyydestä suu puhuu…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5303/5451 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään on ollut yllättävän neutraalia sanastoa käytössä. Jossain kirjoituksessa oli sana ilkeilijä. Kiva, jos päästäisiin siihen, että nimittelyt jäisi. 

Eihän tämä riitelijä osaa olla, tänään on riidellyt Tylsissä pitkin päivää. Aina D jossakin on riitelemässä. 

Jos hänet jopa" henkilökohtaisesti" tunnet, setvi asiasi naamatusten! Meitä ei kiinnosta. Lopeta jankkaus täällä, on tosi lapsellista!

Varaudu myös, että hänelläkin saattaa olla kerrottavaa sinusta :)

Ja jos tämä hartolalainen Doriksen henkilökohtaisesti tunteva ihan oikeasti haluaisi selvittää välinsä Doriksen kanssa,  niin tekisi sen siellä Hartolassa vaikka Salen kassalla.  En kyllä tiedä,  onko Hartolassa Salea,  mutta jokatapauksessa siellä.  Kovin tuntuu kehuvan omia arvojaan, mutta sen verran  - anteeksi kun sanon  - tuntuu olevan vellihousu, että ei uskalla ottaa asiaa puheeksi Doriksen kanssa. Sen sijaan haluaa ilkeillä anonyymillä keskustelupalstalla kaikille muille,  poistattaa viestejä ja pyrkii siihen,  että koko ketju taas kerran lukittaisiin.  Vaikka oikeasti voisi käsitellä Dorista kohtaan tuntemansa kaunansa ihan reaalimaailmassa Hartolassa. 

Noh, ei mua djankkaajan jutut haittaa.  

Olen eri, mutta kyllä Dorista on yritetty moneen kertaan saada keskustelemaan täällä, koska hän provosoituu niin herkästi riitelemään kaikesta ja se pilaa ketjun. Olen itsekin kohteliaasti pyytänyt. Hän ei tule keskustelemaan eikä perustele mitään. Se on ok.  Jatkuva riidan haastaminen ei.

Miksi täällä? Jos mulla olisi kuspäinen naapuri tai muu näillä kulmilla asuva   joka olisi vielä tehnyt jotain vieläkin ikävämpää kuin olla kuspää,  ja kirjoittelisi tällä palstalla,  en todellakaan alkaisi selvittämään välejäni hänen kanssaan Vauva-palstalla vaan ruudun toisella puolella  reaalimaailmassa täällä Vantaalla.

Mun mielestä sosiaalinen media noin muutenkaan ei ole paikka,  jossa selvitellään kahden ihmisen välisiä suhteita.  Mutta mä olenkin jo vanha ihminen.  

Ei kyse ole kahden ihmisen riidasta. Kuka vaan voi joutua d:n hampaisiin.  Aiemmin d riiteli yhden jo ketjusta poistuneen kirjoittajan kanssa. Ja monen muun siinä sivussa. Hän ei kestä eri mieltä olevia, vaan provosoituu riitelemään. Jokainen on tietysti omanlaisensa, mutta hänhän voisi hyppiä yli ärsyttävät jutut. Kirjoittelisi omia juttujaan.

Ketjun kannalta tämä on nyt ikävää kahdella tavalla. Tavallinen keskustelu estyy eikä uusia kirjoittajia tule mukaan, koska riitely on niin yleistä. 

Päivä alkoi kivoissa merkeissä. Ehkä sellaista keskustelua tulee taas.

En nyt ihan kykene seuraamaan väitettyjä riitoja, vaikka olen eri ketjuja seurannutkin. Mielestäni turhia syytöksiä tulee ilmi koko ajan. Siksipä olisi tosi hyvä, jos riitapukarit setvisivät riidat keskenään, jos kerran toisensa tuntevat. On tosi tyhmää sivusta seurata riitaa. Ihan turhaakin.

Miksi muuten seuraat ja kommentoit keskustelua? Oletko uusi rivikirjoittelija?

Tosiaan olen uusi, en ymmärrä kenen puolella olla, ketä puolustaa?

En siis yhtään ymmärrä riitelyä, hymistelyketjussa.

Ei tarvitse ketään puolustaa. Miksi kysyt tuollaista? Hymistelelet vaan omias. 

Ihan kevennyksenä, että itseään kyllä kannattaa puolustaa, jos rupeaa rapaa satamaan niskaan tai käsketään poistumaan muihin ketjuihin. Ottaa tyynen rauhallisesti vaan.

