Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (5462)
Vierailija kirjoitti:
Turhaa on yrittää keskustella järkevästi ja herättää kunnollista pohdintaa, jotkut osaisivat, mutta erään kapasiteetti ei riitä kuin riitelyyn, taaskaan. Turhaa on.
Kuka riitelee? Itse väheksyt toisten kapasiteettiä, kovinkin kaunista käytöstä mielestäsi?
Arvot ohjaavat käytöstä, asettavat tavoitteen elämälle. Haluanko ammatin, jossa autan ihmisiä vai kerään omaisuutta. Miten suhtaudun luonnonsuojeluun, sotaan, eutanasiaan? Arvot ovat joka päivässä läsnä. Ei ollenkaan vähäpätöinen keskustelunavaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa on yrittää keskustella järkevästi ja herättää kunnollista pohdintaa, jotkut osaisivat, mutta erään kapasiteetti ei riitä kuin riitelyyn, taaskaan. Turhaa on.
Kuka riitelee? Itse väheksyt toisten kapasiteettiä, kovinkin kaunista käytöstä mielestäsi?
Sinä. Tartut taas sanoihin ja triggeröidyt ja haastat riitaa. Syyttelyn aloititkin jo ensimmäisessä viestissä. Etkö osaa nousta keskusteluissa oman itsesi yläpuolelle ja nähdä laajempia yhteyksiä ja lainalaisuuksia?
Lammas, onko kissa-asia edennyt? Miten arvelet vanhan sopeutuvan uuteen tulokkaaseen tai jopa useampaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken kauhean uhallakin: hyvää huomenta vihreältä sohvalta kaikki pelto-, metsä- ja maamyyrät. Tämä maamyyrä taitaa tänään pysytellä maan alla, siellä timantitkin lymyilevät ;)
Kurkistelen silloin tällöin, toivottavasti en saa tivolin myyrän tavoin halosta (taas) päähäni...
Hei sinä ihanan sohvan lento-oravainen, täällä en jaksa tänään ihmetellä kovinkaan korkealentoisia, ainakaan tässä hymistelyketjussa:) eihän täällä nyt mitään koulutussuunnitelmia laadita. Tärkeitä asioita elämässäni on: Koti, uskonto ja isänmaa. Läheiset, luonto ja kohteliaisuus. Yms.
Pirteää pohdintaa kuningaspingviinit, hassuliinit ja mustekalaset.
Korkealentoista ja liian syvällistä tälle sohvallekin on tämänpäiväinen pohdinta. Hymistelyt kuningaspinguista ja kuningaspyttiksistä enemmän minun mieleeni ;) Ne minulle tärkeimpiä eläimiä, ihmiset ei niinkään.
Ihminen on ihmiselle susi... no ei ole, susi on lempeämpi, suojelevampi kuin ihminen pystyy koskaan olemaan toisia ihmisiä kohtaan. Susi tappaa syödäkseen, ihminen tappaa tappaakseen ja ilkeilee ilkeilläkseen :(
Täällä huomaa tänäänkin eri tyylit kirjoittaa: toiset kirjoittaa sovittelevasti, ymmärtäen. Toiset näkee heti riitaa, jos kirjoituksiaan kyseenalaistetaan. Miettimisen paikka, miten palautteeseen suhtaudut. Hengähdä hetki, ennenkuin vastaat turhan kiivaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken kauhean uhallakin: hyvää huomenta vihreältä sohvalta kaikki pelto-, metsä- ja maamyyrät. Tämä maamyyrä taitaa tänään pysytellä maan alla, siellä timantitkin lymyilevät ;)
Kurkistelen silloin tällöin, toivottavasti en saa tivolin myyrän tavoin halosta (taas) päähäni...
Hei sinä ihanan sohvan lento-oravainen, täällä en jaksa tänään ihmetellä kovinkaan korkealentoisia, ainakaan tässä hymistelyketjussa:) eihän täällä nyt mitään koulutussuunnitelmia laadita. Tärkeitä asioita elämässäni on: Koti, uskonto ja isänmaa. Läheiset, luonto ja kohteliaisuus. Yms.
Korkealentoista ja liian syvällistä tälle sohvallekin on tämänpäiväinen pohdinta. Hymistelyt kuningaspinguista ja kuningaspyttiksistä enemmän minun mieleeni ;) Ne minulle tärkeimpiä eläimiä, ihmiset ei niinkään.
Ihminen on ihmiselle susi... no ei ole, susi on lempeämpi, suojelevampi kuin ihminen pystyy koskaan olemaan toisia ihmisiä kohtaan. Susi tappaa syödäkseen, ihminen tappaa tappaakseen ja ilkeilee ilkeilläkseen :(
Mitä se korkealentoisuus ja liika syvällisyys tässä...höpsis...Pyöräytit tuosta vaan ajatuksen, jota jäin ihan pohtimaan ;) Olen luonnon ja eläinten ystävä ja ikuinen ihmisyyden tarkkailija myös, antoisaa on. Varsinkin tuota mietin mitä sanoit; ihminen ilkeilee ilkeilläkseen, mutta miksi...
Parantaakseen omaa huonoa oloaan, kun hänellä menee huonosti, kukaan muukaan ei ansaitse hyvää oloa? Lopulta kaikki voivat huonosti, se on tässä ketjussa nähty, riitely lisääntyy, hyvinvoivat haluavat säilyttää olotilansa ja poistuvat, lopputuloksena ketju täynnä eripuraa, haukkumista ja loukkauksia. -eri-
Tämä oli kyllä hyvä keskustelun avaus. Valaisi täysin ketjun ongelman.
Tosin se kävi ilmi jo aloituksen lainauksessa.
"Yritätkö muuttaa ketjun sisältäpäin? Ei kannattais :) tralalaa ja ratiritiralla."
Tosin trallattelija on väärässä. Ketjua ei ole vain yritetty muuttaa, vaan sitä on jo muutettu. Vastarinta on saanut tuloksia aikaan. Emännöinti on loppunut, kiroilu on poissa, poisajaminen ja nimittelykin on vähentynyt ja miedompaa. Lisäksi suhtautuminen häneen on muuttunut. Valta on poissa. Överit kannanotot kuitataan huumorilla.
Elämässä muutos on aina väistämätöntä. Ketjutkin muuttuu ja kehittyy.
Hyvin tuli esiin myös se, ettei kiusaajan kanssa asiallinen toiminta onnistu. Hän ymmärtää vain omaa kieltään, joten sitä on syytä käyttää. Kohtele muita, kuten toivoisit itseäsi kohdeltavan.
Vierailija kirjoitti:
Lammas, onko kissa-asia edennyt? Miten arvelet vanhan sopeutuvan uuteen tulokkaaseen tai jopa useampaan?
Ei ole vielä kuulunut mitään. En kyllä odottanutkaan, että kovin nopeasti vastaavat.
Uskoisin Kyylän sopeutuvan ihan hyvin. Sillä on koko elämänsä ollut joko kissa- tai koirakaveri. Välillä molemmat. Se on tottunut jo kolmeen koiraan. Tähän mun omaan, joka kuoli viime viikolla. Lisäksi tyttäreni koiraan ja siskontyttöni koiraan. Tuo jälkimmäinen tuleekin mulle vappuna hoitoon, jotta Kyylällä on taas tassuseuraa. Toivoisin, että uusi kissa tai kissat olisivat jo vähän iäkkäämpiä eli ei mitään hirveän villiä pikkuriiviötä. Joku vähintään 8v voisi olla hyvä. Hesyn sivuja kun katsoin, niin aika moni kotia etsivä kissa pitäisi olla uudessa kodissa ainoa kissa ja siellä ei välttämättä nyt edes ole meille sopivaa kissaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi taas riitelyä.
no höpsis sullekin ;)
Vierailija kirjoitti:
"Yritätkö muuttaa ketjun sisältäpäin? Ei kannattais :) tralalaa ja ratiritiralla."
Tosin trallattelija on väärässä. Ketjua ei ole vain yritetty muuttaa, vaan sitä on jo muutettu. Vastarinta on saanut tuloksia aikaan. Emännöinti on loppunut, kiroilu on poissa, poisajaminen ja nimittelykin on vähentynyt ja miedompaa. Lisäksi suhtautuminen häneen on muuttunut. Valta on poissa. Överit kannanotot kuitataan huumorilla.
Hyvin tuli esiin myös se, ettei kiusaajan kanssa asiallinen toiminta onnistu. Hän ymmärtää vain omaa kieltään, joten sitä on syytä käyttää. Kohtele muita, kuten toivoisit itseäsi kohdeltavan.
Et kerro nyt tästä ketjusta, sori vaan. Isäntää täällä ei ole ollutkaan muita kuin tuo(/sinä?) djankkaaja, häiriköijä, poistaja ja siten aiheiden rajoittaja. Jospa hänet saisi ruotuun, olisi kelpo ketju. Eihän täällä kukaan saa määräillä ja leikkiä jotain johtajaa.
Päivän runo: Orvokin lempeä hymy rantakallion kolossa. Unohda kiire ja huolet, riemuitse kevätkukkien kera.
Näin aion runon mukaisesti tehdä. Tuuli hiljaa henkäilee, aalto vapaa välkkyilee
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaja = häirikköjankkaaja, poistaja, härkkijä :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se korkealentoisuus ja liika syvällisyys tässä...höpsis...Pyöräytit tuosta vaan ajatuksen, jota jäin ihan pohtimaan ;) Olen luonnon ja eläinten ystävä ja ikuinen ihmisyyden tarkkailija myös, antoisaa on. Varsinkin tuota mietin mitä sanoit; ihminen ilkeilee ilkeilläkseen, mutta miksi...
Parantaakseen omaa huonoa oloaan, kun hänellä menee huonosti, kukaan muukaan ei ansaitse hyvää oloa? Lopulta kaikki voivat huonosti, se on tässä ketjussa nähty, riitely lisääntyy, hyvinvoivat haluavat säilyttää olotilansa ja poistuvat, lopputuloksena ketju täynnä eripuraa, haukkumista ja loukkauksia. -eri-
Eikö ilkeilijällä ole koskaan hyvä olo? Vai pysyykö silloin täältä pois/muissa ketjuissa? Arvelisin käyvän raskaaksi olonsa.
Hmmmhhhmmm västäräkistä vähäsen, äsken näin.
Koivunoksaan korkealle teki peippo pesän. Puoli kuuta peipposesta, ihana kevät. Koivun hiirenkorvat vihertää ja eka narsissi kukkii penkissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä. Tartut taas sanoihin ja triggeröidyt ja haastat riitaa. Syyttelyn aloititkin jo ensimmäisessä viestissä. Etkö osaa nousta keskusteluissa oman itsesi yläpuolelle ja nähdä laajempia yhteyksiä ja lainalaisuuksia?
Eilistenkin erehdysten jälkeen en ehkä sinuna kehtaisi arvailla kirjoittajia :(
Oikeastaan aina, kun olen kokeessa ollut ja saanut sen tehtyä tai saan hyvän arvosanan toisesta kokeesta niin mietin, että pitäisi jotenkin palkita itsensä. Toisaalta en minä nuorempanakaan toiminut niin. En mitään erikoista tehnyt tai itselleni esim jotain ostanut. Toki eipä paljon ollut rahaakaan. Silti mielessäni mietin, että joskus olisi hyvä erottaa joku tällainen päivä arjesta, että osaisi paremmin arvostaa sitä työn tulosta kuitenkin. Sillä tavalla se ehkä olisi jokin kiitos itselleen, että sai asioita eteenpäin ja onnistui. Että olisi sen arvoinen.
Nuorempana monesti muistan, kun surin sitä kuinka meillä ei oikeastaan mikään päivä eronnut arjesta. Ainoastaan joulu hieman, mutta muuten ei ollut perinteitä eri juhliin. Ehkä mielessäni arvostin tätiäni joka jaksoi aina pitää päivällisiä ja leipoa sekä ylläpitää tuota kulttuuria. Mielessäni on usein ja hänen tyylinsä elää kulkee mielessäni. Teki elämästään omanlaista jo nuorempana. Hoisi vanhempiaan (toinen sairas pitkään) ja silti kouluttautui. Luopui esim perhehaaveistaan, mutta töissään teki sitä mistä piti. Ihmisenä usein mielessäni. Pääsiäisenä lähetti vielä vanhanakin minulle aina muistamiset. Jonkun kauniin kulhon, jossa pääsiäismunia.
No, mitäs minä. Tässäkin muistelen menneitä ja usein niissä ajatuksissa olen. Väsynyt olo hieman tähän arkeeni kyllä on ja aina mielessäni vaihtelua kaipaan. Surua joistakin jutuista on. Palkintoni tänään on ehkä halpa suklaajäätelö. Kaupan halvimpia, mutta iso paketti ja hyvää on. Täytyy painaa mieleen ja ostaa joskus.
Täällä ketjussa en oikein jaksa vääntöä. Täytyy se tunnistaa. Toki jokainen voi kirjoittaa mitä tahtoo. Itse keskityn oikean elämän vääntöön ja vastuksiin mieluummin. Käytän siihen energiani nyt ja kiitän vaan jos jotain kiinnostaa höpinäni täällä. Kai joku päivä voin kirjoittaa tänne itsekin jotain hyvin erilaista tyylillä kävin ulkomailla tms, mutta nyt tämä on samaa. Pahoittelut siitä.
Fallweather - Kill My Doubt
Nämäkin bändit kai tuttuja jo ja joku sanoisi, että se P on "hullu", kun hänelle huutavat miehet ovat parasta musiikkia ikinä. Ja juu tämä ei ole musiikkiketju. Tiedän sen :)
Parempaa päivää muille. Minä raahaudun ulos jos viitsisin. Olen ollut hyvin laiska nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kerro nyt tästä ketjusta, sori vaan. Isäntää täällä ei ole ollutkaan muita kuin tuo(/sinä?) djankkaaja, häiriköijä, poistaja ja siten aiheiden rajoittaja. Jospa hänet saisi ruotuun, olisi kelpo ketju. Eihän täällä kukaan saa määräillä ja leikkiä jotain johtajaa.
Päivän runo: Orvokin lempeä hymy rantakallion kolossa. Unohda kiire ja huolet, riemuitse kevätkukkien kera.
Näin aion runon mukaisesti tehdä. Tuuli hiljaa henkäilee, aalto vapaa välkkyilee
Kuten tiedät, nämä kuulumisketjut on pitkä jatkumo. Samoja kirjoittajia ja samat ongelmat jatkuneet kauan. Lukitukset on pistäneet perustamaan uusia kuulumisketjuja.
Emännöinti, poisajaminen, ala-arvoinen kielenkäyttö nimittelyineen ja aiheiden rajoitus on ollut esillä useasti. Tässäkin nimenomaisessa ketjussa.
Tämänpäiväinen keskustelu toi eri kirjoittajien arvot ja ongelmien syyn hyvin esiin.
Vaikka ei kirjoittaisikaan arvoista, ne näkyvät viesteistä.
En täysin ymmärrä viestisi tarkoitusta. Näyttäisi siltä, että yrität vierittää syytä ongelmista niihin puuttuneiden niskaan. Muistatko, että tämän keskustelun alussa oli puhe siitä, että jokainen miettisi omaa osuuttaan? Ehkä voisit tehdä niin?
Haluan ajatella, että keskustelussa esiin nousseet asiat ovat osuneet ikävästi ja siksi haluat valkopestä niitä. En halua ajatella, että olet niin epärehellinen, että surutta valehtelet tekosi muiden tekemiksi.
Jokainen meistä tekee virheitä ja kaikkien on mahdollista muuttua. Täällä on monia asiallisia ja elämää ymmärtäviä kirjoittajia. Se olisi hyvä pohja ketjun sujuvuudelle, jos sitä haluamme.
Tästä ketjusta yhteenvetona todettava, että riitaa saa aikaan myös tyhjästä ja turhista asioista. Joku ei pääse jostain yli mitä toinen on joskus viestissään vuonna se ja tämä maininnut, kun muut ovat jo jatkaneet matkaa aikoja sitten. Tämä viittauksena aiempaan. Tämäkin kun on vaan ketju.
Et nyt ymmärtänyt. Arvot vaikuttavat kaikkeen käytökseen. Ne koskettavat kaikkia aina. Nytkin yritän lähimmäisenrakkauden arvoa noudattaen ohjata sinua keskustelun fokukseen, vaikka sinä et haluaisi, kunnioitan siis itsemääräämisarvoasi enkä kirjoita enenmpää sinulle tästä.