Ärsyttävin yksittäinen piirre ihmisessä?
Mikä on ärsyttävin/inhottavin/negatiivisin piirre, joka ihmisessä voi olla? Nyt saa sanoa vain yhden.
Oma vastaukseni on ammattiloukkaantuminen. Sellainen, että kykenee loukkaantumaan melkein mistä tahansa ja yleensä vielä hyvin, hyvin heppoisella syyllä.
Kommentit (23)
Perusteluja myös! Kiinnostavampaa niin.
Päällepäsmärit. Ovat aina joka paikassa parempia(omasta mielestään) ja tunkevat joka väliin neuvojaan kysymättä. Pakottava tarve päteä aihe kuin aihe.
Hyväksikäyttäjät. Vaatimassa aina erilaisia palveluksia/kyytiä/rahaa.
Rasismi ja näköalattomuus, omaan napaa tuijottaminen. Edellämainittuja ominaisuuksia löytyy liian monesta suomalaisesta miehestä ja se on sääli.
Nuuka, hidas, epäsosiaalinen, moukka. Ikävä kyllä em. luonteenpiirteet on yleisiä Suomessa.
Ilkeys. Kun on tarkoituksella pahantahtoinen ja haluaa loukata.
Vierailija kirjoitti:
Liian kovaääninen.
Tää on kyllä. Eritoten jos on taipumus huutonauraa räkäisesti.
Krooninen mitätöinti. Tukahduttaa kaiken ympäriltään.
Kun kerrot jonkun asian, tämä ihmistyyppi ei reagoi siihen mitenkään tai kommentoi vaan alkaa se sijaan kertomaan omaa vastaavaa kokemusta. Toki tämä kuuluu ajoittain keskusteluun, mutta jotkut tekee tätä ihan aina. Tulee sellainen olo ettei toinen kuuntele eikä sitten halua ehkä niin helposti kertoa asioita.
Vierailija kirjoitti:
Päällepäsmärit. Ovat aina joka paikassa parempia(omasta mielestään) ja tunkevat joka väliin neuvojaan kysymättä. Pakottava tarve päteä aihe kuin aihe.
Tämä. Ihan sietämättömiä persoonia.
Pakenen aina paikalta tällaisen kohdatessani jos mahd.
Valitettavasti töissä näitä täytyy joskus vaan sietää ja olen joutunut sanomaan napakastikin tällaiselle vit...n päällepäsmäri joka-asiaan puuttuvalle mimä minä kollegalleni etten tarvitse häntä paljon kokeneempana hänen ohjeitaan ja myös sen että hänen ei tarvitse yrittää päteä täällä, vaan olla ihan tasavertainen meidän muiden kanssa. Hän katsoi minua ihan hölmönä ja oli mennyt nillittämään pomollemme että loukkasin kuullemma häntä. What. Näitä sairaita persoonia on joka paikka täynnä, näitä joilla on niin heikko itsetunto että he tarvitsevat jatkuvadti jotain impulssia sille että saavat päteä ja nostavat itse itsensä muiden yläpuolelle.
Kierous ja selkään puukottaminen, piikikäs ihminen joka esittää edessäpäin mukavaa, ymmärtävää, empaattista ystävää mutta ei oikeasti ole sitä.
Hän on emotionaalinen huijari!
Suvakít.
Mikään ei ole niin epäaitoa ja epärehellistä kuin suvakkíus. Ihan oksennus meinaa tulla kun ajatteleekin.
Yksinkertaisuus ja tyhmyys.
Nämä kulminoituu aika moneen asiaan ja saa aikaan millon mitäkin omituista tai asiatonta toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun kerrot jonkun asian, tämä ihmistyyppi ei reagoi siihen mitenkään tai kommentoi vaan alkaa se sijaan kertomaan omaa vastaavaa kokemusta. Toki tämä kuuluu ajoittain keskusteluun, mutta jotkut tekee tätä ihan aina. Tulee sellainen olo ettei toinen kuuntele eikä sitten halua ehkä niin helposti kertoa asioita.
Itse en luokittele tätä kaikista ärsuttävimmäksi piirteeksi mutta tiedän mistä kirjoitat. Minulla on reippaasti jo yli kuusikymppinen ystävätär joka on ollut aina (tunnettu jo 15v) melko itsekeskeinen mutta nyt iän myötä räjähtänyt ihan käsiin. Ei kuuntele yhtään mitä muut puhuu, ryntää puhumaan aina päälle, jos kerron jotain ei noteeraa mitenkään edes ilmein, van keskeyttää tuota pikaa jaalkaa suoltaa omasta näkökulmastaan jotenkin aiheeseen liittyvää kokemustaan tai mielipidettään. Hän ei myöskään koskaan palaa aiheeseen minun näkökulmastani (vaikka minä aloitin jutun) vaan jauhaa loputtomasti omia asioitaan sitten siirtyy seuraavaan juttuun. Ei myöskään kysy minulta juuri koskaan mitään. Hyvin minäkeskeinen ihminen. Harmi. Hän oli aikoinaan hauska ja kivaa keskusteluseuraa.
S uv ak ismi