No se on totta. Jos d alkaa häätämään niin sitten itsepuolustus sopii. (Veikkaan vaan että tuo kirjottaja on d itse. Taas tekeytyy muuksi. Ei muka tajuta.) 

Sitten vaan pyöritetään sitä kautta juttua. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siitä puhe mistä puute.  Jos puhutaan narsisseista,  niin sitten niitä ei  ole  😢

Asiaan...katselen just Yle Areenasta kotimaista sarjaa  Sekunnit.  Aika hyvä.  Fiktiivinen tarina junaonnettomuudesta. 

Vierailija
5305/5451 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppoisaa lauantaita vihreältä sohvalta kaikille liito-oraville ja kujeileville kurreille.

Nukahdinpa kesken snookerin, tänään uusi yritys pysytellä hereillä viimeiseen pussitukseen saakka, tuskin onnistuu, vaikka olisi kuinka jännä peli ;(

Jospa noi pyykit tänään... tai sitten ei, lorvikatari lymyää nurkan takana, kyllä sohvalla on somempaa somettaa ;)

TT

Vierailija
5306/5451 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan toisen kupillisen kahvia. Mustaa. Mietin päivän ohjelmaa. Hyräilen.

Kerrankin tunnen, että viestini osuu otsikkoon. Täysin.

Rauhallinen päivä. Sopiva meille.

Tämä ensimmäinen viesti on kyllä naurettavuuden huippu satiirisuudessaan. Tämähän on pahin riitelyketju koko palstalla.  Varsinkin tuo "Kerranakin tunnen, että viestini osuu otsikkoon."  Pahin riitelyviestien kirjoittaja  ja rauhattomuuksien aiheuttaja  tuo kirjoittaja.   Mua naurattaa ääneen aina kun tulen tänne. Iloa päiväänne te muutkin lukijat! Kaiken voi aina kääntää päälaelleen. 

Vierailija
5307/5451 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siitä puhe mistä puute.  Jos puhutaan narsisseista,  niin sitten niitä ei  ole  😢

Asiaan...katselen just Yle Areenasta kotimaista sarjaa  Sekunnit.  Aika hyvä.  Fiktiivinen tarina junaonnettomuudesta. 

Tullut ykkösellä aiemmin jo, tosi hyvä. Nyt on tulossa jatkoa. Joku kerrostaloromahdus.

Vierailija
5308/5451 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ensimmäinen viesti on kyllä naurettavuuden huippu satiirisuudessaan. Tämähän on pahin riitelyketju koko palstalla.  Varsinkin tuo "Kerranakin tunnen, että viestini osuu otsikkoon."  Pahin riitelyviestien kirjoittaja  ja rauhattomuuksien aiheuttaja  tuo kirjoittaja.   Mua naurattaa ääneen aina kun tulen tänne. Iloa päiväänne te muutkin lukijat! Kaiken voi aina kääntää päälaelleen. 

Nyt en kyllä ymmärrä tuossa eka viestissä mitään satiiria, selitätkö?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tullut ykkösellä aiemmin jo, tosi hyvä. Nyt on tulossa jatkoa. Joku kerrostaloromahdus.

Toinen kausi on jo katsottavissa Yle Areenalta.  Vielä yksi jakso tätä ykköskautta ja sen jälkeen seuraava. 

Lorvikatarrl jatkuu.  Pistin illalla sytot,  joten päivä menee telkkarin ääressä.  Kyylän potan jaksoin siivota äsken.  Naapurista on kuulunut kolinaa heti kahdeksasta lähtien.  Monet taitaa tehdä vähän muutakin remonttia taloyhtiön remontin lisäksi.  Mun pitää ruveta miettimään,  miten järjestelen taulut.  Mulla on 4 uutta taulua ja niille täytyy löytää sopiva paikka. 

Vierailija
5310/5451 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorvikatarria täälläkin ja tuntuu, että flunssanpoikasta pukkaa.  

Eipä tässä nyt työt rasita, kunhan ruokaa saisin aikaiseksi. Broileri-kesäkurpitsakiusausta ajattelin tehdä.

Äsken sateli lunta, nyt vettä. Hyvin voi viettää päivän sisätiloissa.

Hyvää lauantaipäivää!

Vierailija
5311/5451 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin vähän aikaa sitten kiinnostavan jutun. Jos ihmisten älykkyys, huumorintaju ja sosiaaliset taidot on liian erilaiset, he eivät ymmärrä toisiaan. Heidän välilleen muodostuu kuilu. Tälle kuilulle oli jokin nimityskin, mutta sitä en muista. 

Vierailija
5312/5451 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en kyllä ymmärrä tuossa eka viestissä mitään satiiria, selitätkö?

Huumoria, liioittelua, parodiaa. Tehdään juuri päinvastoin.

Vierailija
5313/5451 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taipaapi olla koko ketjun ihan ensimmäinen viesti tuolta etusivulta, minne joskus itse lipsahdan vahingossa ketjuun tullessani. Varmaankin ironiaa, satiiria ja nykyään ihan komiikkaa tavoiteltu, luulen

Vierailija
5314/5451 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli mielenkiintoinen viesti joltakin, joka kertoi, että heillä on suvussa kolme terapeuttia ja psykologia. Suvussa kulkee paljon samoja ammatteja. Meillä on vain opettajia, muutama muu koko sukukokouksessa. Tiedän pappisukuja ja lääkärisukuja ja taiteilijasukuja ja tietysti yrittäjät kuten maanviljelijät. Taidot, kiinnostus  ja kannustus varmaan osasyynä ammatin valintoihin. 

Vierailija
5315/5451 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen viestinsä sopi otsikkoon. Tekisi mieli kysyä, miksi kuvittelet, että hän olisi pahin riitelyviestien kirjoittaja, mutta enpä kysy, älä siis vastaa!, kun en halua lisätä vettä myllyyn!

Yritetään keskustella sulassa sovussa, hymistellä ja hassutella, kaikilla on mukavaa ja kaikki saavat olla mukana! Tikkukaramelleja ja pullakahveja!

Taulujen asemointi vaatii vähintään kolmen päivän mietintämyssyilyä ja öiden yli nukkumista, reikä väärässä paikassa, väärällä seinällä on loppuelämän harmittava väärä reikä väärällä seinällä ;) 

TT

Vierailija
5316/5451 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin vähän aikaa sitten kiinnostavan jutun. Jos ihmisten älykkyys, huumorintaju ja sosiaaliset taidot on liian erilaiset, he eivät ymmärrä toisiaan. Heidän välilleen muodostuu kuilu. Tälle kuilulle oli jokin nimityskin, mutta sitä en muista. 

Tämä on selitys tämänkin ketjun riitelylle. On niin eritasoisia ja erilaisia kirjoittajia, että ei vaan suju. Puuttuu myös yhteiset pelisäännöt, joita kaikki noudattaisivat. 

Vierailija
5317/5451 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen huumori - jutut synkkaa.

Täysin erilainen huumori - ei synkkaa, ei sitten millään.

Vierailija
5318/5451 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama koskee tosiaan myös älykkyyttä ja sosiaalisia taitoja.

Vierailija
5319/5451 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on selitys tämänkin ketjun riitelylle. On niin eritasoisia ja erilaisia kirjoittajia, että ei vaan suju. Puuttuu myös yhteiset pelisäännöt, joita kaikki noudattaisivat. 

Onhan meillä säännöt, kuinka moni on ne lukenut? 

Hyvän tavan vastaisia/kiellettyjä:

asiattomuuksia,

väkivaltakuvauksia

vihapuhetta tai

kiroilua sisältävät viestit.

Trollausta eli esimerkiksi tahallista yliärsyttämistä ja provosointia sisältävät viestit.

Vierailija
5320/5451 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on siviilissäkin eli tavan elämässäkin. Mullakin pitkäaikainen naapurinmies,  joka niin negatiivinen puheissaan, etten muista koskaan mitään hyvää mistään tai kenestäkään sanoneen. Piha-alueella tuntuu päivystävän ja vahtivan, kaikki yrittävät vältellä häntä. Minutkin jallitti aikanaan kuuntelemaan ilkeyksiään , kuuntelin kohteliaasti ikäihmistä aikani, kunnes sain tarpeekseni.  Tupsahtaa aina paikalle jopa roskapussin vientireissullanikin. Tervehdin ja sanon aina vain keliä pitelee tai jotain muuta yhdentekevää, ja poistun rivakasti paikalta. Alkuun jäi hölmistyneenä yksin mumisemaan arvostelujaan perääni. Todellinen esimerkki ihmisestä jolla ei juurikaan mitään sosiaalisia taitoja. Onneksi harvinaisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi